2.0XEV 97a Mootor ei käivitu. OP-Com veateade(Low RPM Speed)

Kaasa arvatud kütusekulu ja muu tehniline jutt
Avalance
Tänanud: 0
Tänatud: 0

2.0XEV 97a Mootor ei käivitu. OP-Com veateade(Low RPM Speed)

Postitus Postitas Avalance »

Tere! Mure selles et auto käivitus detsembrikuul kehvasti pikema ketramise peale. Kui see ei aidanud aitas karteri soendamine jahedail päevil. Nüüd ei aita enam seegi. OP-Com annab veateatesks rpm speed (8) kuid ei oska sellest midagi mõelda ega ka internett välja ei aita. Oman seda autot aastast 2013 august. Autost lähemalt Opel Omega B 97 2.0 100Kw Eco Automaatkastiga kont: Küünlad ja juhtmed vahetatud juuni alg, õhulugeja vahetatud 2014 aasta alguses. Õli ja filtrid 2014 Sept.(õlivahetanud autol kokku 5 korda. Õli täis synt 0w-40W castrol edge titan) Dosool punane vahetatud viimasel õlivahetusel. Akusid on rohkem kui bensukal tarvis. Sai lausa uus AKU ostetud 72Ah 680a. Märgid on rihmal paigas. Kütusepump on korras ja filtervahetatud detsember 2014 (eeldatud et selles viga). Aku juhtmestik on endal tehtud robustne lisa ehk korralik ruutlõige on kaablil ja muud juhtmed terved ja korras. Releed OP-Comiga olid kõik ok. Mootori tuli põleb kuid vahepeal kustub isegi korraks ära kui lubama hakkab aga mitte selline normaalne bensuka lubamine vaid hädine. Silindrisse bensiin jõuab. Küünlad lausa kastab ära. Säde on ilus kuid väga harva lööb kui kedrata. Ja kui pikka aega kedrata siis kui paugu paneb siis lausa raputab autot. Nuka andurit vahetasin 1 generatsiooni vastu ringi kuid ei midagi. (endal mehiste vaskklemmidega ühendus tehtud andurite kaablite vahetuseks. Silindrid peavad survet sest ilma küünaldetta on kergem vänta keerata. Mõtlesin et mingi anduri viga. Nukkvõlli andurit vahetasin töötava auto-oma vastu ei midagi. pihustid vahetasin autol suvel töötava autopealt ringi kuna kippus linnas sõites välja surema sõiduajal kuid pihustite vahetamisega see ei kadunud. Tühikäigu mootor vahetatud töötava autopealt. Kui süüde on taga siis undab. Kuna auto on starterile raskelt mõjunud siis ehk see on ära väsinud, mootorit ringi ajab kuid hädiselt(ca 50rpm või vähem). Ei tea kas starter on seotud mootori tulega või süütega. Enne andurite soetamist tahaks välistada starteri. Kuna endal teine Opel Omega B 97 Manuaal kastiga siis kas praegusele Automaat kastiga Mootorile sobiks manuaali starter?
Kasutaja avatar
Martin
Klubiliige
Postitusi: 2717
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 83 korda

Re: 2.0XEV 97a Mootor ei käivitu. OP-Com veateade(Low RPM Sp

Postitus Postitas Martin »

Olen küll diislimees ja opeli bensukatest väga ei tea, aga starteri probleemi saad nõnda välistada, et tõmbad auto lihtsalt tööle, kui aitab, siis starteri viga. Automaadil ja manuaalil on sama starter, pole veel kohanud, et need erinevad oleks. Süütemoodul võib vigane olla, see oli küll rohkem V6 mootorite probleem, aga vb 2l samad jamad. Kuiudas IMMOga lood on? Tundub et elektroonika probleem. Kusjuures ega andurid ei pruugigi villast panna, aga mõni juhe vb kaktki.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
Avalance
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2.0XEV 97a Mootor ei käivitu. OP-Com veateade(Low RPM Sp

Postitus Postitas Avalance »

Juhtmed terved, AUTOMAAT kast siis kahjuks ei saa Omegale tampooni ravi teha. IMMO on ok muidu ei laseks kütusepumpa taha võtta. OP-Com ütleb ka et Immo OK. Ega vist kellegil OP-Com seadet pole et öelda mida see low RPM speed (8) endast kujutab. Eks starteril ole kõige suurem kahtlus enda silmis kuid kas tõesti võib asi olla et starter ei vea piisavalt kiiresti ja Veateateks paneb madal ketramis kiirus? :lol:
Avalance
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2.0XEV 97a Mootor ei käivitu. OP-Com veateade(Low RPM Sp

Postitus Postitas Avalance »

Vahepeal jebimist OP-Comiga saavutasin järgmist koos interneti abiga: P0335 Väntvõlli asendisensor A Ahel . Kas sellest võib eeldada et vända andur ei tee ECU-ga enam koostööd? Keegi sihukest valu kogend :?:
arxsss
Huviline
Postitusi: 207
Liitunud: 25 Veebr 2008 19:56
Asukoht: Harjumaa raasiku vald
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Re: 2.0XEV 97a Mootor ei käivitu. OP-Com veateade(Low RPM Sp

Postitus Postitas arxsss »

kui mu oomil väntvõlli andur läbi läks ,siis samamoodi ketrasid ja ketrasid ja no ei läinud,kindel ,et sul vool tuleb peale bensupumbale,minul ei tulnud.ja kui süüte sisse paned ,on bensupumba häält kuulda salongist. kui sul starter läbi ,siis vaevalt see mootorituld põlema paneb igatahes rikkis tühikäigumootoriga ta seda ei tee. ise arvan,et süütepool või väntvõlli andur. see väntvõlli anduri juhe jookseb roolivõimupumba juurest õlivarda juurde ,seal oli ja kuumusega võib juhe lihtsalt katki olla.uuri
Avalance
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2.0XEV 97a Mootor ei käivitu. OP-Com veateade(Low RPM Sp

Postitus Postitas Avalance »

3h tagasi uurisin vända anduri värki ja see suht vist ainu asi mis praegu viga reaalselt oleks. Ja siis hakkasingi seda junni sealt välja kangutama. Õigemini manuaal kastiga isendilt millel pole konti sain anduri kätte max 3 min ja käes üle jäänd aeg kulus selle automaat ja kondi hakatise peale. :evil: ja poldi sain umbes tunniga kätte :mrgreen: Aga mingi 20 min tagasin ringi liikuma :oops: aga ei tule välja. endal on juba õlivarda toru juures kahe näpuga urgitsemisest ja hõõrumisest nahk maas. Mõtlesin et saadan pingviinile kuumavett ehk lööb ennast lahti. Põletiga ei pääse juurde kuigi heameelega ajaks junni kärssama. :P Keberniidikuks ehk põhi asjaks anduri kätte saamine on see et auto asetseb keset hoovi keset mülgast kuhu ta seisma jäi. Sai seda isegi ATV üritatud eemale lohistada kuid auto loksus lohus 2 cm peale 5minutilist punnimist. Väga kehv koht kus seda elajat välja kookida. Loodan et mu sõbrast mehhanik tuleb õhtul appi. Laseb mootori padja lahti ja kangiga kallutab mootorit mõne milligi et saaks sellele anduri juurde rohkem ruumi toimetamiseks. Vaeva kergendamiseks võtaks osa kraami eest ära aga alt ei pääse selle alumiinium kolaka juurde mis ongi põhi kurja juur miks ruumi pole. Tõstaks tungiga üless aga jama selles et jää ja lumi ümbritsevad ning auto on sulaga maasisse vajunud ning ei saa ohutult tõstet teha et nina pidi all olla. :roll: Kui jõuan mingeid edusamme teha siis muljetan siia ka. :D Vabandan enda ropusuuvärgi pärast 2.0 ecodega kokku puude endal aastast 2011 siiamaani oma jõuga kõik tehtud alati on olnud mingit punnitamist mille peale tulevad teada tuntud ümberaugu hüüded. 8)
Kasutaja avatar
raudpats0
Huviline
Postitusi: 2462
Liitunud: 19 Sept 2007 18:59
Asukoht: Tartu
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 18 korda

Re: 2.0XEV 97a Mootor ei käivitu. OP-Com veateade(Low RPM Sp

Postitus Postitas raudpats0 »

tuttav tunne
119BDD-110kw automaat caravan 2002
106 kw manuaal sedaan 2003 2*
1998cm³ 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
tel: 58162851
Omega Sport Packet
Huviline
Postitusi: 1093
Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2.0XEV 97a Mootor ei käivitu. OP-Com veateade(Low RPM Sp

Postitus Postitas Omega Sport Packet »

Väntvõlli anduri korrasolekut saad kontrollida ka testriga.
petzp
Huviline
Postitusi: 284
Liitunud: 01 Jaan 2008 02:48
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2.0XEV 97a Mootor ei käivitu. OP-Com veateade(Low RPM Sp

Postitus Postitas petzp »

Kondi kompressor kinnitub alumiiniumist kronsteinile umbes 7 poldiga ja vända andur on täpselt selle kronsteini taga. Ebahea lahendus juba tehase poolt.
Avalance
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2.0XEV 97a Mootor ei käivitu. OP-Com veateade(Low RPM Sp

Postitus Postitas Avalance »

:) Annab tunda jah! Kuna autot kanali peale ajada ei saa siis vist ei saagi seda alumiinium korpust lahti. Kollektorit ei saa põlve toru küljest lahti et saaks ruumi askeldamiseks mootori padja alumise mutri võtmiseks kuna see ühe käe jõunumbriks liiga väike ruum arvestades mootori aluspinna suurust. Rihma pinguti rulliku (soonrihm) võtsin eest ära ja avanes pilu anduri juurde. Kahe näputöö üks ühelt poolt õli toru ja teine teisepoolt paigaldasin pika vandumise ja vaimse pingutuse abil anduri ikkagi ära. Kuid polt jäi veidi nõrgaks pingutuselt umb kaudu 0.3mm oleks vaja olnd veel kui poleks kardaan padruniga keeramine untsu läinud. Tähik padrun ja kardaani jupp edukalt selle alumiinium korpuse ja mootori vahel et ilma selle kolaka võtmiseta neid sealt kätte ei saa.

Aga nüüd asjast ka kuna andurite kohale jõudmine võttis aega siis reede kulus asjatamisele. Vahetasin ära siis järgmised:
1. Väntvõlli andur(isoleerisin teibiga kõri õlikindlalt ja katsin alumiinium teibiga kuuma võlude pärast) 2. Vahetasin ära nuka anduri.
3. Vahetasin ära tühikäigu mootori. 4. nullisin ära veateated OP-comiga. 5 Ei käivitu masin endiselt. Mootori tulipõleb kuid veateateid pole aga no muidugi käima ka pole läinud.
:lol:

Akut oli piisavalt 12.5v. Tulenevalt probleemist ja muudest oletustest tegin järgmist: 1. vahetasin küünlad. 2. Kontrollisin muid andureid(ok) 3. Lisasin tutnoi süütepooli ajutiselt teise süütepooli peale(korrapärase kinnitusega kõik pistikud ja piibujuhtmied fikseeritud. Kontrollisin ka mahutisse tulevat kütust igaks juhuks ja oli olemas. Starter ketrab kuid enam ei luba isegi enam mürtse. Pöörde näiduk ei liiguta ennast ja OP-com fikseeris korraks 64 RPM. Autot käivitades jõuab op-comi märgatav voolu koormus 12.5v pealt 11.2v ehk Kui teise lahjema akuga ketrasin siis mõne hetkega hakkasid salongi tuletki vilkuma. Karvane tunne on et kui starteri vahetan siis on lootust tööle saada ehk. Lihtsalt rohkem teisi põhjuseid ei oska arvata miks auto tööle ei lähe. Eks näppudel lugesin kokku 5 asja miks auto ei pruugi tööle minna. 1. Juhtmestik(pole katki ei ole nii head multi meetrit et tipp tasemel uurida siia amaani ok). 2. Releed(kombineerides töötasid). 3. ECU(teise mootori omaga 1:1 teema). 4. Starter ( onu rääkis mulle et jahedate ilmadega kipub bendex lühisesse minema. Mul võtab mootorit taha küll kuid ajab ringi kuid mitte nagu tavapärase kiirusega ehk aeglasemalt.) 5.Hammasrihm.(ebatõenäoline)

Laupäeval siis lahtimonteerimine kaks mootori sisselaske poolt ja starteri vahetus. Eks siis ole näha kas luukere kapis oligi kogu aeg starter mis aegajalt ainult nõrgemaks muutus. Eks vahepeal jäi auto vahepeal peale käivitamist seisma ja vahest ka linnas ringilt välja sõites või muul madalal manööverdamisel kuid seda juba 2013. Eks vahepeal kadus nagu see mure ära kuid kokkusattumisi või nii öelda juhuseid pole. Tean vähemalt et käivitamisega peaks see sama jama olema seotud, sest kui võrrelda oma teise omega sama mootori kogemust siis seemootor on ikka olnud väga vaevaline käivituja. Kui Starter ei ole kuri luukere kapis siis läheb mootori täis vahetuseks.

Huvipärast tahaks teada millised on tuksis starteri sümptomid?
Omega Sport Packet
Huviline
Postitusi: 1093
Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2.0XEV 97a Mootor ei käivitu. OP-Com veateade(Low RPM Sp

Postitus Postitas Omega Sport Packet »

No aga võta kõik süüteküünlad maha, anna starterit 5sek ja vaata ka samal ajal kas säde on?Kuula ega mingeid veidraid helisid ei ole, käega võid starterit katsuda ettevaatlikult kas on palav või mitte.
petzp
Huviline
Postitusi: 284
Liitunud: 01 Jaan 2008 02:48
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2.0XEV 97a Mootor ei käivitu. OP-Com veateade(Low RPM Sp

Postitus Postitas petzp »

Kolmnurkses kaitsmekarbis on kaks lillat releed, üks on bensupumba ja teine PCM oma. PCM relee peaks rikke korral andma veakoodi P1230 ja auto sureb sõidu pealt välja. Proovi käivitada eetriga, kui sellega läheb, siis ei saa mootor bensu kätte. Bensupump ei pruugi rõhku üles lüüa. Kas hammasrihma märgid on ikka paigas?
Avalance
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2.0XEV 97a Mootor ei käivitu. OP-Com veateade(Low RPM Sp

Postitus Postitas Avalance »

Täna käis isa korra abis et vaadata kas sädet on ja kuna nüüd viimasel ajal on häälest kuulda olnd et mingit pauku ei ole siis sai ka näha et sädet pole. Jah märgid on paigas. Releed mootori ja pensupumba omad sai omavahel ringi pantud mõlema releega bensupump toimib. Praegu pole ühtegi veateadet auto ECU-s. Isa arvas et võtta rihm lahti ja keerata väntvõllile tiir peale ja uuesti kokku panna ja proovida. Kuid aitähh idee eest starterit katsuda eks proovi kuidagi moodi pääseda starterit katsuma. Ma ei oska muud hetkel arvata kui seda et miskit on kas rikkis või pole päris nii nagu peaks ja peidab ennast. :roll: Uurin veel mida keegi räägib. Muidugi hinge rahu ei anna see et kui mürtsumine ehk vaevaline plahvatus momnet oli varem kui mootor käis ringi erksamalt kuid nüüd on ringi käimine vaevalisemaks muutunud ja pole enam mürtsumist. Muidugi kui arvestades seda aega kui vaevaliselt läks käima näitas armatuuris pöördeid kuid nüüd enam ei fikseeri. Midagi on vussis või on tegemist starteris mis ei aja ringi nii kiiresti kui peaks või on ta seisundist tingitud veel mingi paha sündroom.
Omega Sport Packet
Huviline
Postitusi: 1093
Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2.0XEV 97a Mootor ei käivitu. OP-Com veateade(Low RPM Sp

Postitus Postitas Omega Sport Packet »

Säde on ikka ka siis kui aeglaselt ringi ajada.Viga on muus.Võta väntvõllianduri pistik lahti ja mõõda testriga see andur ära.Kui see rikkis siis ongi nii kord on säde kord ei ole viskab segast.100kw starter veabki küllatki aeglaselt.Kui see 100% korras ja nukaandur ka siis võib viga olla immos või ajus endas.Kui oled kurjalt täkku andnud või laadja stardiga ketranud siis võib viga olla ajus vabalt.

Kontrolli seda väntvõlliandurit.
Omega Sport Packet
Huviline
Postitusi: 1093
Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2.0XEV 97a Mootor ei käivitu. OP-Com veateade(Low RPM Sp

Postitus Postitas Omega Sport Packet »

Pilt
Pilt
Pilt
Vasta