K: 2.5 V6 mootor UAZ'il

Elektroonika jamab - anna teada
Vasta
mustm
Huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 31 Juul 2017 07:36
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

K: 2.5 V6 mootor UAZ'il

Postitus Postitas mustm » 31 Juul 2017 19:42

Sai soetatud pooleli olev projekt, UAZ 452D, millele on installitud Opeli 2,5L V6 mootor (Eco Tec, 125 kW). Mootor on istutatud kenasti autole peale, samuti tehtud jõuülekanded(Opel autom + UAZ vahekast), jahutus jne. Autol puudub mootori elektrisüsteem.

Autoga sain kaasa suurema osa kere juhtmestikust, enamasti pistikutest lahti ühendatud, mõnest kohast ka lõigatud ja mõned juhtmed ka juurde veetud.
Mõte on hoida auto mootori ja kere elektriskeemid eraldi. Kõigepealt tahaks sellest Opeli juhtmekimbust eraldada kõik UAZ’ile mittevajalikud juhtmed ning jätta alles mootori normaalseks tööks vajalik. Esimene eesmärk on mootor ja kast tööle saada, hiljem muidugi ka mõned olulisemad andurid ühendada. Näidiku plokk ei ole oluline, kuid temperatuuri, õlirõhu ja laadimise lahendaksin hiljem siiski võimalusel ära.

Olen teinud mõningaid pilte asjade tuvastamiseks ja püüan enda küsimustega kuskilt pihta hakata. https://1drv.ms/i/s!ApncbTzgRUcwh6oVmXuO8EWbeVMIbQ
Alustan üldisemast, ehk aitavad mul natuke teemas orienteeruda.
Millised andurid on mootori/kasti töötamise eelduseks, lambda, õhulugeja, nukkvõlli andur. Mis veel? (see, et mootori tuli nö põlema jääb mind ei sega, näidikuid ju pole, küll aga peaks mootor normaalselt töötama)
Kas käigukast vajab infona ka auto kiirusest (kasti aju on GM 96017873)?
Kas ABS, roolivõim, piduriõli, turvapadja vms andur või selle puudumine võib viia auto/kasti avariireziimi?

Pilt 1 ja 2. Mootoril on küljes ports juhtmeid ja aju (GM 90492383). Kolme suure pistikuga on lihtne kokku ja OK. Mootori enda poolt keegi neid juhtmeid justkui katkunud pole, ehk paistavad originaal asetustes.
Mis on lillad releed?
Mis on väike roheline pistik?
Kas eraldi veetud jämedam juhe on alati „+“ või on Opelil mõnes kohas kasutatud ka lisamaandust?

Pilt 3, suure juhtmesarja üks ots.
#1 on kolm eraldiseisvat jämedamat voolujuhet. Kuhu veetakse eraldi voolu peale?
Pistik #2, millega tegu?
Piduriõli, kapotivalgus ja roolivõim on märgitud vastavalt juhtmetele. Kas võin eraldada mootori juhtmekimbust?
Pistikud #3 juures, millega tegu?

Pilt 4.
Pistik #1 – näidikute plokk? #4 - tuled?
Pistik #2,3,5 millega tegu?
Mootori tööks ei ole üksgi vajalik?

Pilt 5. Kolm releed, + üks tühi relee pesa.
Roheline (GM 03447012) millega tegu? Laialdaselt kasutatav relee tüüp, aga mis täpne ülesanne selle auto peal.
Punane (GM 90459301) roolivõim. UAZ on peal MB roolivõimu karp ja kasutusse jääb Opeli pump. Mida see relee roolivõimu puhul juhib?
Hall (GM 90060264) fan control. Ilmselt jahutusventilaator?
Must tühi releepesa paremal. Millega tegu?
Kas mõni neist võib olla seoutud mootori tööga, või võin rahus need juhtmetest välja harutada?

Pilt 6. GM 90460934 Confort control module. Kas on vajalik?

Pilt 7. Kaks suurt pistikut. Kas võib olla, et mõni minu jaoks vajalik juhe läheb ka sealt edasi? Ehk mul on vja vaadata ka nende pistikute teise poole juhtmesarju?

Pilt 8. Releekarp. GM: 90494187 – kojamehe intervallrelee; GM 90458239 – electric mirror; GM 90229206 – ?; GM 90055543 – suunatuli; GM 03447012 – teine sama koodiga relee juhtmetes (Pilt 5)
Mis on puuduv relee? Kõik tunduvad minule ebavajalikud. Või oskab keegi muud soovitada? Pistik #1 – diagnostika pistik?

Pilt 9. Parempoolse kangi lähedal on kolm tundmatut pistikut. Millega tegu?

Pilt 10. Jutmeseti kaugem ots. Kuhu see välja peaks jõudma? Mis on pistikud ja mis on purkus lõigatud juhtmed?

Pilt 11. Süüteluku põhi ja immo võru. Autoga ei ole kaasas võtit. Mis tükid on vaja saada doonorilt, et immo töötaks (võti, immo võru)? Kas autol on ka immo plokk, või peab välja vahetama terve aju?

Eesmärk oleks saada seda juhtmekimpu väiksemaks, kõik kerega seotud juhtmed sealt eemaldada (hetkel on täiesti võimatu selles pakis orienteeruda). Ei taha päris kirvega peale lennata, selleks ka siia foorumisse maandusin.

Kasutaja avatar
Anz69
Klubiliige
Postitusi: 704
Liitunud: 14 Mär 2007 01:53
Asukoht: Pärnu/Tallinn
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 11 korda

Re: K: 2.5 V6 mootor UAZ'il

Postitus Postitas Anz69 » 31 Juul 2017 20:05

Lillad peaks küttepumba releed olema, minuteada :)
Aku pealt miinus oli ka minumeelest, lisaks veel ploki ja kere vahel lai kaabel.
Immo peaks olema koos aju, võtme sisese kiibi ja immorõngaga :)
Kiiruse signaal tuleb abs-i ajust ühe abs-i anduri kaudu, see on nats jama :D
Käigukasti aju on ka salongis, niiet, see on ka kuskil suht kimbu pikas otsas, seal comfort control modul-i kandis :D
Vectra GTS 2.0T 2004' [131AVS]
Omega 3.2 vagun 2001' [498THS]

Diisliga köetakse maja ning küntakse põldu, bensiiniga sõidavad autod :twisted:

Kasutaja avatar
Martink91
Klubiliige
Postitusi: 2613
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.0DTI 3.5 Bi-turbo
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 53 korda

Re: K: 2.5 V6 mootor UAZ'il

Postitus Postitas Martink91 » 31 Juul 2017 22:17

soe soovitus, tõmba omale opel TIS. Seal on kõik elektriskeemid olemas. Win7me all töötamiseks peab kasutama windows virtual PC tööriista. Tõsi, Opel TIS toetab alates 2002 aastast vist, ehk siis kui sul on mingi a'la 96a auto juhtmestik, siis osad pistikud on kindlasti erineva kujundusega.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
kasutatud varuosad viewtopic.php?f=23&t=10487
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534

Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3229
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 45 korda

Re: K: 2.5 V6 mootor UAZ'il

Postitus Postitas Jospa » 01 Aug 2017 15:10

Kas lihtsam ei oleks leida võti ja immo maha lasta progreda, vist oli hind vahemikus 60-100€.
Jeep GC 3.0 CRD 160kw
Opel Omega 2.5 DTI 110kw

ahti22
Huviline
Postitusi: 924
Liitunud: 17 Okt 2010 13:34
Asukoht: Türi
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: K: 2.5 V6 mootor UAZ'il

Postitus Postitas ahti22 » 01 Aug 2017 17:51

Martink91 kirjutas:soe soovitus, tõmba omale opel TIS. Seal on kõik elektriskeemid olemas. Win7me all töötamiseks peab kasutama windows virtual PC tööriista. Tõsi, Opel TIS toetab alates 2002 aastast vist, ehk siis kui sul on mingi a'la 96a auto juhtmestik, siis osad pistikud on kindlasti erineva kujundusega.
Toimib see ürogramm ka windowsi peal niisama.

mustm
Huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 31 Juul 2017 07:36
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K: 2.5 V6 mootor UAZ'il

Postitus Postitas mustm » 01 Aug 2017 21:04

Opel TIS'ist paistab tõesti abi olevat. Seal küll ei ole seda mootori tüüpi (X25XE), aga vaikselt olen saanud küsimustele vastuseid.

Võtit üles leida on lootusetu, seega pean saama ikka komplekti: võti, immo, aju. Millistel mootori tüüpidel on sama aju kasutusel? 2.0? 2.2? 3.0 V6?

Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3229
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 45 korda

Re: K: 2.5 V6 mootor UAZ'il

Postitus Postitas Jospa » 02 Aug 2017 00:14

mustm kirjutas:Opel TIS'ist paistab tõesti abi olevat. Seal küll ei ole seda mootori tüüpi (X25XE), aga vaikselt olen saanud küsimustele vastuseid.

Võtit üles leida on lootusetu, seega pean saama ikka komplekti: võti, immo, aju. Millistel mootori tüüpidel on sama aju kasutusel? 2.0? 2.2? 3.0 V6?
Kõik ajud on ikkagi erinevad. 2.5v ja 3.0v6 , atm või manuaal. 2.5v6 aju on pandud juhtima pihusteid teistmoodi, näiteks 2.5v6 aju ei ava 3.0v pihusteid nii nagu seda teeb 3.0 enda.oma...noh nii näiteks tuua.
Mul on olemas Haynes manuaal 94-99 aasta mootoritele: 2.0 85, 2.0 100kw, 2.5v6 ja 3.0v6 , seal on ka mingid elektriskeemid olemas. Vajadusel saab teha pildid ja emailile saata
Jeep GC 3.0 CRD 160kw
Opel Omega 2.5 DTI 110kw

Vasta