1. leht 2-st

Omega 2.0 100kW ecotec veepumba vahetus?

Postitatud: 06 Juun 2013 19:12
Postitas MONGO
Tere,

äkki mõni legendaarne opelimees teab kas 2.0 ecotec mootoriga peab rihmavahetusel vahetama ka veepumba või võib selle jätta kui korralik on. Küsimus just siis õpikutasemelt ehk siis millest peavad teenindused lähtuma rihmavahetust teostades. Ootaks just nende meeste vastuseid, kes raudkindlalt teavad.


Ette tänades

Re: Omega 2.0 100kW ecotec veepumba vahetus?

Postitatud: 06 Juun 2013 19:47
Postitas meduus
Reeglina vahetatakse ära.
Enamus remondi manualid ka seda nõuavad.

Re: Omega 2.0 100kW ecotec veepumba vahetus?

Postitatud: 06 Juun 2013 20:18
Postitas MONGO
Ühesõnaga mul veepump läks katki ja mootoririhm puruks koos mootoriga siis nagu ikka. Rihm koos kõigi juttudega vahetati 2010. 2011 vahetati simmerlingi ja noh rihm läks ka üksiti vahetusse, kuna pidi defektiga olema, seekord siis teised asjad jäid samaks. Nüüd mind huvitabki kas selle pean mina kinni taguma või oleks pidanud defektiga rihma vahetusel ka pumba ära vahetama.

Esindus on üsna konkreetne, pumba garantii on 6 kuud ja vsjoo

Re: Omega 2.0 100kW ecotec veepumba vahetus?

Postitatud: 06 Juun 2013 20:32
Postitas meduus
Reeglina nii ongi et pikka garantiid ei anna keegi.Kuna keegi ei tea kuidas autot kasutatakse jne jne.
Mis esindusest jutt on?

Re: Omega 2.0 100kW ecotec veepumba vahetus?

Postitatud: 06 Juun 2013 21:44
Postitas MONGO
Rakvere autotehnika, eks ma ootasin liiga palju vist, nad ise muidu on ainukesed kes viimased 8 aastat seda autot timminud on, ainult seal hooldused, ülevaatused, korralikud jupid jne

Re: Omega 2.0 100kW ecotec veepumba vahetus?

Postitatud: 31 Aug 2013 17:15
Postitas risto002
Kas vale pinge rihmal ? :idea:
Kui korralik rihm ja puudub sellel kokkupuude õlide ja muude vedelikudega siis rihm ei rikkne niisama.

Re: Omega 2.0 100kW ecotec veepumba vahetus?

Postitatud: 31 Aug 2013 21:26
Postitas Omega Sport Packet
Lähed kohapeale, kutsud mehe välja kes rihma vahetas ja tee seda õiges järjekorras ja küsi millise Nm ta pinguti poldi kinni keeras.
Kui rihm on defektiga ja see tõestatud pole midagi vaielda.Kui seda nõutakse, et vaheta rihmaga koos veepump siis oleks pidanud seda tegema sel samal hetkel või mitte midagi tegema seal.

Re: Omega 2.0 100kW ecotec veepumba vahetus?

Postitatud: 31 Aug 2013 23:22
Postitas petzp
Vastavalt Võlaõigussedusele on paigaldatud varuosadele pretensioonide esitamise aeg 2 aastat. 2010 a. vahetatud rihma ja muu mandi pretensioonide esitamise aeg on läbi. 2011 a. vahetatud semmeri pretensioonide esitamise aeg on kas läbi või suht varsti läbi saamas. 2011 vaadati, et rihm on kahtlane ja kindluse mõttes pandi uus. Aasta töötanud rulle ja veepumpa polnud nagu põhjust vahetada kui sa just 60k km selle aastaga ei läbinud. Võidi rihm peale panna kas vale pingusega ja/või vales asendis selliselt, et pingutusrulli kõrv ei olnud oma pesas. Viimasel juhul võib rihm lõtvuda. Minu 85kW autol pingutas kunagi soss-sepp rihma üle, kõrv polnud pesas, vedru ei töötanud ja 4000km hiljem läks nukkvõll pooleks.

Tehase hooldusgraafik näeb ette rihma pingsuse kontrolli igal teisel hooldusel vist. Et 30k peal kontrollid ja 60k peal vahetad. Hiljuti kontrollisin ühel vähe sõitval masinal rihma, see oli 25k km-ga viimase kriipsuni lõtvunud, kuigi paigaldasin selle 5a tagasi õige pingsusega.

Kui läbisid 2 aastaga vähemalt 30k km ja hoolduse ajal rihmapingsust kontrollida ei lasknud, ainult sellisel juhul oled ise süüdi. Ilmselt pandi 2011a. pinguti valesti tagasi.

Re: Omega 2.0 100kW ecotec veepumba vahetus?

Postitatud: 31 Aug 2013 23:29
Postitas petzp
Omega Sport Packet kirjutas:Lähed kohapeale, kutsud mehe välja kes rihma vahetas ja tee seda õiges järjekorras ja küsi millise Nm ta pinguti poldi kinni keeras.
Kui rihm on defektiga ja see tõestatud pole midagi vaielda.Kui seda nõutakse, et vaheta rihmaga koos veepump siis oleks pidanud seda tegema sel samal hetkel või mitte midagi tegema seal.
Ja see õige moment on ...? Vean kihla, et tavaliselt seda dünamoga ei kinnitata, kuigi viisakas oleks. Profil on vajalik Nm käe sees. Ma ise olen oma autodel tunde järgi pingutanud, siiani pole veel laiali lennanud (ptüi-ptüi-ptüi).

EDIT: Lugesin veelkord esimese posti läbi. Hammasrihma vahetusel peab vahetama veepumba ja kõik 3 rullikut. 2011a. vahetati semmerit, mille käigus uuendati ka rihm, aga IMHO siis ei pidanuks rulle ja pumpa uuendama, kuna rihm vahetati ainult kindluse mõttes ning 60k rihma välp ei hakanud jälle nullist jooksma. Tegelikult pidanuks siis rihma vahetama nö. garantii korras.

Re: Omega 2.0 100kW ecotec veepumba vahetus?

Postitatud: 01 Sept 2013 21:04
Postitas Omega Sport Packet
Hooldus ja remondijuhendis on kõik kirjas kus ja mida sh süüteküünla Nm, sh väljalaskekollektori Nm ja kui pingutusrulliku polt ei ole kinnitatud õige Nm siis suure töenäosusega tekib hiljem sellest probleem.
Sa saad sellest aru, et süüteküünal ei tohi olla lahti peal ja liiga kõvasti kinni kägistatud ja kui sa pead pingutusrulli Nm mitte millegiks ja see on ka suurelt märgitud NB! rihma vahetus juhendis siis...
Selle asja nimi on üle T töö tegemine

Re: Omega 2.0 100kW ecotec veepumba vahetus?

Postitatud: 01 Sept 2013 22:38
Postitas petzp
Ma ei viitsinud manuaalist järgi vaadata ja ega pea pole prügikast, et neid numbreid meelde jätta. Ma ei mäleta, et oleks näinud, et keegi proff dünamoga seda rulli kinnitab lihtsalt. Headel remontnikel on õige moment käe sees.

Re: Omega 2.0 100kW ecotec veepumba vahetus?

Postitatud: 01 Sept 2013 22:46
Postitas raudpats0
oma masinale olen käe järgi pannud ja njuutoni järgi teenusena tehtud asjadele.
njuutoniga lahti keerates on vahe olnud väike. kuigi käe järgi tehes on liiga suur risk polte või poldipesasid ära lõhkuda.


aga valik on muidugi igal mehel endal.

Re: Omega 2.0 100kW ecotec veepumba vahetus?

Postitatud: 02 Sept 2013 09:40
Postitas eedu32
Omega Sport Packet kirjutas:Hooldus ja remondijuhendis on kõik kirjas kus ja mida sh süüteküünla Nm, sh väljalaskekollektori Nm ja kui pingutusrulliku polt ei ole kinnitatud õige Nm siis suure töenäosusega tekib hiljem sellest probleem.
Sa saad sellest aru, et süüteküünal ei tohi olla lahti peal ja liiga kõvasti kinni kägistatud ja kui sa pead pingutusrulli Nm mitte millegiks ja see on ka suurelt märgitud NB! rihma vahetus juhendis siis...
Selle asja nimi on üle T töö tegemine
Pea nüüd hoogu oma dünamoga . Ja ära siin klähvi et töö tegemine on sel juhul üle T.... . Olen ka kõik käega keeranud ja kõik muud tegelased ja ameti kaaslased teevad ka seda . Nii et selles kindlasti ei ole teema algataja vea põhjus :) :)

Re: Omega 2.0 100kW ecotec veepumba vahetus?

Postitatud: 02 Sept 2013 17:07
Postitas Omega Sport Packet
Asja lihtsamalt selgitades nii on ette nähtud ja kui seda järgitud on siis ei ole mõtet töö tellijat süüdistada.Ta ei teinud tööd ega valmistanud rihma ja maksis arve ja seekord on arve ja tagajärjed.
Rääkides Nm siis 100kW on ka klapikambrik ja ka seal on Nm ja kui seda ei järgi ei pea tihend või on see kaan lihtsalt kõver või katki.
Näiteid võib tuua ka teisest valdkonnast.Kui kinnitusmoment on 3Nm ja 6Nm kinnituse puhul tekib viga ja toode läheb prügikasti, kes siis süüdi on kui nõutakse 3Nm kinnitust?
Müüri paned ka kivi silma järgi või kasutad vaaderpassi ja mõõdulinti?

Re: Omega 2.0 100kW ecotec veepumba vahetus?

Postitatud: 02 Sept 2013 17:44
Postitas petzp
Tarbijakaitse saab sind aidata, kui remondikoht on ettevõte ja sul arve alles juhtub olema. Tele saab ka Võsapetsi moodi saadetega aidata, tehes mõnusat antireklaami sellisele remondikohale.

Kas siin seltskonnas juriste on (vaevalt nüüd jurist vana Omegaga sõidab :) :) ) , kas töökojal piisab antud juhul ainult defektse toote asendamisest ning edasiste tagajärgede eest nad ei vastuta?