K: 2.0 ecotec-i mured(klõbin,plagin) ja hammasrihmapingutus

Kõik asjad mis on seotud mootoritega nii diisel kui bensiin ja gaas.
kaupok

K: 2.0 ecotec-i mured(klõbin,plagin) ja hammasrihmapingutus

Postitus Postitas kaupok »

Lugu siis selline, et sai ostetud mootor auto peale. Kuid on küljes probleem, et kui käivitada külmamootoriga auto, siis klõbiseb kõvasti, eelmine mootor andis küll saba kuskil prao pärast aga ei klõbisenud ja töötas imevaikselt ka lõpus veel.
Kui auto käivitan külma mootoriga siis klõbistab ikka kuuldavalt. Kui lasen kohapeal käia mingisugune 5+ minutit siis sõites nagu pole tähendanud et oleks. Aga kui alustan sõitu ennem siis sõites on kuulda ja lausa häbi hakkab(mingi paar km sõitu ja vaikus majas). Kui seisma jätta umbes 20minutiks siis kordub sama, kuid kaob kiiremini ära.
Soojalt ei ole mitte kuskilt kuulda. Tühikäik stabiilne ja ei tossa ka kuskilt
-Ühtegi tulukest põlema ei jäta ega ei vilguta kui käib
-Küünlad on ok
-Hüdrotõukurid vahetasin ära
-Õli koos filtriga vahetasin ka ära. (Poolsünt)
Kahtlustan ise kas:
-nukkvõllid proovida teised panna
-süütemoodul
-pihusti
-klapivedrust olen kuulnud kuskilt, ei võib olla murdunud(Kahtlen, muidu teeks soojaga ka)
-õlisurvega mingi jama
-õli ummistus kuskil, kuna ostsin mootori mis seisis pool aastat
-...

Täpsustage kui eksin või olen valel teel. mille võin nimekirjast välja jätta ja mis sinna juurde tuleb.

Hammasrihm ei tohiks ju lõdvalt olla? Täna vaatasin ja pingutasin ära. Aga ei tea ise ka täpselt kuidas ja mismoodi see pingutusrullik käituma peaks, ta ei tohiks lõdvaks lasta seda kui seisma jätta. Ühe rulliku laager ka õrnalt loksus. Läheb vahetusse.
Hammasrihmamärgid on paigas ja ühtivad kenasti.

Mida veel siis proovida???
Jagage arvamusi.
Viimati muutis kaupok, 14 Mär 2012 00:42, muudetud 1 kord kokku.
aix76
Huviline
Postitusi: 35
Liitunud: 31 Okt 2011 13:17
Asukoht: harjumaa kose

Re: K: 2.0 ecotec-i mured(klõbin)

Postitus Postitas aix76 »

Olen kuulnud et neil mootoritel on õlipump nõrk koht,suht tüüpviga.õlisurve pidi jääma nõrgaks,aga tuli põlema ei hakka.Võibolla on sellega mingi seos.
kaupok

Re: K: 2.0 ecotec-i mured(klõbin)

Postitus Postitas kaupok »

Aga kas seda õlipumpa saab kontrollida kuskil või keskil on olemas selline agregaat? Tahaks üle mõõta surve. Paide kandis muidu ise, andke teada kui kellegil on selline võimalus
aix76
Huviline
Postitusi: 35
Liitunud: 31 Okt 2011 13:17
Asukoht: harjumaa kose

Re: K: 2.0 ecotec-i mured(klõbin)

Postitus Postitas aix76 »

Ma ei tea kas kontrollida saab,aga üks rääkis et tal läks niimoodi mootor laiali.Kui õlipumpa vahetad siis b varuosa ei soovita,ei pruugi korralikult töötada.kontrollimst tuleks uurida autorem töökodadest,võibolla annab mingi survenäidik külge pookida.Mis õli sel mootoril enne sees oli.Tundub et õli läheb soojaks siis kaob klõbin,kas on rohkem klapi klõbina moodi vä.
aix76
Huviline
Postitusi: 35
Liitunud: 31 Okt 2011 13:17
Asukoht: harjumaa kose

Re: K: 2.0 ecotec-i mured(klõbin)

Postitus Postitas aix76 »

Võibolla oleks pidanud mootori ennem pesuainega läbi pesema.kui mootori ostsid,kindel et ei olnud juba siis mingit tefekti küljes,mida müüja ei rääkinud.
kaupok

Re: K: 2.0 ecotec-i mured(klõbin)

Postitus Postitas kaupok »

Müüja rääkis kõik tiptop. Vanamees ka, usaldasin. Panin mootori peale sama õhtu ja kohe klõbises, ise arvasin et ehk läeb aega, et õli alla vajund jne.
Ise arvan et soe/vedel õli pääseb paremini liikuma seal kanalites. Oleks pidanud tõesti ennem õlivahetust pesu ka tegema. Õli alles vahetasin nädal tagasi.
Ma ei oska ausalt õelda kas on klapiklõbin või mingi muu. Aga tean, et nt kui kohapeal anda järsult tuure siis kaob kiiremini ära. Ja kui pöörded tõsta mingisugune 1500 peale siis jääb ka vakka/vaiksemaks.
Täna hommikul hakkas sõiduajal põlema mootori tuluke, kollane siis. Lihtsalt keset sõitu. Ei tea kas sellega kuidagi seos või mõni andur jamab lihtsalt.
Klõbin on kuulda et tuleb eestotsast, ja väljalaske poolt. Termostaadi juurest oli kõige selgem.
Küsimus ka siit: Kas sidurikojast ei või miskit sinna kostuda? Vahepeal on tunne et seal mingi asi klõbiseb. (Sidur allavajutades on nagu mingi plekikolin või surin.)
Kasutaja avatar
reims86
Huviline
Postitusi: 1106
Liitunud: 26 Jaan 2009 11:05
Asukoht: Pärnumaa

Re: K: 2.0 ecotec-i mured(klõbin)

Postitus Postitas reims86 »

Sidurikojas midagi koliseks siis poleks vahet kas mootor soe või külm, kuid mina kahtlustan, et õlipump on minekul, see kohin või heli siduriga mängides võib olla survelaager, kuid kui ennem seda ei olnud siis vaevalt, et sellest. Survelaager on kastiküljes. Samas kohin võib ka tuleneda sellest, et alumine hooratta kaitseplekk käib vastu hooratast st pahasti paigaldatud.
Omega FL 2,5 TDI 2002, Navara D40 2010a 8) , Audi A4 2,5TDI 1999a,
aix76
Huviline
Postitusi: 35
Liitunud: 31 Okt 2011 13:17
Asukoht: harjumaa kose

Re: K: 2.0 ecotec-i mured(klõbin)

Postitus Postitas aix76 »

Kui külmalt käib võta korraks õli kork maha vaata kas õli on ülesse korralikult jõudnud,võibolla ikkagi õlisurves asi.
exxon
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 07 Sept 2010 00:28
Asukoht: Türi, Viljandi

Re: K: 2.0 ecotec-i mured(klõbin)

Postitus Postitas exxon »

Arvan et viga õlipumbas, õlisurve madal.
Eestlane ei astu ämbrisse, eestlase jaoks on ämber jalanõu.
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu

Re: K: 2.0 ecotec-i mured(klõbin)

Postitus Postitas Tim »

Ega jahh muud midagi kui õlisurve kell külge ja siis katsetama.
Tundub,et madala õlisurvega mingi tõukur jääb ikkagi ilma korraliku õlisurveta ja tiksub.Samas võib plokikaanes mõni õlikanal niipalju ummistunud olla,et õlisurve jääb lahjaks...samas sooja mootoriga klõbin kaob...
Külmalt peaks just surved suuremad olema,vähemalt minu katsetused õlisurve mõõtmisega seda näitasid,niikaua kui seier õli survet ei näidanud(õlipump ei pumbanud koheselt survet üles)oli korralik klõbin kuulda.Ja kui seier näitama hakkas(õlituli kustus),siis mõne sek.jooksul jäi tõukuriklõbin kah vaiksemaks.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
kaupok

Re: K: 2.0 ecotec-i mured(klõbin)

Postitus Postitas kaupok »

Aga nüüd küsiks siin sellist asja- Kui on murdunud üks väljalaskekollektori polt, siis sealtvahelt võib ta külmaga läbi ajada(tihendi juurest siis). et teeb nagu plaginat või kuidas võtta, ka klõbin sobib ütelda seljuhul, aru ei saa) ja soojaga paisub(tihend või miski metall seal) ja muutub õrnaks susinaks nagu olen nüüd kõrv kõrval kuuland. On sellina asi võimalik???
Tuleb see heli sealt kust see polt murdunud on ja seal ka tahmane veidi.

Teine küsimus puudutab hammasrihma. Mis lahti kui pingutusrulliga ei saa enam korralikult pingutatud rihma, on rihm venind??? või pingutusrull miskit???

tänud ette
Virulane

Re: K: 2.0 ecotec-i mured(klõbin)

Postitus Postitas Virulane »

kaupok kirjutas:Aga nüüd küsiks siin sellist asja- Kui on murdunud üks väljalaskekollektori polt, siis sealtvahelt võib ta külmaga läbi ajada(tihendi juurest siis). et teeb nagu plaginat või kuidas võtta, ka klõbin sobib ütelda seljuhul, aru ei saa) ja soojaga paisub(tihend või miski metall seal) ja muutub õrnaks susinaks nagu olen nüüd kõrv kõrval kuuland. On sellina asi võimalik???
Tuleb see heli sealt kust see polt murdunud on ja seal ka tahmane veidi.

Teine küsimus puudutab hammasrihma. Mis lahti kui pingutusrulliga ei saa enam korralikult pingutatud rihma, on rihm venind??? või pingutusrull miskit???

tänud ette
Kui polt on murdunud, siis teeb küll sellist häält, nagu sa kirjeldad ja tavaliselt kohe peale käivitust tuleb külma mootoriga ka natuke suitsu selle koha pealt.
Teisest küsimusest ei saa ma hästi aru milleks on vaja sul rihma pingutada? Hammasrihma pingutatakse ainult paigalduse käigus üks kord.
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu

Re: K: 2.0 ecotec-i mured(klõbin)

Postitus Postitas Tim »

Virulane kirjutas:Teisest küsimusest ei saa ma hästi aru milleks on vaja sul rihma pingutada? Hammasrihma pingutatakse ainult paigalduse käigus üks kord.
See "üks kord" võib viimaseks pingutamiseks sellel mootoril sellisel juhul jääda...
Selleks ongi pingutusrullikul 2 kohta pingutus seieri jaoks märgitud-uue rihma pingutamine ja nö.vana rihma pingutamine.Eks aegajalt tuleb ette ka sellist remonttööd mootori juures,kus tuleb "vana"hammasriham eemaldada ja hiljem tagasipannes nõuetekohaselt pingutada.

Mina olen hammasrihama õlipumba vahetamise käigus 2 korda maha võtnud ja üldiselt olen üle ühe õlivahetuse välba hammasrihmaga seonduvale pilgu peale visanud.

Teemast:
Mis seisukord rihmal on,uus -vana?
Mis asendit seier näitab?

Hiljuti hammasrihma vahetades jäi seieri järgi nati pingule(3-4mm üle märgi),peale ~tuh.km võtsin asja igaks juhuks käsile.Keerasin pingutusrullikult pinge maha ja pingutasin uuesti,seekord jäi seier õigesse asendisse püsima.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
kaupok

Re: K: 2.0 ecotec-i mured(klõbin)

Postitus Postitas kaupok »

Rihma vanusega pole kursis, kuid pingutamisel pingutan kasutatud rihma kriipsuni. Sutsu sealt veel ja läheb uuele ringile juba.
Käivitades ja siis seisma jättes seisab rihma seier selle poole alguses kus on uue rihma märk. ehk siis on liikunud paremale poole. Kas ma teen midagi valesti või kuidas see asi käib seal? Mille pärast ta seieri ära lööb märgi pealt???
Peab uue rihma kindlasti ostma koos rullikuga, seda ma tean, ja seda ma teen. Laiali ta selleajaga nüüd lennata ei tohiks, ma loodan.
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu

Re: K: 2.0 ecotec-i mured(klõbin,plagin) ja hammasrihmapingu

Postitus Postitas Tim »

See et seier mingi aeg omalt kohalt ära liigub pole mingi näitaja.Natuke peabki see seier nö.tõmblema,kas see on normaalne seda ei teagi aga minul on sellised kogemused igastahes.
Mina olen pingutusrulliku pingsust nii kontrollinud,et hammasrihma kate maha ja mootor tööle,siis kohe näha mida rihm,rullikud ja pingutusrulliku seier teevad.Muidugi sellise katsetuse käigus pead hoolega jälgima,et midagi rihma vahele ei satuks!Geneks rihma olen sellise katse ajaks tagasipanematta jätnud...
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Vasta