1. leht 1-st

Hammasrihm, kas vajab vahetus?

Postitatud: 12 Nov 2013 08:56
Postitas Omega-98a
Tere!

Mure selline, et hakkasin vahetama 2.5 v6 bensal veepumpa ning avastasin, et näpuga katsudes on hammas rihm lõtv nagu ära veninud püksi kumm. Auto on sõitnud peale rihma vahetust ~30 000 tuhat. Vahetati ta tookord opelaasis. Vahetati Rihm ning Pingutuse üks rull kuna sellel oli laager läbi.

Kas tal on automaatne pingutus või tuleb rullil käsitsi pingutada? Võib see tähendada pingutus rulli vahetust? Kuna mootor käib juba tükk aega veidi halvasti ning sees on kerge vibra kas siis on võimalus, et mootor võib olla kuidagi juba paigast ära?

Ise vaatasin servis manualist, et väga hull pole seda rihma vahetada kui panna kõik paika märkide järgi mootori peal. Kuidas on teil kogemusi millele panna rõhku sellisel juhul.

Kõik soovitused on oodatud, Tänan!

Re: Hammasrihm, kas vajab vahetus?

Postitatud: 12 Nov 2013 18:37
Postitas ChrisDian
Hammasrihm on üks sõna muidu.

Pingutamine käib manuaalselt aga pingutil on mingi "seier" mis peab jääma teatud kohta. Vajadusel teeme autodatast väljavõtte. rihma vahetades on alati mõistlik vahetada kõik rullid, sest välp on 90 000 ja selle aja sees võib palju juhtuda. Mõni tunneb häälest ära, et midagi on valesti, teised sõidavad kuni rihm katkeb.

Re: Hammasrihm, kas vajab vahetus?

Postitatud: 12 Nov 2013 19:27
Postitas Argo
90 000 on küll minu arust tehase rihmaga, muidu on ikka 40 000- 60 00.
Endal alles vahetasin ja rihma ,komplektis oli kirjake mis ütles ,et tuleb vahetada iga 40 000 järel.
kuid see võib oleneda ka komplektist.

Re: Hammasrihm, kas vajab vahetus?

Postitatud: 12 Nov 2013 22:05
Postitas Tim
Omegal on hammasrihma välp 60 000km või 4a...Samas uutel autodel juba 150 000 ja peale :roll:
Tsipa sinna-tänna ei tee midagi hullu,kui on korralikud jupid sh.veepump!

Ja üle ühe õlivahetuse välba olen mina oma masinatel hammasrihma kontrollinud/vajadusel pingutanud!

See et rihm natuke lõtvunud on ei tähenda veel midagi,peaasi et h.rihma servad ei narmendaks(rullikud kulunud,ja rihm ei jookse enam rullikute keskel)ja väikeseid pragusid h.rihmal ei esineks!

Aga et mingi laager vahepeal läbi on ja siis hakata poole välba pealt midagi torkima seal...väga kahtlane et korralikke varuosi on kasutatud või siis pingutus vale ja laagri ära koormanud.

Re: Hammasrihm, kas vajab vahetus?

Postitatud: 12 Nov 2013 22:13
Postitas petzp
Algselt oli ecoteci hammmasrihma välp 120000km, aga kuna rullikud ei pidanud seda vastu, lühendati välp 60000km peale. 30000km tagant on ette nähtud pingsust kontrollida. Vahetuse käigus tuleks koik rihmaga kokkupuutuvad rullid uuendada.

85kW on meeldiv erand, kus mootor ei saa rihma purunemise korral viga.

Re: Hammasrihm, kas vajab vahetus?

Postitatud: 13 Nov 2013 08:09
Postitas ChrisDian
Väga vabandan valeandmete edastamise pärast. Tuleb välja, et opel tõesti soovitab 40 000 miili / 60 000 km või 4 aastat, kusjuures 30 000 juures tuleks pingsust kontrollida.

Rihma vahetamine raske pole kui tead mida teed. Autodatas samm-sammult juhend olemas ja küllap seda leiab ka kuskilt interneti avarustest.
Mul muutus mootori töö küll paremaks peale rihma vahetust. Näiteks juba see et tühikäigu küttekulu oli ennem 1,2-1,3l/h ja pärast 0,9-1,0 l/h.
Ise teed siis kalliks ka ei lähe niiet väga soovitan.

Re: Hammasrihm, kas vajab vahetus?

Postitatud: 13 Nov 2013 08:16
Postitas Omega-98a
Tänan heade nõuannete eest!

Laupäeval vaatan asja üle ning annan teada mis aitas.