Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Kõik mõtted ja arutelud klubi külalistele ja mitte klubilistele
Vasta
Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3806
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 106 korda
Tänatud: 84 korda

Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitus Postitas Jospa »

Alustuseks ütlen et me ei aja taga seda, kumb on parem vaid miks on nii, või et näe minu arvamus oli õigem

Tegelt oli jutt ühe klubikaaslasega hp-dest ja väänetest...tema väitis et disla puhul on vaja ainult väänet mina aga vastupidist et väändest ei piisa, vaja ka hpsid
Minu pilt on asjast niii: kui masinal on jõhkralt väänet (Nm) aga samas vähe hobuseid (Kw, BHP) siis suure tõenäosusega saab masin mega raskete koormatega hõlpsamini hakkama kui vastupidi
Kui aga masinal on palju hobuseid ja vähem väänet siis saavutab ta kiiremini suurema kiiruse mida vaja on ilma et annaks mingit olulist istmesse vajumjs effekti.
Kuldne tee kui sul on näiteks 200kw ja 600Nm
Näiteks on meil ju 2.2 88kw 280Nm omega ja siis on meil näiteks 125kw 230Nm aga viimane jõuab ikka sõita kiiremini 100ni ometigi esimesel on vääne suurem ja see vääne ongi see mis paneb auto liigutama. No võtan näiteks enda tööauto. 1.6 hdi miskit 55kw, väänet 230Nm, kaalub ka teine 1200kg...miskine 3-4sada kilo rohkem kui omega aga minek on 0.
No ja lisaks on bensukal väiksem kompresioon kui dislal
Oskab siin meil keegi tuunijatest, kes vahetavad turbosid, ehitavad jne öelda et miks see nii on. Miks räägitakse et väänr paneb liikuma, on tähtsam kui hp?
2.0 100kw Omega pre
3.0 155kw MV6 Omega pre
3.0 155kw V6 Omega pre
3.0 160kw CRD Jeep GC
2.5DTI 110kw fl
2.5 131kw/48kw Hybrid RAV4
GertK
Huviline
Postitusi: 763
Liitunud: 16 Nov 2011 16:52
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitus Postitas GertK »

Selle kohta on hea lause - kw näitab kui kiiresti sa vastu seina sõidad, nm aga seda kui kaugele sa seina endaga kaasa võtad :mrgreen:
● 5866 5966
Mercedes-Benz ML350 06' [761BBX]

Wir Rasen Nicht, Wir Fliegen Tief :twisted:
Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3806
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 106 korda
Tänatud: 84 korda

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitus Postitas Jospa »

GertK kirjutas:Selle kohta on hea lause - kw näitab kui kiiresti sa vastu seina sõidad, nm aga seda kui kaugele sa seina endaga kaasa võtad :mrgreen:
Like, nagu see et mis vahe on 4x4 ja monokal...esimesele pead kaugemale järgi minema
2.0 100kw Omega pre
3.0 155kw MV6 Omega pre
3.0 155kw V6 Omega pre
3.0 160kw CRD Jeep GC
2.5DTI 110kw fl
2.5 131kw/48kw Hybrid RAV4
Jürts
Omegaclub juhatus
Postitusi: 3201
Liitunud: 02 Okt 2007 19:10
Auto: omega 2,5 DTI 2002 a
Asukoht: Jõhvi
Tänanud: 69 korda
Tänatud: 78 korda

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitus Postitas Jürts »

Kohe näha,Jospal tööpäev.Toodab jälle :mrgreen:
Kleebiste omandamise,või klubiga liitumise soovi korral pöörduda minu poole läbi priva,või helistades 56643833.
Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3806
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 106 korda
Tänatud: 84 korda

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitus Postitas Jospa »

HEI. Ma hoian foorumit suhtlemises :D
2.0 100kw Omega pre
3.0 155kw MV6 Omega pre
3.0 155kw V6 Omega pre
3.0 160kw CRD Jeep GC
2.5DTI 110kw fl
2.5 131kw/48kw Hybrid RAV4
Kasutaja avatar
Mirko587
Huviline
Postitusi: 176
Liitunud: 11 Okt 2013 08:27
Asukoht: Jõhvi
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitus Postitas Mirko587 »

Kuidas saab võrrelda kahte täiesti erinevat asja? Lõpuks läheb see teema nagunii diislimeeste ja bensukate vaheliseks mõtetuks vaidluseks.
Opel Insignia HB 1.8 103kw
petzp
Huviline
Postitusi: 284
Liitunud: 01 Jaan 2008 02:48
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitus Postitas petzp »

PMST peaks vahet tegema kahel mõistel: pöördemomendil ja väändemomendil. Mootor arendab pöördemomenti, ühikuks Nm. Väändemoment on tänu mootori arendatavale pöördemomendile väntvõllis ja jõuülekande komponentides tekkiv pingeseisund ehk sisepinge, mis on täpselt sama suur aga vastasmärgiga. Kui väntvõll ei suuda mootori arendatavat pöördemomenti vastu võtta, siis ta puruneb:) Käigukasti ülekanded ja peaülekanne omakorda võimendavad mootori arendatavat pöördemomenti mõõdetuna taga- või esirattal.

Miks tänapäeva diislid on bensukatest kõvemad paugupillid? Ise küsin-ise vastan: Sest on peetud oluliseks arendada välja lameda pöördemomendi grafikuga turbodiisel-commonrail mootorid: 90% momendist on saadaval 1000-5000 p/min vahemikus ehk diisli saadaolev madalapöörde karujõud ei kuku kõrgematel pööretel ära.

Bensukatel on asi nii, et kui pilli üle keskmiste pööretega peenestada, on ka täitsa nauditav sõita, eriti V6 ja suuremate mootorite puhul. Bensumootor on vaikne, käivitub hästi, soojeneb ruttu ja tankimisel käed ei haise. Remont-hooldus ka odavam. Gaasiseadme olemasolul on sõit vaat et odavamgi kui diisliga. Hetkel LPG 1L = 0,484 €/L, bensu hind kõigub ca 1,10 €/L kandis.
schmidt
Huviline
Postitusi: 97
Liitunud: 27 Jaan 2007 19:00
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitus Postitas schmidt »

Pigem tekib vaidlus vabaltingavate ja turbokate teemal, sest pole ka vabalthingav diisel arvestatav liikur (nagu ka bensukad).

Elu jooksul on minu isikliku taguotsadüno järeldused sellised - korralik kw on äss, aga olematu Nm´iga läheb mega aeg, enne, kui pada selle pädeva kw´ni end pöördesse ajab, näiteks 5-7000 pöördeni (hetkel pean silmas vabalthingavat bensukat).
Korraliku Nm ja talutava kw´ga turbokas (olenemata kütusest) käib paremini edasi, kuna tummine moment annab jõudu madalalt ning nö. veab mootori kiirelt magusasse kw alasse.

Fakt on see, et diisel annab rohkem jõudu, kui bensiin, seega turbodiislid on igati win-win.
Signum 2,8 V6
Astra 1,7 CDTI
Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3806
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 106 korda
Tänatud: 84 korda

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitus Postitas Jospa »

No vot...täitsa vastus ju.
Noh ilma föönita see väike mootor nagu ei tee midagi. Väike turbo mootor annab tõesti tänapäeval sama välja mis suur N/A V8. Eks see ole jah lõputu teema nagu poliitika. Aga sain ma õigesti aru et 100Nm bensukal ja 100Nm dislal ei ole sama või ikka on
2.0 100kw Omega pre
3.0 155kw MV6 Omega pre
3.0 155kw V6 Omega pre
3.0 160kw CRD Jeep GC
2.5DTI 110kw fl
2.5 131kw/48kw Hybrid RAV4
schmidt
Huviline
Postitusi: 97
Liitunud: 27 Jaan 2007 19:00
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitus Postitas schmidt »

Mõõtühik on ikka sama olenemata kütusest. Diisel lihtsalt "põleb" kõrgemal temperatuurin ning tekitab rohkem Nm.

100Nm on nii jabur number, et ei hakka teoretiseerima, kumb sellega alla kalendipäeva kuhugi jõuab.
Signum 2,8 V6
Astra 1,7 CDTI
Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3806
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 106 korda
Tänatud: 84 korda

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitus Postitas Jospa »

Lamp number on see..omega b stock mootoritel jäävad need vahemiku 180Nm-300Nm...nii dislad kui ka penad
2.0 100kw Omega pre
3.0 155kw MV6 Omega pre
3.0 155kw V6 Omega pre
3.0 160kw CRD Jeep GC
2.5DTI 110kw fl
2.5 131kw/48kw Hybrid RAV4
MartinQ
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 05 Veebr 2014 11:04
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitus Postitas MartinQ »

Tegelikult on üsna pointless üldse seda arutada.. Kellele ema, kellele tütar..
Ostad endale 200+kw auto ja sellest Eesti liikluses täiesti piisab.
Kiirendab see diisel või bens sul mõni sek kiiremini sajani, on tglt täiesti po**ui, peaasi, et endal on mugav sõita ja möödasõidul sa ei pea mõtlema, kas sa nüüd lähed ja jõuad või ei, lihtsalt lähed..
Sõidukite ja haagiste rent Tallinnas
facebook.com/luxtransfeer - LuxTransfeer limusiinide rent Tallinnas ja harjumaal
Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3806
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 106 korda
Tänatud: 84 korda

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitus Postitas Jospa »

Jep eks see nii olegi, arvan et teema võib prükkarisse saata
2.0 100kw Omega pre
3.0 155kw MV6 Omega pre
3.0 155kw V6 Omega pre
3.0 160kw CRD Jeep GC
2.5DTI 110kw fl
2.5 131kw/48kw Hybrid RAV4
Kasutaja avatar
Martin
Klubiliige
Postitusi: 2716
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 83 korda

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitus Postitas Martin »

no kõige parem võrdlus on ehk
diisel=paks mees
bensukas=peenike mees
mõte siis selles, et paksul mehel on tohutult toorest jõudu, kehamass annab jalgrattaga sõites tõsiselt väänet, kuid puudu jääb võhmast
peenike mees, siblib kiirelt, jaksab kaua(maratoni joosta), kuid hetkjõud suurte raskuste tõstmisel on kehva.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
Kasutaja avatar
Anz69
Huviline
Postitusi: 780
Liitunud: 14 Mär 2007 01:53
Asukoht: Pärnu/Tallinn
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitus Postitas Anz69 »

:mrgreen:
hea võrdlus :D
Vectra GTS 2.0T 2004' [131AVS]
Omega 3.2 vagun 2001' [498THS]

Diisliga köetakse maja ning küntakse põldu, bensiiniga sõidavad autod :twisted:
Vasta