1. leht 5-st

Opel Omega A 2.0 - Anvar

Postitatud: 10 Juul 2017 12:47
Postitas AnvarV
Nonii, taaskord on kätte jõudnud aeg kus tuleb alustada uut teemat mille peategelaseks on ikka ja jälle, Opel Omega A.

Tegemist on identse kaksikuga mu teise Omega a-ga. Erinevus on vaid aastaarvus, värvikoodis ja interjööri puitdekooris.

Tehaseliinilt veeres masin maha peaaegu, et tootmise lõpus milleks oli 12/1993.

Mootor hea 2.0 85kw C20ne manuaal käigukastiga. Kütusekulu mõõdetuna paagitulemusena 7.43/100km kohta maanteel ning 9.52/100km kohta linnas.

Kuna auto eelmine omanik oli pikalt vanem meesterahvas, on kere õlitatud, määritud, möksitud igatepidi kuidas võimalik.
Kere ise on üle keskmise hea, kuid mittekeevitamisest ikkagi ei pääse. Vasakpoolne tagaistujate jalgealune on remonditud pleki ja 6 kruviga (vanakooli värk), ning parempoolsel on kirme peal, ehk eeldatavasti auk. Samuti on palju kurja teinud mittetöötav katuseluuk (mis nüüdseks jälle toimib), kust vesi sai vabalt äravoolikanalitesse joosta ning taga varuratta juures palju kurja teha. Nimelt on voolik vasakus nurgas ilmselt katki olnud ja palju vett on voolanud varuratta lähedale plekkide vahele. Nurk tuleb ilmselt lõigata ja uus plekk monteerida. Amordikannud, poolraamid roostevabad!

Veermik kolinavaba ja tihke.
Veljed on originaalid ATS kärjed millel uued suverehvid. Järgmiseks hooajaks leiame midagi huvitavamat. :wink:

Vahetatud/remonditud asjad:

1) VE rattalaager
2) Käigukasti padi
3) Tagasilla suured puksid
4) Kardaanipukk koos laagriga
5) Katuseluugi mootor + lüliti

Plaane on mitmeid, kuid neid lisame jooksvalt.

Image

Image

Image

Käigukangi ja käsipiduri nahad sai lastud ka uued teha
Image

Kõige uhkem olen ma selle auto puhul tema originaalsuses. Embleemid on kulumata, kaitsmekarbis on varukaitsmed omal kohal ja samuti ka näpitsad, tagaluugi siseküljel on alles kate mis katab tagaluugi mootorit ja mehhanismi jne.

Image

Ja kuna ühel päeval suutsin ma korraga oma 3 opelit 4jast sõitma viia, pidi ju ilmselgelt ka nendest kõigist pilti tegema.

Image

Image

Image


Järgmiste postitusteni!
Anvar

Re: Opel Omega A 2.0 - Anvar

Postitatud: 10 Juul 2017 14:25
Postitas Rax
väga šeff.

Re: Opel Omega A 2.0 - Anvar

Postitatud: 11 Juul 2017 06:32
Postitas Tomzz
See on ilus!

Re: Opel Omega A 2.0 - Anvar

Postitatud: 11 Juul 2017 11:02
Postitas M2x
:shock: :o
Mul on siiamaani olnud mingi teatav vastumeelsus A omegate vastu, aga need viimased pildid hakkavad mind ka vist vähe kõigutama :D
Kena komplekt Sul :!:

Re: Opel Omega A 2.0 - Anvar

Postitatud: 11 Juul 2017 11:38
Postitas AnvarV
Tore kui veel kedagi Omega A võnkuma paneb. :lol:

Eile vaatasin auto tagaosa ja midagi oli puudu. Võinoh, midagi oli valesti.
Mõni minut hiljem sain aru, et tagatuledelt on läige ammu kadunud ning tuled on veidi erinevat tooni.
Mõeldud tehtud - tuled lahti võtta ja hakata poleerima.

Kõigepeal tegin ära parempoolse tule, et võrrelda tulemust. (Parempoolne on seest juba pestud ja süvapoleeritud)

Image

Kõigepealt pesu, et sisu ja tagus ilusti puhas oleks.

Image

Peale pooletunnist pesu vasakule tulele, hakkasid tuled juba ühtseks muutuma?

Image

Paaegu, aga poleerimine tegi alles lõpptulemuse. (Praegu pilte ülesse laadides avastasin, et olen kehv lapimees olnud ja tuli täitsa pastane..)

Image

Poleerimise käigus tuli muidugi välja taaskord asi mis tõmbas motivatsiooni täiega alla, aga no mis seal ikka. Tuleb varudest uus tuli võtta ja uuesti poleerima hakata.

Image

Hetkel siis nii

Image

Tuleviku plaane ka natuke.
Kusagilt ei mäleta enam kust, olen ma saanud originaal Irmscheri tagastange lisa. Vedelenud on tükkaega juba, aga kuna sellel omegal on tagastange alaosa veidi vigane, otsustasin lisa just sellele autole külge panna.
Muidugi on seda eelnevalt värvitud teab millega ja maalritega lugesime kokku värvikihte. Neid on sinna paisatud umbes 6-7 erinevat. :lol:
Lihvisin kõik maha ja alt tuli originaal toon välja. Mina lasen selle värvida aga kambris mattmustaks.

Image

Näitan pilti ka kui struktuurne see lisa enne oli. Originaalis on sile.

Image

Anvar.

Re: Opel Omega A 2.0 - Anvar

Postitatud: 13 Juul 2017 09:57
Postitas oskaja
Kas see on kuskilt mustamäe/kristiine kandist pärit pill?

Re: Opel Omega A 2.0 - Anvar

Postitatud: 13 Juul 2017 10:29
Postitas AnvarV
oskaja kirjutas:Kas see on kuskilt mustamäe/kristiine kandist pärit pill?

Nüüd on jah Kristiines, sest ma ise elan seal.
Pärit on Sauelt.

Re: Opel Omega A 2.0 - Anvar

Postitatud: 13 Juul 2017 11:21
Postitas Jürts
Neid esiistmeid vaadates tuleb uni peale :mrgreen:

Re: Opel Omega A 2.0 - Anvar

Postitatud: 17 Juul 2017 13:00
Postitas AnvarV
Eile oli ülimõnus päev ja õhtu, tegin paar pilti juurde.

Eelmisel nädalal sai vahetatud ka mõlemad mootoripadjad. Nüüd hea, pole mootori vibratsioone keres tunda.

Image

Image

Eelmine nädal tegime oma Youngtimer Campile minevatest autodest ka pilti. Kui keegi veel Campile tuleb, siis astugem ligi ja kohtume seal. :)
Oleme kohal Old School Classic Garage telgis. ;) (ps, saladuskatte all tuleb sinna päris mitu opelit)

Image

Image

Re: Opel Omega A 2.0 - Anvar

Postitatud: 17 Juul 2017 13:42
Postitas raudpats0
mustale E mesale minu arust need veljed ei sobi.

Re: Opel Omega A 2.0 - Anvar

Postitatud: 17 Juul 2017 17:23
Postitas AnvarV
raudpats0 kirjutas:mustale E mesale minu arust need veljed ei sobi.
Nõustun! Aga omanikule meeldivad..

Re: Opel Omega A 2.0 - Anvar

Postitatud: 18 Juul 2017 12:57
Postitas raudpats0
Loringeri originaalid on w124 kerel nagu rusikas silmaauku.
5 laia kodarat.
Pudelikorgid ei ole ka just minu maitse.

Re: Opel Omega A 2.0 - Anvar

Postitatud: 19 Juul 2017 12:37
Postitas AnvarV
Täna hommikul tegi pill nalja.
3-4 korda käivitasin aga käima ei läinud. Esimese asjana võtsin kohe diagnosti pistiku lahti ja testi tegema.
Veakoode oli üks, "engine coolant temperature - voltage high" (seoses sellega tuli meelde, et eile mootori tuli ka korraks vilksatas)
Juhtmed olid terved. Võtsin korra pistiku lahti, panin kokku ja läks käima.
Seega, mis tekitab kõrget voolu temp andurile?

Selle postitusega avaldan veel järgmise plaani - võtsin 3000 karbikatted ja hakkasin eeltööd tegema. Õnneks on hästi läinud ja kruviauke eriti polnud. Ainukesed kruvid olid tungraua katete kinni hoidmiseks. Värviks samuti mattmust nii nagu tagastange lisagi.

Image

Re: Opel Omega A 2.0 - Anvar

Postitatud: 28 Aug 2017 17:13
Postitas AnvarV
Oi kuidas mul viimasel ajal nende mootoritega ei vea. No kohe üldse mitte..

Peale 800km trippi Eestimaa peal, jõudsin koju ja taaskord hakkas mootor lagisema. (meenutusi diislist, millega juhtus sama lugu peale pikemat trippi)

Peale klapikambri kaane lahti võtmist, ei paistnud seal midagi valesti olema. Ei purunenud tükke ega lahti olevaid nookureid ega tõukureid.

Image


Panin uue tihendiga kaane peale ja uuesti käima. Mida rohkem käis seda rohkem lagisema hakkas.
Lootes ja enesepettuses arvasin, et õlivahetus aitab ja soetasin uue õli ja filtri (Liqui Moly 10W40). Enne kui kõike tagasi kokku panin, oli vaja taaskord ju asjad ilusaks ka teha. Värvitud karteripõhi ja uus karteritihend:


Image


Aga ei, sellega mure ei lahenenud, ikka lagises.
Keerasin lahti õlifiltri ja mida filtris polnud, oli õli. Viga leitud, õlipump ei pumpa õli filtrisse ja sealt ei saa see mootorisse edasi.
Peale vea avastamist, võtsin uuesti mootori lahti ja vahetasin ära õlipumba.

Image


Mõnda aega oli kõik hea, kuniks ühes tanklas kohvipausil käies, hakkas nali jälle peale.
Peale auto käivitamist käis miskipärast kolme silindriga ja taga valge suits. Paar tugevamat vajutust gaasipedaalile ja auto käis taas 4 silindri ja ilma suitsuta. Järgmisel käivitusel sama jama ja siis käis klikk peas ja viga teada. Kaanetihend.. mis see muu olla saab.
Auto koju garaaši ja mõtlema mis edasi. Hirmsasti kimbutas üks järgmine kolmeliitrine peale visata, aga samas kaheliitrine oleks ka bueno kui ta korras oleks. Seega ei olnud pikka mõtlemist enam ja mootor maha koos käigukastiga.
Ja lahti: Viga oli kolmandas silindris.

Image

Image

Image

Et vältida hilisemaid probleeme mootoriga, otsustasin ära teha kapitaalse remondi, mille käigus ära vahetada kõik, mida vahetada saab.
Plokikaane saatsin juba tegemisse, kus tehakse uueks kogu ülemine osa. Hetkel veel vastuse ootel kas nukkvõll on piisavalt hea, et kasutada või tuleb uus osta. Kui vaja uut, olen otsustanud, et kui juba siis juba ja tellin CatCamsist uue kangema kraadiga nukkvõlli. (+16hp)

Mootorit ehitan vähehaaval ja nädalavahetuseti, seega järgmist postitust nüüd mõnda aega jälle ei tule. :)
Seega, kivi kotti ja käsi rahakotti.

Re: Opel Omega A 2.0 - Anvar

Postitatud: 30 Aug 2017 20:40
Postitas Tim
Väga huvitav see õlipumba saaga...pm.lambist pump enam ei toimi v?Kas siis õlifilter oli täiesti kuiv,st.õli ei käinud üldse läbi filtri?
Sa keerad kuivalt filtri moorori külge?

Kunagi kui ma vana b omegaga samalaadset probleemi lahendasin,siis oli hea indikaator nn.õlisurve kontrolliks soojal mootoril maha keerata õli lisamise kork,sealt pritsib norm.korras koralikult õli välja ja on kuulda õli ladinat/plädinat.Mul soojalt hakkasid tõukurid tiksuma ja õlituisku küll korgiavast välja ei käinud...ja lisaks siis mingi aeg veel panin õlisurve kontrolliks kella ka külge.

Aga siruta siis käsi ikka rahakoti järele ja saa asjad korralikult tehtud!