1. leht 1-st

2,2 TD dosool lekib karterisse

Postitatud: 17 Veebr 2022 13:25
Postitas vanakaru
Mul on mure oma vana diiselmootoriga
Üks tuttav töökoda remondib seda juba kolmas kuu aga tosooli leket karterisse pole suutnud peatada, või on pigem uus leke toimunud.

Auto ise on Opel Frontera 2,2 TD vla 2002 auto number 333BFZ

Algas sellega, et tosool hakkas kaduma, üle päeva valasin 3l sisse, taga tuli välja siiski sinakat tossu, mitte seda tosooli magusat dossu
Viisin töökotta, võeti plokikaan maha, lihviti, survestati - oli ok, pandi tagasi
Pihustit olid ok

Siis avastati, et õlijahuti on katki ja selle kõrval olev tosooli jahutus voolik katki.
Vahetati õlijahuti - uus
Turbo ka lekkis - ostsin taastatud turbo , turbokeskus (betooni tänavalt)

Erinevaid tosooli ja õli voolikuid ka sai vahetatud.

Pandi siis mootor kokku. Said isegi kütuse ülesse pumbatud, panid käsipumba vahele kuna elektriline oli juba hõre.

Said lõpuks mootori käima.
Kuid võta näpust, öö jooksul oli tosool ikkagi karterisse valgunud ja õliga segunenud.
Kui vardast kontrollida siis on õli vahune ja jahutusvedelik kadunud.

Summutist tühikäigul mingit tossu ei tule, kui gaasi annad siis ainult õli põlemise tossu mis on jäänud sinna ilmselt vanast turbost, mis lekitas õli summutisse.

Kas oskate juhtida tähelepanu, kust seda tosooli leket õlisse otsida võiks?

Re: 2,2 TD dosool lekib karterisse

Postitatud: 17 Veebr 2022 19:49
Postitas Martin
2.2dti mootoril ei ole paagipumpa.

Tosooli ei kasutata juba väga ammu.

Kogu jutu põhjal arvan, et plokis mõra, mõra kaudu käib vedelik karterisse ja töötakti surve lõi jahutussüsteemi- vahejahuti ning vooliku katki.
Muidugi võib probleem ka kuskil mujal olla, kui silindri seinas.
Lihtsam on mootorivahetus teha.

Re: 2,2 TD dosool lekib karterisse

Postitatud: 17 Veebr 2022 21:56
Postitas raudpats0
Martink91 kirjutas: 17 Veebr 2022 19:49 2.2dti mootoril ei ole paagipumpa.

Tosooli ei kasutata juba väga ammu.

Kogu jutu põhjal arvan, et plokis mõra, mõra kaudu käib vedelik karterisse ja töötakti surve lõi jahutussüsteemi- vahejahuti ning vooliku katki.
Muidugi võib probleem ka kuskil mujal olla, kui silindri seinas.
Lihtsam on mootorivahetus teha.
Fronteral on paagipump. Omegal pole. Aga tundub et plokk ise on väsinud. 2,2 pole ka eriti poole miljoni läbisõidu mõeldud kah, erinevalt vanematest motodest, kuigi haruldased ssellised motod kah pole.

Re: 2,2 TD dosool lekib karterisse

Postitatud: 17 Veebr 2022 22:59
Postitas Martin
Skeem väidab, et diislil paagipumpa pole.
Sama mootori puhul pole paagipumpa ka omegal, teistel mudelite puhul pole süvenenud.
VP pump tõmbab ise endale kütust ette.
2.0 ja 2.2hed on väga levinud takso mootorid.
NB väntvõll on seal sees müüdav detail, kuna kipub pooleks minema.

Re: 2,2 TD dosool lekib karterisse

Postitatud: 18 Veebr 2022 09:50
Postitas vanakaru
Ehk oskate öelda mis opeli mudelid kannavad veel neid mootoreid.

Äkki oli Opel Zafira 2.2 TD 92kW

Opel Vectra 2.2 92kW

On veel ehk mõni mudel

Re: 2,2 TD dosool lekib karterisse

Postitatud: 18 Veebr 2022 10:10
Postitas raudpats0
vanakaru kirjutas: 18 Veebr 2022 09:50 Ehk oskate öelda mis opeli mudelid kannavad veel neid mootoreid.

Äkki oli Opel Zafira 2.2 TD 92kW

Opel Vectra 2.2 92kW

On veel ehk mõni mudel
2 ütlesid sa ise ära, omega peal on ka 2,2 peaks vist isegi täpsemalt vahele sobima , aga neil suuremal jaol kõrgsurvepumbad jahedad. Kõigil neil 2,2-l motodel.

Re: 2,2 TD dosool lekib karterisse

Postitatud: 18 Veebr 2022 10:28
Postitas Martin
Kõrgsurvepumbad on kahjuks erinevate koodidega ning ei hakka ristkasutuses mudelite vahel tööle.
Täiesti arusaamatu leiutis.

Re: 2,2 TD dosool lekib karterisse

Postitatud: 18 Veebr 2022 12:16
Postitas raudpats0
Martink91 kirjutas: 18 Veebr 2022 10:28 Kõrgsurvepumbad on kahjuks erinevate koodidega ning ei hakka ristkasutuses mudelite vahel tööle.
Täiesti arusaamatu leiutis.
No tegelt tal see küsimus vist ongi et kuskohast teise südame saaks mis ka tööle hakkaks.

Re: 2,2 TD dosool lekib karterisse

Postitatud: 18 Veebr 2022 13:18
Postitas Martin
tuleb leida kasutatud püstak ja enda vana pump + muud spetsiifilisemad sinna külge keerata.
Ajastuse jaoks on kõige lihtsam vana mootori peal vänt lukku panna ja pump ära lukustada. Järgmisel mootoril sama protseduur tagurpidi tagasi teha.
Pumba tõusu saab ka kellaga paika panna. tõus on löödud numbriga pumba korpuse peale. oliv ist 0,5 ja 1,5mm vahel vist.