1. leht 2-st

Kardaan

Postitatud: 20 Aug 2017 14:34
Postitas Karl12
Kas manuaal sedaani kardaan sobib universaalile?

Re: Kardaan

Postitatud: 20 Aug 2017 14:57
Postitas Tomzz
ei

Re: Kardaan

Postitatud: 20 Aug 2017 15:08
Postitas GertK
Mis seal siis nii erinevat? Esimene osa tuleb siis manuaali(sedaan kerega) oma võtta ja vahetada automaadi kardaaniga ära?(automaadi oma univ kerega)

Re: Kardaan

Postitatud: 21 Aug 2017 06:04
Postitas raudpats0
GertK kirjutas:Mis seal siis nii erinevat? Esimene osa tuleb siis manuaali(sedaan kerega) oma võtta ja vahetada automaadi kardaaniga ära?(automaadi oma univ kerega)
Tagumine ots sama pikkusega. Erineda võib leevendi läbimõõt. Sama motoga isendi puhul peak olema samad.
Esimene ots gardaanidel erineva pikkusega automaadil ja manuaalil.. r4 ,r6 ja v6 ka paarikaupa erimõõdud.

Re: Kardaan

Postitatud: 21 Aug 2017 08:07
Postitas Jospa
raudpats0 kirjutas:
GertK kirjutas:Mis seal siis nii erinevat? Esimene osa tuleb siis manuaali(sedaan kerega) oma võtta ja vahetada automaadi kardaaniga ära?(automaadi oma univ kerega)
Tagumine ots sama pikkusega. Erineda võib leevendi läbimõõt. Sama motoga isendi puhul peak olema samad.
Esimene ots gardaanidel erineva pikkusega automaadil ja manuaalil.. r4 ,r6 ja v6 ka paarikaupa erimõõdud.
Lisaks r4 ja r6 ja v6 on erineva paksusega kardaanid, r4 kardaanid võimsatel all ei kesta, õigemini leevendid kipuvad minema, topran leevendid lähevad esimesest või teisest tõmbest pehmeks

Re: Kardaan

Postitatud: 21 Aug 2017 08:53
Postitas M2x
Jospa, sa tead neist topranitest nagu natuke? Mul endal 5000km peale kolmas juba otsas (ei ostnud järjest kõiki lolli peaga, tomat-manu lappimisest jäid lihtsalt üle näppu). Viimane läks täisuuena alla ja kestis kuskil paar tuhat. Nüüd ei oska midagi pihta hakatagi, kuna tekkis juba sihuke tunne, et äkki on autol midagi väga paigast ära, et giubo puruks tõmbab. Samas katkubki ainult tagumist, mida vahetanud olen, esimene on manu kardaaniga kaasa tulnud vana GM originaal ja nii tuim tükk, et pole pindmisi pragusidki sees. Et ikkagi x4 hinnaga lemförder alla ja mure murtud?

Re: Kardaan

Postitatud: 21 Aug 2017 09:25
Postitas GertK
Igastahes sai sedaani kardaan alla ja natuke paugub all vahepeal kardaan. Aga prooviks ikka õige asja alla saada.

Re: Kardaan

Postitatud: 21 Aug 2017 10:27
Postitas Jospa
M2x kirjutas:Jospa, sa tead neist topranitest nagu natuke? Mul endal 5000km peale kolmas juba otsas (ei ostnud järjest kõiki lolli peaga, tomat-manu lappimisest jäid lihtsalt üle näppu). Viimane läks täisuuena alla ja kestis kuskil paar tuhat. Nüüd ei oska midagi pihta hakatagi, kuna tekkis juba sihuke tunne, et äkki on autol midagi väga paigast ära, et giubo puruks tõmbab. Samas katkubki ainult tagumist, mida vahetanud olen, esimene on manu kardaaniga kaasa tulnud vana GM originaal ja nii tuim tükk, et pole pindmisi pragusidki sees. Et ikkagi x4 hinnaga lemförder alla ja mure murtud?
No kindlasti mitte Topran, mul oli oma V6 2-3 kohalt ära tõmmet ja leevendi läbi. Ja edasi hakkas juba kardaani risti lõhkuma.
Lihtsamt voibolla pannagi see kallim aga vaata, kas x5 esimese generatsiooni leevendi/vahe pukk ei sobi? Pidi odavam olema kui Omegal

Re: Kardaan

Postitatud: 21 Aug 2017 10:58
Postitas kuno666
Bmw pukk on ehituse poolest juba nõrgem kui omega oma aga ei tea milline see x5 oma on . Audidele pannakse e39 omasi alla 3.0tdi .

Re: Kardaan

Postitatud: 21 Aug 2017 11:25
Postitas M2x
GertK kirjutas:Igastahes sai sedaani kardaan alla ja natuke paugub all vahepeal kardaan. Aga prooviks ikka õige asja alla saada.
Mis tähendab paugub? Tõmbel väristab? kohaltminekul laks? Iseenesest kui pikkust pidi alla läks ja otsa poldimuster õige on, siis ei tohiks seal midagi paukuma hakata. Siis kas otsaleevendi(d) või vahepukk otsas.

x5 giubo on odavam küll, aga pmst ei sobi, auguring tundub jupi väiksem
Edit: M57 3.0d poldiring on 14mm suurem, so yeah...
Edit2: 525tdsi omad sobivad 1:1, õige paar mm suurema läbimõõduga, aga poldiring ja paksus on täpselt sama. Sealt valikust on juba mõistliku hinnaga võtta Meyle ja Febi Bilsu omad

Re: Kardaan

Postitatud: 21 Aug 2017 15:41
Postitas Karl12
Võib tõesti ka leevendi olla, sest kohalt minnes paugub ja näiteks 90ne pealt viienda käiguga kiirendades hakkab värisema. Kuid kardaani alla panemiseks pidime summuti kinnitustest lahti võtma ja läks üsna raskelt väänates alla.

Re: Kardaan

Postitatud: 21 Aug 2017 16:16
Postitas Jospa
Karl12 kirjutas:Võib tõesti ka leevendi olla, sest kohalt minnes paugub ja näiteks 90ne pealt viienda käiguga kiirendades hakkab värisema. Kuid kardaani alla panemiseks pidime summuti kinnitustest lahti võtma ja läks üsna raskelt väänates alla.
Leevendi kipub nii jah tegema, samuti ka kardaani rist, mina vahetanud oole. Teeb neil tartus seda Astromoto ja väga kvaliteetselt

Re: Kardaan

Postitatud: 21 Aug 2017 18:51
Postitas sten82
Vahepuksid kipuvad siis minema, kui kardaaniristid kinni hakkavad jääma. Läbitud teekond. Küll mitte Omega, vaid VW Crafteriga. Kui vahepuks läbi ja rist(id) kinni, on kolks ja vibra iga kiirendusega. Kui ainult rist kinni, on pidev vibra.

Re: Kardaan

Postitatud: 21 Aug 2017 20:16
Postitas M2x
Aaa miks ta väänates läks? :/ Endal automaadi oma tuli esimest korda küll jube tuugalt maha, kuna nuutidest ei andnud kokku minna, need olid jube määrdeta ja roostesed. Võtsin ta siis maha, uued otsaleevendid, tugilaager ja laagripukk ja nuudid määrisin üsna ohtralt kokku. Õnnestus vana kummijunn ka ilusti tagasi panna, kuigi tegelikult tasuks see kah uus otsida juba. Siis andis nuudist niipalju liikuda, et kahe näpuga sai võlli otsa torgata pmst. Summutit mitte ei puutunud ka.

Re: Kardaan

Postitatud: 21 Aug 2017 20:45
Postitas GertK
V6 summuti jääb ette. Vana kardaan tuli nagu või maha aga uus läks suht raskelt peale. Ehk jõuab homme maha võtta ja ära määrida ning leevendid üle vaadata.