TSI R90 pump vanatüübi M57 plokile

Kaasa arvatud kütusekulu ja muu tehniline jutt
Vasta
Kasutaja avatar
Martink91
Klubiliige
Postitusi: 2582
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+2.9DTI caravan
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 68 korda

TSI R90 pump vanatüübi M57 plokile

Postitus Postitas Martink91 »

Sai mõniaeg tagasi kliendi autol ette võetud.
Lihtne just polnud. Internetis ühed väitsid et jube keeruline, teised jälle, et pähh, kökimöki.
Jutt siis 135/142kw plokist. 150kw omaga peaks juba "õige" plokk olema.

Tegin ära, ütleks, et täpselt vahepealne.

Vajalikud tarvikud
160kw latt koos andurite ja pisitutega+ kõrgsurve torud. pieso pihustitega mootori torustik ei sobi.
Tähelepanu pööran, et latt peab olema tulnud kinnise kütusesüsteemiga mootori pealt. Paar päeva kuival ja lati otsas olev regulaator sureb maha.
Uus regulaator 200+€

Uus õlijala tihend
Kütuse nelik liide tagasivoolule. 3x8mm ja 1x...4mm vist, mina tegin vask torudest.
Ja pump muidugi.
Chiptuning, mille käigus surveanduri parameetrid õigeks lineariseerida, ei ole kohustuslik, aga oleks tungivalt soovituslik, muidu erineb tegelik ja loetav rõhk süsteemis.

Ilmselt kõige keerulisem siis mootori ploki lihvimine. Minul oli olemas lintlihvija, ja tegelikult sai väga kiirelt tehtud, aga kui seda poleks....siiamaani vist lihviks.
20220417_133532.jpg
20220417_133532.jpg (186.1 KiB) Vaadatud 377 korda
See siis selleks, et pump ära mahuks.

Et pumpa üldse vahetada tuleb õlijalg ära võtta, vana saab küll otse kätte, aga R90end vahele ei mahu.
Jahutusvedelik lasta ka ploki küljepealt välja(turbo taga), siis seda õlijalast eriti välja ei tulegi.
Et pump vahele mahuks, tuleb ka roolivõimu kronsat lõigata.
Pilt järgnev. Seejuures loobusin ühest 10mm peaga pikast poldist.
20220417_161314.jpg
20220417_161314.jpg (210.4 KiB) Vaadatud 377 korda
Kõrgsurvelatt kahjuks otse külge ei lähe. Jääb õhku rippuma ja kahjuks ei mahu ka torustik ära- seda tuleb väänata. Ühesõnaga, pihustitele torud külge koos latiga ja siis sõrgkangiga väänama, miski 2-3cm tuleb allapoole vajutada, siis ei jää kollektorile ette. Niikaua vajutad, kuni pumba ja lati vaheline toru külge ulatub.

Juhtmed tuleb pikendada. Enne oli andur taga ja regulaator pumba küljes, siis nüüd on regulaator lati taga ja andur lati ees.
Värve peast enam ei mäleta, aga numbriliselt lähevad kontaktid 1:1 külge, ehk siis 1-1, 2-2 ja 3-3 ja nii mõlema detaili puhul.
Pumba küljes olev regulaator jääb pimedaks. Et vanatüübi jahutusvedeliku toru külge saaks tuleb selle pistik maha murda. Kui seda teha ei taha, siis vaja uuema tüübi jahutusvedeliku toru, aga see vist ei sobi vana tüübi õlifiltri jalaga...

Ja sellga ongi pritti mats kõik.

Sõita saab ja kõik timmis.

A miks seda teha?
CP1 pumba tootlikus pole just kuigi suur ja saab kiirelt otsa, eriti, kui üritada suuremat kütte rõhku saavutada. Teiseks, CP1 pump ei ole eriti töökindel, need surevad üsna tihti maha.
Kolmandaks CP1 standardis 1350bari, oleneb pihustite seisukorrast on võimalik 1500bari kätte saada. R90 aga tootab rohkem, juba stockis on 1600 bari ja 1850 peaks kätte saama, kuni pihustite tagasivoolud ette tulevad.

Miks see vajalik on?
Suurem rõhk tähendab sama kütusekogust väiksema aja jooksul. Ehk siis väiksemal rõhul sama koguse jaoks pihustid kauem lahti ja tulemuseks vähem jõudu ja rohkem musta suitsu. Lühendatud pritseaeg optimeerib kütuse põlemisaja ning saab optimeerituma jõudluse.

Miks remap?
Anduri linearisatsioon on teine.
Andurid töötavad kirvega öeldes 0-5V vahemikus. kui ühe anduri puhul 5v signaal mootori ajule tähendab 1350bari, siis vahetades anduri, mootori aju saab 5v signaali alles tegeliku 1600bari juures kätte, arvates, et latirõhk on 1350 bari.
Sealtmaalt läheb aga kütuse koguse kalkulatsioon võssa.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
kasutatud varuosad viewtopic.php?f=23&t=10487
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
Kasutaja avatar
b00ster
Klubiliige
Postitusi: 620
Liitunud: 21 Sept 2017 15:07
Auto: E60 3.0d 170kW
Asukoht: Tallinn, Kristiine
Tänanud: 78 korda
Tänatud: 28 korda
Kontakt:

Re: TSI R90 pump vanatüübi M57 plokile

Postitus Postitas b00ster »

Lisan mõned väikesed muudatused omalt poolt.

M57 & M67 pumbad

M57 - 120, 135, 142kw = Bosch CP1
M57N - 150, 160, 200kw = Bosch CP3 R90
M57N2 - 145, 170, 173, 210kw = Bosch CP3 R70
M67D44 - (V8 4.4d) = CP3.3 R95

Jah, viimasel M57 generatsioonil on väiksem pump, kui teisel generatsioonil. (ja mootoriketi resurs ka 2x vähem ja alu plokk :D )
R70 pole kunagi olnud 135-142 mootoritel, tehasest on paigaldatud CP1.
R70 ja R90 on sama asi, lihtsalt R70 on seest väiksem. Mõlemmad CP3, sama generatsioon, sobivad omavahel 1:1.
R70st piezo pihustitel saab välja pressida 95mg/stroke see on 240-250kw.
Ühe R90st saab up to 330kw, netis leiab ka dual kit https://santjerperformance.com/products ... ction-pump, selle kittiga siis juba unlimited numbers, nii palju kui mootor kannatab, youtubel leiab ka paar autod dual kitiga (rohkem kui 400kw)
R95 keegi kunagi ei näppi, neid on vähe ja ühest R90 piisab küll ja veel.

Turul R70 ja R90 maksavad sama palju (50eur), nii et vahet pole mille vastu CP1 vahetama, kuna R70 piir 240-250kw (keegi hakkab rohkem tegema 135kw mootoril?)
Kes tänasid kasutajat b00ster selle postituse eest:
Martink91
Vasta