K:kuidas ise klaase toonida?
K:kuidas ise klaase toonida?
Küsimus siis selline et kuidas ise klaase toonida,nii et töö jääks korralik ja kvaliteetne.Oleks hea kui siia lisada mõned videod või pildid ,kuidas täpselt selline protsetuur käib.
Re: K:kuidas ise klaase toonida?
Ma ka kunagi üritanud ise toonida vaz 2102-l ja mazda 626-l .Mina võtsin ukseklaasid küljest ära et oleks parem teha.Enam seda tööd ise ei teeks kuna ikka päris n*ss ,pesin küll klaasid täiesti puhtaks oma arust aga ikka jäi mõni tolmukübe vms vahele ning õhumullid sisse. Meetri pealt vaadates oli täitsa ilus aga kui lähemalt vaadata siis oli ikka näha neid mulle ja asju.Ma soovitaks küll lasta asjatundjatel teha asi aga noh eksi se tead Jõudu !
Re: K:kuidas ise klaase toonida?
jah eks lasta panna on lihtsam ja kvaliteetsem aga võimalik ka ise teha...klaasi pead saama täiesti puhtaks ja kasutama kvaliteet kile mitte mingit 100kronksust....rohkesti seebivett ja fööni
Re: K:kuidas ise klaase toonida?
Kui räägime kvaliteedist, siis ikka parim tulemus tuleb küljeklaase eemaldades. Ja kile peab olema kvaliteetne, mitte turu oma.
Kunagi 10 aastat tagasi sai kasutada ühel enda "pannil" seda odavat kilet- esiteks siludes kraabid - matistad kile seestpoolt. Pleegib ka jubedalt.
Mõned aastad tagasi kasutades kvaliteetkilet ja eemaldades klaasid, sain enda Voyageri klaasd küll esmaklassiliselt tehtud.
Kunagi 10 aastat tagasi sai kasutada ühel enda "pannil" seda odavat kilet- esiteks siludes kraabid - matistad kile seestpoolt. Pleegib ka jubedalt.
Mõned aastad tagasi kasutades kvaliteetkilet ja eemaldades klaasid, sain enda Voyageri klaasd küll esmaklassiliselt tehtud.
Re: K:kuidas ise klaase toonida?
Mis võiks olla nende nii öelda kvaliteetsete kilede hinna klass ja palju läheks sedan kerega omegal (välja arvatud esimene klaas)tegemine maksma minna selleala proffide juures?
Re: K:kuidas ise klaase toonida?
Aga tee kuskile hinnapäring ja saad täpselt teada, üks odav koht näiteks http://www.toonkile.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Huviline
- Postitusi: 47
- Liitunud: 12 Veebr 2007 20:14
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
- Kontakt:
Re: K:kuidas ise klaase toonida?
meie juures oleks 2400 mustkile ja 2600 läikegakile. aa me muidu asume Tartus kui see sulle kaugeks ei jää.
Autopesula Riia 20 Tartus
avatud E-L 8-20 P 9-18
telefoni nr. mul 58346872
avatud E-L 8-20 P 9-18
telefoni nr. mul 58346872
- mardus72
- Klubiliige
- Postitusi: 1184
- Liitunud: 16 Apr 2007 12:57
- Auto: volvo v60cc
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: K:kuidas ise klaase toonida?
Tundub et valikuvõimalust on.1300-2600eek
Hiljuti sõber Tartus sai toonringi 1400-ga universaalile.See muidugi sõbrhind ja kvaliteetse kilega.Minu omale lubati ka 1400-ga tagumine toonring teha. Kuid 2600 küll ei kipu välja käima.
Hiljuti sõber Tartus sai toonringi 1400-ga universaalile.See muidugi sõbrhind ja kvaliteetse kilega.Minu omale lubati ka 1400-ga tagumine toonring teha. Kuid 2600 küll ei kipu välja käima.
-
- Huviline
- Postitusi: 47
- Liitunud: 12 Veebr 2007 20:14
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
- Kontakt:
Re: K:kuidas ise klaase toonida?
no meil näiteks tagaring hinnakirjas 1600mardus72 kirjutas:Minu omale lubati ka 1400-ga tagumine toonring teha.
Autopesula Riia 20 Tartus
avatud E-L 8-20 P 9-18
telefoni nr. mul 58346872
avatud E-L 8-20 P 9-18
telefoni nr. mul 58346872
- Jospa
- Klubiliige
- Postitusi: 3806
- Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
- Asukoht: Tartu linn
- Tänanud: 106 korda
- Tänatud: 84 korda
Re: K:kuidas ise klaase toonida?
Ära ise tooni, eriti kui veel tegu on omega universaaliga, ma annan sulle 1000.- kui sa minu silme all esimese kolme korraga suudad toonida universaaln omega tagaklaasi!!!Omega3 kirjutas:No 2400 ja või enam välja käija nagu ei raatsiks eriti:)
Parem jäta sihuke asi proffide jaoks ja saad hea kvaliteedi
Re: K:kuidas ise klaase toonida?
Viimases videos algul föönitab ja tõmbab lahti,miks nii?kas seebi vesiklaasi tuhmiks ei jätta kuidagi?
Re: K:kuidas ise klaase toonida?
Mjaa, eks ma olen natuke kogemustega ka, aga ega see kile panek ei ole nüüd selline tuumafüüsika ka, et sellega nüüd hakkama ei saaks. Aga kõige parem on nii, et kui mõni tutav läheb kiletama siis mine kaasa ja vaata pealt kuidas pannakse, õpid silmadega siis saad asjast kõige paremini sotti...
Aga materjali saad siis kas toonkilest või prostokist, sealt saad hinnapäringud teha, aga point lihtsalt selles, et kui kasutada kvaliteetkile ala 3M vms siis ei tule sul ise pannes palju odavam! Sest liskas kilele on sul veel vaja spaatlit, siis pead ostma õiget paberit, mis ei jäta kübekesi ja siis on sul vaja feerivee jaoks pritsi siis veel sooja kohta ja kuumapuhurit jne!
Kui sul see kõik olemas siis tuleks toimida järgmiselt:
1.) Pese kõik aknad nii seest kui väljast puhtaks-hästi puhtaks!
2.) Pese aknad veel korra puhtaks sest ühest korrast ei piisa kunagi. Soovitan kasutada nõudepesu nuustikut ja kraapida eriti selle karedama poolega.
3.) Kraabi külle aknad üle kipsinoa teraga, et eemaldada akendele kuivanud jama. Taga klaasi eriti ei soovitaks kraapida.
4.) Siis võiksid külle aknad eemaldada, aga ei pea sest osadel autodel on see küllaltki tülikas ja aega nõudev tegevus. Aga kui esimest korda teha siis parema lõpptulemuse saamiseks tuleks ikkagi ära võtta.
5.) Nüüd lase taga akna välimine pool tugevalt feeriveega kokku ja aseta kile sinna peale nii, et liimine pool jääb välja ja tuleks jälgida seda, et mis pidi kile paremini koondub. Nimelt kui normaalset kile vaadata vastu valgust siis ta on nagu selline triibuline või nii (LSD- all ei soovita vaadata, võib halvasti lõppeda). Siis pikki triipu annab kile paremini koonduma. Siis vaata mis pidi sul kile vaja rohkem koonutada siis seda pidi tuleks panna pikki triipu.
6.) Kui kile ilusti aknal siis lõika kipsinoaga välja enam-vähem suurus.
7.) Kui enam vähem suurus välja lõigatud siis hakkad kile peale klaasile ajama, aga jälgi, et all oleks feerivett piisavalt! Siis hakkad spaatliga klaasi keskelt vaikselt kile klaasi peale nühkima. Kui ei taha äärtest kumeruste pealt minna siis ära ehmu sest külm kile ei koondugi, anna natuke kuuma puhuriga sooja ja läheb ilusti.
8.) Kui see etapp ilusti läbitud siis pühid oma kuuenda õlle silmist ja üritad silma selgeks ajada! Tuleb võtta terava otsaga kipsinuga ja lõigata ca. 1-2 cm klaasi musta piiri tagant kile parajaks. See selleks, et kile hiljem ilusti passiks. Kui ei näe piiri hästi siis ütle sõbrale, et õlle maha paneks ja taskulambi võtaks ja sulle seest valgust näitaks.
9.) Nüüd peaks kile ilusti välja lõigatud olema ja mööda klaasi nühitud olema, aga jälgi seest poolt seda ülekatet musta osa suhtes, osadel autodel saab jätta ainult 0,5cm üle, siis ei saa nii palju õlut võtta!
10.) Jäta tagumine klaas sinna paika ja võtame ette külleklaasid nendle lõikad samuti enam-vähem suurused väja.
11.) Lödista klaasi sisemine pool feeriveega üle, et tolm ilusti maha jookseks. Aja püsti õlut kaaniv sõber ja anna talle kile pihku nii, et liimine pool jääb sinu poole. Noki lahti kitsekile ja seda ära tõmmates lase liimisele poolele kogu aeg feerivett.
12.) Piguta kile klaasile ja nühi spaatliga klaasile nii, et kõik vesi ja õhk on ilusti klaasi alt läinud. Siis lõika enam-vähem juba kile ääred ära nii, et suurt üle jäänud osa ei ole sest need võivad klaasi küllest lahti ennast kangutada.
13.) Nühi korralikult ja pane klaas kuhugi sooja kuivama, näiteks puhuri ette ja korda sama kõikide teiste külleklaasidega ja pane puhuri juurde sooja.
14.) Nüüd soovitaks mina minna pead väja magama sest õlle kogus peaks juba suht suur keres olema, aga mis seal ikka läheme asjaga edasi.
15.) Lähed autosse sisse ja lased tagumise klaasi seest korralikult feeriveega üle.
16.) Nokid lahti tagaklaasil oleva kile liimise poole ja kaitse kile eemaldades lased kogu aeg liimile feerivett.
17.) Nüüd võtad selle kile klaasi pealt ära ja lähed paned selle sisse ja hakkad jälle klaasi keskelt-äärtesse klaasile nühkima spaatliga.
18.) Kui ääred ei taha kinni jääda siis annad kuumapuhuriga sooja ja nühid nii kaua kuni jääb.
19.) Tagumine klaas tehtud võtad külle klaasid ja katsu käega kas klaasid on soojad ilust. Tavaliselt selline 30min. kuni 1H peaks piisama.
20.) Siis võtad kipsinoa ja tõmbad teraga klaasi servad puhtaks. Nii, et nn. kraabid klaasi servasid sellise 45. kraadise nurga all, et väiksemadki ülejäägid eemaldada.
21.) Paned klaasid külge tagasi ja annad tehtud tööle hinnangu. Võtate sõbraga viimased õlled ja saad südame rahus öelda, et ise tehtud-hästi tehtud!
Nii palju veel tööriistadest, et spaatlit soovitaksin kasutada sellist millel üks pool tavaline teine vildiga. Enamuse tööst teed ära vildi poolega, aga tavaliselt on ääred need, kus tuleks kasutada tavalist poolt. Siis klaaside soojendamiseks kui kile peal soovitaksin kasutada tööstuslikkupuhurit sest see annab hästi sooja. Jälgida tuleks kindlasti seda, et kipsinoad oleks teravad!
Edu kiletamisel!
Aga materjali saad siis kas toonkilest või prostokist, sealt saad hinnapäringud teha, aga point lihtsalt selles, et kui kasutada kvaliteetkile ala 3M vms siis ei tule sul ise pannes palju odavam! Sest liskas kilele on sul veel vaja spaatlit, siis pead ostma õiget paberit, mis ei jäta kübekesi ja siis on sul vaja feerivee jaoks pritsi siis veel sooja kohta ja kuumapuhurit jne!
Kui sul see kõik olemas siis tuleks toimida järgmiselt:
1.) Pese kõik aknad nii seest kui väljast puhtaks-hästi puhtaks!
2.) Pese aknad veel korra puhtaks sest ühest korrast ei piisa kunagi. Soovitan kasutada nõudepesu nuustikut ja kraapida eriti selle karedama poolega.
3.) Kraabi külle aknad üle kipsinoa teraga, et eemaldada akendele kuivanud jama. Taga klaasi eriti ei soovitaks kraapida.
4.) Siis võiksid külle aknad eemaldada, aga ei pea sest osadel autodel on see küllaltki tülikas ja aega nõudev tegevus. Aga kui esimest korda teha siis parema lõpptulemuse saamiseks tuleks ikkagi ära võtta.
5.) Nüüd lase taga akna välimine pool tugevalt feeriveega kokku ja aseta kile sinna peale nii, et liimine pool jääb välja ja tuleks jälgida seda, et mis pidi kile paremini koondub. Nimelt kui normaalset kile vaadata vastu valgust siis ta on nagu selline triibuline või nii (LSD- all ei soovita vaadata, võib halvasti lõppeda). Siis pikki triipu annab kile paremini koonduma. Siis vaata mis pidi sul kile vaja rohkem koonutada siis seda pidi tuleks panna pikki triipu.
6.) Kui kile ilusti aknal siis lõika kipsinoaga välja enam-vähem suurus.
7.) Kui enam vähem suurus välja lõigatud siis hakkad kile peale klaasile ajama, aga jälgi, et all oleks feerivett piisavalt! Siis hakkad spaatliga klaasi keskelt vaikselt kile klaasi peale nühkima. Kui ei taha äärtest kumeruste pealt minna siis ära ehmu sest külm kile ei koondugi, anna natuke kuuma puhuriga sooja ja läheb ilusti.
8.) Kui see etapp ilusti läbitud siis pühid oma kuuenda õlle silmist ja üritad silma selgeks ajada! Tuleb võtta terava otsaga kipsinuga ja lõigata ca. 1-2 cm klaasi musta piiri tagant kile parajaks. See selleks, et kile hiljem ilusti passiks. Kui ei näe piiri hästi siis ütle sõbrale, et õlle maha paneks ja taskulambi võtaks ja sulle seest valgust näitaks.
9.) Nüüd peaks kile ilusti välja lõigatud olema ja mööda klaasi nühitud olema, aga jälgi seest poolt seda ülekatet musta osa suhtes, osadel autodel saab jätta ainult 0,5cm üle, siis ei saa nii palju õlut võtta!
10.) Jäta tagumine klaas sinna paika ja võtame ette külleklaasid nendle lõikad samuti enam-vähem suurused väja.
11.) Lödista klaasi sisemine pool feeriveega üle, et tolm ilusti maha jookseks. Aja püsti õlut kaaniv sõber ja anna talle kile pihku nii, et liimine pool jääb sinu poole. Noki lahti kitsekile ja seda ära tõmmates lase liimisele poolele kogu aeg feerivett.
12.) Piguta kile klaasile ja nühi spaatliga klaasile nii, et kõik vesi ja õhk on ilusti klaasi alt läinud. Siis lõika enam-vähem juba kile ääred ära nii, et suurt üle jäänud osa ei ole sest need võivad klaasi küllest lahti ennast kangutada.
13.) Nühi korralikult ja pane klaas kuhugi sooja kuivama, näiteks puhuri ette ja korda sama kõikide teiste külleklaasidega ja pane puhuri juurde sooja.
14.) Nüüd soovitaks mina minna pead väja magama sest õlle kogus peaks juba suht suur keres olema, aga mis seal ikka läheme asjaga edasi.
15.) Lähed autosse sisse ja lased tagumise klaasi seest korralikult feeriveega üle.
16.) Nokid lahti tagaklaasil oleva kile liimise poole ja kaitse kile eemaldades lased kogu aeg liimile feerivett.
17.) Nüüd võtad selle kile klaasi pealt ära ja lähed paned selle sisse ja hakkad jälle klaasi keskelt-äärtesse klaasile nühkima spaatliga.
18.) Kui ääred ei taha kinni jääda siis annad kuumapuhuriga sooja ja nühid nii kaua kuni jääb.
19.) Tagumine klaas tehtud võtad külle klaasid ja katsu käega kas klaasid on soojad ilust. Tavaliselt selline 30min. kuni 1H peaks piisama.
20.) Siis võtad kipsinoa ja tõmbad teraga klaasi servad puhtaks. Nii, et nn. kraabid klaasi servasid sellise 45. kraadise nurga all, et väiksemadki ülejäägid eemaldada.
21.) Paned klaasid külge tagasi ja annad tehtud tööle hinnangu. Võtate sõbraga viimased õlled ja saad südame rahus öelda, et ise tehtud-hästi tehtud!
Nii palju veel tööriistadest, et spaatlit soovitaksin kasutada sellist millel üks pool tavaline teine vildiga. Enamuse tööst teed ära vildi poolega, aga tavaliselt on ääred need, kus tuleks kasutada tavalist poolt. Siis klaaside soojendamiseks kui kile peal soovitaksin kasutada tööstuslikkupuhurit sest see annab hästi sooja. Jälgida tuleks kindlasti seda, et kipsinoad oleks teravad!
Edu kiletamisel!