Opel Omega ajaloost

Huvitavaid linke, mis puudutavad Opeleid
Vasta
Q-tok
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Opel Omega ajaloost

Postitus Postitas Q-tok »

Siit saab siis infot opel omega ajaloost, ja see leht on inglise keeles.

http://www.absoluteastronomy.com/encycl ... _omega.htm


Opeli ajaloost üleüldiselt. Sammuti inglise keelne leht

http://www.absoluteastronomy.com/encycl ... p/opel.htm


http://www.opel-omega.info/history/

Siit saab ka miskit opel omega ajaloost ja veel muidugi palju muudki

Siin siis tiba juttu Opel Omega 2.6 V6-st

http://www.diskdrive.co.za/road_tests/r ... 6_%20v6_el...

Et siin ka pilt....kui seda teksti lugeda siis saate teada et need kaks autot on tegelt täpselt ühesugused tiba väikesed erinevused on aga siis lähemalt sealt neti lehelt mis ülal olemas.



Siit neti lehelt saab ka miskit omega kohta teada. Leht on inglisekeelne.

http://www.answers.com/topic/opel-omega


Omega ajalugu (saksa keeles) http://www.senatorman.de/opel_omega_a.htm
oblaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Opel Omega ajaloost

Postitus Postitas oblaa »

natuke Omega B ajalugu (saksa keeles) -

http://www.senatorman.de/opel_omega_b.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
oblaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Opel Omega ajaloost

Postitus Postitas oblaa »

Opel Omega A (86-93)

Omega vahetas välja viis generatsiooni toodetud Rekordi. Uus mudel pidi mõjuma uuenduslikult ja looma uue imidźi. Kere oli erakordselt aerodünaamiline, õhutakistustegur cw=0.28. Kõik see mõjus ja Omega pärjati tiitliga ``Aasta auto 1987``. Välimus on Omegal soliidne, eriti pärast 90. aasta mudeliuuendust toodetud mudelitel. Omega on mugav ja ruumikas, eriti universaalkerega Caravan pakub võimalust suurt kogust kraami vedada. Väga vähesel määral tehti ka kuueukselist limusiini. Juhitavus ja mugavus on eeskujulikud.

Mootorivalik oli hea, igaüks leiab endale sobiva. Eemale tasuks hoida 1.8 liitrisest mootorist, suurele autole jääb ta nõrgaks. Tavalisel juhul on 2.0 liitrine optimaalseim valik. Ta on piisavalt võimas ja ökonoomne, vastupidavus on hea, ning ta on väga levinud ja odav ülal pidada. 1.8 ja 2.0 mootoritel esineb hammasrihma purunemist, 2.0 liitrise puhul piisab uue rihma ostmisest. Kes soovib natuke võimsamat, kuid veel mitte kuuesilindrilist, võib vaadata 2.4 liitrise 125 hj poole. Kuuesilindriliste valikut alustab 2.6 liitrine 150 hj Dual Ram sisselaskega varustatud mootor. 12 klapiga 156-177 hj 3.0 liitrised mootorid on eelkõige spoileriga ja antitiivaga varustatud sportmudelil Omega 3000, kuid vähemal määral ka Caravanil. Juba väga sportlikke tulemusi pakub Omega 3000 24V 204 hj 24 klapiline 3.0 liitrine mootor. Omal ajal ühes tuntud Saksa autoajakirja võrdlustestis edestas Omega 3000 24V konkurente: BMW 535i, Mercedes 300-24 ja Audi 200 20V. Umbes aasta ennem Omega tootmislõppu asendati 3000 24V mudeliga 24V, mis oli rohkem luksuslikus stiilis ja mille kere oli sama nagu tavalistel Omegatel ning seeriavarustuses olid automaatkast ja puitliistud salongis. Kuigi mootor oli sama, andis ta teise väljalaskesüsteemi tõttu 200 hj, sama mootorit kasutati ka Caravanil. Päris tipus olid ligi 1000 tükki valmistatud 377 hj Lotus Omega ja ligi poole vähem tehtud 230 hj Evolution 500. Kuuesilindrilised mootorid on ketiga ja vastupidavad. 24 klapiga mootorid vajavad rohkem hoolt ja nende kulumaterjalid - nagu küünlajuhtmed - on tunduvalt kallimad. Diiselmootorid on robustsed, kuid vananenud.

Nii manuaal, kui automaat käigukastid on vastupidavad. Enim muret valmistab roostelembeline kere, pärast 90 aasta mudeliuuendust toodetud mudelitel on roostekaitse parem. Kuigi Omegate elektrilisade hulk ei olnud suur, kipuvad pealolevad streikima, eriti aknad ja peeglid. Veermik on vastupidav, kuid tihti vajavad vahetamist stabilisaatorivarda liigendid. Veel probleeme valmistavad mittetöötav käsipidur, veepump ja diferentsiaal. Üks Omega parimad omadusi on odavad ja kergesti kättesaadavad varuosad ja lihtne remont.

Ajalugu

08/86 Omega A esitlus
02/87 Omega 3000
9/89 3.0 24V 204hj mootor
10/90 Mudeliuuendus
08/93 Tootmislõpp


Positiivne Negatiivne

• Head sõiduomadused ja mugav
• Soodsad ülalpidamiskulud
• Ruumikas
• Roostelembeline kere, eriti enne 90. aasta mudeliuuendust toodetud mudelitel
• Streikima kipuvad elektrilisad ja tihti ei tööta käsipidur
• Stabilisaatorivarda liigendid vajavad tihti vahetust
• Esineb hammasrihma purunemist, vahetada tasub maksimum kuni 60000 km pärast


Kokkuvõte
Vaatamata mõningastele probleemidele ja roostele on Omega oma ruumikuse, vastupidavate mootorite ja ülalpidamiskulude poolest soovitatav ost, kuna Omega on vast viimane auto omas klassis, mis pakub mugavust, ruumikust ja häid sõiduomadusi väikese raha eest.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opel Omega B(93-03)

Omega B pidi turule tulles olema Omega A-st esinduslikum, vahetas ta ju välja Omega A ja sellel basseeruva luksusliku Senator B. Loomulikult ei suutnud ta Senator B kohta täita isegi kõige võimsama ja paremini varustatud MV6 variandis, kuid vana Omegaga võrreldes oli tase parem. Juhitavus on hea ja ka mugavus. Töötluskvaliteet oli alguses mitte eriti korralik, kuid paranes järgimööda ja juba alates 99. aasta lõpust toodetud muudetud mudelitel on see korralik. Varustuse tase oli viisakas, tippmudelil MV6-l väga rikkalik, sisaldades automaatkasti, puitsisu, kliimaseadet ja suurt hulka elektrilisasid. Vanast peast kipuvad elektilisad streikima, eriti vanematel aastakäikudel. Ka katuseluuk kipub vett läbi laskma ning kliimaseade kuni 96. aastani lekkima. Ruumikus on eeskujulik ja ka universaali laadimisruum. Opeli suurimaks probleemiks oli rooste ja seda ka Omega B juures. Eriti esimestel aastatel, 96/97 läks roostekaitse paremaks, alates 99. aasta lõpust toodetud muudetud mudelitel on juba tsingitud kere. Roostet armastab ka summuti.

Mootorivalik oli laialdane ja igaühele midagi pakkuv. Kõige töö- ja lollikindlam on juba Omega A-l kasutusel olnud 2.0 8V mootor. Arvestada tuleb muidugi sellega, et suure ja raske kere tõttu on auto selle mootoriga natuke uimane. 2.0 16V variant pakub küll natuke paremaid kiirusomadusi, kuid pole nii vastupidav. Uued V6 mootorid, mis vahetasid välja kaua kasutusel olnud R6 mootorid, on küll võimsad, kuid nende mootoririhm vajab pidevat hoolt, eriti vanematel enne 97. aasta lõppu toodetud mudelitel. Targem oleks juba valida võimsamad 3.0 211hj ja 3.2 218hj variandid, kui nõrgemad 2.5 170hj ja 2.6 180 hj variandid, kuna vastupidavuse poolest on nad samad, kuid võisamad pakuvad tunduvalt paremaid kiiruseomadusi ja on ka paremini varustatud. Lisaks olid 3.0 ja 3.2 varustatud suurele Omegale paremini sobiva automaatkastiga.

BMW-lt pärit 2.5 130 hj turbodiisel võib ahvatlevana tunduda, kuid on kapriisne ja remont kallis. Samas, kui mootor on korras on temaga hea sõita. Hilisem 150 hj variant on parem, nagu Opeli 100 hj ja 120 hj DTI variandid. Suhteliselt kiiresti kuluvad esisilla liigendid. Rõõmustav on varuosade väike hind ja hea saadavus, ka auto ise on soodsa hinnaga. Osta tasub eriti alates 97. aasta mudeleid ja eriti - suure muudatuse läbiteinud 99. aasta lõpu ja hilisemad mudelid.

Ajalugu

10/93 Omega B esitlus 2.0 8V 115 hj, 2.0 16V 136 hj, 2.5 V6 170 hj ja 3.0 V6 211 hj, ning 2.5 130 hj turbodiisel
7/96 Täiustati roostekaitset
8/97 Väike mudeliuuendus
9/98 2.0 8V 115hj langeb ära
9/99 suur mudeliuuendus


Positiivne Negatiivne

• Ruumikas ja mugav
• Soodne hind

• Rooste vanematel mudelitel
• Kiiresti roostetav summuti
• Suhteliselt kiiresti kuluvad esisilla liigendid
• Pidevat hoolt vajav mootoririhm
• Lekkiv kliimaseade


Kokkuvõte
Vaatamata varasemate aastakäikude roostelembusele ja mõningatele vigadele on Omega B hea ost, mida hilisem mudel seda parem.
Vasta