mootori õlikulu

Kaasa arvatud kütusekulu ja muu tehniline jutt
Vasta
hensu69
Tänanud: 0
Tänatud: 0

mootori õlikulu

Postitus Postitas hensu69 »

Tegemist on 1998 a. 2.0 100kw mootoriga. Viimasel ajal olen tähele pannud, et mingi 1000 km läbimisel kulub mingi liiter õli. Kas nüüd on aeg sealmaal, et peaks hakkama mootoriremonti tegema, mis see üldse maksma võiks minna. Oletatavalt on mootor mingi 300000 km ikka vatti saanud.
Kasutaja avatar
markus20
Klubiliige
Postitusi: 304
Liitunud: 31 Aug 2012 14:30
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 2 korda

Re: mootori õlikulu

Postitus Postitas markus20 »

Mul endal nii suur kulu pole olnud, aga kulu oli 3 liitrit 15 000 km peale. Kui hakkasin kvaliteetõli ostma (ntx Castrol), siis kadus ka õlikulu ära. Samas 1000 km peale liiter õli on kindlasti teine teema.
Respect a mans car and the man respects you.

2JZ GTE Opel Omega A - Onemile2020 - 307km/h
Opel Omega A - 2.0 85kw Winterbeater
hensu69
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: mootori õlikulu

Postitus Postitas hensu69 »

Tegelikult sain vist veale jälile. Lasin sõbral tagant vaadata kui käivitasin, päris korralikult tuleb sinist suitsu. Tuleb vist klapisääretihendid ära vahetada. Mis selline töö praegu üldse maksab? Kunagi krooni ajal sai vahetatud siis oli mingi 2000 eeku.
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: mootori õlikulu

Postitus Postitas Tim »

markus20 kirjutas:Mul endal nii suur kulu pole olnud, aga kulu oli 3 liitrit 15 000 km peale. Kui hakkasin kvaliteetõli ostma (ntx Castrol), siis kadus ka õlikulu ära.
Mul on umb.samad kogemused olnud...õli margi vahetus kindlasti mitte ei aita õli kulu kontrolli all hoida(no ei ole loogiline ju)...korralik õli on veelgi vedelam ja poeb igast praost veelgi lihtsamini läbi(lekkiv tihend,hõre mootor vms.).
Minul aitas väike mootori remont õli kulu kontrolli alla saada.
hensu69 kirjutas:Tegelikult sain vist veale jälile. Lasin sõbral tagant vaadata kui käivitasin, päris korralikult tuleb sinist suitsu. Tuleb vist klapisääretihendid ära vahetada. Mis selline töö praegu üldse maksab? Kunagi krooni ajal sai vahetatud siis oli mingi 2000 eeku.
Sinine suits külmkäivitusel(silmaga nähtav:seda näeb ka niisama peeglisse vaadates-summuti ots juhipool)viitab ilmselt hõredale mootorile(kompressiooni test teha igaks juhuks).Vb. on õlirõngas kinni jäänud...põhiline probleem ilmselt aga väsinud klapisääre tihendites.

Klapisääre tihendite vahetus ei ole raketiteadus,ise tehes pm.päeva töö.Kui tahad ka klapid ära sooveldada,siis umb.paar h.lisaks.Kui päris esimest korda mootori kallal pole ja nt.hakkaja tuttav abiks+vahendid/koht,siis midagi hullu ei ole,töö maht on küll suur(päris laiali tuleb kiskuda kapotialune) aga töö ise lihtne.
Hullem asi ilmselt on hammasrihma paika saamine ja selle õige pingutamine!Sellega nalja ei ole,muidu on kõik mootori remont asjatu...
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
petzp
Huviline
Postitusi: 284
Liitunud: 01 Jaan 2008 02:48
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: mootori õlikulu

Postitus Postitas petzp »

100kW poolkuude tagasipanek on peen näputöö :) Asuvad teised suht sügaval kaanes. Klappide tihedust saab kontrollida petrooli või selle puudumisel diisliga. Vajadusel soveldada. Kaane võiks ka alt lihvida ning uue plokikaanetihendiga kokku panna. 300k km sõitnud väljalaskeklappide tööpinnad võivad ülefreesimist või asendamist vajada. Silindrid võiks ühtlasi ka kellindikaatoriga üle mõõta.
Omega Sport Packet
Huviline
Postitusi: 1093
Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: mootori õlikulu

Postitus Postitas Omega Sport Packet »

Soovitan seda viimast teha kui mootori oled otsustanud lahti võtta..Mõõta silindreid.Kui kulunud,kanamunad ellipsid pole mõtet edasi kulutusi tegema hakata.Mootoriõli on asi mille pealt ära koonerda ja see mootor tahab saada korralikku õli ja hästi valitud õli.
Mida võid veel kontrollida on õlirõhk.Selleks lisa manomeeter ja jälgi mida reaalselt õlisurve teeb.Kui hakkab kõikuma siis võid õlivõtu sõela puhastada või õli toru tihendit kontrollida, see on õlipumba kinnituse ja õlitoru otsa vahel ja sinna ära tavalist 0 rõngast pane.Käib spetsiaalset materjalist tihend sinna.Kui see ära kisub õhku vahele vms ja õli vahutab.Jäävad nukad kuivale ja silindrid kipuvad kiiresti kuluma.Sama juhutub kui sõidad kehva õliga.Ürita õlisurvest sotti saada.Kepsusaaled ja raamsaaled tahaks tähelepanu.

Kui simmekad lekivad tuleb õli kas mööda mootori külge alla, eest leemendab, on jahutusvedeliku sees kui tagumine simmekas ära uuri käigukasti ventavasid.
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: mootori õlikulu

Postitus Postitas Tim »

petzp kirjutas:100kW poolkuude tagasipanek on peen näputöö :) Asuvad teised suht sügaval kaanes.
:lol: Nii ta on,üks põlve otsas tehtud abivahend,tavott ja pikk lapik magnetiseritud kurvikas...ja kõvasti kannatust,kõik on tehtav.
Pilt
Pilt
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Vasta