Suurenenud kütusekulu kohapeal...

Kõik asjad mis on seotud mootoritega nii diisel kui bensiin ja gaas.
Kasutaja avatar
AnvarV
Üldmoderaator
Postitusi: 1011
Liitunud: 17 Juul 2012 22:24
Asukoht: Rakvere/Tallinn
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 84 korda

Re: Suurenenud kütusekulu kohapeal...

Postitus Postitas AnvarV »

Kardan, et automaatkast mängib ka seismiseajal mingisugust rolli.
Muidugi samalajal oli ka makk + soendus järgi + parktuled.
svenN
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Suurenenud kütusekulu kohapeal...

Postitus Postitas svenN »

mul 85kw manuaal. hommikul käima pannes pöörded kuskil 1400 kanti, ja kütusekulu 1,5 l/h. soojenedes pöörded tõmbab kuskil 800-900 ja kulu kuskil 1,0-1,1 l/h
mart156
Huviline
Postitusi: 177
Liitunud: 30 Juul 2012 11:20
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Suurenenud kütusekulu kohapeal...

Postitus Postitas mart156 »

Mul käis nii kui kohapeal kui tuled põlesid kliima oli maksimum sooja peal ja muusika käis ikka suhteliselt kõvasti koos woofriga aga ikkagi jäi küttekulu 0,9-1,0 vahele.
Alaripri
Huviline
Postitusi: 249
Liitunud: 28 Veebr 2013 18:08
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Suurenenud kütusekulu kohapeal...

Postitus Postitas Alaripri »

Minul isiklikult külma mootoriga 1.1-1.2l/h, soojaga 0.8-0.9l/h, 2.5 diisel 110kw automaat. Tuttaval täpselt sama masin, ainult manuaal, tal kohapeal külmaga 0.9l/h, soojaga 0.6l/h
Kasutaja avatar
reims86
Huviline
Postitusi: 1107
Liitunud: 26 Jaan 2009 11:05
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Suurenenud kütusekulu kohapeal...

Postitus Postitas reims86 »

Alaripri kirjutas:Minul isiklikult külma mootoriga 1.1-1.2l/h, soojaga 0.8-0.9l/h, 2.5 diisel 110kw automaat. Tuttaval täpselt sama masin, ainult manuaal, tal kohapeal külmaga 0.9l/h, soojaga 0.6l/h
Suht samad andmed ka mul :)
Omega FL 2,5 TDI 2002, Navara D40 2010a 8) , Audi A4 2,5TDI 1999a,
Andre2012
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Suurenenud kütusekulu kohapeal...

Postitus Postitas Andre2012 »

Mul nüüd viimased kaks kuud stabiilselt ühtlane tarbimine...selline nagu peab. Külmkäivitusel (-15) umbes 2,5L/h, mõne minuti pärast 1,0L/h ning mõne kilomeetri sõidu järel 0,8-0,9l/h (sõltuvalt siis, kas tuled ja vent jms). Ka maantee kulu normaalne ehk siis tavasõidul (keskmine kiirus 95km/h ning mõni möödasõit) 6,0-6,2L/100km ning ökosõidul keskmise kiirusega 90km/h ilma möödasõitudeta (nt öösel) 5,6L/100km - pean mainima, et kuuesilindrilise mootori kohta võib rahule jääda - praise the BMW :) Teoreetiliselt peaks suverehvidega kulu veel miski 0,1-0,2 võrra alanema, kuid kes teab ...

Anyways...olen küll algusest peale (viimased 7a, mil olen autoomanik olnud) üsna Statoili vastane olnud ning tankinud sealt üsna harva, kuid tegin siin pisikesed kalkulatsioonid ning jõudsin järeldusele, et muudan oma põhimõtet ja suhtumist ning hakkan tankima võimalusel ainult Statist. Seda sellisel lihtsal põhjusel, et kui viimased aasta aega (enne selle teema püstitamist siia foorumisse) tankisin ainult 5+ tanklast, säästsin sellega miski 12-13€, kuid tänu s*tale kütusele tegin väljaminekuid 24€ eest + raiskasin tunde enda väärtuslikku aega, on tulemus see, et sääst oli olematu, kuid omaosalus see-eest väga suur. Kuna Stat on selline suurem ettevõte ning vajab enda maine säästmist (sama oleks ka 5+ pidanud tegema, aga ei teinud), siis taolise juhtumi puhul on nendepoolne kompensatsioon oluliselt tõenäolisem - vaevalt on nad huvitatud, et keegi neile kütuse pärast miski jama pähe määrib vms. Enda kalkulatsiooni aluseks võtsin hetke kütusehinna nt 5+ tanklas ning Stati tavatanklas (ilma sooduskaardita), korrutasin selle enda keskmise kuu tarbimisega, mis on õnneks üsna väike (~80L) ning korrutasin selle omakorda 12 kuuga. Tulemused järgmised:

5+ tankla puhul: 1,344*80*12=1290,24
Statoili puhul: 1,360*80*12=1305,6

Vahe tuleb umbes 15€ aastas, mis aga on üsna marginaalne, kui võtta aluseks hiljuti tehtud 24€ väljaminekut 12-13€ säästu pärast, kus maksin peale 12-13€ ning lisaks mitmeid tunde probleemi tuvastamiseks ning likvideerimiseks.

Kindlasti on arvamusi mitmeid, kuid kuniks Stati kütusega probleeme ei esine (ebaühtlast mootoritööd, suurenenud kütusekulu, masina mittekäivitumist vms), olles omalt poolt teinud kõik selleks (filtrid, õlid jms korrapäraselt vahetatud), siis jään ühe kindla pakkuja juurde. Kui kõik kütusetšekid jm tõestus olemas (ning ei ole vahepeal mujalt kütust tankinud), siis peaks kõik õigused jääma tarbijale...kõigi eelduste kohaselt....
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Suurenenud kütusekulu kohapeal...

Postitus Postitas Tim »

Mida siis ka 5+tanklaketist küttefiltri analüüside kohta öeldi?
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Andre2012
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Suurenenud kütusekulu kohapeal...

Postitus Postitas Andre2012 »

Tim kirjutas:Mida siis ka 5+tanklaketist küttefiltri analüüside kohta öeldi?
Kuna see teema on põhimõtteliselt end ammendanud, siis jagan enda kirjavahetust 5+ tankla juhatajaga algusest lõpuni. See ei ole miski antireklaam 5+ tankla suhtes ega midagi. Mulle väga meeldis see tankla, teenindus jms, kuid lihtsalt enam ei taha võtta taolist riski. Igaüks ise teab, kuidas seda infot võtab. Kui kellelgi peaks tulevikus midagi sarnast juhtuma, siis võib antud teemapüstitus ning järgnev kirjavahetus aidata kiiremini probleemile jälile saada. Võib-olla olin mina lihtsalt üks erand ning teistel ei ole sarnast probleemi tekkinud ega teki ka tulevikus, kuid kui peaks tekkima, siis ärge öelge, et te ei teadnud :D

Niisiis kirjavahetus järgmine (jätan märkimata nimed ning mailiaadressid - nö andmekaitse põhimõttel):

7. jaanuar 2013:
Tere!

Tahtsin Teilt uurida võimaliku diislikütuse kvaliteedi languse kohta
paar nädalat tagasi (tühjenenud tankur?). Nimelt märkasin enda autol
viimase paar nädala jooksul olulist kütusekulu tõusu, mis väljendus
selles, et kohapeal seistes oli kütusekulu tõusnud 0,5-0,6L/h kohta
ehk siis 0,9L/h pealt 1,5L/h. Samuti maantee keskmine kulu oli
muutunud 5,8L/100km pealt 6,6L/100km kohta viimasel sõidul (sõidustiil
ühtlane). Tundus küll ebatõenäoline, et nii järsult, kuid siiski
vahetasin õhufiltri (mille viimati olin vahetanud 6 kuud tagasi), aga
muutust ei olnud. Plaanisin vahetama hakata ka kütusefiltrit, kuid
vahepeal toimus tarbimises väike muutus. Nimelt tankisin Teie juures
23.12.12 (~55 liitrit - paagi mahtuvus veidi üle 70 liitri) ning
sõitsin Haapsalusse ning kolm päeva hiljem tagasi ja märkasin mõlema
maanteesõidu juures ebaharilikult kõrget kütusekulu, mis tavapäraselt
peaks jääma alla 6L/100km, kuid seekord mõlemal juhul 6,5-6,6L/100km.
Seejärel märkasin ka seda, et kütuse tarbimine kohapeal seistes on
tõusnud ~0,5L võrra tunni kohta. Kõik see hakkas muutuma pärast
järgmist (04.01.13) tankimist (samuti Teie juures ning jälle umbes 55
liitrit). Pärast seda kui olin sõitnud ~10 km, märkasin iga foori
taga, et kohapeal tarbimine aina vähenes (1,5; 1,4; 1,3; 1,2 kuni
1,1L/h), mis tulenes ilmselgelt sellest, et vana ja uus kütus
segunesid ning annab aimdust, et viimasel tankimisel oli kütus parema
kvaliteediga. Kuna paagi põhja jäi viimasel tankimisel siiski ~20
liitrit eelmist (kehvema kvaliteediga kütust), siis peaks järgmisel
tankimisel kütuse tarbimine veelgi vähenema, kuid ilmselt pean siiski
hakkama kütusefiltrit vahetama, sest ei või iial teada, mis sinna
vahepeal tekkinud võib olla (olgugi, et vahetasin selle alles kevadel
~10 000km tagasi). Ilmades ei saa asi olla, sest temperatuur on
püsinud üsna muutumatuna viimasel paaril nädalal ning isegi suuremate
külmade ajal (~1 kuu tagasi) normaliseerus kütuse tarbimine kohapeal
juba mõne minuti jooksul pärast hommikust külmkäivitust.

Jään ootama Teie arvamust ja seisukohta antud situatsioonist.

Lugupidamisega,
-MINA
8. jaanuar 2013:
Tere!

Tänan info eest!

Kõikide meil müüdavate kütuste kvaliteedinäitajad vastavad Eestis kehtivatele nõuetele, selle kinnituseks on tanklas olemas sertifikaadid.
Kõikumisi võib kütuse kvaliteedis lubatud piirides ilmselt ette tulla, kuna ostame kütust sisse erinevatelt tarnijatelt (Orlen Eesti, Jetoil, Neste, MK Kamion).
Mahutis oleva kütuse kogus kütuse kvaliteeti ei mõjuta.
Meie eraldi kontrolli kütuse kvaliteedinäitajate kohta läbi ei vii, samuti ei kasuta me mingeid lisaaineid kütuse kvaliteedi muutmiseks.
Kütuste vastavussertifikaatidega saate soovi korral tutvuda tanklas kohapeal.

Lugupidamisega
TANKLA JUHATAJA
Oü Kaubserv
9. jaanuar 2013
Tere!

Tänud vastuse eest. Kummaline anomaalia sellisel juhul. Igal juhul
sõidan praeguse paagitäie maksimaalsel määral tühjaks, tangin
profülaktika mõttes mõnest teisest ("tunnustanud nimega") tanklast
ning vahetan ka kütusefiltri. Kui asi paraneb endisele (õigele)
tasemele, on kindel, et asi on kütuses ning sellisel juhul pean
kahjuks vahetama kütusepakkujat - kuigi kurvastusega, sest meeldib
teie poolt pakutav hind ning suurepärane klienditeenindus tanklas. On
muidugi pisike võimalus, et autol esines kolm nädalat mõni imelikumat
sorti anomaalia, sellisel juhul jään teie püsikliendiks edasi nagu
olen seda olnud viimased ~12 kuud.

Seniks kõike paremat teile.

Lugupidamisega,
MINA
9. jaanuar 2013:
Tere!

Tänan!
Ka mulle tundub see kummaline.
Kasutan ka ise diiselautot ja suuri erinevusi ei ole kütusekulu puhul märganud, tangin loomulikult siitsamast. Küll aga ei usalda ma auto elektroonilist kompuutrit vaid kasutan kulu arvestamiseks reaalselt paaki mahtunud kütuse koguse jagamist läbitud kilomeetrite arvuga.

Loodan, et jääte meie kliendiks ka edaspidi ja tänan positiivse tagasiside eest meie teenindajate kohta!
Võimalusel palun tagasisidet, kuidas käitus Teie sõiduk mujalt tangitud kütusega.

Lugupidamisega
TANKLA JUHATAJA
Oü Kaubserv
9. jaanuar 2013:
Tere!

Kokku lepitud. Annan tagasiside, kui olen käinud mujalt tankimas ja
kütusefiltri ära vahetanud, kuid sellega läheb mõni nädal aega, sest
praegu on paak veel 3/4 täis - ei taha küll paaki väga tühjemaks
sõita, kuid hetkel siis olude sunnil teen seda.

Lugupidamisega,
MINA
10.jaanuar 2013:
Tere jälle!

Ei ole vahepeal käinud küll mujalt tankimas, kuid otsustasin täna ära
vahetada kütusefiltri ning kohe vahetult pärast seda toimuski muutus,
mille tulemusena muutus kütusetarbimine endisele tasemele - sellele,
mis oli enne 23.12.12 - ehk siis kohapeal seistes 0,9L/h. Sellest
järeldub, et sellel tankimisel (23.12.12), mis eelnes viimasele
(04.01.13) oli kütusega midagi valesti, mis filtrisse mingisuguse
ummistuse tekitas. See on põhjendatav mitmeti. Esiteks vahetasin enne
tänast kütusefiltri 10000km tagasi (05.12) - üldjuhul peaks filtri
vahetusvälp olema veidi pikem. Teiseks ei ole ma paaki vahepeal
tühjaks sõitnud, mille tulemusena võiks sodi sisse tõmmata. Kolmandaks
sai õigeaegselt kasutusele võetud talvine diisel. Neljandaks ei saa
tekkida kütusekulu tõus nö üleöö (ehk et 22.12.12 on kõik normaalne,
kuid 23.12.12 ehk vahetult pärast tankimist tarbimine märgatavalt
suureneb) - üleöö võiks tekkida selline muutus ainult siis, kui paak
oleks tühjemapoolne ning üleöö toimuks ilmamuutus, kus suured
miinuskraadid asenduvad plusskraadidega ning kütusesüsteemi tekiks
kondens, kuid seda antud juhul ei toimunud. Viiendaks olen viimased
tankimised teinud kõik ühest kohast ehk Teie juurest. Usun, et rohkem
fakte ei ole mõtet esile tuua.

Kuna kütusekulu tõusu põhjuseid uurides olen pidanud tegema mitmeid
väljaminekuid nagu uus õhufilter (~5€), kütusefilter (~8€) ning
kehvast kütusest tulenevate probleemide ennetamiseks ka ostnud
diiselkütuse lisandit (~11€), siis olen suure küsimärgi ees, kas
oleksin valmis ka tulevikus sarnaste probleemide tõttu üleliigsete
väljaminekute ning ajakulu investeerimiseks. Mõni teine inimene oleks
võib-olla pidanud need varuosad vahetama kuskil töökojas, makstes
lisaks veel mõnikümmend eurot, kuid õnneks selle raha ma säästsin,
kulutades enda aega.

Kui te soovite, võin teile anda vahetatud kütusefiltri - võib-olla
selgitab ekspertiis midagi, mille tulemusena oleks võimalik edaspidi
nimetatud probleeme ennetada.

Lugupidamisega,
-MINA
11. jaanuar 2013:
Tere!

Seda on väga kurb kuulda.
Loodan, et edaspidi Teil selliste probleemidega enam tegeleda ei tule.

Kui tüli ei tee, siis soovin tõesti seda kütusefiltrit näha-uurida, et selle sisu täpsemat analüüsida koos kütuse tarnijatega. Palun selle võimalusel tanklasse tuua, kuid võin ka ise sellele kuhugi järele tulla.

Vabandan väga tekkinud olukorra pärast!

Lugupidamisega
TANKLA JUHATAJA
12. jaanuar 2013:
Tere!

Filter on mul autos kile sisse pakitud. Sõidan igapäevaselt Teie
tanklast mööda. Üritan selle lähipäevil ära tuua teie juurde. Jään
siis tagasisidet ootama, kui tulemused käes. Jätan pakendile ka enda
kontaktandmed juhuks, kui mingeid küsimusi peaks vahepeal tekkima,
sest mailile vastamine võib teinekord kauem aega võtta.

Seniks kõike paremat,
-MINA
15. jaanuar 2013:
Tere!
Tänan!
Olen ise sel nädalal eksamit tõttu tööst eemal ja tegelen asjaga edasi järgmisel nädalal.
Annan teada, kohe kui midagi selgemaks saab.

Lugupidamisega
TANKLA JUHATAJA
13. veebruar 2013 (peaaegu kuu aega ei mingit reaktsiooni sealt poolt...?):
Tere!

Kas tegelete ikka asjaga, mis pooleli jäi?

-MINA
14. veebruar 2013:
Tere!

Väga vabandan, et pole Teile vastanud.
Info sain kätte alles eelmise nädala alguses ja kahjuks ei midagi asjalikku. Üsna keerukaks osutus filtri lahti lõikamine ilma, et sisu kahjustada saaks. Filtris leidus väiksel määral parafiini jääke, suuremate miinuskraadide juures oli ilmselt seda seal rohkem, mis on ka tavapärane põhjus filtri ummistumisel. Võimalik, et oleks pidanud läbi viima katse koos diislikütusega filtri külmutamisega. Samas, arvestades meile toodud kütuse vastavussertifikaati, ei oleks detsembris olnud külmakraadide juures parafiini tekkida tohtinud. Meie tarnija jäi seisukohale, et toodud kütused on vastanud kõikidele kehtivatele nõuetele.

Kuidas töötab Teie masin peale tankimiskoha vahetamist?

Lugupidamisega
TANKLA JUHATAJA
15. veebruar 2013:
Tere!

Kurb, et tarnijatest keegi omaks mitte kunagi ühtegi võimalikku viga
ei võta. Hetkel tuleks muidugi kindlaks teha see tarnija, kelle kütus
võis teil kõige tõenäolisemalt pakkumisel olla 23.12.12, sest seejärel
toimus kardinaalne muutus. Vahepeal olen kolm korda tankinud
Statoilist (iroonia missugune, sest senini olen algusest peale
Statoili vastane olnud terve viimase 6 aasta jooksul, mil olen
igapäevaselt autojuht olnud). Viimasel sõidul Haapsalusse umbes nädal
tagasi tuli maantee keskmiseks 5,9L/100km - täiesti normaalne,
arvestades lisaks mõne möödasõiduga ning tarbimine kohapeal seistes
stabiilselt 0,8-0,9L/h.
Kahju küll, kuid see mõnesendine sääst liitri kohta odavama kütuse
tarbimisel on sääst pelgalt ajutiselt, sest enda 2012 aastatarbimisel
kokkuhoitud raha lendas eelnenud situatsiooni tõttu ilusasti
miinusesse tänu sellele juhtumile.
Kui ka Statoilis tankides peaks juhtuma sarnane asi, siis lendab see
juba pikema jututa suure kella külge, sest õnneks on mul
kõikvõimalikud tõestusmaterjalid olemas alustades kütusetšekkidest,
lõpetades auto varuosadega. Praegusel juhul aga jätan selle
sinnapaika, kuid soovitan teil tõsiselt mõelda mõne meetodi peale enda
tarnijate kvaliteedi kontrolliks.

Kõike paremat teile,
-MINA
15. veebruar 2013:
Tänud!
Võtame selle variandi kindlasti kaalumisele, meile on iga klient oluline ja igasugune tagasiside alati oodatud.

Loodetavasti on seadmed-tehnika nii palju arenenud, et kütuse kvaliteedi kontrollimine ei ole enam tohutult kulukas ja keeruline.
Muidugi on see päris nukker, et hoolimata sertifitseeritud kütusest on võimalik, et see ikka ei vasta kvaliteedile. :(

Soovin Teile samuti edu ja loodan, et Statoil jääb oma hea nime vääriliseks!

Parimate soovidega
TANKLA JUHATAJA
Vasta