1. leht 1-st

Help

Postitatud: 08 Mär 2016 18:15
Postitas Marcouver
Noniii... juba 2 kuud vana teema aga palju ei hakka jutusta.... annan spetsialistidel hääle järgi tuvastada, mis mootoris viga?

3.0 V6 engine
Igal silindril 4 klappi ehk 8 poolkuud.
Kokku 6 silindrit 24 klappi, 48 poolkuud

https://www.youtube.com/watch?v=GvrJHNp_W1c" onclick="window.open(this.href);return false;

Ise arvan kas väntvõll puruks või saaled? Samas mootor tiksub tühikäigul ideaalselt, ega puterda... samas kui youtuubist vaadata ja otsida "broken crankshaft sound" videosid, siis poistel ikka mootor ja otsaratas loobib ilusti, mul seda polnud, kuigi hääl oli enamvähem sarnane, kuigi no see võib ka petlik olla

Igal juhul uus mootor juba doonorilt maha tõstetud ja ootamas kahest ühe kokku panemist.

Aga ehk saab ikka lihtsamalt.

1) Point selles, et sõitsin juhuslikult offroadi jaaaa sain laksu karterisse.
2) Nii, õli tuli hakkas vilkuma
3) Tsipa sõitsin veel jaa sinna ta jäigi, arvasin, et mahlad väljas aga kõik oli "ok", mahlad olid sees.
4) Siis puksiirisin auto linna.
5) Karteri lähemal uurimisel selgus, et karter sai imeväikse mõlgi, mida pm polnud silmaga näha... tagusin puuhaamriga sirgeks ja vahetasin õlid.
6) Õlirõhk tuli tagasi (enam ei vilkunud)
7) Lagin jäi ikkagist.

Et siis õli puuduse tõttu sai midagi vääga kahjustada....
Aaa.. karterist leidsin ka klapi poolkuu, 3ml silindril olid klapi poolkuud alles, teist poolt ei jõudnud vaadata... aga hääl tuli kahtlaselt ülevalt poolt, seega kahtlustasime algul, et klapi poolkuu jehhat tõmmanud... seega vaatasime selle pooole silindrid enne ära, kus tundus laks tulevat. Aga olid alles sealpool. (kolme silindri, 12- klapi 24 poolkuud olid olemas, teistpoolt ei jõudnud vaadata), juhul kui sealt see poolkuu nahad tegi, siis ühel juhipoolsetest silidndritest kas klapp pähe kukkunud silindrile või heal juhul kuidagi nibin nabin ripub seal, aga seda ma ei usu.

Ma ei usu, et juhipoolsetel silindri klappidel on ka see üks ära kadunud, aga kes teab vb hääl pettis.
Ilmselt eelmisest remondist mehaanikul kukkunud see sinna mootorisse.

Saan autole ligi alles nädala pärast, et siis saan selgusele, kas ülevalt kõik korras, siis panen kokku ja hakkan altpoolt vänta uurima.

Õnneks mul töötav mootor garaazis olmas, et vaja ainult vahele tõsta, aga sellegipoolest tahaksin ka natukene ise ka asja lähemalt uurida. Kaotusega olen arvestanud juba :mrgreen:

Mõtteainet poistele :mrgreen:

Re: Help

Postitatud: 08 Mär 2016 18:30
Postitas Rax
Miks sa käid MV6-ga offroudimas? :D

Re: Help

Postitatud: 08 Mär 2016 18:32
Postitas Marcouver
ragenor kirjutas:Miks sa käid MV6-ga offroudimas? :D
Naistel oli "vaja" merd vaadata ... :lol: :lol: :lol:

Noo see selleks eks, foorumisse natukene jutuainet, tunduski jube igav :mrgreen:
Õnneks uus ilusti tiksuv mootor olemas, vaja ainult 2-3 vaba tundi, mitu kasti õlli ja saun sooja, ja uus mootor nurrub vahel ... aga lihtsalt, tahaks huvi pärast teada :mrgreen:

Algul võttis küll pisara silma, aga pigem ikka huumoriga tuleb võtta seda asja ... sain 350 euri eest terve uue auto, ilusti tiksuva mootori ja plus LSD :twisted: niiet, kasud sees niivõinaaaa :mrgreen:

Re: Help

Postitatud: 08 Mär 2016 18:37
Postitas Martin
Ma ei tea kui imeväike see mõlk sul oli, kuid pakun puusalt, et selle imeväikese löögi tagajärjel purunes õluvõttur oma jala pealt maha(eeldan et see on alumiiniumist valudetail) ja mootor ei saanud enam õli kätte, edasi sõitmisega küpsetasid mootori läbi, sest terve mootor jäi koheselt kuivale. See kolin võib tulla ükskõik millest seal mootoris, olgu siis saale, nukk, silindrid vms. Ühesõnaga sellest mootorist enam asja ei saa, heal juhul vb ainult plokikaanest, kui sedagi. Soovitan alustada karteri eemaldamisega kõige ennem, kui sealt korras võid edasi uudistada, kuid hääle järgi sellele mootorile enam pikka eluküünlat ei ennusta.

Re: Help

Postitatud: 08 Mär 2016 18:41
Postitas Marcouver
Martink91 kirjutas:Ma ei tea kui imeväike see mõlk sul oli, kuid pakun puusalt, et selle imeväikese löögi tagajärjel purunes õluvõttur oma jala pealt maha(eeldan et see on alumiiniumist valudetail) ja mootor ei saanud enam õli kätte, edasi sõitmisega küpsetasid mootori läbi, sest terve mootor jäi koheselt kuivale. See kolin võib tulla ükskõik millest seal mootoris, olgu siis saale, nukk, silindrid vms. Ühesõnaga sellest mootorist enam asja ei saa, heal juhul vb ainult plokikaanest, kui sedagi. Soovitan alustada karteri eemaldamisega kõige ennem, kui sealt korras võid edasi uudistada, kuid hääle järgi sellele mootorile enam pikka eluküünlat ei ennusta.
Õlivõttur oli korras, filterseen ja muud asjad ka tip top...
Mõlk oli imeväike, ja karteri sirgeks tagumisel, tekkis uuesti ka õlirõhk.
Kuid nagu näha, ei ole vahet kas jäi terveks või mitte, viga suurem :lol:

Arvata on, et midagi head seal pole, aga lihtsalt huvi mõttes hea uurida.

Re: Help

Postitatud: 08 Mär 2016 20:19
Postitas Jospa
Klapi tüki leidsid karterist. No eks ta selle reisimisega seal mootoris midagi kirja tegi

Re: Help

Postitatud: 08 Mär 2016 21:39
Postitas Roadrunner16
Jõudu,

Lihtsalt üks võimalustest, millega endal oli mitmeid aastaid tagasi müttamist 2,5 v6 mootoris:
Ostes oli auto vähe avariiline ning mootorist kostus kahtlast kolinat, nagu saale kolin aga tundus nagu kostuks ülevalt poolt.
Kere korras, hakkasin mootoriga tegelema. Käis teine ühtlaselt ja edasi astus kenasti( enne lahkamist sai kusagil 5000 km kolinaga sõidetud) aga kolin sees ning tarkade klubi veendunud, et saaled. Stetoskoobiga kuulasime, aru ikka ei saanud, heli oli kahtlaselt laiali ulatuv. Karter alt ära ning ülevalt kolvile peale vajutama, et tuvastada alt see kurjam saale. Mida ei olnud oli lõtkuga saale, samas ülevalt peale vajutades oli ühel silindril tunda, et lõtk on sees.
Saalesid lahates olid kõik täitsa viisakad seega otsustasime ühe ( kahtlase lõtkuga silindri poolel) pea maha võtta. Kepsu/kolvi jooksud välja ja selgus majas. Ühel kolvil oli mingil arusaamatul põhjusel sõrme pesa kulunud ning kolb lõtkus kepsu otsas. Klapid sirged ja ülejäänu korras. Õrnalt oli näha, et kolb on ka pead puudutanud aga väga väga õrnalt. Et sellist asja juhtub, oli tol hetkel endalegi uudne kogemus.
Teine kepsu/kolvi jooks oli niisama võtta ning mootor saigi kolina vabaks.

Tervitades Tanel

Re: Help

Postitatud: 09 Mär 2016 02:15
Postitas Marcouver
Roadrunner16 kirjutas:Jõudu,

Lihtsalt üks võimalustest, millega endal oli mitmeid aastaid tagasi müttamist 2,5 v6 mootoris:
Ostes oli auto vähe avariiline ning mootorist kostus kahtlast kolinat, nagu saale kolin aga tundus nagu kostuks ülevalt poolt.
Kere korras, hakkasin mootoriga tegelema. Käis teine ühtlaselt ja edasi astus kenasti( enne lahkamist sai kusagil 5000 km kolinaga sõidetud) aga kolin sees ning tarkade klubi veendunud, et saaled. Stetoskoobiga kuulasime, aru ikka ei saanud, heli oli kahtlaselt laiali ulatuv. Karter alt ära ning ülevalt kolvile peale vajutama, et tuvastada alt see kurjam saale. Mida ei olnud oli lõtkuga saale, samas ülevalt peale vajutades oli ühel silindril tunda, et lõtk on sees.
Saalesid lahates olid kõik täitsa viisakad seega otsustasime ühe ( kahtlase lõtkuga silindri poolel) pea maha võtta. Kepsu/kolvi jooksud välja ja selgus majas. Ühel kolvil oli mingil arusaamatul põhjusel sõrme pesa kulunud ning kolb lõtkus kepsu otsas. Klapid sirged ja ülejäänu korras. Õrnalt oli näha, et kolb on ka pead puudutanud aga väga väga õrnalt. Et sellist asja juhtub, oli tol hetkel endalegi uudne kogemus.
Teine kepsu/kolvi jooks oli niisama võtta ning mootor saigi kolina vabaks.

Tervitades Tanel
Ohhoh, päris asjalik ja arvestatav vastus.
Ega enne teada ei saa, kui alt ka lahti vôetud, siis saab selgusele.
Aga krt kas töesti tsipa aega ôlituseta ja kohe viskab kolvi ja kepsu ühenduse tudisema...never know.. liikuvate osade mäãrivuse kaotamine vôib kôike teha... aga eks siin pakutakse algul saalesid jah.

Re: Help

Postitatud: 09 Mär 2016 10:56
Postitas Alaripri
Marcouver kirjutas: Aga krt kas töesti tsipa aega ôlituseta ja kohe viskab kolvi ja kepsu ühenduse tudisema...never know.. liikuvate osade mäãrivuse kaotamine vôib kôike teha... aga eks siin pakutakse algul saalesid jah.
Omega V6 mootorid üldse väga õrnukesed nagu kogemused näidanud on. Piisab, kui sisse kallata vähe kehvema kvaliteediga õli ja juba tiks sees.

Re: Help

Postitatud: 09 Mär 2016 19:42
Postitas Anz69
Alaripri kirjutas: Omega V6 mootorid üldse väga õrnukesed nagu kogemused näidanud on. Piisab, kui sisse kallata vähe kehvema kvaliteediga õli ja juba tiks sees.
see ikka rohkem omaniku viga mitte mootori viga, kui mingit saasta sisse kallatakse.
mootor on väga hea kui õigesti hooldada ning heaperemelikult käituda.

see mille sinu käest sain oli samamoodi selline hääl nagu eelnevalt üks mees kirjeldas. (kolvi sõrme auk suureks kulunud)

sellele autole sai siiski teine mootor Peale.
300 000km oli juba kellal kui ümber tõstsin ning siiamaani käib nagu siidi :)

Re: Help

Postitatud: 10 Mär 2016 11:01
Postitas Alaripri
Anz69 kirjutas: see ikka rohkem omaniku viga mitte mootori viga, kui mingit saasta sisse kallatakse.
mootor on väga hea kui õigesti hooldada ning heaperemelikult käituda.
Kus oli juttu saasta sisse kallamisest? Ma räägin õlidest nagu Liqui moly vs castrol näiteks. Mul töökaaslane sõidab sama ajastu pisema suzuki maasturiga, millel ka v6 mootor ja kasutab odavamat õli. Sõitnud sellega pea 10 aastat ja käib jätkuvalt hääletult.
Kusjuures uurisin selle omega eelmise omaniku käest, et mis õli tema kasutas, vastas, et GM originaali mis tehas ette näeb. Mina kallasin esimese hooga Liqui Molyt sisse, millega sõitsin väga vähe ning sellest piisas, et tiks sisse tuleks. Vahetasin siis kõige kallima Castroli vastu välja ning jäi tunduvalt vaiksemaks.Ei ole siis kapriisne?
2.5 110kw diisliga sõitsin Liqui Molyga sinna 50t km kanti ja käis ikka nagu kellavärk.