3. leht 3-st

Re: ebersprächeri lisasoojendi kontroll/remont

Postitatud: 12 Jaan 2017 11:00
Postitas Rax
See on siis normaalne et kohe ei peagi sooja tulema?
Kas termokas ka mängib siin rolli?
Täna hommikul ka küttis, pluss on see et mootor käivitub kergemalt peale soojendamist. Panin kella neljaks ka puhuma.

Re: ebersprächeri lisasoojendi kontroll/remont

Postitatud: 12 Jaan 2017 21:07
Postitas japs4u
Kas neid eberi kellasi saab ka eraldi osta.ja kas neid saab paigaldada nendele eberitele millel kell puudub

Re: ebersprächeri lisasoojendi kontroll/remont

Postitatud: 12 Jaan 2017 21:10
Postitas Rax
Jah saab.
Minul on tehase eber+ hiljem paigaldatud taimer.

Re: ebersprächeri lisasoojendi kontroll/remont

Postitatud: 18 Mär 2018 12:18
Postitas HrRusski
joonist ühenduse kohta kellelgi. eelmine omanik on sealt midagi ära korjanud . :( 8)

Re: ebersprächeri lisasoojendi kontroll/remont

Postitatud: 15 Apr 2019 18:40
Postitas Andrus
oskaja kirjutas: 08 Jaan 2016 10:59 Äratan natuke vana teema üles.

Autol on peal Eber D3WZ koos taimeri ja kaugjuhtumispuldiga.
Ahi töötab tavaliselt normaalselt, st. kui auto käivitan siis läheb ka ahi ilusti täistuuridel käima ja kui auto suretan siis lõpetab ka ahi oma töö. Samuti kui taimerist/puldist käima/seisma lülitan.
Aga probleemiks on see, et kui panen taimeriga hommikuks kütma, siis autosse minnes on ahi üsna vait ja sooja asemel tuleb ventikast külma õhku.
Olen erinevaid variante proovinud nii ahju töötsükli pikkusega, temperatuuri, ventika kiiruse ja puhumise suundadega jne aga ikka on hommikul sama tulemus- esiklaasile on mõned rusika suurused laigud mingil hetkel alla serva sulatanud, ahi uriseb peaaegu hääletult, salongi vent puhub üsna väikse kiirusega ja avadest tuleb vaid jahedat/külma õhku.
Kusjuures sellist "nalja" teeb ainult siis kui mind ennast auto ligiduses pole.
Kui ise auto läheduses olen siis töötab eeskujulikult.
Näiteks eile panin, täiesti maha jahtunud autol, taimeriga ahju surisema (töötsükli pikkuseks panin 90min, salongis keerasin temperatuuri ja ventika max. peale) ja kuskil 30min pärast tuli juba üsna leiget ning umbes tunni möödudes tuli juba üsna sooja õhku.
Kogu aja käis ahi kenasti täistuuridel.
Täna hommikuks panin taimeriga asja taas surisema ja tulemus oli ikka sama nagu teistel hommikutel.

Milles võiks probleem olla või kust otsima hakata?
Sama auto nüüd minu käes. Ainuke vahe, et nüüd 5kw ahi peal. Kõik asjad tglt toimivad. Aga hommikul/külmaga töötab ahi ainult u 15minutit, kui mootor seisab. Vahet pole, kas läheb taimeriga käima või panen ise puldist. Salongipuhur jääb tööle. Ja kui selle aja sees autosse minna, siis on ka salong soojem.
Ise mõtlen, et äkki jahutusvedeliku tsirkulatsiooni pump lahja ja ei jõua piisavalt tosooli ringi ajada, kui mootor seisab. Tosool ei käi piisavalt ringi ja ahju temp andur registreerib, et soovitud temperatuur on saavutatud.
On selline asi võimalik üldse? Mis veel võiks sellist janti põhjustada?

Re: ebersprächeri lisasoojendi kontroll/remont

Postitatud: 15 Apr 2019 19:45
Postitas Martin
ahju peal on temperatuuri sensor, kui ahju sees vedeliku temp üle 70 kraadi läheb(võimalik ka siis, kui vedelik ringi ei liigu), lülitatakse ahi välja.

Re: ebersprächeri lisasoojendi kontroll/remont

Postitatud: 16 Apr 2019 14:56
Postitas oskaja
Minu ajal see lisa pump toimis kenasti...paisupaagis oli näha, et üsna hea tempoga paiskas sinna jahutusvedeliku tagasi.
Ja nagu mu vanast postitusest võib lugeda siis ise auto kõrval vahtides ja katsetades (mitmel korral) toimis asi ideaalselt. Aga hommikuti oli ikka vaikus.

Re: ebersprächeri lisasoojendi kontroll/remont

Postitatud: 16 Apr 2019 16:40
Postitas Martin
kas ventilaator ise käima läheb autos? Kliimaplokk võtab pildi ette selljuhul.
Oleneb kuidas eber retrofititud on, on täitsa võimalik, et pump ajab vedeliku ringi, ja ringlus läheb ka kuumaks, aga kui salongi vent radiaatorit läbi ei puhu, siis pole seal midagi ka mis vedeliku maha jahutaks ja nõndamoodi vedelik kiiresti ülessse kuumenebki ja tagajärjena kiiresti eberi välja lülitab.
Ja paisupaaki küll vedelik voolada ei tohiks, nagu paisupaak ei ole vedeliku läbikäigu osa, tal on küll radiaaotri otsas(originaalis tegelikult aku juures) väljund õhumullidele, kuid otseselt ringlust seal olemas ei tohiks olla.

Re: ebersprächeri lisasoojendi kontroll/remont

Postitatud: 16 Apr 2019 18:24
Postitas Andrus
Salongivent ikka töötab. Kui selle 15 minuti jooksul autosse minna, siis on tunda, et puhub sooja. Käivitamisel ei näita siis eelsüüteküünalde tuld kh, sest mootor niipalju soe juba.

Re: ebersprächeri lisasoojendi kontroll/remont

Postitatud: 17 Apr 2019 00:19
Postitas oskaja
Sellest väiksest vollast mis radika poolt paisupaaki siseneb, sealt mu arust jooksis paaki ka...kui just segamini millegagi praegu ei aja.
Samas mingi joonise järgi vaatasin, et voolikud olid kõik nagu õigesti ühendatud.