1. leht 1-st

Ragin ja mürin külmkäivitamisel 100kW man.

Postitatud: 12 Sept 2016 07:35
Postitas Aaerrtee
Pole veel jõudnud töökotta viia, aga ehk keegi oskab puusalt kohe midagi pakkuda:
Külmkäivitusel (ja vähemalt 2h+ seisnud mootoril) on tavaline ja normaalne see, et alguses on mootor minut aega valjem ja töötab rikkama seguga. Aga nüüd on lisaks tekkinud mingisugune ragin ja mürin, mis vältab kohe pärast käivitumist umbes 5-20 sekundit, vahel jääb kohe järgi, vahel ragiseb isegi 30 sekundit. Kui ära kaob, siis tagasi ei tule kordagi ning ilmneb jälle uuesti, kui mootor päris maha jahtunud ning uuesti käivitada. Silmaga kapoti all midagi kahtlast ei ole, rihmad tunduvad oma kohtade peal olevat.

Rihmad vahetatud 35k tagasi, õli umbes 3k tagasi. Kas äkki hakkab mingi asi läbi minema sellise raginaga (sõiduomadused pole kuidagi muutunud)?

Kui iseseisvalt/töökojas vea teada saan, annan siia niikuinii ka teada :)

Re: Ragin ja mürin külmkäivitamisel 100kW man.

Postitatud: 12 Sept 2016 08:18
Postitas SilverASH
Kas heli tuleb äkki juhi poolt rattakoopast? Osadel on seal koopas kuskil mingi lisa õhu pump, mis puhub katid soojaks. See pidavat ragisema jms.
Puusalt pakutud varjant hetkel.

Re: Ragin ja mürin külmkäivitamisel 100kW man.

Postitatud: 12 Sept 2016 08:52
Postitas Aaerrtee
Jah, täpselt sealt tulebki.
Eeldan, et tegu siis võib olla sellise jupiga: http://aeromotors.ee/kataloog/opel/omeg ... 864;s10660" onclick="window.open(this.href);return false;

Arvatavasti hakkab siis läbi minema? Päris uut kindlasti 200€+ eest kohe tellida ei saaks, aga ehk saab kasutatud variandi kuskilt esialgu prooviks. Iseenesest katalüsaatori aeglasem soojendus poleks probleemiks, aga pole mõtet ka niisama kütust raisata ja keskkonda saastada :D

Tänud suuna eest!

Re: Ragin ja mürin külmkäivitamisel 100kW man.

Postitatud: 12 Sept 2016 09:03
Postitas SilverASH
Seda pidavat saama ka remontida.
Mul endal ka reede hommikul kostus kõrinat sealt vaikselt - tähendab, mul tekib sama probleem varsti :)

Iseenesest võib selle ära ka võtta. Paljud just nii teevadki. Vähemalt lugenud ma nii olen.
See pump pidavat kati ülesse soojendama, et siis peab katt kauem vastu. Kuigi need kes ära võtnud, ütlevad et vahet ei ole mitte mingit.

Ja töötab see pump ainult alguses mingi pool minti kuni minut vms...

Re: Ragin ja mürin külmkäivitamisel 100kW man.

Postitatud: 12 Sept 2016 09:34
Postitas Aaerrtee
All arvatavasti juba päevi näinud katalüsaator (kevadisel ülevaatusel tundus olevat igatahes välisel vaatlusel), kuid heitgaasid olid veel märgatavalt alla piirnormide. Kui nüüd veebruaris uuesti TÜVi minek, siis vaatan, mis olukord valitseb. Aga võib-olla siis mõistlik see praegu ajutiselt kasvõi maha võtta - vähem raginat ja päris läbi ka veel seda juppi ei laseks (kui see ragin muidugi eelneb kindlale ülesütlemisele).

Igaljuhul tänud!

Re: Ragin ja mürin külmkäivitamisel 100kW man.

Postitatud: 12 Sept 2016 09:37
Postitas Jospa
Pole mõtet remontida seda pumpa, kui katki siis katki, midagi ei juhtu kui see ei tööta enam.

Re: Ragin ja mürin külmkäivitamisel 100kW man.

Postitatud: 12 Sept 2016 09:41
Postitas Aaerrtee
Vaatasin veel sarnaseid teemasid - kuna jubin vist päris hästi tehases külge pandud, siis pigem võtta vastav relee ära ja jätta niimoodi? Või oot, kas ainult sellest piisaks, peaks ikka füüsiliselt kuidagi ka vooluahela sealt ära võtma? :mrgreen:

Re: Ragin ja mürin külmkäivitamisel 100kW man.

Postitatud: 12 Sept 2016 09:52
Postitas SilverASH
Pistiku ühendad lahti ja näiteks teibid kinni. Kui tubli olla tahad siis võtad juhtmekimbust selle kaabli välja :D
Mina ühendaks lahti ja teibiks kinni pistiku ja tõmbaks kuhugi kenasti nipukaga kinni. Ei ole parim lahendus aga kõige lihtsam ja toimiv ka.
Relee iseenesest võib pessa jääda - ega tal enam ju midagi juhtida pole, kui kaabli ära võtad.

Re: Ragin ja mürin külmkäivitamisel 100kW man.

Postitatud: 12 Sept 2016 09:58
Postitas Aaerrtee
Selge pilt, kõlab mõistlikult. Õhtul saan masinale ligi ning isoleerin ja tõmban viisakalt juhtme esialgu kinni. Eks muidugi saab tagantjärgi kahetseda, kui peakski kohe katalüsaatori ja väljalaskega jamad tekkima - aga niisama autot ei käivita igapäevaselt, saab alati vähemalt 3-10km otsasid ning vast mõnda aega nõnda on rahulik.

Re: Ragin ja mürin külmkäivitamisel 100kW man.

Postitatud: 12 Sept 2016 13:24
Postitas Jospa
Sõida võimalusel rohkem, nii saad kondensist lahti. Mul elukaaslane sõitis pool aastat iga päev ca. 10km....õlikorgi maha võtsin siis vastu vahtis kollakas plöga

Re: Ragin ja mürin külmkäivitamisel 100kW man.

Postitatud: 14 Sept 2016 08:44
Postitas Aaerrtee
Kord kuus tuleb 200km+200km otsasid ka, aga igapäevaselt üle 10km+10km välja ei venita. Praeguste ilmadega muidugi soojeneb mootor kiiresti ja temperatuur üsna ruttu 95 kraadi juures. Läbisõit aastas tuleb kõigest 10k hetkel nõnda, peab leidma variante selle suurendamiseks :mrgreen: