Help

Kaasa arvatud kütusekulu ja muu tehniline jutt
Vasta
Kasutaja avatar
Marcouver
Huviline
Postitusi: 1007
Liitunud: 02 Mär 2009 16:26
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Help

Postitus Postitas Marcouver »

Noniii... juba 2 kuud vana teema aga palju ei hakka jutusta.... annan spetsialistidel hääle järgi tuvastada, mis mootoris viga?

3.0 V6 engine
Igal silindril 4 klappi ehk 8 poolkuud.
Kokku 6 silindrit 24 klappi, 48 poolkuud

https://www.youtube.com/watch?v=GvrJHNp_W1c" onclick="window.open(this.href);return false;

Ise arvan kas väntvõll puruks või saaled? Samas mootor tiksub tühikäigul ideaalselt, ega puterda... samas kui youtuubist vaadata ja otsida "broken crankshaft sound" videosid, siis poistel ikka mootor ja otsaratas loobib ilusti, mul seda polnud, kuigi hääl oli enamvähem sarnane, kuigi no see võib ka petlik olla

Igal juhul uus mootor juba doonorilt maha tõstetud ja ootamas kahest ühe kokku panemist.

Aga ehk saab ikka lihtsamalt.

1) Point selles, et sõitsin juhuslikult offroadi jaaaa sain laksu karterisse.
2) Nii, õli tuli hakkas vilkuma
3) Tsipa sõitsin veel jaa sinna ta jäigi, arvasin, et mahlad väljas aga kõik oli "ok", mahlad olid sees.
4) Siis puksiirisin auto linna.
5) Karteri lähemal uurimisel selgus, et karter sai imeväikse mõlgi, mida pm polnud silmaga näha... tagusin puuhaamriga sirgeks ja vahetasin õlid.
6) Õlirõhk tuli tagasi (enam ei vilkunud)
7) Lagin jäi ikkagist.

Et siis õli puuduse tõttu sai midagi vääga kahjustada....
Aaa.. karterist leidsin ka klapi poolkuu, 3ml silindril olid klapi poolkuud alles, teist poolt ei jõudnud vaadata... aga hääl tuli kahtlaselt ülevalt poolt, seega kahtlustasime algul, et klapi poolkuu jehhat tõmmanud... seega vaatasime selle pooole silindrid enne ära, kus tundus laks tulevat. Aga olid alles sealpool. (kolme silindri, 12- klapi 24 poolkuud olid olemas, teistpoolt ei jõudnud vaadata), juhul kui sealt see poolkuu nahad tegi, siis ühel juhipoolsetest silidndritest kas klapp pähe kukkunud silindrile või heal juhul kuidagi nibin nabin ripub seal, aga seda ma ei usu.

Ma ei usu, et juhipoolsetel silindri klappidel on ka see üks ära kadunud, aga kes teab vb hääl pettis.
Ilmselt eelmisest remondist mehaanikul kukkunud see sinna mootorisse.

Saan autole ligi alles nädala pärast, et siis saan selgusele, kas ülevalt kõik korras, siis panen kokku ja hakkan altpoolt vänta uurima.

Õnneks mul töötav mootor garaazis olmas, et vaja ainult vahele tõsta, aga sellegipoolest tahaksin ka natukene ise ka asja lähemalt uurida. Kaotusega olen arvestanud juba :mrgreen:

Mõtteainet poistele :mrgreen:
Viimati muutis Marcouver, 08 Mär 2016 18:30, muudetud 1 kord kokku.
Irmscher Omega 3.0 MV6
Ostan:
*Tagumist soojendusega nahkistet
*FL el. klapitavaid küljepeegleid
*Tagumist käetuge topsihoidjaga
Rax
Klubiliige
Postitusi: 3455
Liitunud: 08 Mär 2013 00:31
Auto: 2.5DTI
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 78 korda

Re: Help

Postitus Postitas Rax »

Miks sa käid MV6-ga offroudimas? :D
56232754
Kasutaja avatar
Marcouver
Huviline
Postitusi: 1007
Liitunud: 02 Mär 2009 16:26
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Help

Postitus Postitas Marcouver »

ragenor kirjutas:Miks sa käid MV6-ga offroudimas? :D
Naistel oli "vaja" merd vaadata ... :lol: :lol: :lol:

Noo see selleks eks, foorumisse natukene jutuainet, tunduski jube igav :mrgreen:
Õnneks uus ilusti tiksuv mootor olemas, vaja ainult 2-3 vaba tundi, mitu kasti õlli ja saun sooja, ja uus mootor nurrub vahel ... aga lihtsalt, tahaks huvi pärast teada :mrgreen:

Algul võttis küll pisara silma, aga pigem ikka huumoriga tuleb võtta seda asja ... sain 350 euri eest terve uue auto, ilusti tiksuva mootori ja plus LSD :twisted: niiet, kasud sees niivõinaaaa :mrgreen:
Irmscher Omega 3.0 MV6
Ostan:
*Tagumist soojendusega nahkistet
*FL el. klapitavaid küljepeegleid
*Tagumist käetuge topsihoidjaga
Kasutaja avatar
Martin
Klubiliige
Postitusi: 2716
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 83 korda

Re: Help

Postitus Postitas Martin »

Ma ei tea kui imeväike see mõlk sul oli, kuid pakun puusalt, et selle imeväikese löögi tagajärjel purunes õluvõttur oma jala pealt maha(eeldan et see on alumiiniumist valudetail) ja mootor ei saanud enam õli kätte, edasi sõitmisega küpsetasid mootori läbi, sest terve mootor jäi koheselt kuivale. See kolin võib tulla ükskõik millest seal mootoris, olgu siis saale, nukk, silindrid vms. Ühesõnaga sellest mootorist enam asja ei saa, heal juhul vb ainult plokikaanest, kui sedagi. Soovitan alustada karteri eemaldamisega kõige ennem, kui sealt korras võid edasi uudistada, kuid hääle järgi sellele mootorile enam pikka eluküünlat ei ennusta.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
Kasutaja avatar
Marcouver
Huviline
Postitusi: 1007
Liitunud: 02 Mär 2009 16:26
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Help

Postitus Postitas Marcouver »

Martink91 kirjutas:Ma ei tea kui imeväike see mõlk sul oli, kuid pakun puusalt, et selle imeväikese löögi tagajärjel purunes õluvõttur oma jala pealt maha(eeldan et see on alumiiniumist valudetail) ja mootor ei saanud enam õli kätte, edasi sõitmisega küpsetasid mootori läbi, sest terve mootor jäi koheselt kuivale. See kolin võib tulla ükskõik millest seal mootoris, olgu siis saale, nukk, silindrid vms. Ühesõnaga sellest mootorist enam asja ei saa, heal juhul vb ainult plokikaanest, kui sedagi. Soovitan alustada karteri eemaldamisega kõige ennem, kui sealt korras võid edasi uudistada, kuid hääle järgi sellele mootorile enam pikka eluküünlat ei ennusta.
Õlivõttur oli korras, filterseen ja muud asjad ka tip top...
Mõlk oli imeväike, ja karteri sirgeks tagumisel, tekkis uuesti ka õlirõhk.
Kuid nagu näha, ei ole vahet kas jäi terveks või mitte, viga suurem :lol:

Arvata on, et midagi head seal pole, aga lihtsalt huvi mõttes hea uurida.
Irmscher Omega 3.0 MV6
Ostan:
*Tagumist soojendusega nahkistet
*FL el. klapitavaid küljepeegleid
*Tagumist käetuge topsihoidjaga
Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3806
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 106 korda
Tänatud: 84 korda

Re: Help

Postitus Postitas Jospa »

Klapi tüki leidsid karterist. No eks ta selle reisimisega seal mootoris midagi kirja tegi
2.0 100kw Omega pre
3.0 155kw MV6 Omega pre
3.0 155kw V6 Omega pre
3.0 160kw CRD Jeep GC
2.5DTI 110kw fl
2.5 131kw/48kw Hybrid RAV4
Roadrunner16
Huviline
Postitusi: 40
Liitunud: 07 Sept 2015 08:57
Asukoht: Keila
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Help

Postitus Postitas Roadrunner16 »

Jõudu,

Lihtsalt üks võimalustest, millega endal oli mitmeid aastaid tagasi müttamist 2,5 v6 mootoris:
Ostes oli auto vähe avariiline ning mootorist kostus kahtlast kolinat, nagu saale kolin aga tundus nagu kostuks ülevalt poolt.
Kere korras, hakkasin mootoriga tegelema. Käis teine ühtlaselt ja edasi astus kenasti( enne lahkamist sai kusagil 5000 km kolinaga sõidetud) aga kolin sees ning tarkade klubi veendunud, et saaled. Stetoskoobiga kuulasime, aru ikka ei saanud, heli oli kahtlaselt laiali ulatuv. Karter alt ära ning ülevalt kolvile peale vajutama, et tuvastada alt see kurjam saale. Mida ei olnud oli lõtkuga saale, samas ülevalt peale vajutades oli ühel silindril tunda, et lõtk on sees.
Saalesid lahates olid kõik täitsa viisakad seega otsustasime ühe ( kahtlase lõtkuga silindri poolel) pea maha võtta. Kepsu/kolvi jooksud välja ja selgus majas. Ühel kolvil oli mingil arusaamatul põhjusel sõrme pesa kulunud ning kolb lõtkus kepsu otsas. Klapid sirged ja ülejäänu korras. Õrnalt oli näha, et kolb on ka pead puudutanud aga väga väga õrnalt. Et sellist asja juhtub, oli tol hetkel endalegi uudne kogemus.
Teine kepsu/kolvi jooks oli niisama võtta ning mootor saigi kolina vabaks.

Tervitades Tanel
Kasutaja avatar
Marcouver
Huviline
Postitusi: 1007
Liitunud: 02 Mär 2009 16:26
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Help

Postitus Postitas Marcouver »

Roadrunner16 kirjutas:Jõudu,

Lihtsalt üks võimalustest, millega endal oli mitmeid aastaid tagasi müttamist 2,5 v6 mootoris:
Ostes oli auto vähe avariiline ning mootorist kostus kahtlast kolinat, nagu saale kolin aga tundus nagu kostuks ülevalt poolt.
Kere korras, hakkasin mootoriga tegelema. Käis teine ühtlaselt ja edasi astus kenasti( enne lahkamist sai kusagil 5000 km kolinaga sõidetud) aga kolin sees ning tarkade klubi veendunud, et saaled. Stetoskoobiga kuulasime, aru ikka ei saanud, heli oli kahtlaselt laiali ulatuv. Karter alt ära ning ülevalt kolvile peale vajutama, et tuvastada alt see kurjam saale. Mida ei olnud oli lõtkuga saale, samas ülevalt peale vajutades oli ühel silindril tunda, et lõtk on sees.
Saalesid lahates olid kõik täitsa viisakad seega otsustasime ühe ( kahtlase lõtkuga silindri poolel) pea maha võtta. Kepsu/kolvi jooksud välja ja selgus majas. Ühel kolvil oli mingil arusaamatul põhjusel sõrme pesa kulunud ning kolb lõtkus kepsu otsas. Klapid sirged ja ülejäänu korras. Õrnalt oli näha, et kolb on ka pead puudutanud aga väga väga õrnalt. Et sellist asja juhtub, oli tol hetkel endalegi uudne kogemus.
Teine kepsu/kolvi jooks oli niisama võtta ning mootor saigi kolina vabaks.

Tervitades Tanel
Ohhoh, päris asjalik ja arvestatav vastus.
Ega enne teada ei saa, kui alt ka lahti vôetud, siis saab selgusele.
Aga krt kas töesti tsipa aega ôlituseta ja kohe viskab kolvi ja kepsu ühenduse tudisema...never know.. liikuvate osade mäãrivuse kaotamine vôib kôike teha... aga eks siin pakutakse algul saalesid jah.
Irmscher Omega 3.0 MV6
Ostan:
*Tagumist soojendusega nahkistet
*FL el. klapitavaid küljepeegleid
*Tagumist käetuge topsihoidjaga
Alaripri
Huviline
Postitusi: 249
Liitunud: 28 Veebr 2013 18:08
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Help

Postitus Postitas Alaripri »

Marcouver kirjutas: Aga krt kas töesti tsipa aega ôlituseta ja kohe viskab kolvi ja kepsu ühenduse tudisema...never know.. liikuvate osade mäãrivuse kaotamine vôib kôike teha... aga eks siin pakutakse algul saalesid jah.
Omega V6 mootorid üldse väga õrnukesed nagu kogemused näidanud on. Piisab, kui sisse kallata vähe kehvema kvaliteediga õli ja juba tiks sees.
Kasutaja avatar
Anz69
Huviline
Postitusi: 780
Liitunud: 14 Mär 2007 01:53
Asukoht: Pärnu/Tallinn
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Help

Postitus Postitas Anz69 »

Alaripri kirjutas: Omega V6 mootorid üldse väga õrnukesed nagu kogemused näidanud on. Piisab, kui sisse kallata vähe kehvema kvaliteediga õli ja juba tiks sees.
see ikka rohkem omaniku viga mitte mootori viga, kui mingit saasta sisse kallatakse.
mootor on väga hea kui õigesti hooldada ning heaperemelikult käituda.

see mille sinu käest sain oli samamoodi selline hääl nagu eelnevalt üks mees kirjeldas. (kolvi sõrme auk suureks kulunud)

sellele autole sai siiski teine mootor Peale.
300 000km oli juba kellal kui ümber tõstsin ning siiamaani käib nagu siidi :)
Vectra GTS 2.0T 2004' [131AVS]
Omega 3.2 vagun 2001' [498THS]

Diisliga köetakse maja ning küntakse põldu, bensiiniga sõidavad autod :twisted:
Alaripri
Huviline
Postitusi: 249
Liitunud: 28 Veebr 2013 18:08
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Help

Postitus Postitas Alaripri »

Anz69 kirjutas: see ikka rohkem omaniku viga mitte mootori viga, kui mingit saasta sisse kallatakse.
mootor on väga hea kui õigesti hooldada ning heaperemelikult käituda.
Kus oli juttu saasta sisse kallamisest? Ma räägin õlidest nagu Liqui moly vs castrol näiteks. Mul töökaaslane sõidab sama ajastu pisema suzuki maasturiga, millel ka v6 mootor ja kasutab odavamat õli. Sõitnud sellega pea 10 aastat ja käib jätkuvalt hääletult.
Kusjuures uurisin selle omega eelmise omaniku käest, et mis õli tema kasutas, vastas, et GM originaali mis tehas ette näeb. Mina kallasin esimese hooga Liqui Molyt sisse, millega sõitsin väga vähe ning sellest piisas, et tiks sisse tuleks. Vahetasin siis kõige kallima Castroli vastu välja ning jäi tunduvalt vaiksemaks.Ei ole siis kapriisne?
2.5 110kw diisliga sõitsin Liqui Molyga sinna 50t km kanti ja käis ikka nagu kellavärk.
Vasta