K:mootori temp

Kõik asjad mis on seotud mootoritega nii diisel kui bensiin ja gaas.
omega1996
Huviline
Postitusi: 354
Liitunud: 03 Veebr 2008 14:39
Asukoht: Viimsi Vald, Tammneeme Küla
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: K:mootori temp

Postitus Postitas omega1996 » 10 Juul 2016 19:57

SilverASH kirjutas:Minu FL'il hakkab seieri järgi 92-95 kraadist vent tööle. Kuigi kui kaabli järgi panin siis "tegelik" temp oli ca 98 kraadi.

Kui auto ostsin siis oli mul kõik näiliselt korras, vendid töötasid ja kõik oli nagu ilus. Ükskord näppsin siis kapoti all olevaid releesid ja kaitsmeid - alguses aru ei saanud aga üks hetk lõi temp tulukese Tallinna kesklinnas põlema, mõtlesin et andur paneb pange ja sõitsin rahumeeli edasi - koju oli vaid paar km jäändu. Aga andur ei pannud pange - raibe läks keema ja viskas jahutusvedeliku sealt mootori tagant kolmikust välja (auk tuli sisse).
Käisin garaažis ja paar tundi otsisin viga, kuigi see oli otse mu silme all. Nimelt oli eelmine omanik mul aku klemme näppinud ja halvasti klemmi kaablid kinnitanud - akult läheb mul ventide kaabel otse releesse ja see kaabel oli täiesti lahti tulnud. Ripendas seal musta karbi all, esmapilgul ei näinud.
Vaata endal ka aku klemm üle, äkki on lihtsalt kaabel halvasti klemmi küljes ja ei anna korralikult ühendust?

Mul siis alguses andis ühendust, kuni neid kaitsmeid näppisin - ilmselt sellega liikus kaabel paigast ära, kuna polt mis neid klemmi küljes hoiab, oli pooleldi lahti jäätud.

Ja relee on kindlasti vahel. Milline relee see täpselt oli, seda ma ei mäleta aga kapoti all ta oli. Kas üks rohelistest või see punane - võin homme järgi vaadata, kui keegi peast ei oska öelda.

Ja kas sa oled kindlaks teinud, et radika küljes olev temp andur on korras ja annab korralikult ühendust? All vasakus nurgas on see. Kui 2 äärmist (vist oli) klemmi ühe kaabliga ühendada siis peavad hakkama vendid tööle.
Ise kasutasin katseeksitus meetodit ja proovisin igatpidi ühendused läbi. Muidugi siis on oht, et kui valesti ühendad, lased kaitsme läbi - ma lasin 2 korda kaitsme läbi, enne kui õige varjandi leidsin. :D
Mismoodi sa seda klemmi värki mõtled? (äkki mingi eskiis,kuidas vms)Teeb silla? Kas süüde sees? Ja kui andur peetis siis ei tohiks vendid tööle hakata?

Kasutaja avatar
SilverASH
Klubiliige
Postitusi: 293
Liitunud: 04 Apr 2016 17:23
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K:mootori temp

Postitus Postitas SilverASH » 10 Juul 2016 21:20

omega1996 kirjutas:Mismoodi sa seda klemmi värki mõtled? (äkki mingi eskiis,kuidas vms)Teeb silla? Kas süüde sees? Ja kui andur peetis siis ei tohiks vendid tööle hakata?
Klemmi värki mõtlen nii, et aku pluss klemmi külge ühendub üks või mitu juhet - seal peaks olema selline U kujuline "pesa" vms, mille saad siis paari poldiga kinni keerata külgede pealt ja selle U kujulise pesa vahele lähvad siis juhtmed. Minul antud juhul oli täitsa sealt U pesast just see ventikate kaabel lahti tulnud. Kukkus lihtsalt pesast ära, kuna poldid polnud kinni. Ime üldse, et need teisedki seal vahel kuidagi seisid ja ühendust andsid.
Kas nüüd see õige on, et minu masinal otse aku pealt releedesse jookseb see kaabel aga nii ta on seal. Vb on kellegi enda looming aga asi toimib, kui korralikult kinnitatud on.

Ühesõnaga vaata aku klemmid ja sealt joosvad kaablid igaksjuhuks üle.

Kui sa nüüd lähed seda temp andurit testima ühe juhtme jupiga siis jah, süüde peab sees olema, muidu releed ei anna voolu edasi.
Arvesta, et anduri ühendused võivad olla ka oksüdeerunud - vahepeal annab kontakti vahepeal mitte. Samuti võib kaabel aku plussi küljes olla nii, et vahepeal annab kontakti, vahepeal mitte. Ntx raputamise peale jookseb vahepeal paika, vahepeal hüppab paigast ära.
Lihtsalt ideed, mida kerge ise testida. Kindlasti on abiks ka tester.

Lisaks kui sul tester olemas siis vaata üle ventikate juures olevad ühendused - kuigi need suht ebatõenäolised. Kui kapoti üles tõstad siis ventikate all külgedel jooksevad ühendused. Vähemalt minu v6 'l on nii. Näed neid kohe, ei saa mööda vaadata.

Jahjaa ja see temp andur seal radika küljes on suht pornos kohas. Minu v6'l on ta vasakul (juhi pool siis) ja natuke üleval, asjade vahel seal. Pm pimesi pead selle lahti ühendama - käsi mahub kenasti vahele aga muffigi peale selle käe pistmist sinna, ei näe. Jube halvasti tuleb lahti, kuna sa ei näe kuidas seda kinnitust seal avada - pead kompima.


Ja andurid võivad ka kala panna - vahepeal toimib, vahepeal mitte. Elektroonika värk on vahest ikka saatanast. Ise ajan enda kondi probleemi taga - eks see raibe kuskil vigases kaablis on aga ku......, ülesse ka ei leia...

omega1996
Huviline
Postitusi: 354
Liitunud: 03 Veebr 2008 14:39
Asukoht: Viimsi Vald, Tammneeme Küla
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: K:mootori temp

Postitus Postitas omega1996 » 11 Juul 2016 10:49

SilverASH kirjutas:
omega1996 kirjutas:Mismoodi sa seda klemmi värki mõtled? (äkki mingi eskiis,kuidas vms)Teeb silla? Kas süüde sees? Ja kui andur peetis siis ei tohiks vendid tööle hakata?
Klemmi värki mõtlen nii, et aku pluss klemmi külge ühendub üks või mitu juhet - seal peaks olema selline U kujuline "pesa" vms, mille saad siis paari poldiga kinni keerata külgede pealt ja selle U kujulise pesa vahele lähvad siis juhtmed. Minul antud juhul oli täitsa sealt U pesast just see ventikate kaabel lahti tulnud. Kukkus lihtsalt pesast ära, kuna poldid polnud kinni. Ime üldse, et need teisedki seal vahel kuidagi seisid ja ühendust andsid.
Kas nüüd see õige on, et minu masinal otse aku pealt releedesse jookseb see kaabel aga nii ta on seal. Vb on kellegi enda looming aga asi toimib, kui korralikult kinnitatud on.

Ühesõnaga vaata aku klemmid ja sealt joosvad kaablid igaksjuhuks üle.

Kui sa nüüd lähed seda temp andurit testima ühe juhtme jupiga siis jah, süüde peab sees olema, muidu releed ei anna voolu edasi.
Arvesta, et anduri ühendused võivad olla ka oksüdeerunud - vahepeal annab kontakti vahepeal mitte. Samuti võib kaabel aku plussi küljes olla nii, et vahepeal annab kontakti, vahepeal mitte. Ntx raputamise peale jookseb vahepeal paika, vahepeal hüppab paigast ära.
Lihtsalt ideed, mida kerge ise testida. Kindlasti on abiks ka tester.

Lisaks kui sul tester olemas siis vaata üle ventikate juures olevad ühendused - kuigi need suht ebatõenäolised. Kui kapoti üles tõstad siis ventikate all külgedel jooksevad ühendused. Vähemalt minu v6 'l on nii. Näed neid kohe, ei saa mööda vaadata.

Jahjaa ja see temp andur seal radika küljes on suht pornos kohas. Minu v6'l on ta vasakul (juhi pool siis) ja natuke üleval, asjade vahel seal. Pm pimesi pead selle lahti ühendama - käsi mahub kenasti vahele aga muffigi peale selle käe pistmist sinna, ei näe. Jube halvasti tuleb lahti, kuna sa ei näe kuidas seda kinnitust seal avada - pead kompima.


Ja andurid võivad ka kala panna - vahepeal toimib, vahepeal mitte. Elektroonika värk on vahest ikka saatanast. Ise ajan enda kondi probleemi taga - eks see raibe kuskil vigases kaablis on aga ku......, ülesse ka ei leia...
On see andur täpselt selle jahutusvooliku all? Vähemalt mulle tundub ainuke asi oma fl v6l.

Kasutaja avatar
SilverASH
Klubiliige
Postitusi: 293
Liitunud: 04 Apr 2016 17:23
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K:mootori temp

Postitus Postitas SilverASH » 11 Juul 2016 13:09

omega1996 kirjutas:On see andur täpselt selle jahutusvooliku all? Vähemalt mulle tundub ainuke asi oma fl v6l.
Radika vasakus ääres (tagant ette vaadates siis), mingid voolikud jooksid sealt jah ja mingid juhtmedki on ees. Ühendub otse radikasse.

Pead sellel anduril kaabli tagant ära saama ja siis kaabli pistikul on 3 klemmi, millest 2 siis pead ühe juhtmejupiga kokku ühendama. Süüde sees.
Kui andur ise kala paneb ja sa selle temp anduri radika seest välja keerad siis arvesta, et kogu jahutusvedelik jookseb sulle kaela. Niiet kui peaksid andurit kätte tahtma radikast saada siis lase enne kogu süsteem jahutusvedelikust tühjaks.
Kui vaid pistiku lahti ühendad siis pole probleemi.

Rax
Klubiliige
Postitusi: 2947
Liitunud: 08 Mär 2013 00:31
Auto: 2.5DTI
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 39 korda

Re: K:mootori temp

Postitus Postitas Rax » 11 Juul 2016 13:56

Pistik ise tuleb suht raskelt, sest kõrv mida on vaja vajutada pistiku eemaldamiseks, ei liigu hästi. Vaja lapiku peaga kruvika abi, ruumi sellejaoks vähe, kuid teostatav.
Anduri eemaldamiseks soovitaks radikas eemaldada, miks? mugavam toimetada ja eks selle anduriga on ka omad miinused. Välja keerates võid selle katki keerata ja siis anduri tagumine osa jääb radikasse, see oleks halb ju.
Kui uut sisse keerata, siis ei pruugi pidama jääda. Hea oleks torumeeste teipi kasutada, mida siis keerutad ümber keerme. Noh pikk jutt, aga viga ei pruugigi üldse seal peituda. :lol:
56232754

omega1996
Huviline
Postitusi: 354
Liitunud: 03 Veebr 2008 14:39
Asukoht: Viimsi Vald, Tammneeme Küla
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: K:mootori temp

Postitus Postitas omega1996 » 11 Juul 2016 14:08

Ah andur odav, vahetab ära enda rahustuseks, kui viga jääb siis otsib edasi

Kasutaja avatar
SilverASH
Klubiliige
Postitusi: 293
Liitunud: 04 Apr 2016 17:23
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K:mootori temp

Postitus Postitas SilverASH » 11 Juul 2016 14:17

ragenor kirjutas:Pistik ise tuleb suht raskelt, sest kõrv mida on vaja vajutada pistiku eemaldamiseks, ei liigu hästi. Vaja lapiku peaga kruvika abi, ruumi sellejaoks vähe, kuid teostatav.
Anduri eemaldamiseks soovitaks radikas eemaldada, miks? mugavam toimetada ja eks selle anduriga on ka omad miinused. Välja keerates võid selle katki keerata ja siis anduri tagumine osa jääb radikasse, see oleks halb ju.
Kui uut sisse keerata, siis ei pruugi pidama jääda. Hea oleks torumeeste teipi kasutada, mida siis keerutad ümber keerme. Noh pikk jutt, aga viga ei pruugigi üldse seal peituda. :lol:
Jep, võta lühike lapik kruvikas ja siis natuke aega nikerdad, saad lahti.
Ja ega ma ei öelnudki et viga kindlasti seal on. See on lihtsalt üks võimalik koht :) Kui sa temp anduri pistiku õiged klemmid kokku paned siis peavad hakkama ventikad tööle, muidugi juhul kui relee korras on, kaitse terve ja juhtmed/muud ühendused ka korras.

Niisama vast pole mõtet seda vahetada, sest pead ka jahutusvedeliku siis uue panema. Ja ära seda sealt saada on ikka paras jura. Ragenor 'i kirjutatud mõte, et radikas eemaldada on päris hea mõte, juhul kui andurit hakkad vahetama.
Kõigepealt võta juhtme jupp, otsad puhtaks ja proovi ikka temp anduri pistiku klemmid omavahel ühendada. Vist olid kaks äärmist. Kui ei olnud siis lased lihtsalt kaitse läbi, süüde välja ja uus kaitse sisse ning uuele testile. Lihtsam kui esialgu andurit vahetada.

omega1996
Huviline
Postitusi: 354
Liitunud: 03 Veebr 2008 14:39
Asukoht: Viimsi Vald, Tammneeme Küla
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: K:mootori temp

Postitus Postitas omega1996 » 11 Juul 2016 14:54

SilverASH kirjutas:
ragenor kirjutas:Pistik ise tuleb suht raskelt, sest kõrv mida on vaja vajutada pistiku eemaldamiseks, ei liigu hästi. Vaja lapiku peaga kruvika abi, ruumi sellejaoks vähe, kuid teostatav.
Anduri eemaldamiseks soovitaks radikas eemaldada, miks? mugavam toimetada ja eks selle anduriga on ka omad miinused. Välja keerates võid selle katki keerata ja siis anduri tagumine osa jääb radikasse, see oleks halb ju.
Kui uut sisse keerata, siis ei pruugi pidama jääda. Hea oleks torumeeste teipi kasutada, mida siis keerutad ümber keerme. Noh pikk jutt, aga viga ei pruugigi üldse seal peituda. :lol:
Jep, võta lühike lapik kruvikas ja siis natuke aega nikerdad, saad lahti.
Ja ega ma ei öelnudki et viga kindlasti seal on. See on lihtsalt üks võimalik koht :) Kui sa temp anduri pistiku õiged klemmid kokku paned siis peavad hakkama ventikad tööle, muidugi juhul kui relee korras on, kaitse terve ja juhtmed/muud ühendused ka korras.

Niisama vast pole mõtet seda vahetada, sest pead ka jahutusvedeliku siis uue panema. Ja ära seda sealt saada on ikka paras jura. Ragenor 'i kirjutatud mõte, et radikas eemaldada on päris hea mõte, juhul kui andurit hakkad vahetama.
Kõigepealt võta juhtme jupp, otsad puhtaks ja proovi ikka temp anduri pistiku klemmid omavahel ühendada. Vist olid kaks äärmist. Kui ei olnud siis lased lihtsalt kaitse läbi, süüde välja ja uus kaitse sisse ning uuele testile. Lihtsam kui esialgu andurit vahetada.
Aga kui andur mängib? No ala kui proovin seda juhtme värki,et siis töötab? Aga reaalselt on läbi ja kord töötab ja kord mitte või vigase anduri puhul ei hakka tööle selle juhtme trikkiga?

Kasutaja avatar
SilverASH
Klubiliige
Postitusi: 293
Liitunud: 04 Apr 2016 17:23
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K:mootori temp

Postitus Postitas SilverASH » 11 Juul 2016 15:01

Vigase anduri puhul hakkab just vent tööle, sest sa võtad anduri vahelt ära ja ühendad andurisse minevas pistikus otsad ühe juhtmega ju kokku. Sildad ära korraks.
See annab siis sulle teadmise kas kaablid, ühendused ja relee toimib või ei.

Temp anduri enda pistikus pole sul midagi teha, kui sa juhtme ära ju võtad. Ega sealt mingit infot sa ei saa juhtme jupiga. Küll aga annab andurit ennast testriga testida - sellel peab olema mingi kindel takistus. Kui suur takistus olema peab, seda ma ei tea.
Äkki kellegil vedeleb töökorras temp andur, millele saab testri järgi visata ja öelda mis see takistus on. Vb aitab ka google selle koha pealt.

Arvesta, et ka relee ühendused võivad oksüdeerunud olla ja ka relee võib vahest töötada, vahest mitte.

omega1996
Huviline
Postitusi: 354
Liitunud: 03 Veebr 2008 14:39
Asukoht: Viimsi Vald, Tammneeme Küla
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: K:mootori temp

Postitus Postitas omega1996 » 11 Juul 2016 17:15

Piilusin siis korraks radika juurde uuesti, radika küljes kaks andurit? Kahel asjal läksid pistikud järgi mis on omakorda radikas,üleval ja all.
Mis andurist siin juttu on? http://www.omegaowners.com/forum/index. ... c=113765.0" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
SilverASH
Klubiliige
Postitusi: 293
Liitunud: 04 Apr 2016 17:23
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K:mootori temp

Postitus Postitas SilverASH » 11 Juul 2016 17:55

omega1996 kirjutas:Piilusin siis korraks radika juurde uuesti, radika küljes kaks andurit? Kahel asjal läksid pistikud järgi mis on omakorda radikas,üleval ja all.
Mis andurist siin juttu on? http://www.omegaowners.com/forum/index. ... c=113765.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Minu meelest oli radika küljes see alumine jahutusvedeliku temp andur. See teine vist võiks olla õli temp andur, sest nagu aru olen saanud siis ka õli jookseb radikast läbi.

Mis temp andur sellel juhendil on, seda ma päriselt öelda ei oska. Aga oma hiire ajuga pakun/arvan ehk annab see andur seal ajule mootori temperatuuri info.
Üks mis on kindel, sellest radika küljes olevast temp andurist oleneb, kas vendid hakkavad tööle või ei. Läbi käidud tee mul Audiga ja samuti Opeli peal jurasin ventidega.

Rax
Klubiliige
Postitusi: 2947
Liitunud: 08 Mär 2013 00:31
Auto: 2.5DTI
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 39 korda

Re: K:mootori temp

Postitus Postitas Rax » 11 Juul 2016 18:29

Õli jookseb seljuhul läbi kui auto omab atm kasti, muul juhul ainult tosool.
56232754

GertK
Klubiliige
Postitusi: 798
Liitunud: 16 Nov 2011 16:52
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: K:mootori temp

Postitus Postitas GertK » 11 Juul 2016 18:42

Autom.kastil on kondiradikas siis käigukasti radikas ja siis tavaline radikas
● 5866 5966
Mercedes-Benz ML350 06' [761BBX]

Wir Rasen Nicht, Wir Fliegen Tief :twisted:

omega1996
Huviline
Postitusi: 354
Liitunud: 03 Veebr 2008 14:39
Asukoht: Viimsi Vald, Tammneeme Küla
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: K:mootori temp

Postitus Postitas omega1996 » 11 Juul 2016 18:47

Just nii atm on ja kolm radikat küljes. Homme üritan täpsemalt teada saada kus mis andur on täpselt.

Rax
Klubiliige
Postitusi: 2947
Liitunud: 08 Mär 2013 00:31
Auto: 2.5DTI
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 39 korda

Re: K:mootori temp

Postitus Postitas Rax » 11 Juul 2016 19:09

Vb teil jh kolm. Minuomal 2. Kõige esimene kont ja siis jahutus, mille seest jookseb kasti jahutus torud läbi.
56232754

Vasta