1. leht 2-st

Klapiääre tihendite vahetus

Postitatud: 13 Juun 2018 21:23
Postitas Poust
Tere. On keegi vahetanud klapisääretihendeid kui kaaned peal on?
Milline töökäik olla võiks? Olen kuulnud et suruõhku küünlaaugust sisse lasta. Ja isegi on vist nööri küünlaaugust sisse aetud ja siis kolb ülemisse asendisse keeratud?
Ma ise olen neid vahetanud ainult ohc mootoritel ja siis kui kaaned maas on olnud. Hetkel tahaks nagu kaaned peale jätta.

Mootoriks 2.6 132kw
Nb!
kui keegi huvitatud haapsalust 100km raadiuses ise neid vahetama siis andke teada ps i :wink:

Re: Klapiääre tihendite vahetus

Postitatud: 13 Juun 2018 21:28
Postitas Enrix
Kas need kõigi 2,6 motode viga sest arvan, et minuomal mõnda pole enam alleski. Nii, et ootan ka infot.

Re: Klapiääre tihendite vahetus

Postitatud: 14 Juun 2018 12:07
Postitas raudpats0
suruõhk jah. nööriga võid haiget teha.

Re: Klapiääre tihendite vahetus

Postitatud: 14 Juun 2018 16:50
Postitas Poust
See kolb tuleb siis ülemisse asendisse ka sättida w? juhuks kui peaks klapp alla tahtma kukkuda või on klapivars piisavalt pikk,et silkusse ära ei kaoks.

Oskab ehk keegi suunata kuhugi lehele või ise seletada step by step :roll: siis otsustan kas jätan raha töökotta kuhugi või proovin ise kätt :mrgreen:

Re: Klapiääre tihendite vahetus

Postitatud: 14 Juun 2018 19:36
Postitas Martin
kolb Ü.S.S asendis ei tohiks klapp sul kuskile liiga alla vajuda., kindlasti ei kuku klapisääre uksist välja. See oleks nagu liiga ulme juba.

Re: Klapiääre tihendite vahetus

Postitatud: 14 Juun 2018 21:54
Postitas JS
Enrix kirjutas: 13 Juun 2018 21:28 Kas need kõigi 2,6 motode viga sest arvan, et minuomal mõnda pole enam alleski. Nii, et ootan ka infot.
Paistab jah, mu 2.6-el sama seis :D

Re: Klapiääre tihendite vahetus

Postitatud: 15 Juun 2018 00:07
Postitas Raivz
Aga kindlasti tuleb väntvõll kuidagi fikseerida. Võib kolvi minema lükata.

Re: Klapiääre tihendite vahetus

Postitatud: 15 Juun 2018 09:48
Postitas raudpats0
Martink91 kirjutas: 14 Juun 2018 19:36 kolb Ü.S.S asendis ei tohiks klapp sul kuskile liiga alla vajuda., kindlasti ei kuku klapisääre uksist välja. See oleks nagu liiga ulme juba.
klapp kkukub niipalju alla et lukusteid enam peale ei saa.

Re: Klapiääre tihendite vahetus

Postitatud: 15 Juun 2018 09:51
Postitas raudpats0
lihtsam on otsida töökoda kellel klapivedru rakis olemas. ise saab ka teha aga suht mõttetu.


suruõhk hoiab ise klappi üleval. vahet pole mis asendis kolb on. üle 10 at on vaja et klapisääre lukusti lahti saaks vajutada ehk tavakasutaja kompressorid niipalju välja ei anna.

klapp ise päris välja ei kuku kui midagi juhtub. lihtsalt äärmiselt sitt on üles tagasi tõsta.

Re: Klapiääre tihendite vahetus

Postitatud: 15 Juun 2018 11:08
Postitas Martin
kas tal on süvendid tõesti nii sügavad, et lukustit peale ei saa? Siis pole võimalik nendel mootoritel ka klappe pähe sõita.

Re: Klapiääre tihendite vahetus

Postitatud: 15 Juun 2018 11:15
Postitas Raivz
Muide, kukub päris kergelt klapp alla, kui suudad veidi valesti vastu minna.
Olen vähemalt korra ühel autol näinud vaeva, et klappi tagasi saada, kuna kolb liikus ära (stoperdamine oli kehva) ja uut tihendit peale lükates sai klapile veidi valesti surutud ja lups läinud ta oligi. ;) U 8-10bar survet oli peal. (aga kolvirõngaste vahel lekib pisut, klapid pole ka nagunii ideaalselt tihedad, rakis millega suruõhku kolvi peale lased laseb ka pisut läbi)

Re: Klapiääre tihendite vahetus

Postitatud: 15 Juun 2018 12:05
Postitas raudpats0
See kellega arutasin klapisääre tihendite vahetust ütles et surve tuleb taha jätta.

Martin need süvendid on tõesti nii sügavad ja klapile piisab 0,01mm et kõveraks lüüa. Ehk siis tahmakihist kolvil või klapil.

Re: Klapiääre tihendite vahetus

Postitatud: 15 Juun 2018 14:54
Postitas Martin
Ega nukkvõll klappe miinimum asendisse lükka kui klapi täitsa avatud asendisse surub, seal ikka omajagu tolerantsi maad veel ees.
Aga kui klapisüvend on piisav, et Ü.S.S asendis klapp kolbi ei puudutaks, siis pole võimalik ka klappe ka pähe lasta, kui hammasrihm peaks purunema.
Jah 0,01mm piisab et klapp kõveraks lasta, kuid sellest piisab ka et klappi toetada, kui klapitappi peale panna.
Kordan, need on eeldused. Tegelikult ma ei tea, kas antud mootoril spetsiifiliselt on piisavalt sügavad klapisüvendid, mis ellimineeriksid võimaluse klappe pähe lasta hammasrihma purunemisel. Enamikul mootoril see nii ei ole, ning klapid käivad rihma purunemise tagajärjel kolvile pähe ära.

Re: Klapiääre tihendite vahetus

Postitatud: 15 Juun 2018 15:32
Postitas raudpats0
Martink91 kirjutas: 15 Juun 2018 14:54 Ega nukkvõll klappe miinimum asendisse lükka kui klapi täitsa avatud asendisse surub, seal ikka omajagu tolerantsi maad veel ees.
Aga kui klapisüvend on piisav st, Ü.S.S asendis klapp kolbi ei puuduta, siis pole võimalik ka klappe ka pähe lasta, kui hammasrihm peaks purunema.
Ja 0,001mm piisab et klapp kõveraks lasta, kui sellest piisab ka et klappi toetada, kui klapitappi peale panna.
Ei viitsi sulle mehaanikat õpetama hakata.

Re: Klapiääre tihendite vahetus

Postitatud: 15 Juun 2018 16:14
Postitas Martin
ma arvan, et mehhaanika insenerile on natukene keeruline suvalisel mehhaanikat õpetada ka.