3. leht 4-st

Re: 2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Postitatud: 01 Veebr 2015 22:08
Postitas Martin
2.0 on 16 klapiline direct injection, kuid tavaline(vanakooli) pump. bmw peal on sama seadega mootor(varuosad siiski ei ühti) kuid muutuva geomeetria turboga ja tulemus 100kw, mida sõber veel siis remappis 120neni. 2.0 on hea, ta on kõvasti ökom ja eelsüüteküünlad tulevad alles madalate temperatuuridega taha. 2.5 nõrk koht on kuuma saanud kaan, kõrgsurve pump ja kahemassiline hooratas. Ise olen üht 2.0 dti'd omanud, mootorit küll ei näppinud, kuid jõudu annab keerata sealt küll. see 74kWjääb jah oomile originaalis veidi lahjaks tegelikult, ma ei kujuta ette mis need 85kW bensukad veel teevad.

Aga teemast endast ka, mootor sisuliselt koos, homme on lootust masinale tõsta.

Re: 2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Postitatud: 01 Veebr 2015 23:19
Postitas Faric
Novot konkreetne jutt, ühesõnaga otsepritse mootor nagu nt audi r5, pump on elektrooniline jh

Re: 2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Postitatud: 03 Veebr 2015 00:16
Postitas Martin
Täna vägistasin neid plokikaane polte siis kinni. Jube andmine on seda eelviimast 90 kaadi keerata. Hambad ristis ja jalad laiali. Ei tea kas asi ikka õige on....
Mootorit täna tööle ei saanud, aku sai tühjaks. Aga kell 23 enam ei viitsinud jamada ka rohkem. Lootsin täna garagest minema sõita, aga võta näpust, üks jama teise järel.
Seekord tulin uuendusliku lahenduse peale. Ei hakanud kasti pärast alt ülesse monteerima, vaid panin põrandal asja kokku. Mootor läks koos kastiga kapoti kaudu väga kenasti sisse.
Homsesse jäi (tänasesse)(juhl kui ikka tööle saan) summuti kokku panek ja viimane 90kraadi poltide keeramist, peale 25 minutit töötamist... mõnede poltide/mutrite üle käimine, sisselaske kollektor, turbo lõdvikud, ja siis välimine aknalaud koos kojameestega ning plastikud, ahjaa, siduri õhutamine ka. Mina ei tea miks foorumlased väidavad et pedaali pumpamine ei aita, aitab küll, teha peab oskama :D

Re: 2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Postitatud: 03 Veebr 2015 12:56
Postitas Faric
Ära keeret plokis maha keera, ise keerasin soojalt pingutades ühe maha ja rohkem ei julgend ühtki puutuda. Poldid jäid vanad muidugi,

Re: 2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Postitatud: 03 Veebr 2015 14:43
Postitas Martin
Häda ja vaev
Tööle ei lähe, lubab küll...käiates umbes samad helid nagu kalopeerival hobusel.
Kas asi võib olla, näiteks selles, et pump ühe hamba võrra mööda.. või näiteks hoopis väntvõlli asendianduris, kuna pitiku eemadades ei muutunud mitte midagi?
Kas kõrgsurve pumba tõusu arvestatakse sügavaimast mõõdust +1mm? Teise mootori peal "harjutasin" tavalise nihikuga. Suti üle 2mm terve liikumine oligi.
Krt opcom võiks mootori kohta midagigi näidata, saaks ehk lihtsamini veale jälile.

Re: 2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Postitatud: 03 Veebr 2015 19:07
Postitas Erki
Martink91 kirjutas:Häda ja vaev
Tööle ei lähe, lubab küll...käiates umbes samad helid nagu kalopeerival hobusel.
Kas asi võib olla, näiteks selles, et pump ühe hamba võrra mööda.. või näiteks hoopis väntvõlli asendianduris, kuna pitiku eemadades ei muutunud mitte midagi?
Kas kõrgsurve pumba tõusu arvestatakse sügavaimast mõõdust +1mm? Teise mootori peal "harjutasin" tavalise nihikuga. Suti üle 2mm terve liikumine oligi.
Krt opcom võiks mootori kohta midagigi näidata, saaks ehk lihtsamini veale jälile.
Kas pumba pritsehetke seadistades oli ikka kett pingul ja hooratas fikseeritud? Ja kas gaasijaotus (nukkvõll) sai samuti paika?
Plunseri tõusu mõõdetakse jah kõige madalamast mõõdust ülespoole. Aga mäletamist mööda tuli see vajalik tõus tegelikult juba languse pealt, st pritsemoment on enne hooratta fikseerimispunkti ära ning mõõtmiskohas hakkab plunser juba allapoole liikuma. Risto soovitas tõusuks küll 1mm, kuid tehas näeb väiksemat tõusu ette (peast ei tea täpselt, aga ca 0,8-0,9mm kanti see oli). Võid ju proovida pumpa kümnendiku mm võrra varasemaks keerata.

Re: 2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Postitatud: 03 Veebr 2015 19:22
Postitas raudpats0
galopeeriv hobune oli minul siis kui pumbapea liiga maas oli ja silindrisse piisavalt kütust ei laekunud.

Re: 2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Postitatud: 03 Veebr 2015 19:54
Postitas Martin
Tegin märke plokikaanele, et määrata algne pumba nurk, juhul kui asja päris metsa keeran. Märge tehtud lasin need kaks mutrit lahti... aga pump ei liigu, mitte kuskile, okei, lasin pihustite torud ka pihustite küljest lahti, et äkki sealt miskit hoiab kinni... no ei midagi, ühele poole peab pumpa kindla peale veel pöörata saama, aga ei liigu, kui mutreid veel veidi keerata, saab juba pumba oma pesast liikuma, aga ümber oma võlli telje pole seda võimalik pöörata... mõistus otsas.
Kui nukkvõll oleks veidi paigast ära, siis tööle läheks ikka, elmisel lehel sellest juttu, kuidas eelmisel mootoril 20 kraadi varajasemaks keerasin ja arvatavalt klapid pähe lasin. Täna tulin linna ära, neljapäev-reede uuesti tagasi proovin uuesti siis. Pumpa peale keerata on juba ise küsimus, see pump oli juba varem veidi peale keeratud(enne sõiduki minu kätte jõudmist) arvatavas seoses pumba pea kulumisega. Aga eks ma proovin ära, mis mul muud ikka üle jääb. Täitsa geberniit, paned ühe mootori peale, on jama, teed teise ära ja paned peale on jälle jama :oops: :evil: 2x 30ne päeava jooksul ülhel masinalt mootorit vahetada.. jääb päris loll tunne juba.

Re: 2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Postitatud: 03 Veebr 2015 20:31
Postitas vaiko85
Jäta kütuse torud lahti siis näed kas kütet ültselt tuleb kui tuleb siis hakkad ühekaupa kinni tõmbama

Re: 2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Postitatud: 03 Veebr 2015 22:30
Postitas raudpats0
tundub nagu oleks pump kinni.

pumba asend poltide otsas eriti ei mõjuta. käima minema peaks ikka.
kui ketid on märgi järgi paigas.
kusjuures paljakäsi ei suuda ka mina pumpa keerata enda omal, kasutan pulka mis pumba peal olevasse auku mahub. üldjuhul 10mm puur ja siis keeran.

Re: 2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Postitatud: 03 Veebr 2015 23:17
Postitas Faric
Ma endaomal panen kruvika või heebli torudevahele ja keeran kuhu vaja, kütus pihustitaha jõuab ikka w, kui juba 3-4 on küts olemas pihustitaga, võid mingi brakecleaneriga või eetriga natuke turgutada,
Nukal olid ikka esimesel silindril nukad üleval kui ketti paika ajasid??
Pihustitorud õieti 1-5-3-6-4-2, mälujärgi esimene silinder pumbas kõigeülemine mootoripoole edasi siis mootorikäimissuunal ülejäänud.
Ketikiil pumbal kus oli üleval suht?? Ega ketirattal kogemata "4" asendile ei pannud.

Re: 2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Postitatud: 03 Veebr 2015 23:27
Postitas risto002
Tere.
Kirjelduse järgi on nukk ja pump mõlemad paigast ära.
Pumbal on 3 polti.
2tk sauvad ees kõrvades 1tk taga torude juures.

Re: 2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Postitatud: 03 Veebr 2015 23:45
Postitas Martin
Ei oska hetkeseiusga kõikidele küsimustele vastatagi. Kusjuures sellest avast, mis pumba peal on(d=ca10mm) üritasin ise ka keerata, aga sealt ei õnnestunud. Kuu aega tagasi sama mootor töötas täitsa hästi(seesama millel karteri alt sõitsin, ehk millest kogu jant tegelikult alguse sai), tegin "uuenduskuuri" lisasin manuaalkasti ja nüüd sihuke lugu.
Kui nukaratas pumbaga ühe pöörde jagu valesti on(ehk väntvõlliga käib õigesti), võib samasugust anomaaliat olla, või selljuhul peaks põlemata diislit sisselaskest välja pressima? Tagant tuleb igastahes musta, kui starterit anda, ehk siis kütus jõuab kindlasti pihustitesse.
Vahepeal oli uus vastus ka tulnud. Igastahes, kas see kolmas polt on seesama, kust pumba tõusu reguleeritakse?
Jah nukad olid üleval, kui ketti paika ajasin ja väntvõll oli 20 kraadi enne ü.s.s.'i Pihustitorusid ei näppinudki, ehk siis nende asukoht pole muutunud.
Ma ei tea mis on ketiratta 4jas asend. Igastahes pumba ja väntvõlli ratas sai nimodi paika, nagu manuaalis kirjas, ehk siis mõlema ratta hammaste peal on väike auk/täpp ja need peavad ühtima keti peal oleva vasest ketilüli asendiga. Jälgisin veel, et paigaldamise hetkel oleks vasest ketilülide vahe see nö lühem versioon. Seda vaatasin ka, et need täpid on ainult ühel pool ketirattal, ehk siis seda valetpidi panna ei saanud. Pumba ratast juba ammugi valesti panna ei anna.

Re: 2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Postitatud: 04 Veebr 2015 00:06
Postitas Faric
Mõnel variandil 2 märki 4silindriga 1.8tds ja 6 silindriga 2.5tds
Märgid siis4 ja 6.
Ma eeldan sul ei saa miskit keerulist viga olla, mingi lihtne näpukas kuskil.

Re: 2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Postitatud: 04 Veebr 2015 03:13
Postitas raudpats0
20 kraadi enne surnud seisu tähendab et vänt oli blokkimatta. ehk vändale stopperpulk hoorattasse lükkamatta. mis tähendab seda et nukk on valesti.

minu mälu järgi oli blokeerauk ca 10 kraadi enne esimest surnud seisu.