3.0 V6 parempoolse väljalaskekollektori eemaldamine

Siia kogunevad õpetused/juhised omegate kohta. Nii ka võõrkeelsed
Vasta
Q-tok
Tänanud: 0
Tänatud: 0

3.0 V6 parempoolse väljalaskekollektori eemaldamine

Postitus Postitas Q-tok »

Tööriistad, mida ei pruugi igal asjaarmastajal olla, kuid milleta hakkama ei saa: kardaanliigend; ca 0,5m pikendus (katalüsaatori/tuletoru mutrite keeramiseks); TORX padrunid E8, E10, E12 ja E14; 22mm ja 24mm lehtvõtmed; väike akutrell; vindilõikurite komplekt. Kahte viimast ei pruugi üldse vaja minna, kuid samas võib juhtuda, et ilma nendeta ei saa enam autot kokku.

Kindlasti on vaja uut tihendit väljalaskekollektorile, katalüsaatori ja kollektori vahele, jahutusvedeliku torule ja tihendusseibe jahutusvedeliku sillale (4 tk).
Kindluse mõttes võib vahetada ka sisselaskekõride ja ääriku vahel olevad tihendid (üks tihend on kahele silindrile, nii et kokku kolm tükki).

Samuti tuleb muretseda uued kollektori tikkpoldid ja mutrid. Peab olema valmis tikkpoltide purunemiseks: silindripea ja rattakoopa vahel on ruumi ca 25cm, nii et väikse akutrelliga mahub toimetama küll. Eelnevate kogemuste puudumisel ei soovita murdunud tikkpolte välja puurima hakata!

Kõik eelpool toodud tihendid ja poldid on Forss OÜs saadaval umbes 300-400 krooniga.


Tööjärjekord:

1) Lasta radiaatori kraanist välja jahutusvedelik (ca 6 liitrit)
2) Eemaldada EGR klapi ja väljalaskekollektori vaheline toru
3) Eemaldada sisselase õhupuhastist kuni silindripeade vahel oleva musta plastikust äärikuni
*1
4) Eemaldada jahutusvedeliku sild *2
5) Eemaldada paisupaagi klamber ja radiaatorisse minev voolik
6) Keerata lahti jahutusvedeliku toru
*3
7) Eemaldada väljalaskekollektori kuumakaitseplekid *4
8) Eemaldada lisaõhu (secondary air injection) toru
9) Eemaldada katalüsaator
*5
10) Keerata lahti väljalaskekollektori seitse mutrit ja eemaldada kollektor


*1 Tühikäigumootor ja EGR klapp jäävad pleenumi külge, pihustid sisselaskekõride külge. Kindlasti panna sisselasketorudesse kaltsud vms ette, vastasel juhul kukub sinna KINDLASTI midagi sisse.
*2 Voolikud ja juhtmed võib silla külge jätta, vajadusel hiljem eemaldada.
*3 Tagant kinnitub mootoribloki külge kahe poldiga, lisaks on üks toestuspolt väljalaskekollektori kohal. Auto pealt maha pole vaja toru võtta, piisab, kui lihtsalt ülespoole eest ära keerata. Toru eemaldamisel jookseb mootoriblokist välja kuni kaks liitrit jahutusvedelikku.
*4 Mõlemad kinnituvad kolme poldiga. Kuna ülemise pleki kaks tagumist polti olid lootusetult kinni, siis väänasin pleki lihtsalt heebliga eest ära.
*5 Kaks mutrit väljalaskekollektori küljes, üks toestuspolt keskel ja kaks polti resonaatori poolses otsas. Kahekesi tehes võib katalüsaator auto alla resonaatori külge jääda - üks hoiab auto alt katalüsaatorit, teine eemaldab ülevalt väljalaskekollektori.



Jahutusvedeliku silla tihendusseib
Pilt

Kolmanda punkti lõpuks peaks vaatepilt olema selline
Pilt

Jahutusvedeliku sild
Pilt



Kokkupanemine

Vastupidises järjekorras ;)
Kindlasti panna kõigi keermete vahele määret (ise kasutasin grafiitmääret). Kollektori polte tuleb pingutada järk-järgult ja ühtlaselt, tehas annab momendiks 20 Nm. Sama jutt sisselaske kohta, pingutusmoment on samuti 20 Nm.



Juhendis võib esineda vigu, seega ei võta endale vastutust selle järgmisest tekkinud probleemide eest. Küll on aga oodatud parandused :)


Õpetus tehtud opelist poolt!
Vasta