2. leht 3-st

Re: Opel Omega B fl 3.0 155kw aut - 2000 GertK

Postitatud: 13 Aug 2017 22:29
Postitas Martin
originaal 3.2hel on väiksem surveaste, aga suurem liikumine kolvikäigul ja läbimõõdud kolbidel.
3.0 plokikaan ja 3.2 kone annab siis suurema surveastme ja suurema kubatuudi ning teoreetiliselt on siis "stockis" rohkem võimsust, võid julgelt 98saga sõita :D
Plokikaane portimine on tugevalt soovituslik, nägin neid kaani enne portimist mis jospale peale said, oli võtta küll ja veel sealt.

Re: Opel Omega B fl 3.0 155kw aut - 2000 GertK

Postitatud: 13 Aug 2017 23:03
Postitas GertK
Martink91 kirjutas:originaal 3.2hel on väiksem surveaste, aga suurem liikumine kolvikäigul ja läbimõõdud kolbidel.
3.0 plokikaan ja 3.2 kone annab siis suurema surveastme ja suurema kubatuudi ning teoreetiliselt on siis "stockis" rohkem võimsust, võid julgelt 98saga sõita :D
Plokikaane portimine on tugevalt soovituslik, nägin neid kaani enne portimist mis jospale peale said, oli võtta küll ja veel sealt.
Leiaks mehe kes plokikaani pordiks nii nagu peab mitre nagu mõned kes tööd lohakalt teevad :) ristoga sai ka räägitud kunagi sellest aga siis jäi jutuks see aga eks näis ehk saan ristoga kokkuleppele :D

Re: Opel Omega B fl 3.0 155kw aut - 2000 GertK

Postitatud: 13 Aug 2017 23:23
Postitas Martin
portimine pole eriti keeruline tegevus.
Sul on vaja minidremmelit, pika kehaga freese või teemant otsi(kallid asjad), hargiga mõõtevahendit ja lihvpaberiga(sobivad ka need, mis minidremeli otsa käivad) lased üle need kanalid ja lõpuks siis karukeelega päris siledaks. Sooveldamine on ka täitsa kodus tehtav.

Re: Opel Omega B fl 3.0 155kw aut - 2000 GertK

Postitatud: 14 Aug 2017 00:22
Postitas raudpats0
Martink91 kirjutas:portimine pole eriti keeruline tegevus.
Sul on vaja minidremmelit, pika kehaga freese või teemant otsi(kallid asjad), hargiga mõõtevahendit ja lihvpaberiga(sobivad ka need, mis minidremeli otsa käivad) lased üle need kanalid ja lõpuks siis karukeelega päris siledaks. Sooveldamine on ka täitsa kodus tehtav.
sisselaset päris siledaks ajade ei ole soovitav.
kuigi pritsemootoritega on jutt väheke teine.ise tehtav ainult juhendid ja õpetused vaja netist välja otsida ning sitaks kannatlikkust.

Re: Opel Omega B fl 3.0 155kw aut - 2000 GertK

Postitatud: 14 Aug 2017 08:46
Postitas Jospa
Martink91 kirjutas:originaal 3.2hel on väiksem surveaste, aga suurem liikumine kolvikäigul ja läbimõõdud kolbidel.
3.0 plokikaan ja 3.2 kone annab siis suurema surveastme ja suurema kubatuudi ning teoreetiliselt on siis "stockis" rohkem võimsust, võid julgelt 98saga sõita :D
Plokikaane portimine on tugevalt soovituslik, nägin neid kaani enne portimist mis jospale peale said, oli võtta küll ja veel sealt.
Ei tea millistest kaantest juttu oli.
Sisselaske.portimime vabalthingaval peab jääma kare, sest teekib õhu kiht seintele ja see.kiirendab õhu liikuvust, turbokal aga siledam. Olen proovinud mõlemaid. Peegelsile effekt tekitas mingeid imelike anomaaliaid: kerge pöörete kõikumime, õrn kakkumine põhja gaasil ja sisselaske viimane osa kus õhk kohtub kütusega ...siis oli ikka räige kakkumime. Spetsidega rääkisime, kütuse aurustamine ei ole õige enam.

Re: Opel Omega B fl 3.0 155kw aut - 2000 GertK

Postitatud: 14 Aug 2017 09:14
Postitas Martin
ma nägin neid kaasi mis risto tegi sulle.
tõsi küll, siis olid need veel laua peal ja ootasid alles tegemisse minemist, risto näitas ka kust ja mida kuipalju võtta sai, mõni koht oli ikka päris kitsas ülejäänud ristlõiget arvestades.

Re: Opel Omega B fl 3.0 155kw aut - 2000 GertK

Postitatud: 14 Aug 2017 18:45
Postitas Jospa
Martink91 kirjutas:ma nägin neid kaasi mis risto tegi sulle.
tõsi küll, siis olid need veel laua peal ja ootasid alles tegemisse minemist, risto näitas ka kust ja mida kuipalju võtta sai, mõni koht oli ikka päris kitsas ülejäänud ristlõiget arvestades.
Emmm ma pole risto käest kaani tellinudki. N/A puhul ei saa kõike suureks ja laiaks teha, kaob õhuliikuvuse kiirus ära. Kuskil peab olema pudeli kaela effekt. Umbes nagu tolmuimeja torule paned pool näppu ette tekib suurem tõmme, imemine. Küllaltki delikaatne värk et saavutada õiget tulemust, tuleks seda arvutada jne.
Näiteks mina tegin Mantzeliga vea. Kõik ilus tore ja mõõdus aga radika ette jooksev sisselaske toru on puudu ning asi ei toimi väga effektiivselt.
Nii palju ütlen et pleeniumit ei tohi siledaks lasta, Dremeliga, drosselklappe portides peab jälgima ei laseks auke nii suureks et liblikate ja seinte vahele tekib vahe, drosseli sein võib olla peegel sile.
Kirjutamata reeglid N/A puhul on sellised: kareda seinad õhu kiiremaks liikumiseks, suurem ning lühem toru laulab kõrgelt kuid kaotab madalalt, liiga suur kaotab jõu. Pikk ja peenike toru annab jõudu kuid liiga peenike hoiab 100% imemis effekti kinni ning pärisb. Mina lähtusin enda autol originaal toru mõõtmetest aga sisselase on otsemaks tehtud ja multiram-i maha võetud jne jne...sorry et palju infot ja läbu siia teemasse kuid kui tahad tegema hakata siis küsi minu kaest või kellegi käest kes on teinud sisselaskeid matemaatiliste tehete järgi. N/A masinal on väga kerge peeti keerata, lihtsab turbokale.teha sisselaset vms
Kaante lihvimine on lihtsam kui timmida õiget hapniku kogust. Maha võid võtta kõik, keegi ei keela kuid pead teadma mida ja kus kohast, usun et risto jagab biiti kuid see peegelsiledaks tegemine ei ole alati kõige effektiivsem

Re: Opel Omega B fl 3.0 155kw aut - 2000 GertK

Postitatud: 14 Aug 2017 18:54
Postitas Martin
huvitav, et risto näitas mulle kaasi ja ütles et need lähevad jospale... :(
sessuhtes ma olen ikka päris kindel, et ta nii ütles. Oli see küll kuskil... pea aasta tagasi vist, siis kui ma oma 3L plokikaant lasin seal lihvida.

Re: Opel Omega B fl 3.0 155kw aut - 2000 GertK

Postitatud: 01 Sept 2017 20:11
Postitas GertK
Nonii eile sai uuesti tõstuki peal käidud ja vahetatud p.e rattalaager ära ning sai ka mõeldud,et vahetan tagumise parempoolse ka ära kuna see ka undas aga njetu. Kõik muu tuli ilusti lahti aga rummu kätte ei saa. 3h peksmise peale sai nii palju paremaks,et rumm liigub koos laagriga aga ainult 5mm umbes kuna siis tuleb laagri stopperseib ette ja ei saa kätte. Saaks kuidagi sinna rohkem ruumi kuskil 4-5cm saaks selle stopperi ära võtta laagri eest aga ei liigu.
Kui kellelgi häid mõtteid kuidas veel saada siis avatud pakkumistele :D Tõmmitsaga ei saa kuna pole seda kuskile kinnitada.(kes väidab vastupidist siis hea meelega vaataks sellise tõmmitsa pilti)


Ning ka öö lõpuks kui sai uuesti kokku pandud auto(ratas logiseb all 1-2cm) mõtlesin ka mootori koodi üle vaadata,mis ilutses vastu oli 3.2 :mrgreen:
Pilt

Re: Opel Omega B fl 3.0 155kw aut - 2000 GertK

Postitatud: 01 Sept 2017 20:16
Postitas Tomzz
tee ise vastav tõmmits mis vahele sobib

Re: Opel Omega B fl 3.0 155kw aut - 2000 GertK

Postitatud: 01 Sept 2017 20:28
Postitas GertK
Tomzz kirjutas:tee ise vastav tõmmits mis vahele sobib
Eile mõtlesin küll milline see raibe olla võiks aga ei tulnud ühtegi väärt mõtetkuhu see suruja kinnitada nii et asi ka toimiks...

Re: Opel Omega B fl 3.0 155kw aut - 2000 GertK

Postitatud: 02 Sept 2017 06:39
Postitas Tomzz
tavalise poldi ja jätkumutriga sai ühel autol ära võetud see. Sai hakkama küll. Aga see kulub lõpuks nii ära, et väga alles ei jää miskit. Pm s kässari plekki kinni hoidvad poldid siis.. sinna vastu polt toetama ja omakorda poldile mutter otsa.(algul keerad mutri poldile lõpuni peale) Ja ku see sul rummu ja kässari pleki vahel siis hakkad peksma ja pinget peale mutrist keerama.

Re: Opel Omega B fl 3.0 155kw aut - 2000 GertK

Postitatud: 02 Sept 2017 10:44
Postitas raudpats0
GertK kirjutas:
Tomzz kirjutas:tee ise vastav tõmmits mis vahele sobib
Eile mõtlesin küll milline see raibe olla võiks aga ei tulnud ühtegi väärt mõtetkuhu see suruja kinnitada nii et asi ka toimiks...
2 gorilla bari.ca 120cm pikad. rummu ja lääba vahele surud labida poolsed otsad ning tõmbad laagri pooleks.välimise laagri rõngaga on veel omaette teema.mul on selleks ikh laagritõmmits.

Re: Opel Omega B fl 3.0 155kw aut - 2000 GertK

Postitatud: 06 Sept 2017 20:14
Postitas GertK
Tagumised rattalaagrid mõlemad vahetatud ja aega läks ikka korralikult kuna kõik asjad olid nii kinni roostetanud. Nüüd kõik tip top ja hea vaikne sõita. Mõlemad tagumised rattalaagrid läksid FAG firmalt ja sai korralikult laagrimäärdega kõik kohad ära lagastatud, kust vähegi tundus,et oleks vaja.

1.09.2017 - 217 450 km - p.e rattalaager
3.09.2017 - 217 557 km - p.t rattalaager
6.09.2017 - 217 650 km - v.t rattalaager

Re: Opel Omega B fl 3.0 155kw aut - 2000 GertK

Postitatud: 07 Sept 2017 15:24
Postitas GertK
Täna läksid alla uued valuveljed koos "uute" rehvidega. Velgede laius siis 9j 16" ja rehviks 205 55 16. Veljed muudavad ka talvel värvi aga milliseks ja kuidas see selgub hiljem :)

Pilt