1. leht 2-st

Opel Omega B Caravan FL, 2002, 2,5DTI, Raivz

Postitatud: 08 Juun 2019 01:20
Postitas Raivz
Ükskord ammu algas aega, kui said omale soetatud üks FL Omega. (Kunagi tundus, et ma ei suudagi endale ühtki sõitvat FL kerega Omegat osta)

Ostetud sai see masin siis Gerk K käest Pärnust. Aastaks sattus olema 2017.

Sain lõpuks omale musta sportsisuga(?) Caravani, 2,5DTI mootoriga.
Oh seda õnne. Kahjuks algusaja töid ei mäleta, mida ja mis täpselt tehtud sai.

Ja siis sai kõvasti maanteid sõidetud sellega. 2018 sai 1 õlivahetuski tehtud ja ÜV onud kurjustasid sarniiri ja rooliotsa peale. Sai needki tehtud.
Sai isegi üks 2,2 diisel Oomi keskkonsooli puitimitatsioonitõttu ostetud. Ja sama kiirelt müüdud.

Ja kuidagi jõudsime me 2019-sse.
Auto on teeninud ausalt, isegi Webasto, mille kütusepumba pistik oli lahti jäetud toimetab täiesti eduliselt. Küll paaril korral on käivitumisega mingid teemad justkui olnud.
Üks kenam pilt kah.
Pilt


Eks ikka see, et sai sel kevadel õlivahetus jälle ette võetud.
Sai tellitud suurem kogus õli kohe, et noh, ikka 2 autot ja puha. Pealegi, maksis Comma Xtech 5w30 nii vähe, et patt oli mitte võtta.
Ehk lisame esimese km märkega õlivahetuse. 321000 km pealt õlivahetus koos õhu ja õlifiltriga (Kolbenschmith vms), kuupäevaks 30-31.05.19.

Sai siis tehtud pikem tiir kohe peale seda. Ja noh, mineks ikka hea, aga soojema ilmaga on kuidagi mannetum justkui. Eks õlivahetuse aegu sai märgatud, et intercooler pole just kõige puhtam.

Täna siis juhtus nii, et tuli idee, et peseks auto jälle ära ja no ei saa ju kuidagi jätta intercooleri puhastamata kui oled eelnevalt proovinud Coupe vana radika peal, et survekas ei lükka neid kauneid ribisid kortsu. Lisaks kui oled kumbagi tagaklaasi juures seda katusel asuvat veesiini järjekordselt 5min survekaga igasugu floorast puhastanud, siis intercooler tundub justkui nohu, natuke logarit eemale ja puhas ta ongi. Oh, see õel vanamees sealt Iirimaalt, Murphy nimeks tal.


Pilt
Asi päädis sellega, et logas täielikult maha ja cooler kenasti küljest maha, välispesu brake cleaneri ja survekaga ning sisepesu kanistripõhja diisliga.
Pilt

Oi mis jama oli intercooleri ja vendikorpuse vahele kogunenud.
Pilt


Sai tõdetud ka fakti, et ventikas on pisut kinnine, seega hetkel sai ventikas likvideeritud, aga õhusuunaja ja vent korpus kenasti küljes tagasi.
Lisaks sai asendatud cooleri alumine kinnitus uue kummipuksiga.
Pilt
Vist sai veidi parem
Mis pisitik seal cooleri üleval vasakul? Paremal on ka veel mingi mooduli laadne asi ka.


Kõige rohkem jäi mind häirima, see, et kiskusin kenasti logari küljest ära, oleks võinud üritada oma tiivamõlki ka väljapoole tirida väheke.
Pilt

Jäi ka see vaakumreservuaar silma. On vast pisike.
BMW 525d, 120kW-l on väiksem.
Pilt

Lisaks sai puhastatud ka salongifiltri juures olev äravool survepesuriga ning vahetatud ka salongifilter.



Ja kogu selle jandi juures on auto ikka pesemata.

Re: Opel Omega B Caravan FL, 2002, 2,5DTI, Raivz

Postitatud: 08 Juun 2019 10:38
Postitas Martink91
see nelja klemmiga pistik on kompressori jaoks.
Osadel on amortide kompressor ühe tagumise püti all ja teistel seal nina ees logari taga, kus diislitel cooler on.
Diislil küll kunagi kompressorit näinud pole seal, aga bensukatel muud kohta selle panemiseks polegi, kuna v6tel kaks pütti taga.

Re: Opel Omega B Caravan FL, 2002, 2,5DTI, Raivz

Postitatud: 10 Juun 2019 12:01
Postitas Raivz
Amortide kompressor on tagasilla juures täitsa olemas. Ja uriseb ka aegajalt. :D Kasu vaid vähe, pole nivooamorte all.
Huvitav, et valmidus diislil ka ees olemas. (Muidugi see üks selle ajastu Opelite eelis, juhtmestikud olemas, mitte ei pea ise vedama, nagu ntx VW-l püsika lisamiseks vea ajuni ise juhtmed)


Sai ka auto lõpuks pestud. Joo ma joo, mis pigi ikka üles korjanud. Ja tuli taas tõdeda fakti, et pigem osta bensiini pigipesuks kui seda pigipesuvahendit. Odavam kah. Või mul lihtsalt ei vea.
kahjuks olin kuskile oma Würthi mootoripesuaine ära kaotanud, seega pigileoti sai maha pestud hoopis Würthi Tehopesuga. Mootoripesu ehk oleks peaaegu ilma pigileotita ehk pigi maha võtnud mingil määra.

Lõpp-pesuks siis sai kasutatud Comma Wash'n Wax.


Tagaklaasi liistualune sai ka enamuses korralikult survekaga ja pesukindaga üle käidud.


Nüüd tuleb kui Coupe kokku saab, tagasilla eesmised pisilogarid ära kaotada ja Dinotroli ML ja UBS-iga sealt üle teha.

Re: Opel Omega B Caravan FL, 2002, 2,5DTI, Raivz

Postitatud: 10 Juun 2019 14:33
Postitas Rax
Ma tõmbasin kah pigi bensiiniga maha, tuleb küll paremini kui selle pigieemaldajaga.

Re: Opel Omega B Caravan FL, 2002, 2,5DTI, Raivz

Postitatud: 10 Juun 2019 17:11
Postitas muhtasib
Kasutage biodiislit, see lahustab pigi väga hästi ega kahjusta värvkatet, mida bensiin kindlasti teeb. Bensiin aurab ka liiga kiiresti ära. Varem müüs seda Alexela, nüüd hakkab müüma Neste - https://www.aripaev.ee/uudised/2019/05/ ... -biodiisel

Peale diisliga leotamist tuleb auto puhtaks pesta rohkesti pindaktiivseid detergente sisaldava pesuveega - ämbri sooja vee peale suur peotäis head pesupulbrit + 30ml vedelat nõudepesuvahendit (Fairy). Alles selle järel saab pesta shampooniga.

Dreumexil on ka üks väga efektiivne pigieemaldi, olen kasutanud http://www.dreumex.ee/et/tooted/dreumex ... igi-ja-oli
Nähtavasti seda tilgakaupa ei müüda, aga asi see pole teil klubikoondusel ära jagada.

Re: Opel Omega B Caravan FL, 2002, 2,5DTI, Raivz

Postitatud: 11 Juun 2019 11:58
Postitas Raivz
muhtasib kirjutas:
10 Juun 2019 17:11
Kasutage biodiislit, see lahustab pigi väga hästi ega kahjusta värvkatet, mida bensiin kindlasti teeb. Bensiin aurab ka liiga kiiresti ära. Varem müüs seda Alexela, nüüd hakkab müüma Neste - https://www.aripaev.ee/uudised/2019/05/ ... -biodiisel

Peale diisliga leotamist tuleb auto puhtaks pesta rohkesti pindaktiivseid detergente sisaldava pesuveega - ämbri sooja vee peale suur peotäis head pesupulbrit + 30ml vedelat nõudepesuvahendit (Fairy). Alles selle järel saab pesta shampooniga.

Dreumexil on ka üks väga efektiivne pigieemaldi, olen kasutanud http://www.dreumex.ee/et/tooted/dreumex ... igi-ja-oli
Nähtavasti seda tilgakaupa ei müüda, aga asi see pole teil klubikoondusel ära jagada.
Hmm, Tundub, et Sul infot kuidas, mis autol hästi puhtaks saada, kuskile teemat kirjutada ei taha? Saaksime kodus ka auto eest paremini hoolt kanda.

Re: Opel Omega B Caravan FL, 2002, 2,5DTI, Raivz

Postitatud: 19 Juun 2019 01:14
Postitas Raivz
Nu nii.
Kuna projekt Bertone ÜV ei edene, siis täna sai otsustatud, et ei lähe kell 21 sauna vaid poleerid tuled Bertol ära.

1 tehtud, 1 veel pooleli
Pilt
Closeup
Pilt
Ja kuna tekkis teema, et LED tules, siis tegin pilti, mis värviga tuluke on.
Pilt

Et teemas ikka Omega oleks, siis.
Süües kasvab isu. Kuna Oomil ka silmanägemine selline udune, siis kui juba tööriistad soojad, lükkame letti.
Pilt
Valmis tuli. Natuke jäi sinna mingi kahtlane asi, tule alumine pool kuidagi imelik, aga vaade ikkagi puhtam kui enne. Ja pealegi, pole veel tule peale minev kile ära tellitud, et enam ei juhtuks vaatevälja udustumist.
Pilt


Hetkel sai mõlemale tulele peale kantud kiire vahakiht, aga peab nüüd oma kiletellimuse kiirelt kuskile sisse andma, et saaks tuled ära kiletada.

Üldiselt võib rahule jääda, esimene katsetud tulede poleerimisel.

Re: Opel Omega B Caravan FL, 2002, 2,5DTI, Raivz

Postitatud: 19 Juun 2019 06:04
Postitas Rax
Mina lasin P1000 paberi ja veega tule üle ja lakk peale. Nagu uued.
Pilt

Re: Opel Omega B Caravan FL, 2002, 2,5DTI, Raivz

Postitatud: 19 Juun 2019 22:24
Postitas Raivz
Ise tegin P2000 paberi/veega enne ja siis Commandant No5 rela tüüpi poleermasinaga.

Mul on väike kahtlus, et äkki see seetõttu selline, kuna tulepesurid. Ennegi vingeid pesurite poolt ära "söödud" tulesi nähtud.

Täna käis töökaaslane ka proovimas oma tulesi paremaks saada. Täpselt tule keskel kenasti 2 laiku, mida ära ei saa. Ja taas tegu tulepesuritega autoga.

Samas mu Astra omad pm nagu poest võetud välimusega.

Re: Opel Omega B Caravan FL, 2002, 2,5DTI, Raivz

Postitatud: 20 Juun 2019 22:31
Postitas Jürts
Ma võin ka eksida, kuna ise pole kunagi teind, a minuarust peaks esmalt ikka jämedamaga laskma suured kahjustused maha ja siis alles peenemaga ja lõpuks poll/lakk.

Re: Opel Omega B Caravan FL, 2002, 2,5DTI, Raivz

Postitatud: 21 Juun 2019 08:22
Postitas siimp
Jürts kirjutas:
20 Juun 2019 22:31
Ma võin ka eksida, kuna ise pole kunagi teind, a minuarust peaks esmalt ikka jämedamaga laskma suured kahjustused maha ja siis alles peenemaga ja lõpuks poll/lakk.
Ise olen alustanud P600. Sellega ühtlaselt matiks, kuid ära ei tohi unustada ennast nühkima, muidu hiljem endal raske neid kriime välja saada. Järgmisena olen võtnud P1000, sama protseduur nagu eelmise liivakaga, kuid kauem(ise olen iga liivakaga natuke kauem teinud, kui eelmisega). Siis P1200, P1500, P2000. Siis olen seebiveega tuleklaasi ära pesnud ja lõpuks poleermasinaga ja pastaga üle teinud. Aga millegagi võiks ikkagi katta, sest aastakese pärast sama teema muidu. Ise olen proovinud 2k lakiga teha, kuid ei saanud kõige paremat tulemust.

Edit: kui tuled veel normaalsed, siis võib liivaka üldse ära jätta ja võtta 3M pastad ja siis kas käsitsi või masinaga teha. Liivaka võtaks kätte mina alles siis, kui tuli ikka väga tuhm.

Re: Opel Omega B Caravan FL, 2002, 2,5DTI, Raivz

Postitatud: 22 Juun 2019 09:00
Postitas Rax
Mina lasin P1000 paberiga üle ja 2K lakk peale, seda protseduuri võid ju iga kuu teha, max 30min võtab aega koos tulede monteerimise ja paigaldusega :D

Re: Opel Omega B Caravan FL, 2002, 2,5DTI, Raivz

Postitatud: 25 Juun 2019 23:11
Postitas Raivz
Ega jah. Mida rohkem kahjustunud tuli, seda madalama numbriga liivapaberiga alustad.

Ise alustasin seetõttu 2000-ga, kuna Astra tuled oli peamine plaan, millega tegeleda. Tuled näitasid iseenesest minu arust väga hästi aga ÜV onud jonnisid, et need tuled ööse küll ei näita. Kuna Astra omadega läks hästi ja ma 1000-dest paberit ei ostnud, siis tegingi vaid 2000-ga.

Ja reaalsus see, et mul pole veel tuledele pealeminevat kile ka ostetud, et seda tuhmistumist enam ei toimuks.
Sest aerosoollakk jätab sellise kahtlase kihi/tekstuurilise katte tulele peale. Proovisin ühe preFL tulega kuidas lakki peale lasta oleks. Et jooksma ei läheks ja mitu kihti tuleks panna. Ja nurga alt vaadatuna näiks justkui nö klaas "pisut matisatud". Lingitud videos näha ka mida mõtlen.

Tähelepanekud tule taastamisest.
Soovitan kasutada suht sarnaseid tööriistu nagu siin videos.
See suur rela, millel küll regul pöörded polnud tegelikult eriti mugav ja loopis seda pastat ka pisut palju laiali (loe: räigelt ja eriti palju). Akutrelli pöörded väiksemad ka, seega ei saa ka tuleklaasi nii kergelt kuumaks ajada.
Auto küljes on mõnes mõttes mugavam teha, tuli seisab fikseeritult paigas ja saad keskenduda ainult taastamisele. See preFL tuli tegin autoküljes ära olles ja oli omajagu ebamugavam.


Teisel teemal, üsna sürr on sõita D asemel 4-da käiguga. 3300-3400 pööret ja auto väidab hetke kuluks alla 5 ja kuni 5,5. :D (Bensuka differ teatavasti all. Ilmselgelt tuleks lõpuks plaani võtta taastada endine olukord diisli LSD näol.)
Viimase paagitäie arvutuslik ja kompu küttekulu erinevus 2L/100km kohta.

Re: Opel Omega B Caravan FL, 2002, 2,5DTI, Raivz

Postitatud: 26 Juun 2019 05:23
Postitas Rax
Tavalise sprayga ei saagi head tulemust, ma tegin alguses selle motipi spreyga millel tavaline pihustav ots. See hägustas klaasi veel rohkem ära kui ta enne oli.
Ei oska nüüd täpset sõnastust sellele anda, aga spray düüs peaks olema nagu värvipüssil, laseb laia joone. Mina sain oma tuledel väga hea väljanägemise. Aga igaüks teeb nii nagu omale meeldib. Olen ise ka eelnevalt pollind aga lakkimine tundub hulka lihtsam ja kiirem.

Re: Opel Omega B Caravan FL, 2002, 2,5DTI, Raivz

Postitatud: 26 Juun 2019 05:33
Postitas schmidt
Kuna mul on samuti tuledega natuke kogemusi, siis paneks enda paar kopikat ka kirja - alates 1000 kindlasti vesilihv. Mina teen üldiselt 500, 1000, 1500, 3000, krunt, lakk, lakk uuesti 3000 vesilihviga üle ja siis poleer.