Väntvõlli anduri vahetus x20xev mootoril

Siia kogunevad õpetused/juhised omegate kohta. Nii ka võõrkeelsed
Vasta
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Väntvõlli anduri vahetus x20xev mootoril

Postitus Postitas Tim »

Juttude põhjal vägagi probleemne andur,võiks isegi tüüpveaks nimetada.Lõpuks jõudis see mure ka minu masina kapoti alla...algul sõidu ajal põleva mootori tule näol+jõuetu mootor.Lõpuks väljasuremised ja raskused taaskäivitusel,starter sai mitme kuu käivitamise portsu mõne päeva jooksul!Lõpuks jätsingi masina 2päevaks seisma,kuni õige andur minuni jõudis.

Esiteks,ei ole mõtet osta odavat junni.Väga palju negatiivset vastukaja on olnud foorumis odava anduri kohta,maksa rohkem ja asi korras,pealegi 2 korda ühte sama tööd lähiajal ette võtta...minul küll mingit isu pole.
Omad kogemused,odav andur ~40.- ja ei sobinud(sobib omega A´le tegelikult)ja õige andur 60.-.Automaailm aga tahtis hoopis GM originaali eest 101.- saada.
Niipalju veel tähelepane pannud,et "hiina"väntvõlli anduritel on juhtmel millegipärast juhtme kõri kaitseks pandud,korralikul anduril aga pole.Asi selles,et korralikul anduril on juhtmeisolatsioon ka korraliku paksusega,mida hiina tootel aga pole.

Kui sõrmed mutrivõtit peos kinni hoida jaksavad,taipu on,tööriista varu kahh olemas ja omal aega on,võib töö vabalt ise ette võtta.Mul kulus jämedalt tööks 4h.Teenenduses oleks ehk kiiremini saanud(autodata annab töö ajaks 1,5h) aga ise tehtud-hästi tehtud ja ega eriti võõraid ei usalda oma masina kallale ja raha hoidsin kah kokku (aga mitte oma aega).
Mis asju kokkupannes eriti vihaseks tegi,oli roolivõimendi õli kopsiku kinnitusvitsa poldiga kokku keeramine.3polti(kuuene lühem polt) kukkus enne ABS`i pumba peale ja aega kulus seljasirutuspausidega umb. 30 min rsk.Kinnituspolt oleks võinud aku pool olla,siis oleks nagu naksti asi korras olnud.


Vale andur.
Kataloog andis küll x20xev mootorile vaste aga mul vanatüübi andur(´94a.masin),lõpiks uurisime kataloogist järgi,et sobib ka omega A´le. :lol:
Pilt

Mul anduri pistik tegelikult 3 soonega aga esialgu sain 4 soonega.
Pilt

Õige andur.Kinnitus kõrv metallist,mitte palstikust nagu hiinakatel.
Pilt
Pilt

Tootekood.
Pilt
Viimati muutis Tim, 04 Aug 2011 19:56, muudetud 2 korda kokku.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Väntvõlli anduri vahetus x20xev mootoril

Postitus Postitas Tim »

Kuna jutt sai vist liiga pikk,postitamisel tuli kiri ette üldviga!?siis teen teema kahes osas.


Väntvõlli anduri vahetus.
Foorumis juba mingid jutud on.Pidi eemaldama väljalaske kollektori kuumakaitse pleki ja siis juba ruumi rohkem ja lõpuks tuleb õlivarda toru kinnitus polt lahti võtta ja see toru välja plokist tõmmata...lihtne mõtlesin.Mingit õlivarda toru kinnituspolti polnud muidugi ja andurit oli roolivõimendi pumba kronsteini taha pea võimatu näha.

Keerasin lahti roolivõimendi õli kopsiku,natuke paremaks läks ruumi kohapealt.
Kiilrihm maha,rihmapingutus rullik maha ja juba võis andurit näha.
Enne.
Pilt
Pärast.
Pilt

Peale roolivõimendi pumba kronsteini lahtikeeramist ja eemale tõmbamist.
Pilt
Pilt

Kuna masinal on ka konditsioneer,siis muidugi oli konditsioneeri kompressor risti ees. "Õnneks" on süsteem külmaainest tühjaks jooksnud,nii et südamerahuga keerasin kompressori eest.Siis sain lahti keerata roolivõimendi pumba kronsteini ja igaks juhuks kerasin lahti ka mootori kinnituse käpa koos padjaga.Natuke mõtetu tegu oli aga ruumi siis niipalju et küll ja veel..

Töö käik.
Pilt
Pilt

Üks vana pilt kah väntvõlli anduri asukohast mootori plokis
Pilt

Kuna töö teostatud kuu aega tagasi,siis esialgu rohkem üksikasju meelde ei tule.Kes tahab täiustab või küsib üksikasju.

Kuskil foorumis on veel õpetussõnu,moded otsige üles ja pange siia teemasse!Saab ühe korraliku teema siis,muidu jutud igal pool laiali ja otsi siis pärast...
Viimati muutis Tim, 04 Aug 2011 19:43, muudetud 1 kord kokku.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Väntvõlli anduri vahetus x20xev mootoril

Postitus Postitas Tim »

Andurist ligemalt,juhtme isolatsioon sisaldab varjestust?! ju siis signaal nii tundlik igasugustele välistele teguritele(nt.xenoni toiteplokk,magnetväljad vms).Saagisin anduri rauasaega pooleks,sportlik uudishimu :lol:

Mis on karul kõhus?
Pilt
Pilt

Siin näha ajapikku viga saanud/kulunud anduri juhtme isolatsioon.Varjestus kõik räbalateks.
Pilt

Ja vigased juhtme isolatsioonid,praod sees igalpool.
Pilt
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Omega Sport Packet
Huviline
Postitusi: 1093
Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Väntvõlli anduri vahetus x20xev mootoril

Postitus Postitas Omega Sport Packet »

Heip.

Kuumakindel kõri on selleks, et juhe kuuma ei saaks ja Sinu andur oli seda saanud.

Juhtmetelt pudeneb isolatsioon maha.

Andurit saad mõõta testriga.

Sinu anduri viga seisnes ilmselt selles, et sai kuuma ja sooned läksid kokku.
Näiteks minu anduril ei ole varjestust kuigi on ka vdo oma.

Ja anduri peal on varuosa number ja sellega on suht võimatu eksida.
Omega A- l pole x20xev mootorit peal.
Õlivarda torul ei ole kinnituspolti on 2 kummirõngast ja lihtsalt pessa lükatav.Pole näinud veel.

Selle anduri juhtmesooned koorid pudenevast jamast paljaks, teed ilusti puhtaks, lased igale soonele termorüü peale(gaasipõletiga või tulemasinaga), teibiga punti, uus sulav termorüü peale, foolium ümber ja oma korda kuumakindla kõri sisse.
Alt ylesse umbes 30-40 cm ulatuses võiks seda teha.

Xenoni ploki möla ei tohiks läbi roolivõimu ja jala nagu mõjuda sinna, see on nii urkas jne
Õnnetus seisneb selles, et see juhe töllab seal nii nagu jumal juhatab ja on väljalaskele teinekord liiga lähedal.Kuumutab läbi selle juhtme.
Juhtmesoonte pealt pudeneb isolatsioon maha ja laseb sooned kokku ja jama pihta hakkabki.

Kõige lihtsam vahetada kui võtad roolivõimu ja kondi jala koos täie kupatusega korraks eemale.Lamerihma maha.
1 polt mootorikäpa alt lahti, muud poldid välja aga teadma peab millsed neist.

Aku eest ja aku alt konditorud lahti, seal 2 silikoonrõngast ja neid lihtne leida sinna ja pidama saab ilusti.Ilma lahti võtmata saab ka kuidagigi aga see on ka ooper, jalga on vaja natuke nina poole tõmmata ja siis kõrvale


Kui pumba enda pealt torud maha võtad , seal kummisüdamikga seibid ja õigeid sinna uusi juba keeruline leida ja seda hiljem pidama saada keeruline.

Uus andur pane tavalise poldipeaga, soovitavalt must polt 8.8 või 10.9 tugevusega ja poldi võid julgelt tõrvaga kokku tõmmata
Järgmine kord teed peenikeset torust võtme, toru otsa 10 silmus ja saad ilusti lahti poldi ja lihtsamalt kätte.Kui viitsid kirurgi mängida.


Kui vana polt on sisekuuskant ja selle maha keerad või lollakas torxi pea ja õiget E padrunit ei ole ka siis jamad vigaseks juures ja lõhud pool autot laiali, et seda kätte saada.


Edu nokitsemisel.

Tim, Sa peaksid tegema oma remondipäeviku koos piltidega.Väärt lugemine ja yht teist abiks alati.
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Väntvõlli anduri vahetus x20xev mootoril

Postitus Postitas Tim »

Omega Sport Packet kirjutas: 1.Andurit saad mõõta testriga.

2.Ja anduri peal on varuosa number ja sellega on suht võimatu eksida.Omega A- l pole x20xev mootorit peal.

3.Õlivarda torul ei ole kinnituspolti on 2 kummirõngast ja lihtsalt pessa lükatav.Pole näinud veel.

4.Kõige lihtsam vahetada kui võtad roolivõimu ja kondi jala koos täie kupatusega korraks eemale.Lamerihma maha.
1 polt mootorikäpa alt lahti, muud poldid välja aga teadma peab millsed neist.

5.Aku eest ja aku alt konditorud lahti, seal 2 silikoonrõngast ja neid lihtne leida sinna ja pidama saab ilusti.Ilma lahti võtmata saab ka kuidagigi aga see on ka ooper, jalga on vaja natuke nina poole tõmmata ja siis kõrvale

6.Kui pumba enda pealt torud maha võtad , seal kummisüdamikga seibid ja õigeid sinna uusi juba keeruline leida ja seda hiljem pidama saada keeruline.

7.Uus andur pane tavalise poldipeaga, soovitavalt must polt 8.8 või 10.9 tugevusega ja poldi võid julgelt tõrvaga kokku tõmmata

1.Mõõtsin enne kui uut tellima hakkasin,ühed parameetrid oli jahh paigast ära(abiks autodata),varu andur mis mul oli,sellel kõik ok aga kinnituskõrv puruks.

2.Oleks jahh võinud vana anduriga poodi minna aga...lootsin tänapäevase kataloogi süsteemi peale.4 juhtsoonega pistikuga andur sobis kataloogi järgi muideks ka A omega mootorile.(85kw)

3.Oleks teadnud,oleks veelgi kõvemini seda toru sikutanud,niigi mootor tahtis kaasa tulla,kui seda toru sealt sikutasin :lol:

4.Sedsa ma ju tegingi.

5.Ei näinud mitte mingti põhjust neid asju näppida.
Niipalju oli et eemaldasin -juhtme akult ja ühe suurema juhtmepuntra pistiku ühendasin ka lahti(pildil natuke näha seda pistikut)

6.Olen juba eelnevalt nii teinud ja süsteem pidas 2 suve,kuni kompressori otsasimmer lekkima hakkas.Uued spets südamikuga tihendid automaalimas~3€tk.

7.Keegi õnneks oli juba nii teinud, nr. 10 võti kaela ja lahti tuligi see poldikene.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Väntvõlli anduri vahetus x20xev mootoril

Postitus Postitas Tim »

Tim kirjutas:Kuskil foorumis on veel õpetussõnu,moded otsige üles ja pange siia teemasse!Saab ühe korraliku teema siis,muidu jutud igal pool laiali ja otsi siis pärast...
Modedel on vist suvepuhkus endiselt,leidsin üles ühe korralikuma õpetuse...

jullo kirjutas:...Alguses tundus võimatu missioon olevat ilma kondi- ja roolivõimu eemaldamatta, aga tagantjärele mõeldes oli usna lihtne :roll:
Panen mõned nö. tugipunktid kirja, mis meelde jäi:

1. kollektori pealt kaitseplekk eemaldada. Neli väikest polti
2. Kollektor on kindlasti mõrane :? .Sellega ära hetkel pead traumeeri, kui kohe uut ei kavatse panema hakata :lol:
3. Õlivarras koos toruga ära vaja võtta. Toru kinnitub plokki ühe kruviga. See lahti ja siis vaikselt sikutada kuni ära tuleb.
4. Õlivarda augule kaltsutükk ette panna, et igasugu pudinad karterisse ei satuks.
5. Roolivõimu vedeliku kopsik ka kere küljest lahti muukida ja veidi eemale painutada. Voolikuid pole vaja lahti harutada.
6. Vist oli mingid EGR voolikud ka seal üleval jalus tilpnemas. Neid võib kah vähe eemale suruda, või üldse ära kakkuda küljest.
7. Ja siis....... See pühalik hetk...... Kui nüüd vaadata selle koha pealt, kus peaks asuma roolivõimu ja piduriõli topsikud, õlivarda toru august ca 6cm ettepoole siis seal see õnnetu andur asetsebki. Ühe poldiga plokis kinni.
8. Vajadusel võib ka geneka rihma pinguti eemaldada. Siis tekib pisike auk kus kah saab netuke näha, et asjad ikka kõik korras oleks ja uus andur ilusasti pesas.

Kolmas punkt viiski mind eksiteele,igastahes minul seal küll mingit õlivarda toru kinnitus polti polnud.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Omega Sport Packet
Huviline
Postitusi: 1093
Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Väntvõlli anduri vahetus x20xev mootoril

Postitus Postitas Omega Sport Packet »

Lahutad sooned ära ja siis mõõdad testriga.

Kui nad omavahel ühendust annavad siis näidud pisut valed.


Aga said korda.


Sealt aku alt on nats lhtsam lahti võtta seda toru kui pumba enda pealt kangutada ja mul oli ka mootori vahetus siis oli tykk tegemist , et neid õigeid seibe sinna hiljem leida.Pidi tellima.Pakkuda oli kohapeal erinevaid kuid ei olnud ikka päris need.
Vasta