Omega B 2.0 X20XEV hammasrihma vahetus omal käel

Siia kogunevad õpetused/juhised omegate kohta. Nii ka võõrkeelsed
Vasta
Q-tok
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Omega B 2.0 X20XEV hammasrihma vahetus omal käel

Postitus Postitas Q-tok »

Enne kui hammasrihma sektsiooni ronida, tuleks osta:
- uus rihm (400.-)
- 2 x vabajooksu rullikut (468.-)
- pinguti (527.-)
- veepump (512.-)
- minimaalselt 7L jahutusvedelikku long life punane
soovitus: vahetada ka termostaat, siis pole jahutussüsteemi ronida enam vaja.
Automaailma hinnad sulgudes = kokku 2000.- pauk

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Kõigepealt eemaldada õhuvõtu toru (filtrikarbi küljest lahti, koos õhulugejaga ja vabastada ka järgmisest liitest)
Eemaldada radika ülemine must kate (selleks vaja tähiku komplekti väiksemat, võimaldab paremat juurdepääsu)

Võtta lahti rihmasektsiooni ees olev juhtmekarp ja sealt juhtmekimbud kinnitada plokikaane peale käepäraste vahenditega.

Järgnevalt: lamerihm käib lihtsalt maha, vajalik tavalise sobiva padrunvõtmega keerata lamerihma pingutit päripäeva(kellaosuti suunas). NB! kui vaja, joonistada rihma asend enne üles.

Käepäraste padrun või lehtvõtmega eemaldada hammasrihma sektsioonikate (tuleb ülespoole maha)

Järgnevalt:
1.) käik välja
2.) keerata hooratta tsentrist suurema padrungia nukvõllidel olevad märgid ja väntvõllil märgid kohakuti.
NB! Mõnel mootoril on 2 märki iga nukkvõlli kohta, mõnel 1 vt.joonis
Kui märgid paigas (käik sisse lükata), siis võib väntvõllilt lamerihma ratta maha võtta (joonisel sinised poldid)

http://www.zone.ee/opmatk1/omega/1.jpg

3.) Lasta padruniga või sobiva lehtvõtmega, hammasrihma pingutusrulliku tsentraalne polt lõdvemaks (soovitaks kuuskandiga kinni hoida ühte nukkvõlli, kuna pinguti võib olla eelnevalt jube peale väänatud)
4.) Pinguti korpuse küljes on kuuskandi auk, sellest keerata kuuskandiga päripäeva kuni:

http://www.zone.ee/opmatk1/omega/2.jpg

5.) Vana rihm maha

Pinguti, vabajooksurullikute ja veepumba kinnitusi on näha, nende mahavõtmisega probleeme ei tohiks olla. Veepumba tikkpoldid on tähikvõtmega keeratavad.

6.)Paigaldada uus hammasrihm, soovitaks hakata altpoolt paigaldama, kui väntvõllile rihma peale saab, siis pingutile ja vabajooksurullikutele, viimasena nukkadelele, viimsele tuleb peale libistada. Juhul kui vahetasite pinguti siis tuleb see enne järgi lasta kui nukkvõllile peale lükkama hakata.

7.) Kui rihm peal siis keerata vahetatud pinguti juurest analoogse kuuskandi kohalt vastupäeva, kuni näidik peatub:

http://www.zone.ee/opmatk1/omega/3.jpg

Kui veepump ka vahetusse läheb siis soovitaks kogu 8l jahutusvedelikku lasta radika kaudu välja (paremas alanurgas on radika punn), veepumba tagant tuleb ka hea lahmakas.

Veepumba vahetusel keerata veepump õigesse asendisse plokil maksimaalselt paremale üles! Muidu jääb rihm kahe hamba võrra lühemaks.
NB! veepumpa on saada poes kahte varianti, 25 hambaga võtta või kui antakse muu siis vastavalt sellele ka rihm.

Nagiseva lamerihma pingutusrullikut küsida forss`ist parameetrite järgi (238.-)

Muretut sõitu!

Õpetus tehtud Zoa poolt.
Vasta