1. leht 1-st

Kuda selle ketivahetusega...

Postitatud: 05 Dets 2017 21:48
Postitas M2x
Kiire check, enne kui mõniõhtu mootori pulkadeks laon. Kas olen õigesti aru saanud, et ketimajanduse vahetuseks on kaks varianti- kas kaan maha või karter maha? Kui kaane poolt ligineda pole karterit vaja puutuda peale otsakaane poltide või peab maha võtma niikuinii?
Asi pole isegi niivõrd ihnuses, et 300km sõitnud õli mitte jälle vahetama hakata vaid lihtsalt see, et kuna auto alla pääs on veidi raskendatud, ei peaks hakkama õli välja laskma, saaks ülevaltpoolt asjad aetud. (kuigi väike variant jääb, et pedantsusest kisun ikkagi maha, et väiksed õliimmitsused ära likvideerida.)
Ilmselgelt lähevad teepeale jäävad asjad vahetusse- termostaat, veepump, kaanetihend-poldid, peaks midagi veel tähele panema?

Üks küss veel- kuskilt jäi kriipima, et ksp on võimalik mootori suhtes 180 kraadi mööda panna, põmst kui enne ketid terved ja mootor hoorattast lukus, siis vana pump maha- uus samas asendis peale- peaks kõik okki olema ja ainult kellaga paikakeeramine, eksjuh? Roveri manuaali lugesin küll niipidi ja naapidi, aga kuidagi ei saanud ammendavat vastust sellele :D

Re: Kuda selle ketivahetusega...

Postitatud: 06 Dets 2017 05:16
Postitas raudpats0
Karter maha ikka. Alumisele ketihammasrattale ei pääse ligi.
Ksp läheb ketihammasrattasse kiiluga aga on võimalik panna valesti küll.

Korralikul kerikomplektil on ka märgid peal mis kuhu... Odavamal neid pole.

Re: Kuda selle ketivahetusega...

Postitatud: 10 Dets 2017 19:09
Postitas M2x
Andeksi, mulle ei meeldi targutada, aga... Millisele hammasrattale täpselt karter ette pidi jääma?

Pilt

Mitte et ma ise esimeses postis ütlesin et vanakooli diisel teemaks, ehk tds.. Sry.

Re: Kuda selle ketivahetusega...

Postitatud: 10 Dets 2017 20:19
Postitas raudpats0
M2x kirjutas:
10 Dets 2017 19:09
Andeksi, mulle ei meeldi targutada, aga... Millisele hammasrattale täpselt karter ette pidi jääma?

Pilt

Mitte et ma ise esimeses postis ütlesin et vanakooli diisel teemaks, ehk tds.. Sry.
ei vaidle. mina südant välja ei võtnud ja kaant ei puutunud.
aga ühe peab maha võtma et otsakaan tagasi saada.

Re: Kuda selle ketivahetusega...

Postitatud: 10 Dets 2017 20:52
Postitas M2x
Jap, seda ma alguses mõtlesingi- kas kaan maha VÕI karter maha. Päris aus olen, siis olen ise häppi et ikkagi ülevalt alustasin, saab kaane lihvi viia ja korra üle kontrollida, vb isegi survestada, pärast jälle kahetsen kui tegemata jätan. Tavaks juba minu puhul...

Nüüd parem teema kogu see kammajjaa uuesti kokku laduda... Eks tuleb roveri manuaalist kettide osa välja printida ja kapoti alla kleepida, on hea näpuga järge ajada...

PS, ära saa valesti aru, ma paha pärast ei torkinud sind :D

Re: Kuda selle ketivahetusega...

Postitatud: 11 Dets 2017 18:28
Postitas raudpats0
Arusaadav..

Autodata olemasolul on kettide paigalduse joonis seal olemas.
Ise kasutasin vist e34 tds moto joonist. Ja mul olid märkidega ketid.

Lisaks muule oli mul tol ajal kaan korras. Praegu on asi seisnud juba 2 aastat. Pole ei aega ega viitsimist tegeleda lammutamisega.

Re: Kuda selle ketivahetusega...

Postitatud: 11 Dets 2017 19:46
Postitas M2x
Autodata on jah, vaatasingi et seal täitsa arusaadav. Pumba ketiga pole midagi hullu, ära ehmatas see, et nukaratas on ilma igasugu stoperduseta, st ilmselt pean nuka jaoks mingi rakise meisterdama vb. M50 moto jaoks tegin, tollega sai veel päris mitu mootorit paika panna :D

Re: Kuda selle ketivahetusega...

Postitatud: 11 Dets 2017 22:58
Postitas raudpats0
nukk käib jah kaanega paraleeli. need kaks ristküülikut mis nukal on.
mul oli stangel ja mingisugune jutipulk.vänt pane kah igaks juhuks lukku ikka.

Re: Kuda selle ketivahetusega...

Postitatud: 12 Dets 2017 06:09
Postitas M2x
HAA, keegi peale minu kasutab ka sõna stangel :D
Vända jaoks tegin korralikumast materjalist lukupulga valmis jah juba pumba vahetuse jaoks, nüüd läheb täitsa asja ette.

Re: Kuda selle ketivahetusega...

Postitatud: 12 Dets 2017 14:45
Postitas Martink91
Need ristkülikud nuka peal pole küll asjad millest nukka paika panna. Vaata ise, neid pole isegi mitte lõiketöödeldud.
Nukk pannakse paika nukarattale märksa ligemal olevate külgedega, need siis 90 kraadi plokikaane pinna suhtes.

Image

Fotol siis vasakul pool. Ühelpool nukka on kuubikud, millest raudpats räägib, teisel pool nukka on need töödeldud küljed, kuhu rakis päriselt kinnitub.

Re: Kuda selle ketivahetusega...

Postitatud: 12 Dets 2017 17:11
Postitas raudpats0
Martink91 kirjutas:
12 Dets 2017 14:45
Need ristkülikud nuka peal pole küll asjad millest nukka paika panna. Vaata ise, neid pole isegi mitte lõiketöödeldud.
Nukk pannakse paika nukarattale märksa ligemal olevate külgedega, need siis 90 kraadi plokikaane pinna suhtes.

Image

Fotol siis vasakul pool. Ühelpool nukka on kuubikud, millest raudpats räägib, teisel pool nukka on need töödeldud küljed, kuhu rakis päriselt kinnitub.
selleks tuleb esimene pakk maha võtta. bemmi järgi on see sälk paraleelis klotsikestega.ja bemmi originaalrakis on ka klotsikestele.

Re: Kuda selle ketivahetusega...

Postitatud: 12 Dets 2017 18:33
Postitas Martink91
mina küll mingit pakku maha ei võtnud ja ta võib ju paralleelne olla, kuid pind on töötlemata, ehk siis täpselt nii sile, kui valuvormist ta välja tuleb, teisisõnu võimatu ideaalselt paika panna selle järgi.
bmw rakis nuka paika panemiseks

Image

Re: Kuda selle ketivahetusega...

Postitatud: 12 Dets 2017 20:32
Postitas raudpats0
me võime siin ju norida üksteis aga reaalselt oli mehel abi vaja.