TSI: Originaal gero, ehk Eberspächer'i kaugkäivitus

Elektroonika jamab - anna teada
Vasta
Kasutaja avatar
Martin
Klubiliige
Postitusi: 2716
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 83 korda

TSI: Originaal gero, ehk Eberspächer'i kaugkäivitus

Postitus Postitas Martin »

Kes meist ei ihkaks külmal talvehommikul istuda juba üless sulanud ja sooja autosse?
Väike juhend eelsoojendi funktsiooni lisamiseks originaal sõidusoojendile.

Mina kasutasin webasto kaugkäivitus süsteemi BMW pealt, kuna see on lihtne, suhteliselt levinud ning ka odav.

Vajalikud komponendid ja tööriistad:

Multimeeter tuvastamaks pooluseid
Statsionaarne seade koos juhtmejupi ja juhtpuldiga(foorumitest saab ca 25€)
antenn+üleminek (oomipoes ca 13€)

Pilt

Statsionaarsel seadmel on 4 juhet küljes.
toite jaoks "+", "-" ja kaks signaaljuhet. Kui oled seadme omale saanud tuleb üle kontrollida millist poolust nad väljastavad, kuna BMW puhul toodeti kahte tüüpi "karpe", ühel juhul olid vist mõlemad + signaalid ja teisel üks + ja teine -. Minu karbi puhul oli teine variant. Sisse lülitatuna andis +9,5v ja teine kaabel -12v.

Et eelsoojendi funktsioneeriks on koos geroga tööle vaja panna ka kliima paneel.
Kliima paneeli taga parempoolne pistik, FL auto puhul pistik nr9 ja prefl puhul pistik nr 11, neile tuleb siis +12v signaal peale lülitada(mina panin +9,5v ja hakkas ka tööle)
Pre fl puhuks tuleks igaksjuhuks üle kontrollida, et seal ikka +12v signaal on.

Pilt

Gero enda tööle saamisega läheb nüüd minu praktika ja enamike kasutajate tee lahku, kuna minul oli peale pandud juba süsteem, mis tegi sõidusoojendist eelsoojendi. Küllaga ainuke juhtsüsteem mis aegade jooksul alles oli jäänud oli nupp keskkonsoolis. Minikell ja juhtpult olid kuskile jalutama läinud.
Enda puhul ühendasin kolmanda otsa +9,5v signaal juhtmest minikella signaaljuhtmega kokku ja asi sellega piirdus.

Enamus kasutajate abistamiseks oskan niipalju öelda, et skeeme vaadates gero lülitus signaali peaks andma "sinine" juhe gero kõrval olevas 12pinniga pistikus. Küllaga sellest ainuüksi ei piisa sest tundub, et kas toited vms. tuleks veel juurde panna lülituma, kuna süüteluku null asendis või kui laadimistuluke põleb siis gero järgi ei lülitu. Ehk tuleks teha relee süsteem, millele sisselülituse teeb see sama webasto karbike.

Abiks kellegile kes seda hakkab ise edasi ehitama, või siis kunagi hiljem täiendan antud teemat, kuna teisel autol on mul puhas originaal süsteem.

Lisaks huvitavaid mõttekäike veel.
Suvel saab antud süsteemi kasutada salongi jahutamiseks, kui auto on pikemaks ajaks päikese kätte jäänud ja seal sahara sisse tekkib. Suverešiimile lülitamiseks lihtsalt väike killswitch gero juhtimisele vahele panna ja tööle hakkab ainult kliima paneel, mis siis autos olevat õhku lihtsalt vahetab.
Või kes tahab änksamat süsteemi, siis teeb selle killswitchi termistori põhise automaatika peale, et näiteks alates +15kraadi ja gero lülitatakse üldsüsteemist välja(suvel gero nkn tööle ei hakka, aga ma ei tea kust või kuidas antud süsteem originaal lahenduse puhul toimetab, kasutab ta kindlasti välist temp andurit) .

kaks asja mis veel meenusid. Kuna mul oli see juba seoses eelneva ümberehitusega seoses tehtud siis kohe polnud meeles.
Tuleks kas olemasolev lisaveepump ümber tõsta ja ühenduda geroga koos käivituma, või lisada mõni muu, kuna 2.5DTi originaal pumpab ühest radikapoolest teise ja on mõeldud väga kuuma mootori jahutamiseks, kui mootor on välja lülitatud.
Teiseks tuleks jahutussüteemi torustikku modifitseerida, kuna originaal seadesse jättes hakkab eelisjärjekorras soojendama hoopis mootori veesärki.

3

Tegelesin täna terve õhtupooliku ühe gero remondiga ja selgeks sai mitu asja.
Sisuliselt on täiesti ebavajalik soeauto.ee poolt pakutav 400€ lisaseade. See ei tee mittemidagi kasuliku, mis oleks 400€ väärt.
Sealt seest on küll paar asja kasulikud, kuid mitte ilmtingimata vajalikud.
Kõigepealt gero käivitusest.
punane(+) ja pruun(-) on koguaeg ühendatud, kui süüde sisse panna tekkib sinine valge triibuga juhtmesse 2,3v pinge, ning kui mootor töötab, on seal laadimispinge (+13,2V vms.) ning soodsatel tingimustel(väljas alla 5 kraadi ja vedeliku temp alla 70 kraadi), gero käivitubki.
Sisuliselt võiks minu esimeses postituses mainitud (bmw) statsionaarse seadme ühendada otse sinise valge juhtme alla.

Mis sellest komplektist aga kasulikku on.
Esiteks termostaadi viisik. Seda saab ka täitsa eraldi osta 32€ eest(ebay), see on siis selleks hea, et kuni mingi temperatuurini ajab sooja vett gero ja salongi radika vahet ringi, ning kui tagasi tulev vedelik juba piisavalt soe on, lülitab ennast ümber ka mootorit soojendama.
Kell. Jälle peaks saama eraldi osta. Sama lihtsalt töötav seade nagu mis iganes muu relee. 2 juhet sisse pluss ja miinus, ning kui programmkell annab käivitumissignaali, siis kolmandast juhtmest tuleb +12v välja, milel võib sinise valgetriibuga juhtme otsa susada.
Ja kolmas asi on lisaveepump, mis tuleks gero ja üldsüsteemi vahel tsirkulatsiooni tekitamiseks sinna susada. Seda saab iga suvalise oomi pealt, minuteada on kõigil omegatel kuskil lisaveepump olemas. Sisuliselt tasuta käes.
Ühesõnaga see 400€ investeering on mahavisatud raha, ehitama peab nkn ja mis iganes ülalt nimetatud vajalikud detailid saab ka mujalt kätte.
Viimati muutis Martin, 24 Mai 2020 23:37, muudetud 1 kord kokku.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
Vasta