Omega B diferentsiaali kardaani simmerlingi vahetus

Siia kogunevad õpetused/juhised omegate kohta. Nii ka võõrkeelsed
Vasta
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Omega B diferentsiaali kardaani simmerlingi vahetus

Postitus Postitas Tim »

Suht mõeldamatu on seda tööd ilma tõstuki või kanali abita teha...eritööriistadeks oleks 3käpaga tõmmits,pikendatud(ise tehtud)vist oli nr.24padrun ja ehk kõigil pole kodus e12 võtit.Antud võti vajalik kardaani kinnituspoltide lahtikeeramiseks.
Kuna täiseti must maa oli,siis aega läks mul umb.3h(sealhulgas kardaani tugilaagri vahetus)
Keera lahti 3 kardaani kinnituspolti(differntsiaalipoolsed),samal ajal hoida vastu nr.15 lehtvõtmega poltide otsas olevaid mutreid.Pildi näha ka õlilekke asukoht.
Pilt
Kui poldid lahti siis jõuga tõmbad kardaani natuke käigukasti poole,sest diffrist tulev peavõll on natuke pikem jäetud,et oleks lihtsam kardaani nö. tsentrisse saada.
Et kardaani lahtine ots vastu pead ei käiks,tõmba see traadijupiga kuskile põhja alla kinni.
Edasi tuleb lahti keerata diffri küljes oleval "asjal"(õiget nime ei tea)üks kinnitusmutter,mutter käib lahti õiget pidi(tänud Megahabemele infi eest).Kuna diffrist tulev võll on liiga pikk,siis tavaline 24 padrun ei sobi.Tegin ise padrunile vahele ühe vahepuksi(pilti kahjuks hetkel ei ole).Kuna olin üksi,siis käsipidur diffrit paigal ei hoidnud ja kasutasin lõpuks mutri lahtikeeramiseks suruõhukeerajat.Kui on sõber abiks,siis teine peab pidureid niikaua peal hoidam,siis ehk saab ka ilma suruõhukeerajata selle mutri lahti.Siis tõmmits kätte ja eemalda diffri küljest "asi"....asjal on sees ka väike O-rõngastihend,kontrolli ka selle seisukorda.Pildil(kui hästi vaadata siis näeb)on näha roheline O-rõngastihend
Pilt
Pilt
Siis jõhkram lapik kruvikas kätte ja simmer vaja välja kangutada,kuna õli ikka diffris oli siis hakkas peale vana simmeri eemaldamist natuke õli jooksma.Iseenesest hea oligi,kuna voolav õli uhtus ka natuke mustust välja,mis oli simmeri eemaldamise käigus diffrisse kukkunud.Muidu ikka üks anum alla ja õli ikka kokku koguda!
Simmeri tööpinnad kenasti õliseks ja diffris olev äär kaltsuga puhtaks ja koputa simmer haamriga ettevaatlikult sisse(natuke võtma) ja siis viimased simmerti omale kohale suunavad löögid tegin ascona esiratta laagriga(laagri suurus täpselt sobis).
Pilt
Siis tuleb see kolme haruga asi omale kohale tagasi panna ja mutrit täpselt niiplaju kinni keerata,et peavõllile jääks hästi pisikene laagri lõtk sisse(katsu meelde jätta kui suur lõtk enne lahtivõtmist oli),kui täitsa tuugaks keerad siis vist diffril pikka eluiga pole loota.
Ja siis kardaan tagasi ja valmis.Mina tegin samas ka kardaani tugilaagri vahetuse,et ei peaks sinna kardaanitunnelisse enam peadpidi ronima.
Viimati muutis Tim, 07 Sept 2010 22:21, muudetud 1 kord kokku.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Omega Sport Packet
Huviline
Postitusi: 1093
Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omega B diferentsiaali kardaani simmerlingi vahetus

Postitus Postitas Omega Sport Packet »

Oli seal pimenuut ka või ei nuutflantsil?


Saaks mutri pingutusmomendi ka datast oleks hea ja huvitav , kas kasutatakse ka keermeliimi näiteks.

Ja simmeka mõõdud võiksid kirja panna oleks hea uurida kataloogist
NB!Lambi simmekaid, mis mõõtude poolest sobivad kuid koostise poolest ei sobi keskkonda peaks vältima.Mõni simmekas näiteks kannatab mineraalõli , mõni mitte ja vastupidi jne.Temperatuurid jne...
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omega B diferentsiaali kardaani simmerlingi vahetus

Postitus Postitas Tim »

Ehhh-jahh...sa ikka pead "norima"tehniliste asjade pärast... :lol:
Nuut nagu nuut ikka...ses mõttes et ümara kandiga nuut ja tagasi panin nii kudas juhtus.Ei vibra igastahes sõidu ajal(170 km/h proovitud).
Tellisin Kuressaarest ühest autopoest~100 eek ja muud ei midagi.Mõõte ei tea,vana simmeri viskasin garaazi ahju.Kas ja kuidas õlidele/temp.vastu peab näitab aeg...
Aga kui on küsimusi veel,siis küsige,ehk oskan vastata.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Omega Sport Packet
Huviline
Postitusi: 1093
Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omega B diferentsiaali kardaani simmerlingi vahetus

Postitus Postitas Omega Sport Packet »

Kuhu uue simmeka karp sai?Või anti riiulist lahtine simmekas?

Kusjuures omal ka nats vibrab taga suuremal kiirusel , sai täna tagumised veljed tasakaalu ja ei ole nüüd proovida saanud.

Kuna Sa roolikarbi ette võtad ja pildistama hakkad?

Ma luban Sulle, et see on väga "huvitav" teema.

Tellisin saksamaalt hunniku tihendeid.
Vasta