1. leht 3-st

Omega automaat k.k .manuaaliks 2,5TD 96kw & 2,2 106kw B

Postitatud: 16 Apr 2011 21:05
Postitas reims86
Nii palju on viimasel ajal olnud teemaks, et kuidas automaat kasti manuaalivastu vahetada.
Tegu oli 96kw diisliga.
Omal sai just see töö käsile võetud ja polnud suurt keerulist midagi. Sisuliselt 1he päeva töö kui tead kust mida lahti võtta ja hiljem paika panna.

Alustaks siis algusest, et siis vajalike detailide muretsemine.

Manuaal kast koos käiguhoovaga ja muude pudinatega mis küljes, hooratas, siduriketas, sidurikorv, laager 15*32(väntvõlli otsa laager sisemine), kardaani mootoripoolset osa, siduri peasilinder, piduri ja siduri pedaal koos kronsteinidega.
Kasulik oleks kui saate kaasa ka poldid, mutrid koos kastiga, ning kõik tuleks võtta ühest kohast, et ei tekiks pärast mingit teemat, et ei sobi omavahel kokku või nii.
Ligi võiks ka võtta kas kirjaklamber või traadijupp traadijupi asemel sobib tegelikult ka kaabli ühendus klemm, sest mõned kaablid on tarvis omavahel ühendada ja mõned nipukad.

Hästivarustatud riistakast ei tee paha, sest kasutusel on näiteks torx E12, E14, E16 siis lihtsalt 10, 13, 19 hea kui on nii leht kui padrun käepärast, kruvikeerajatest niipalju kui ristpea kui ka tavaline 2ne suurus umbes neid läheb salongis tarvis samamoodi kui ka puuri, et 5tk 6mm neeti välja puurida ja sinna läheb veel torx T20, T25 ja T35

Täpsustavat informatsiooni lähiajal juurda s.t töökäiku ja mõned fotod.

Re: Diisel omega automaat käigukasti manuaalivastu vahetus

Postitatud: 17 Apr 2011 16:29
Postitas reims86
Laager millest ennist juttu oli 15*32 laiust ei mõõtnud kuid ju ta mingi 10ne ligi oli.
Pilt
Pildil siis näha käigukast mis alla läks R25-D
Pilt
Siduri korv ja ketas
Pilt
Automaat kastil oli siis küljes 4i pistikut millest üks läheb ka manuaalil kasutusse see on siis tagurpidikäigu pistik ja üks pistik mis tuleb teha umbes niimodi nagu pildil näha, et starterit järgi võtaks.
Pilt
Et salongi ilusti kokku lappida oleks hea kui on isend kõrval kust juppe saada või vähemalt pildi endale ette saad.
Neetidest oli juttu, kuid mul niijämedaid neete kodus polnud siis kasutasin pleki kruve ja needi augud lasin silikooni täis
Pilt
Kui pedaalidega tegelemas siis arvatavasti tuleb ka piduri lüliti endaoma jätta siis tuleks tõmmata see punane julla lülitist lihtsalt välja, et muidu ei saa tervelt seda kätte ja pärast lüliti nupust kokku suruda kui paigas
Pilt
Esialgu mul pole enda isendile käguvalitsa nahka võtta ja seega kasutasin vanema B nahka kuniks saan õige kuskiltki :) Pilt


Polnud aega koguaeg pildistamisega jännata kuid loodetavasti info on piisav, et ise säärast asja korrata, loomulikult kui tead, et oled selleks suuteline, muidugi midagi võimatut seal ei ole.
A ja mis puudutab kardaani siis oleks hea kui jätad remondi ajaks auto seisma ühte asendisse ning jätaks meelde kardaani esimese jupi asendi, et pärast on lihtsam omalpaika saada süsteem.

Pedaalide paigaldamisest pilte pole kuid kui võtad roolialuse kaitsme kaane üldse küljest ja kruvid kaitsme plokid kah lahti siis saad piduripedaali poltitele ligi, loomulikult pika võtmega millel kardaan otsas (ca 40cm). Pedaalide tagasipanekul tuleks jälgida, et mõlemad lähevad suht samaaegsalt paika, kuna endal muidu jama rohkem (ruumiga pole priisata).

NB! sisuliselt ühepäeva töö kui on eelnevalt jupid varutud. Minul läks poolteist päeva kuna pool päeva otsisin mõõda linna laagrit taga, sest mitte keegi sellest ei rääkinud midagi :evil:

Väike töötamise pilt kah :lol:
Pilt

Re: Omega automaat käigukasti vahetus,bens 2,2 ATM->Manuaal.

Postitatud: 19 Mai 2014 23:26
Postitas Tim
Täiendan natuke teemat.Bensiini põletajast ATM kastiga masin sai manuaaliks tehtud...lõpuks.
Kogu vajaminev kola on kuudis,seal mõni jubin ülearu-väikese varuga sai asju võetud.Korralik riistakast ja pudel piduriõli kah vajalik.
Pilt

Bensiini mootoril on üks oluline erinevus.Nimelt käib väntvõlli sees(kuhu käigukasti peavõlli ots toetub)nõellaager,mõõte ei tea aga pädevast varuosapoest saab kataloogist vaste.Minul igastahes sobis see laager.Reimsi kirjeldatud laager siis diisel mootorite puhul.

Laager ja selle "paigaldusrakis".
Pilt
Pilt
Ja koht kugu see laager käib.Uus simmerling on kah paigaldatud,soe soovitus on see sellise töö juures kohe ära vahetada.
Pilt

Siduripedaal/-pump
Kummipunn...see eemaldada ja võib asuda pumpa ja pedaali paidaldama.
Pilt

Pedaal paigas.Aga sellega on üks probleem...
Pilt
Abiks ketsalõikur...ja ~1h tööaega on 5min.töö käigus säästetud...
Pilt
Pilt
Pilt

Et siduripumpa omale kohale saada,tuleb eemaldada kojamehed ja plastik"aknalaud".
Kojamehe eemaldamine :lol: Muud moodi ei saanud lihtsalt.
Pilt
Siis saab ruumi juurde ja saab kenasti pumba ja survetoru paika.ATM'i piduriõli kopsikul on siduriõli voolku valmidus,nuga kätte ja see "pimedaks tehtud"ots maha lõigata.

Käigukang.
Käiguvalitsa eemaldasin nii,et kardaanitunneli plastik/õhutorud jäi paika.
Pilt
Käiguvalitsa kinnitusflantsil puurisin needid läbi ja flantsil(AL)lõikasin põhja alt liginedes ühe kinnituskõrva ära.Siis sai väikese pusimisega selle kobaka ühes tükis välja tõmmata.
Pilt

"Uus" käigukang paika,tihendid ja asjad omale kohale.Kinnitasin "isepuurivatega" ja kõik praod/avad silikoni täis,et müra ja tolmu salongi ei tuleks.Plekist katteääriku lõikasin pooleks-lihtsam paigaldada.
Pilt


Käikukast.
ATM kast suht raske,õli täis ja maha seda võtta üksi on suht kehva.Pealegi hakkab turbiinist õli ladinal tulema.
Kui kast maas,siis turbiini saab nii kätte et mootori ploki ühel pool on väike ava.Sealtkaudu saab ükshaaval polte lahti keerata(6 tk),et turbiin eemalduks starteri hammasvööst.
Mina aega ei hakanud raiskama(see kobakas rändas nigunii vanarauahunnikusse) ja abiks oli ketaslõikur, minutike lõkamist ja turbiin maas.
Pilt
Pilt

Hooratas sobib ainult ühes asendis väntvõlli otsa,ATM'i "vana hooratta" poldid on lühikesed.Doonor masina pealt tuleb pikad hooratta kinnituspoldid kaasa võtta!
Kogu kupatus paigas.
Pilt

Manuaal käigukasti paigaldus on kahh juba iseasi.Üksi seda ei tee naljalt,siduri ketta sentreerisin silma järgi aga kasti paigaldus sinna otsa on suht tülikas sedasi.Soovitan hankida üks peavõll siduriketta tsentreerimiseks.Ja uus siduriketas hankida ei tee kah paha!
Suure pusimise peale sain kasti paika,abiks mõlemal pool kasti polt pingega peale keerata ja sidurit samal ajal lahtuada.Ketas sobitub ise paika ja poltide pinge tõmbab peavõlli laagrisse(eelnevalt peab peavõll muidugi parajal määral ketta nuudis olema).Ka käigukasti tagaosa tuleb muidugi õigele kõrgusele seada/toestada.


Kardaan.
Juhul kui kardaan(manuaali kardaan on ~15 cm.pikem kui ATM'i oma!) on eelnevalt pooleks võetud,kindlasti veenduda,et pooled saaks pärast õigesti kokku omavahel.
Mina tõmbasin kardaani laiali,vahetasin kattekummi ja määrisin nuudid.Kui hästi vaadata,siis tegelikult sobituvad kardaani jupid omavahel kokku ainult ühes asendis-hoolega uurides on näha tehase poolt märgitud nuudid.

Kindlasti veenduda et saaks kaasa ka kardaanide otstes käivad kummist väändeleevendid.ATM omad olid minu masinal suuremad ja diffri otsas olev kolmnurk kinnitusflants oli kah suurem-sinna otsa ei sobinud 2L masina kardaani kummist väändeleevendi.
Pilt
Kardaanidel on ka erinevad markeeringu kleepsud,ATM'i omal L M ja man.omal L J.


Mingi infokild on veel kindlasti vajalik aga üksipulgi kõik meeles pidada ja kirja panna on võimatu.Töö on tegelikult lihtne aga aeganõudev,mul läks aega~10h.
Kõik vajaminevad jupid ühe auto pealt maha keerata on vägagi soovitatav ja eriti hea oleks kui doonormasin oleks kohe kõrval-hea vajalikke juppe võtta.

Re: Omega automaat k.k .manuaaliks 2,5TD 96kw & 2,2 106kw B

Postitatud: 24 Mai 2014 23:02
Postitas NoKia
Lihtsalt infoks, et turbiin võetakase alati koos kastiga maha, muidugi antud olukorras kus automaatkast vanarauda läheb siis pole tõesti vahet.
Omega kardaani ei saa valesti kokku panna, üks nuut on laiem.

Re: Omega automaat k.k .manuaaliks 2,5TD 96kw & 2,2 106kw B

Postitatud: 24 Mai 2014 23:28
Postitas Faric
2.5td BMW mootoril on ohtu, et turbiin kipub mootori külge jääma kuna turbiini tsentreerimispuks üsna kõvasti väntvõllis kinni ja pärast tuleb heebliga lahti kangutada. Ja siis kasti otsa tagasi panna turbiin.

Re: Omega automaat k.k .manuaaliks 2,5TD 96kw & 2,2 106kw B

Postitatud: 26 Mai 2014 19:01
Postitas Tim
Trust kirjutas:Lihtsalt infoks, et turbiin võetakase alati koos kastiga maha.
Turbiini on pärast lihtsam maha keerata...minu arvates(raibe on väntõlli otsas korralikult kinni).Tagasi paned nii et turbiin peavõlli otsa,siis kast tagasi ja ühendad "hooratta" poldid.Turbiini ei saa valesti kasti otsa panna,turbiin on ka tasakaalustatd-vahet pole mis pidi paika saab.
Trust kirjutas:Omega kardaani ei saa valesti kokku panna, üks nuut on laiem.
Nii ta on,natuke peab jälgima asja ja näeb kohe ära kudas asi kokku käib!

Re: Omega automaat k.k .manuaaliks 2,5TD 96kw & 2,2 106kw B

Postitatud: 27 Juun 2014 09:30
Postitas Tim
Paar probleemi vajavad lahendust.Palun abi teadjamatelt!

Nimelt vaja tagurtustuled põlema saada,ei ole siiamaani vaevanud pead nendega aga vaja on...
Mis pistik see on,atm kasti tagaosas,sinine 2 pin pistik oli küljes?
Pilt
Atm.kasti puhul tagurdustuled kustkohast lülitatakse,kas läbi selektorlüliti?

Siis selline asi,et häirib mootori tuli:veakoodid P 0700(mil sequest form transm.control) ja P1700(svs request via can),mõlemad ilmselgelt seotud käigukasti juhtajuga ja käigukasti enda veakoode on kah hulgim.
Et siis käigukasti juhtaju ei saa ühendust käigukastiga.Proovisin op-com seadmega manuaaliks programmeerida(menüüs on valikud olemas selleks) aga ei tunnista käsklust.
Kas see aitab kui "kuskilt kindalaeka tagant" käigukasti juhtaju lahti ühendada?

Re: Omega automaat k.k .manuaaliks 2,5TD 96kw & 2,2 106kw B

Postitatud: 27 Juun 2014 10:41
Postitas Faric
Omegat näppind pole elektrikoha pealt, kuid ühe vw passati ehitasin ringi ja seal ajasin senikaua järge automaadi juhtmetes kuni lõpuks jõudsin pistikuni kust sain aju, kasti ja auto vahelise juhtmestiku minema visata ja sealt leidsin reverstuled ja starteriblokk lahenes relee minemaviskamisega ja silla paigaldamisega sinna. Kokkuvõtteks arvan et sul tuleks sama teha, võimalikult palju seda atm juhet välja kiskuda

Re: Omega automaat k.k .manuaaliks 2,5TD 96kw & 2,2 106kw B

Postitatud: 27 Juun 2014 12:33
Postitas vivaldi
Tagurdus tuled saad siis kui sellest suurest kasti pistikust kaks juhet ühendad tag.tulede lülitiga. Täpselt ei mäleta millised, aga katsetades saad hakkama. Sildad järjest neid peenikesi juhtmeid kahekaupa kuni süttivad tag.tuled. Seda katseta siis sedasi kui süüde on sees loomulikult.

Endal sain toimima igatahes :D

Re: Omega automaat k.k .manuaaliks 2,5TD 96kw & 2,2 106kw B

Postitatud: 17 Dets 2014 00:10
Postitas Faric
Tegin enda oma ka manuaaliks, starteri blokeering on lihtsam aku kõrvalt suurte pistikute alt ühendada kokku, salongist tuleb läheb sinisesse seejärel liigub kasti ja sinisest valgesse tagasi, ühesõnaga sinise tagant jämedamad (mustpunane oli vist värv juhtmel) maha lõigata ja kokku ühendada. Reevers tuled on valges pistikus, enda omal panin üldse mootorijuhtmestiku ka manuaali oma, näeb vähe viisakam välja. Atm kastil see pistik taga viimane peaks olema kasti õlirõhk.

Re: Omega automaat k.k .manuaaliks 2,5TD 96kw & 2,2 106kw B

Postitatud: 05 Mär 2015 18:04
Postitas Martin
Kellegil teisel veel püsikas peale ümber ehitust enam ei funka? Usun et süüdlane on kastiaju, mis erroreid annab ja mistõttu püsikas ei funksi. On ehk mingit sildamisvõimalust juhtmetes jälle, või tuleks aju ülesse otsida sealt alt ja minema saata?

Re: Omega automaat k.k .manuaaliks 2,5TD 96kw & 2,2 106kw B

Postitatud: 05 Mär 2015 18:55
Postitas Faric
Pole diisli kangi, et proovida, siduripedaalil enda omal lülitit pole.

Re: Omega automaat k.k .manuaaliks 2,5TD 96kw & 2,2 106kw B

Postitatud: 05 Mär 2015 22:33
Postitas Tim
Martink91 kirjutas:Kellegil teisel veel püsikas peale ümber ehitust enam ei funka? Usun et süüdlane on kastiaju, mis erroreid annab ja mistõttu püsikas ei funksi. On ehk mingit sildamisvõimalust juhtmetes jälle, või tuleks aju ülesse otsida sealt alt ja minema saata?
Mul püsikas toimib.
Mingi aeg op-comiga pusides sain man.kasti peale programmeerida,kohe oli püsika funktsioon kadunud ja veakood mälus-siduripedaali lüliti mittetoimimine(atm'il seda mõistagi pole)...tuli uuesti atm.kasitle programmeerida.
Rohkem ei ole pead vaevanud sellega,ilmselt pistiku sildamisega saaks asja kiirelt lahendatud või siis natuke raha varuosapoodi jätta...

Re: Omega automaat k.k .manuaaliks 2,5TD 96kw & 2,2 106kw B

Postitatud: 06 Mär 2015 09:40
Postitas vivaldi
Oli kül sildamise võimalus. Kolm juhet tuli kokku panna nii, et kasti aju saaks infona kätte et drive on sees. Aga seda vaid teoorias, ise pole katsetanud.

Re: Omega automaat k.k .manuaaliks 2,5TD 96kw & 2,2 106kw B

Postitatud: 07 Mär 2015 18:06
Postitas Martin
Pilt

Foto sellest, kuidas tagurdustuled tuleks lülitada(õigemini milliste klemmide vahele), Ehk siis isolatsiooniga juhtme asemele tuleb panna manuaalkasti tulede lülitite juhtmed. Aga olge ettevaatlikm seal juhtmetega majandades, mul õnnestus auto all olles mootorit käivitada :D

"D" ehk drive käiku ikka sisse(juhtmeid sillates) saanud pole.