Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtivad)

Kõik mõtted ja arutelud klubi külalistele ja mitte klubilistele
Vasta
Kasutaja avatar
siimp
Klubiliige
Postitusi: 160
Liitunud: 25 Aug 2015 09:34
Asukoht: Põlva
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtivad)

Postitus Postitas siimp »

Jospa kirjutas: 30 Juul 2019 22:37 Keegi mainis siin kunagi MAP anduri välja progremisest või eemaldamisest.
Mis see üldse teeb, kellele/millele teda vaja on ning kas see on üldse eluterve mõtlemine ta seal jõu juurde saamiseks ära vaja koristada?
Äkki ajasid segamini MAF anduriga? MAF on õhulugeja :D
Omega 3.0dti automaat
Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3806
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 106 korda
Tänatud: 84 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtivad)

Postitus Postitas Jospa »

MAP ikka ....mafi saad osta ka progretavat koos progre ajuga...kallis lõbu.
2.0 100kw Omega pre
3.0 155kw MV6 Omega pre
3.0 155kw V6 Omega pre
3.0 160kw CRD Jeep GC
2.5DTI 110kw fl
2.5 131kw/48kw Hybrid RAV4
Kasutaja avatar
Martin
Klubiliige
Postitusi: 2717
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 83 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtivad)

Postitus Postitas Martin »

väiksem mootor käib kergemini pöördesse. ehk siis madalatel käikudel on parem tõmme.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
kuno666
Huviline
Postitusi: 188
Liitunud: 22 Mär 2015 21:50
Asukoht: pärnu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtivad)

Postitus Postitas kuno666 »

Tdi mootoril on see õhulugeja mis välja tavaliselt kirjutatakse kuna seda on vaja egr-i jaoks mille tavaliselt enamus eemaldab või teeb pimedaks. Map andurit on vajalik kuna sealt saab aju teada palju rõhku on
Kes tänasid kasutajat kuno666 selle postituse eest:
Jospa
Kasutaja avatar
b00ster
Huviline
Postitusi: 651
Liitunud: 21 Sept 2017 15:07
Auto: E60 3.0d 170kW
Asukoht: Tallinn, Kristiine
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 31 korda
Kontakt:

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtivad)

Postitus Postitas b00ster »

Mõttetu see mapi eemaldamine, tahad palju powerit siis:
Biturbo kompleekt, cp3 r90, m57n mapsensor, 11.4l man rekka pihustiotsad (145° nurg), suur frontal ic, korralik custom soft, egr ära, otsetoru jne
200+ kw

A ja oleks hea ka 2926cm3 plokk :D
Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3806
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 106 korda
Tänatud: 84 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtivad)

Postitus Postitas Jospa »

Aaa pohhui. Plaan ikka suurem cooler peale, nina juurde viia. Vaatab kas two sided mahub ( juhipoolt toru vedamine on nikastus) või easym varjant...one sided. Kõigun siin et kas panen 3.0 fööni või pihustid ostan uued 142kw omad...vanad on 142kw peal. Samas 2.5 turps on tutikas. Mis vahe on 2.5 mapi sensoril ja m57n omal?
2.0 100kw Omega pre
3.0 155kw MV6 Omega pre
3.0 155kw V6 Omega pre
3.0 160kw CRD Jeep GC
2.5DTI 110kw fl
2.5 131kw/48kw Hybrid RAV4
Kasutaja avatar
Martin
Klubiliige
Postitusi: 2717
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 83 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtivad)

Postitus Postitas Martin »

egr tuleb mapist lihtsalt välja kirjutada.
Õhulugejat ei saa välja kirjutada.
Ega õhu koguse juures ainult turbo rõhk rolli mängi.
Mitu molekuli hapniku on L õhus? -30 kraadi, 0 kraadi, 20 kraadi, 70 kraadi juures? Teatavasti kõik asjad paisuvad soojusega, õhk samamoodi.
Õhulugejal on kaks asja mida ta loeb, õhu kogus ja välisõhu temperatuur. Temperatuurist oleneb, mitu molekuli hapniku mingi liitri juures on sama rõhu juures. Mootori ajul on ka üks andur peal, selle nimetus on baromeeter.
Joodetud otse aju elektriskeemi peale.
Ka välisõhurõhust oleneb hapniku kogus ühes Liitris.
Vb mõni on ilmateadet vaadanud, madala rõhkkond, kõrgrõhkkond, rõhk maailmamere tasapinnal on 1 atmosfär, kuskil mägedes aga oluliselt väiksem.
Õhu molekulide lugemine mahuühiku kohta on suur teadus.
Seetõttu on ka intercooler vajalik- aitab jahutada õhku, et sama liitri õhu koguse sisse mahuks rohkem hapniku molekule.
Kuidas mootor oskab arvestada, palju kütust tuleb peale anda? Kütuse ja õhu kogus peab üsnagi täpselt välja arvestatud olema- liiga palju kütust on diisli puhul tahmamine, vähe kütust pole jõudu. Bensuka puhul uputab üle ja ei jää tööle või liiga vähe ja tekkib suur temperatuuri tõus, mille tagajärg on sulanud mootor.

https://www.google.com/url?sa=i&source= ... 3091032418

Pilt
Kes tänasid kasutajat Martin selle postituse eest:
Jospa
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3806
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 106 korda
Tänatud: 84 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtivad)

Postitus Postitas Jospa »

See on tuttav teema: külm õhk on hää õhk.
Kuid mis vahe on dti mapil ja m57n omal?
2.0 100kw Omega pre
3.0 155kw MV6 Omega pre
3.0 155kw V6 Omega pre
3.0 160kw CRD Jeep GC
2.5DTI 110kw fl
2.5 131kw/48kw Hybrid RAV4
Kasutaja avatar
b00ster
Huviline
Postitusi: 651
Liitunud: 21 Sept 2017 15:07
Auto: E60 3.0d 170kW
Asukoht: Tallinn, Kristiine
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 31 korda
Kontakt:

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtivad)

Postitus Postitas b00ster »

Jospa kirjutas: 31 Juul 2019 10:49 Aaa pohhui. Plaan ikka suurem cooler peale, nina juurde viia. Vaatab kas two sided mahub ( juhipoolt toru vedamine on nikastus) või easym varjant...one sided. Kõigun siin et kas panen 3.0 fööni või pihustid ostan uued 142kw omad...vanad on 142kw peal. Samas 2.5 turps on tutikas. Mis vahe on 2.5 mapi sensoril ja m57n omal?
2.5d 110,120 / 3.0d 130,135,142 = omavad tavalise M57 map sensorit.
2.0d 110 / 2.5d 130 / 3.0d 150,160,170 / 4.0d 190kw = omavad M47N/M57N map sensorit.
Pilt

3.0d 145, 173, 210 = omavad M57N2 map sensorit. (peab olema sama asi mis on m57n, lihtsalt teise vormiga)
Pilt

Vahe on selles, et vana map andur loeb max 1.4bar rõhut vms, M57N loeb juba rohkem.
Kui sa tahad mingi 1.7bar oma oomile pead juba ära vahetama selle anduri. Siis sul vaja seda, mis ma üleval märkisin punaseks, sest see on plug & play. Seda saab vahetada nii, et kollektor ei pea maha võtma, ainult mida peab ära eemaldama on mootorikatte. Tegelikult võid ka panna 145/173/210 aga selleks on vaja auk puurida kollektoris jne, ühesõnaga mõttetu teema, milleks seda kõik vaja on, kui on olemas samasugune plug & play andur? Tutikas selline andur maksab 37€, nagu ma mäletan peab isegi odavam olema kui tavaline m57 andur. Ja endal ka mõnusam olla, kui tead et see andur on uus ja kindlasti töötab korrektselt. Näiteks ma tegin oma M57N anduril pulk katki, panin ajutiseks tavaline M57 andur peale. Tegelikult endal oli huvi ka, mis saab. Suurematel pöördedel enam ei liigunud nii hästi, nagu m57n anduriga, sellepärast mul on softis rõhu rohkem kui 1.4bar, aga andur ei oska lugeda rohkem ja turps puhunudki max 1.4. (ei tea õige numbri, vb rohkem vb vähem) Tegin M57N korda (liimisin), panin peale ja oppa - boostis auto jälle lendab.

Kui sul seisab valik 3.0 pihkarid või 3.0 föön siis - ise arvan et 3.0 pihustid on parem kui 3.0 turbo. Pihustid on pihustid, kõige hullem asi commonrailis :D Aga 2.5 ja 3.0 turbodel ei ole suur vahe, lihtsalt kuum osa natuke suurem. 2.5 turboga peab asi veits varem hakkama puhuma, aga 3.0ga suurematel pöördedel rohkem jõudu. Ise valid, mida tahad. Kui linnas rahulikult sõita tahad, siis 2.5 on mugavam, ofc koos 2.5 plokkiga. Minul näiteks 2.5 block + 3.0 turbo. Omega hakkab liikuma alles 2000 pärast, ennem seda nagu täiesti vegetable. Isegi pidin pöördklappid tagasi paigaldama, et enamvähem liiguks madalal pöördedel. Aga pärast 2000... oi blää... :D (Kuni 3700-3800), pärast surub ära see m57 ja pole mõttet edasi samal käigul huijaaritama :D

Ühesõnaga su asemel ma jätaks 2.5 turbs, kuna see tutikas, ostaks 3.0 pihkarid, suurem cooler, seda andur ja korralik custom soft. Straight pipe ka :oops:

Kust saab selle m57n anduri :wink:
http://auto11.ee/part/36966/FEBI/
Kes tänasid kasutajat b00ster selle postituse eest:
Jospa
Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3806
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 106 korda
Tänatud: 84 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtivad)

Postitus Postitas Jospa »

Mul hakkab ka kuskil 2kilo pealt liikuma. Erilist pauku enne seda ei ole.
2.0 100kw Omega pre
3.0 155kw MV6 Omega pre
3.0 155kw V6 Omega pre
3.0 160kw CRD Jeep GC
2.5DTI 110kw fl
2.5 131kw/48kw Hybrid RAV4
Rax
Klubiliige
Postitusi: 3456
Liitunud: 08 Mär 2013 00:31
Auto: 2.5DTI
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 78 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtivad)

Postitus Postitas Rax »

Jospa kirjutas: 31 Juul 2019 07:13 Noo jaaah...kust moto saada, kes paigaldab jne
2.5 saab 142kw ka välja pigistada
Mootoreid iga nurgapeal juba ja paigaldaja mul ka olemas.
Ise enne ei vaheta kui orikas kotti läheb, aga seda tõenäoliselt ei juhtu tehase seades. :D
56232754
Jürts
Omegaclub juhatus
Postitusi: 3201
Liitunud: 02 Okt 2007 19:10
Auto: omega 2,5 DTI 2002 a
Asukoht: Jõhvi
Tänanud: 69 korda
Tänatud: 78 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtivad)

Postitus Postitas Jürts »

Rax kirjutas: 31 Juul 2019 17:41
Jospa kirjutas: 31 Juul 2019 07:13 Noo jaaah...kust moto saada, kes paigaldab jne
2.5 saab 142kw ka välja pigistada
Mootoreid iga nurgapeal juba ja paigaldaja mul ka olemas.
Ise enne ei vaheta kui orikas kotti läheb, aga seda tõenäoliselt ei juhtu tehase seades. :D
Erkil vedeleb juba paar aastat kolmene mootor pukis. Tal küll koguaeg tujud muutuvad, a viimane mõte oli, et ta endale seda panema ei hakka 😊
Kleebiste omandamise,või klubiga liitumise soovi korral pöörduda minu poole läbi priva,või helistades 56643833.
kuno666
Huviline
Postitusi: 188
Liitunud: 22 Mär 2015 21:50
Asukoht: pärnu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtivad)

Postitus Postitas kuno666 »

Map andur on ka suuteline mõõtma õhukogust ja tempi . Kas sa oled näinud mõnda kiirendus autot õhulugejaga ? Tallinnas üks väga tuntud ja korralik seadistaja rääkis seda. Enamus audid 2.2t mootorid mis on juba näpitud on ilma õhulugejata. Vend lasi 1.9tdi ka seal seadistada ja kirjutati õhulugeja välja kuna seda pole vaja.
Kasutaja avatar
Martin
Klubiliige
Postitusi: 2717
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 83 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtivad)

Postitus Postitas Martin »

need autod tuunitakse töötama kindlale õhu temperatuurile, mitte -30nest pluss 30neni. Enne igat sõitu tehakse seadistus.
Ma tahaks näha, kuidas hapniku molekulide kogus kindlaks tehakse õhus MAP anduri järgi. tegemist on rõhuga, olenemata õhu kogusest.
Teine võimalus et sellel map anduril on rohkem funktsioone kui ainult rõhk.
Ja kolmas asi, NOs gaas sisaldab ka hapniku, mida kasutatakse kiirenduautodel jms. Kuna mootorisse pole võimalik puhast hapniku saata(tööstuslik puhas hapnik), sest tekkib detonatsioon, saadetakse sinna NOs. NOs on palju stabiilsem ja languneb alles põlemise käigus vabastades hapniku. NOsi sissestades pole õhulugejaga suurt midagi teha, kuna õhulugeja lugem ei vasta tegelikule hapniku moekulide kogusele põlemiskambris.

Jah õhulugejata saab hakkama. Karpaga mootoritel ja paljudel teistel kiviaegsetel mootoritel selline seade üldse puudub. Segu pannakse paika kirve meetodil, aga mitte täppisteadusena.
Minu mootoril on näiteks temp andur peale IC'd, See on selleks, et mootor teaks veel täpsemalt kui palju hapniku ikka põlemiskambrsse jõuab. Mafist jookseb läbi x kogus, y tempi juures, baromeeter näitab z õhurõhku, MAP näitab Õ survet, aga kui palju intercooler suutis õhku maha jahutada?
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3806
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 106 korda
Tänatud: 84 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtivad)

Postitus Postitas Jospa »

Jürts kirjutas: 31 Juul 2019 21:35
Rax kirjutas: 31 Juul 2019 17:41
Jospa kirjutas: 31 Juul 2019 07:13 Noo jaaah...kust moto saada, kes paigaldab jne
2.5 saab 142kw ka välja pigistada
Mootoreid iga nurgapeal juba ja paigaldaja mul ka olemas.
Ise enne ei vaheta kui orikas kotti läheb, aga seda tõenäoliselt ei juhtu tehase seades. :D
Erkil vedeleb juba paar aastat kolmene mootor pukis. Tal küll koguaeg tujud muutuvad, a viimane mõte oli, et ta endale seda panema ei hakka 😊
Mul muutub samamoodi...müün...ei müü ....müün ......ei müü....
2.0 100kw Omega pre
3.0 155kw MV6 Omega pre
3.0 155kw V6 Omega pre
3.0 160kw CRD Jeep GC
2.5DTI 110kw fl
2.5 131kw/48kw Hybrid RAV4
Vasta