K:käigukast

Manuual ja automaat käigukastid ning ka difrid
Vasta
Rax
Klubiliige
Postitusi: 3455
Liitunud: 08 Mär 2013 00:31
Auto: 2.5DTI
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 78 korda

K:käigukast

Postitus Postitas Rax »

Kust kohast manuaal kastile õli sisse valatakse
Kas kuskil küljepeal või mujalt
56232754
ahti22
Huviline
Postitusi: 909
Liitunud: 17 Okt 2010 13:34
Asukoht: Türi
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: K:käigukast

Postitus Postitas ahti22 »

kasti küljepealt, sealt kus õli kontrollida saab
Rax
Klubiliige
Postitusi: 3455
Liitunud: 08 Mär 2013 00:31
Auto: 2.5DTI
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 78 korda

Re: K:käigukast

Postitus Postitas Rax »

Teema olemas siis küsin uue küssa
Nimelt on sidurile pakkuda 3 sorti laagreid
1:survelaager
2:siduri juhtlaager
3:hüdrauliline survelaager
Kas kõik või milline neist asub/asuvad manuaal kastis??
Nimelt on see jama et tühikäigul/sõites kahiseb nii hullult et varsti jääb tümakas autos lahjaks :mrgreen:
Kui sidurit tallan siis on vakka nii nagu peakski üks masin olema!!!
Mingisugune laager tuleb seal ära vahetada muidu on varsti kutu!!
Mainin veel et kast on õli täis,kuiv ei ole
56232754
Kasutaja avatar
Faric
Klubiliige
Postitusi: 1295
Liitunud: 19 Juul 2012 22:56
Asukoht: Tartu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 17 korda

Re: K:käigukast

Postitus Postitas Faric »

Mitteükski ei pruugi sinna sobida, kahiseb sul raudselt see käigukasti peavõlli esimene laager. Pm kast alt, lahti võtta, laagri peaks saama servemetist (sepa turu kõrval), vana tuleb kaasa võtta.
FL 2.5DTI 680TLG, FL TDS 457BCI, FL 2.2i
X5 E53 3.0D 314TNB
W202 c200 2.2TDI 099MFM
LC HJ60 27ZMJ
Plus Mõned korralikud Sierrad
Rax
Klubiliige
Postitusi: 3455
Liitunud: 08 Mär 2013 00:31
Auto: 2.5DTI
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 78 korda

Re: K:käigukast

Postitus Postitas Rax »

Kuidas see võlli laager siduri vajutamisega seotud on??
56232754
Kasutaja avatar
Raivz
Huviline
Postitusi: 207
Liitunud: 08 Okt 2012 23:32
Auto: Astra G Coupe
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 6 korda

Re: K:käigukast

Postitus Postitas Raivz »

Nimelt siduri survelaager saab kahiseda vaid siis, kui sidurit vajutad.
Astra G Coupe Bertone '00
Rekord E2 '86 (igipõline projekt)
Kasutaja avatar
Faric
Klubiliige
Postitusi: 1295
Liitunud: 19 Juul 2012 22:56
Asukoht: Tartu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 17 korda

Re: K:käigukast

Postitus Postitas Faric »

Kui pedaal üleval siis nö kast on töös ja see katkine laager liigub, kui sidur alla vajutada siis kast seisab ja see laager ka seisab. Pm kui nüüd kast alt võtta ja sidurikotta vaadata siis see laager on nö esimene mis sidurivõlli küljes on.
FL 2.5DTI 680TLG, FL TDS 457BCI, FL 2.2i
X5 E53 3.0D 314TNB
W202 c200 2.2TDI 099MFM
LC HJ60 27ZMJ
Plus Mõned korralikud Sierrad
Kasutaja avatar
reims86
Huviline
Postitusi: 1107
Liitunud: 26 Jaan 2009 11:05
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K:käigukast

Postitus Postitas reims86 »

Vaheta survelaager ja asi tahe. Muidugi kui laiali võtad siis tõmba niisama näpuga ringi laagrit ja tunned, kuidas kuivalt õrna raginaga ringi käib.
Omega FL 2,5 TDI 2002, Navara D40 2010a 8) , Audi A4 2,5TDI 1999a,
Rax
Klubiliige
Postitusi: 3455
Liitunud: 08 Mär 2013 00:31
Auto: 2.5DTI
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 78 korda

Re: K:käigukast

Postitus Postitas Rax »

Nagu ma aru saan siis on need hüdro laagrid ja juhtlaagrid atm kastis
ja manuaalis lihtsalt see survelaager
56232754
Rax
Klubiliige
Postitusi: 3455
Liitunud: 08 Mär 2013 00:31
Auto: 2.5DTI
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 78 korda

Re: K:käigukast

Postitus Postitas Rax »

tekkis selline mõte et ostaks lammarist terve käimakasti ja paneks alla,
aga siis võib jääda ju kardaan vibrama,kas seda vibra kuidagi vältida ei saaks?
ma saan aru et vältida saan nii et oma kasti ja kardaani märgistan ära ja vahetan laagri aga kasutatud kastid ei maksa suurt raha,oleks lihtsam
56232754
Kasutaja avatar
Raivz
Huviline
Postitusi: 207
Liitunud: 08 Okt 2012 23:32
Auto: Astra G Coupe
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 6 korda

Re: K:käigukast

Postitus Postitas Raivz »

Manuaalkastis on ka terve hunnik laagreid.
Omega kasti pole kahjuks lahti võtnud, aga kõik võllid, mis on kastis peavad olema kuidagi laagriga toetatud kasti korpusele.

Sinu seletusest võib aru saada, et kui sidurit vajutad kaob "kahin" ära.
Aga kui auto kohapeal kasvõi töötab, siis on "kahin" olemas.
Olen õigesti aru saanud?

Sellisel juhul, kui kahin kaob ära kui sidur alla vajutada, pöörleb sidurikoda siduri survelaagri peal ja käigukastis ei pöörle ükski võll.
Juhul kui sidur vabastada, käik ei pea olema sees, pöörlevad käigukastis olevatest võllidest peavõll kaasa.*
Seega "kahin" tuleb kasti sees olevatest laagritest.

Juhul kui sidurit vajutades kahiseks, siis oleks veaks siduri survelaager.

Vabandan, kui mu jutt väga segane, pole kunagi osanud väga hea selgitaja olla.
Astra G Coupe Bertone '00
Rekord E2 '86 (igipõline projekt)
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K:käigukast

Postitus Postitas Tim »

ragenor kirjutas:tekkis selline mõte et ostaks lammarist terve käimakasti ja paneks alla,
aga siis võib jääda ju kardaan vibrama,kas seda vibra kuidagi vältida ei saaks?
ma saan aru et vältida saan nii et oma kasti ja kardaani märgistan ära ja vahetan laagri...
Kardaani ei pea lahti/pooleks võtma käigukasti vahetades.
Kui tekib vajadus kardaan laiali tõmmata(tugilaagri vahetus nt.)siis märgid pooled ära ja paned pärast samamoodi kokku.

Tegelikult ei saa neid kardaani erinevaid pooli valesti kokku panna,tähelepanelikumalt vaadates on näha et üks nuut on reinev.Kokku pannes saab kohe aru,kas läheb kergelt kokku või peab hakkama jõudu rakendama...
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Rax
Klubiliige
Postitusi: 3455
Liitunud: 08 Mär 2013 00:31
Auto: 2.5DTI
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 78 korda

Re: K:käigukast

Postitus Postitas Rax »

Raivz kirjutas:Manuaalkastis on ka terve hunnik laagreid.
Omega kasti pole kahjuks lahti võtnud, aga kõik võllid, mis on kastis peavad olema kuidagi laagriga toetatud kasti korpusele.

Sinu seletusest võib aru saada, et kui sidurit vajutad kaob "kahin" ära.
Aga kui auto kohapeal kasvõi töötab, siis on "kahin" olemas.
Olen õigesti aru saanud?

Sellisel juhul, kui kahin kaob ära kui sidur alla vajutada, pöörleb sidurikoda siduri survelaagri peal ja käigukastis ei pöörle ükski võll.
Juhul kui sidur vabastada, käik ei pea olema sees, pöörlevad käigukastis olevatest võllidest peavõll kaasa.*
Seega "kahin" tuleb kasti sees olevatest laagritest.

Juhul kui sidurit vajutades kahiseks, siis oleks veaks siduri survelaager.

Vabandan, kui mu jutt väga segane, pole kunagi osanud väga hea selgitaja olla.

Tänud
sain küll aru :D
56232754
Rax
Klubiliige
Postitusi: 3455
Liitunud: 08 Mär 2013 00:31
Auto: 2.5DTI
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 78 korda

Re: K:käigukast

Postitus Postitas Rax »

Tim kirjutas:
ragenor kirjutas:tekkis selline mõte et ostaks lammarist terve käimakasti ja paneks alla,
aga siis võib jääda ju kardaan vibrama,kas seda vibra kuidagi vältida ei saaks?
ma saan aru et vältida saan nii et oma kasti ja kardaani märgistan ära ja vahetan laagri...
Kardaani ei pea lahti/pooleks võtma käigukasti vahetades.
Kui tekib vajadus kardaan laiali tõmmata(tugilaagri vahetus nt.)siis märgid pooled ära ja paned pärast samamoodi kokku.

Tegelikult ei saa neid kardaani erinevaid pooli valesti kokku panna,tähelepanelikumalt vaadates on näha et üks nuut on reinev.Kokku pannes saab kohe aru,kas läheb kergelt kokku või peab hakkama jõudu rakendama...
Selge pilt
tänud
tuleb ära teha,pläss on juba liikuda masinaga :mrgreen:
56232754
Vasta