2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Kõik asjad mis on seotud mootoritega nii diisel kui bensiin ja gaas.
Kasutaja avatar
Martin
Klubiliige
Postitusi: 2716
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 83 korda

2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Postitus Postitas Martin »

Plaanis on pool kapitaalremont 2.5TD mootorile, kuid väga rängalt pole pappi välja käristada.
Plaanis oli vahetada mootori kett(tundub et on välja veninud) ja kuna mootori läbisõit oli pea 400 000 ja käsistsi ringi ajades surve lekib siis ka silindrite hoonimine ja uued kolvirõngad(alla -9 kraadi on niivõrd ebatihe et mootorit tööle ei saa). Uusi kolbe nagu osta ei tahaks, sest 1 kolb maksab ca 60€ ehk kokku 400€ eest kolbe. Küsimus on sedasi, et kas tasub hoonida ja uued rõngad panna, kuid puurimatta plokk ja vanad kolvid, või on selliseljuhul üldse tegu mõtetu üritusega?
Ma tean küll et sellise läbisõidu juures on kolvigrupp koos silindriga usutavasti vägagi ovaalseks kulunud.
Lisaks, kui jääb puurimata, siis kas ploki altpoolt saab kolvigruppi kätte ja uuesti tagasi? Panin tähele, et silindri päris all on mingid sooned, et kas kolvirõngad võivad sinna kinni jääda? Selljuhul jääks uue plokikaanetihendi ja poltide ostmine ära.
Viimati muutis Martin, 29 Jaan 2015 21:50, muudetud 1 kord kokku.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
Omega-98a
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 29 Sept 2009 00:18
Auto: Peugeot 307 1.6l 80kw; Citroen C4 GP 1.6HDi 80kw
Asukoht: Ääsmäe (Saue vald)
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: K: Mootori kapitaal remont

Postitus Postitas Omega-98a »

Mina tegin pool kapitaalremonti 2.5 v6 125kw mootorile, mis sisaldas siis plokikaante ja kollede lihvi puhastust ja kõik mis sinna juurde käib. Pealegi veel kõik uued tihendid ja selle aja peale kui mootori kokku sain oli see remondi kulu üsna suureks kasvanud.

Nüüd aga laguneb kere kätte päris ära, kuna mootori remont oli kulukas siis ei raatsi ka romusse viija ja nüüd otsin talle FLi kere, et mootor ringi tõsta ja kõik muu ka.

Päris kallis ettevõtmine minu arust, odavamalt saad võibolla teise enam-vähem korras 2.5TD mootori.
GM Tech2 & Lexia 3-ga seadmetega diagnostika ja programmeerimise võimalus.

Tel nr. 58 147 316
Kasutaja avatar
raudpats0
Huviline
Postitusi: 2462
Liitunud: 19 Sept 2007 18:59
Asukoht: Tartu
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 18 korda

Re: K: Mootori kapitaal remont

Postitus Postitas raudpats0 »

keti hinnaga osta kaks mootorit bemmi pealt. kett üle 200 euri
119BDD-110kw automaat caravan 2002
106 kw manuaal sedaan 2003 2*
1998cm³ 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
tel: 58162851
petzp
Huviline
Postitusi: 284
Liitunud: 01 Jaan 2008 02:48
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K: Mootori kapitaal remont

Postitus Postitas petzp »

Kolbe alt kätte ei saa ühelgi mootoril, raamipukid jäävad ette.
kui silinder on ovaalne, on vaja puurida ja hoonida, hoon üksi ellipsit välja ei võta. Sel juhul on vaja rem. mõõdus kolbe. Kui silinder pole väga ovaalne, võiks peegelpinna jämedama hooniga karedamaks tõmmata vähendamaks õlikulu.
Kasutaja avatar
Martin
Klubiliige
Postitusi: 2716
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 83 korda

Re: K: Mootori kapitaal remont

Postitus Postitas Martin »

raudpats0 kirjutas:keti hinnaga osta kaks mootorit bemmi pealt. kett üle 200 euri
Kuskohas sul see kett 200€ on? :D Käisin forsis, sain uue ketiga võrrelda ja tuleb välja et ketid ikka normaalpikkuses, järelikult on mõni leevendi läbi, või piguti ise, mida ma ei usu, kuna mõlemad pinguti pooled töötasid ühtemoodi.
Aga forsis pakuti alumise keti hinnaks 24 ja ülemine 30 midagi, autoladu ja ladu24 pakuvad suurusjärku vastavalt 30 ja 40, olenevalt tootjast.
Uus mootor tundmatus seisus maksab kuskil 200€, kaaned on need mis sealt lähevad üldjuhul. Ise enesest praegune mootor on ka see "enam-vähem" seisus ainult lahti olen tirinud, plokikaan on veel peal.
Peab kuidagi silindri läbimõõtu mõõtma hakkama. Manuaalis on kirjas et 80,25 on juba 1. oversize kolvirõngad ja maksimum ovaal 0,04mm. Tundub et see mootori kap remont tuleb liigitada mõtetu ürituse alla.*
EDIT: Panin alguses numbrid valesti 1 kolvi hind on 90€ :oops: :? ehk siis kolvigruppi ma kohe kindlasti vahetama ei hakka.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
GCC
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K: Mootori kapitaal remont

Postitus Postitas GCC »

1 korraliku hooniga silindrid üle
2 uued rõngad (ilma hoonimata mõtetu)
3 plokikaane töö klapid juhtpuksid kui on kulunud ja nukkvõll üle vaatata.
4 korralik puhastus kõigile osadele ja kanalitele+ kõik uued tihendid.
5 saaled kui kulunud vahetada.
6 õlipump lahtivõtta üle kontrollida.

Nii peaks päris hea saama. kui kasvõi ühes neis kuues punktis kahtled siis ära alusta selle tööga. :)
Kasutaja avatar
raudpats0
Huviline
Postitusi: 2462
Liitunud: 19 Sept 2007 18:59
Asukoht: Tartu
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 18 korda

Re: K: Mootori kapitaal remont

Postitus Postitas raudpats0 »

200+ euri on korralik bayerlase ketikomplekt e. originaal.

sisaldab 2 ketti pinguti ja tallad(3tk)
119BDD-110kw automaat caravan 2002
106 kw manuaal sedaan 2003 2*
1998cm³ 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
tel: 58162851
Kasutaja avatar
Martin
Klubiliige
Postitusi: 2716
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 83 korda

Re: K: Mootori kapitaal remont

Postitus Postitas Martin »

GCC kirjutas:1 korraliku hooniga silindrid üle
2 uued rõngad (ilma hoonimata mõtetu)
3 plokikaane töö klapid juhtpuksid kui on kulunud ja nukkvõll üle vaatata.
4 korralik puhastus kõigile osadele ja kanalitele+ kõik uued tihendid.
5 saaled kui kulunud vahetada.
6 õlipump lahtivõtta üle kontrollida.

Nii peaks päris hea saama. Kui kasvõi ühes neis kuues punktis kahtled siis ära alusta selle tööga. :)
See juba on suht asine pakkumine. Rääkisin paari sõbraga ka, kes kuidas kunagi low budget taastamist teinud oli. Et uued rõngad ja vanad kolvid, sest rõngad on need, mis rõhku pidmama hakkavad, mitte kolvid. Aga pigem otsisin tõsisemate meeste arvamust, mitte külajutte. Hoonimise teen ise. Klappidega tahtsin sooveldamist teha, jälle kodune värk, pm põlve otsas tehtav. Nukkvõll on juba minu enda poolt vaadatud, täitsa kena, mingeid erilisi kulumisjälgi ja mõrasid pole. Ülejäänud on selline, et hetkel ei oska miskit öelda, aga kui teha tuleb, siis... nojah, mis siis ikka.
raudpats0 kirjutas:200+ euri on korralik bayerlase ketikomplekt e. originaal.

sisaldab 2 ketti pinguti ja tallad(3tk)
Oleks võinud kohe öelda, et komplekti mõtled, ma rääkisin ketist endast.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
GCC
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K: Mootori kapitaal remont

Postitus Postitas GCC »

Martink91 kirjutas:
GCC kirjutas:1 korraliku hooniga silindrid üle
2 uued rõngad (ilma hoonimata mõtetu)
3 plokikaane töö klapid juhtpuksid kui on kulunud ja nukkvõll üle vaatata.
4 korralik puhastus kõigile osadele ja kanalitele+ kõik uued tihendid.
5 saaled kui kulunud vahetada.
6 õlipump lahtivõtta üle kontrollida.

Nii peaks päris hea saama. Kui kasvõi ühes neis kuues punktis kahtled siis ära alusta selle tööga. :)
See juba on suht asine pakkumine. Rääkisin paari sõbraga ka, kes kuidas kunagi low budget taastamist teinud oli. Et uued rõngad ja vanad kolvid, sest rõngad on need, mis rõhku pidmama hakkavad, mitte kolvid. Aga pigem otsisin tõsisemate meeste arvamust, mitte külajutte. Hoonimise teen ise. Klappidega tahtsin sooveldamist teha, jälle kodune värk, pm põlve otsas tehtav. Nukkvõll on juba minu enda poolt vaadatud, täitsa kena, mingeid erilisi kulumisjälgi ja mõrasid pole. Ülejäänud on selline, et hetkel ei oska miskit öelda, aga kui teha tuleb, siis... nojah, mis siis ikka.

.

Oled õigel teel minu soovitatud nimekiri on kodus teostatav, kui kolvid terved siis ei näe põhjust neid vahetada. Miskit veel küsida siis vastan ikka. (eelmise ametina ma remontisin igasugu tehnikat ja mootoreid.)
Kasutaja avatar
raudpats0
Huviline
Postitusi: 2462
Liitunud: 19 Sept 2007 18:59
Asukoht: Tartu
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 18 korda

Re: K: Mootori kapitaal remont

Postitus Postitas raudpats0 »

võib ka juhtuda et kõiki kolme keti hammasratast on vaja.

mis esimese ketijooksu puhul tavaliselt pole vajalik.

ehk siis kui on ilusti käinud mootor siis on keti hammasrattad nii ära kulunud et uut ketti peale pole võimalik panna.

kardan/loodan et sellise läbisõiduga mootoreid meil enam väga ei liigu.
119BDD-110kw automaat caravan 2002
106 kw manuaal sedaan 2003 2*
1998cm³ 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
tel: 58162851
Omega Sport Packet
Huviline
Postitusi: 1093
Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K: Mootori kapitaal remont

Postitus Postitas Omega Sport Packet »

Hoonida Sa võid kodus kui silindrid ellipsisse kulunud siis suht mõtetu projekt.Siis tahab tera ja järgmist gruppi sisse.Võta lahti ja mõõda üle kui ok siis tee.Ennem lahti võtmist võid silindris ka surved mõõta kui erinevus suur tuleks viga üles otsida.Klapipesasid peaksid vaatama kas põlenud kui vaja lased uued pesad lõigata ja uued klapid sisse.Samas võiks sääretihendid vahetada, plokikaanepoldid peaksid nagunii uued panema jne jne õlipumpa võiks ennem jälgida , mis teeb surve kuidas käitub kui Sul juhuslikult täielikult uut pumpa ei ole.Kui on soovitaks peale vahetust ka selle käitumist jälgida igaks juhuks.Pole see mootori tegemine põlve otsas suurem asi ja odav lõbu diisli puhul eriti.Silmaga pooli asju ei näe ega küünega kaapides mõõta tuleb asju mõõteriistadega ja tundega ei käi poldid asjad kinni mootoris.
Kasutaja avatar
Martin
Klubiliige
Postitusi: 2716
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 83 korda

Re: K: Mootori kapitaal remont

Postitus Postitas Martin »

Tänud kõikidelevastanutele.

Täna tegin selle mootori lahti ja vaatasin otse südamesse. Mina olen veidi hämmingus, ja tegelikult veidi ka pahane, et alguses altpoolt ei vaadanud.
Pilt
Kas need pole mitte hoonimisjäljed. Mõõtsin 0,05 täpsusega nihikuga ovaalsust, okei, nihik pole ise enesest küll kõige parem mõõteriist selleks tööks, aga mingit ellipsit tuvastada ei suutnud, lisaks... kolvirõngad oleks nagu uued, vahe pole küll 0,2..0,4, kuid minu arusaama kohaselt pole rõngad kulunud. 2taktiliselt tsiklil oli kulunud rõngaste vahe 4-5mm(minu varajasem kogemus kolvirõngastega). Siis peaks veel olema silindril see aste, sealkohas kus ülemine kolvirõngas lõpetab liikumise... minul oli seal ainult tahma kiht. Kolb on tõesti väiksem, peal kirjas 79,96 minul siis mõõtmistulemus 79,4

Ja foto õli-tahma seguga kolvi ülemisest äärest.
Pilt

400 000 tuhat sõitnud mootor siis eksole.
Uued poldid ja plokikaane tihend, (eeuesti)hoonimise teen vist ikka ära, seadeldiski sai juba soetatud. Kolvid kepsud kaalu ka, nagu kunagi mõte oli. Muidugi klappide sooveldamine ka, kuskilt pidi ju lekkima rõhk, kui käega vänta ringi ajasin. 2taktiline nõnda küll ei leki, kui selle mootori rõhk.(sisises nagu tühjenev rehv).
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
Kasutaja avatar
Faric
Klubiliige
Postitusi: 1295
Liitunud: 19 Juul 2012 22:56
Asukoht: Tartu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 17 korda

Re: K: Mootori kapitaal remont

Postitus Postitas Faric »

Plokk peaks siin vägagi tihe olema, otsi pigem probleemi kaanest, klappide tihedust saab kontrollida vedelikuga, nt diiselkütusega, kalla sisse või väljalaske avast sisse ja vaata kas ladiseb kohe välja, immitseb või jääb pidama.
Klapitapid/tõukurid võta lahti ja pese puhtaks. Tüütu töö küll, aga saab asja.
FL 2.5DTI 680TLG, FL TDS 457BCI, FL 2.2i
X5 E53 3.0D 314TNB
W202 c200 2.2TDI 099MFM
LC HJ60 27ZMJ
Plus Mõned korralikud Sierrad
Kasutaja avatar
raudpats0
Huviline
Postitusi: 2462
Liitunud: 19 Sept 2007 18:59
Asukoht: Tartu
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 18 korda

Re: K: Mootori kapitaal remont

Postitus Postitas raudpats0 »

Sul saabki kaanega tegutsemist olema.

Plokk paistab vajavat puhastamist ning mõõdud paistavad head olema.
119BDD-110kw automaat caravan 2002
106 kw manuaal sedaan 2003 2*
1998cm³ 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
tel: 58162851
ChrisDian
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K: Mootori kapitaal remont

Postitus Postitas ChrisDian »

Mis mäda sul sealt jahutus särgist paistab?
Vasta