plokikaanetihendi vahetus 2,5 td 96kw

Kõik asjad mis on seotud mootoritega nii diisel kui bensiin ja gaas.
Vasta
risto
Huviline
Postitusi: 458
Liitunud: 28 Dets 2008 20:09
Asukoht: tartu/turku
Tänanud: 0
Tänatud: 0

plokikaanetihendi vahetus 2,5 td 96kw

Postitus Postitas risto »

Niisiis vahetan oma diislil plokikaane tihentit ja tekkinud on mõned küsimused.. Hakkas ta mul lõdvikuid lõhkuma,kuid ei läinud keema..lihtsal meeletu surve sees süsteemis..võtsin kaane maha ja tihend katki..viimase silindri juurest katki ja veesärgiga ühenduses..kaane lasin kontrollida ja on sirge ja mingeid defekte ei leidunud..
Kas peaks ikkagi lihvima ja survestama selle kaane..
kas uued poldid on kohustuslikud.
nendest sälkutest ma ka aru ei saa..kui ma ei lihvi siis võib vast sama paksusega tihendi panna..
Kuidas sellel kodustes tingimustes märgid paika saab..kuigi kui nuka hammakas sai maha võetud,siis nukk ei liikunud grammigi ja mootorit ei ole ka ringi ajanud...kas ta on siis veel paigas kui kokku laduda..
Nm võti on olemas,aga seda ka ei tea mis tugevusega kinni keerata :roll: ning mis järjekorras
Nii,küsimusi sai palju,aga ehk keegi viitsib midagi kribada..kindlasti oleks abiks.. 2,0 85kw tihendi vahetasin kunagi 3a tagasi ja see sõidab siiani probleemitetta :)
Aga kui asi keeruliseks kisub siis vean ta kuskile töökotta,kuigi tahaks ise lõpuni teha,kasvõi siis kellegi abiga
siit tihend katki
Pilt
kas need kolm väikest auku näitavad mitmes remont
Pilt
Viimati muutis risto, 09 Mai 2013 19:10, muudetud 3 korda kokku.
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: plokikaanetihendi vahetus 2,5 td 96kw

Postitus Postitas Tim »

Ehhh...kõigepealt tuleb ikka "kodune töö"ära teha ja siis alles asjade kallale,hea et niigi läks...

Uued poldid ikka,kindel poltide pingutamise järjekord ja õige moment!
See lihvimine siis lihtsal "vana sodi" eemaldamiseks pigem,saab puutepinna lihtsamini puhtaks.Survestamine ei ole kohustuslik,kui ise tead et kaan ja klapid(ja sinnakuuluv) korras/kulumatta.

Samas kui tahta asja korralikult ja kestvalt teha siis: nö.lihvimine,klappide sooveldamine+uued juhtpuksid,klapisääretihendid uued ja siis survestamine.Aga iga asi makasb,ise pead otsustama :wink:
Viimati muutis Tim, 09 Mai 2013 19:51, muudetud 1 kord kokku.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
risto
Huviline
Postitusi: 458
Liitunud: 28 Dets 2008 20:09
Asukoht: tartu/turku
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: plokikaanetihendi vahetus 2,5 td 96kw

Postitus Postitas risto »

seda küll et kallis on see remont..tihend ise maksis juba 60 eur forsis..see oli vist kolmada remondi tihend,aga ma ei tea mitmes mul on..see 95 a auto pealt mootor..50000 tkm tagasi kap remonditud..saaled,rõngad jne..käib muidu väga hästi ja vaikselt..krt,ei tea palju need poldid veel maksavad?
risto
Huviline
Postitusi: 458
Liitunud: 28 Dets 2008 20:09
Asukoht: tartu/turku
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: plokikaanetihendi vahetus 2,5 td 96kw

Postitus Postitas risto »

leidsin õpetliku video kh,aga see mis ta 2.40 seal teeb ja siis mingi traadi jupi topib sinna
vivaldi
Huviline
Postitusi: 1127
Liitunud: 12 Jaan 2008 20:10
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 5 korda

Re: plokikaanetihendi vahetus 2,5 td 96kw

Postitus Postitas vivaldi »

Kindlasti uued poldid. Kui sõi sellise koha pealt ära tihendi siis kindlasti ka kaan lihvimisse. Pkt võta 3.rem, ehk siis paksem. Survestamine pole oluline, aga kui huvi on siis võib sellegi ära teha.

Väntvõlli fikseerid m8 poldi või mõne muu sama jämedusega jorniga. Starteri all on auk kus saab selle sisse panna. Esimese silindri kolvi keerad ülemisse surnud seisu, siis on lihtsam õige märk üles leida hooratta seest. Nukkvõlli paned nii, et esimese silindri nukad on mõlemad üleval.

Märgid muidu sellised:
Pilt
MB W211 E320CDI, Opel Omega B C20NE
risto
Huviline
Postitusi: 458
Liitunud: 28 Dets 2008 20:09
Asukoht: tartu/turku
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: plokikaanetihendi vahetus 2,5 td 96kw

Postitus Postitas risto »

tänud vivaldi pildi eest..nüüd sain pingutus süsteemile pihta..mootor panin kokku ja hetkel 2 päeva toiminud korralikult...küll aga vanade poltidega ja kaant ei lihvinud aja puuduse tõttu..oli kiiresti autot vaja,et tööl käia..märkidega oligi nii nagu arvasin...need olid paigas.kuna nukka ei liigutanud ega alumist poolt...igatahes see surve süsteemist on kadunud ja temp ei mängi lolli enam nagu varem
Kasutaja avatar
Faric
Klubiliige
Postitusi: 1295
Liitunud: 19 Juul 2012 22:56
Asukoht: Tartu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 17 korda

Re: plokikaanetihendi vahetus 2,5 td 96kw

Postitus Postitas Faric »

Ega isegi nüüd kaanetihendi vahetust ootamas, algul oli surve süsteemis ja kippus kuumaks minema, nüüd juba viskab valget auru summutist välja, kuid nüüd ma ei saand selle ketipinguti asja nagu pildi järgi selgeks.
Ja jamad hakkasid tilkuvast radikast ja mootor sai sel põhjusel kuuma :twisted:
FL 2.5DTI 680TLG, FL TDS 457BCI, FL 2.2i
X5 E53 3.0D 314TNB
W202 c200 2.2TDI 099MFM
LC HJ60 27ZMJ
Plus Mõned korralikud Sierrad
Vasta