Külm Käivitus

Kõik asjad mis on seotud mootoritega nii diisel kui bensiin ja gaas.
Omega
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 22 Mai 2013 22:19
Asukoht: Võru maakond
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Külm Käivitus

Postitus Postitas Omega »

Jõudu klubirahvas!
Autoks opel omega caravan,1998a 74 kw diisel!
Esimeste külmadega täheldasin sellist halba asja, et kui läbi ketramise auto käima saan siis yks 10 sek masin turtsub plärtsub gaasi vajutan siis ei juhtu midagi ja siis mõne sekundi pärast lööb pöördesse ja mingi hetk hakkab normaalselt käima mootor,kuna väljas oli ainult -7 kraadi külma siis ma ei usu,et see on tavaline nähtus..-20ga arvan et ma teda käima ei saa,kas võib olla häda eelsüüte küünaldes,vb ei toimi enam nii nagu vaja või äkki aku nii jama,et ei jõua korralikult mootorit käima tõmmata?Soojalt aga läheb pm paarist pöördest käima.
Tänud vastuste eest!;)
Eksimine on inimlik'' ütles siilike, ning ronis kaktuse otsast alla.
Kasutaja avatar
reims86
Huviline
Postitusi: 1107
Liitunud: 26 Jaan 2009 11:05
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Külm Käivitus

Postitus Postitas reims86 »

Küsimuses on eeldatavasti vastus olemas, st küünaldsega probleemid.
Omega FL 2,5 TDI 2002, Navara D40 2010a 8) , Audi A4 2,5TDI 1999a,
Omega
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 22 Mai 2013 22:19
Asukoht: Võru maakond
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Külm Käivitus

Postitus Postitas Omega »

Arvasin ise ka,ma ei tea kuna neid vahetatud on,plaan soetada uus aku ja küünlad,aga kuna just vahetasin töökohta siis Liisi ei aita mind:D hetke pole vaba raha lihtsalt et 10 euri ka autole kulutada... Eks peab miskit välja mõtlema.
Eksimine on inimlik'' ütles siilike, ning ronis kaktuse otsast alla.
Kasutaja avatar
Mirko587
Huviline
Postitusi: 176
Liitunud: 11 Okt 2013 08:27
Asukoht: Jõhvi
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Külm Käivitus

Postitus Postitas Mirko587 »

Proovi kauem hõõgküünlaid soojendada. Ära proovi käivitada kohe peale küünaldetule kustumist vaid oota veel 15-20sekundit. Sest just umbes niikaua hoiab auto küünaldel voolu peal veel. Proovi, mis teeb.
Opel Insignia HB 1.8 103kw
Piilupart
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 21 Jaan 2007 10:55
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Külm Käivitus

Postitus Postitas Piilupart »

Omega kirjutas:Jõudu klubirahvas!
Autoks opel omega caravan,1998a 74 kw diisel!
Esimeste külmadega täheldasin sellist halba asja, et kui läbi ketramise auto käima saan siis yks 10 sek masin turtsub plärtsub gaasi vajutan siis ei juhtu midagi ja siis mõne sekundi pärast lööb pöördesse ja mingi hetk hakkab normaalselt käima mootor,kuna väljas oli ainult -7 kraadi külma siis ma ei usu,et see on tavaline nähtus..-20ga arvan et ma teda käima ei saa,kas võib olla häda eelsüüte küünaldes,vb ei toimi enam nii nagu vaja või äkki aku nii jama,et ei jõua korralikult mootorit käima tõmmata?Soojalt aga läheb pm paarist pöördest käima.
Tänud vastuste eest!;)
eeladks et eelsüüte küünlad on läbi osaliseslt, kui vahetad siis kõik korraga. kui sellest pole abi siis võivad olla ka pihustites viga.
Soovitan teha maanteel sõitu 3nda käiguga ja kiirusel 90-110km/h ja umbes 5km järjest.
Sellega lased torud puhtaks ja põletad pihustiotsad puhtaks. Sellega peaks muutuma auto edasi minek paremaks.
võib juhtuda et käivitus paraneb ja kui paraneb siis võid kindel olla et pihustid tuleb remontima hakata.
petzp
Huviline
Postitusi: 284
Liitunud: 01 Jaan 2008 02:48
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Külm Käivitus

Postitus Postitas petzp »

Jõudu dislistidele, mul ka elus esmakordne värske kogemus diisliga (Mondeo Mk2). Proovi anda 2x järjest küünlaid ja kui märgutuli kustub, kohe starter järgi. Minu vana Ford käivitub niiviisi peaaegu ideaalselt. Ühe korra küünaldega tahab suhteliselt pikalt ketramist. Ja varu heaga eetripudel partatšokki, sellega saad alati käima :)

Fordi Lynx diislil hoitakse peale käivitumist veel ca 2 min hõõgküünlaid järel, mootori vaiksema töötamise ja puhtamate heitgaaside nimel. Usun, et see on Opelil ka nii.
Piilupart
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 21 Jaan 2007 10:55
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Külm Käivitus

Postitus Postitas Piilupart »

petzp kirjutas:Jõudu dislistidele, mul ka elus esmakordne värske kogemus diisliga (Mondeo Mk2). Proovi anda 2x järjest küünlaid ja kui märgutuli kustub, kohe starter järgi. Minu vana Ford käivitub niiviisi peaaegu ideaalselt. Ühe korra küünaldega tahab suhteliselt pikalt ketramist. Ja varu heaga eetripudel partatšokki, sellega saad alati käima :)

Fordi Lynx diislil hoitakse peale käivitumist veel ca 2 min hõõgküünlaid järel, mootori vaiksema töötamise ja puhtamate heitgaaside nimel. Usun, et see on Opelil ka nii.
Unustage eetripudel heaga ära. Sest üle doseerimisel lõhub mootori kolvid pooleks ja remont veel kallim.
Eeter on küll hea abi vahend aga ka hea surm mootorile.
Diisel süttib kokku surudes, mitte sädemest nagu bensiin ja eeter
ahti22
Huviline
Postitusi: 909
Liitunud: 17 Okt 2010 13:34
Asukoht: Türi
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: Külm Käivitus

Postitus Postitas ahti22 »

Eeter on mootorile sama mis narko inimesele. Korra tarbid ning pärast ei saagi ena ilma selleta.
Piilupart
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 21 Jaan 2007 10:55
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Külm Käivitus

Postitus Postitas Piilupart »

ahti22 kirjutas:Eeter on mootorile sama mis narko inimesele. Korra tarbid ning pärast ei saagi ena ilma selleta.
Õige
petzp
Huviline
Postitusi: 284
Liitunud: 01 Jaan 2008 02:48
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Külm Käivitus

Postitus Postitas petzp »

Hea teada siis. Mul oli eeter seepärast ligi võetud, et äärmisel vajadusel vana akuga käivitust hõlbustada. Ostsin hiljuti uue aku ning vajadus eetri järgi on kadunud. Võib-olla -30 kraadiga on käivitamisel abiks. Aga doseerimine on 2 sek baloonist, mitte rohkem. Nii on kirjas õpetuses.
Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3806
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 106 korda
Tänatud: 84 korda

Re: Külm Käivitus

Postitus Postitas Jospa »

See küll teine asi aga käitseväes käivitatakse ka suure külmaga nt. Unimog-e
Kasutaja avatar
reims86
Huviline
Postitusi: 1107
Liitunud: 26 Jaan 2009 11:05
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Külm Käivitus

Postitus Postitas reims86 »

Noh see eeter või aerosool on sellin tore asi, et loll mees võib oma m...i kah ära lõhkuda ja nn vene/vanal (loe kulunud) tehnikal on niipalju survereservi mootoris, et üldjuhul midagi ei juhtu ja kulunud kah moto, et niisama ei lähe seega enamus eetri survest jookseb rõngastevahet või klappidevahelt minema. Kuid siiski võiks alustada masina kordategemisest, oleks omal elu ikka palju lihtsam, kiirem ja samas oleks mootori elueale palju parem see asi, kuna vale manustamine võib teha palju haiget.
Masuudipressil asjad mis oleks kohustuslik korras hoida, et alustades korralik aku, eelsüüteküünlad, pihustid, pump, surved. Ja teatavasti kui sul on ainult linnasõidud siis akule lisalaadimist aegajalt sooritada. paha ei tee ka lisasoojendi plokki.
Omega FL 2,5 TDI 2002, Navara D40 2010a 8) , Audi A4 2,5TDI 1999a,
Lemberg
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Külm Käivitus

Postitus Postitas Lemberg »

Mul sama mootor aind 99 a ja teeb sama moodi -20 kraadiga aga käima läheb, vahest peab 3 korda proovima. vahetasin eelsüüte küünlad 13 euri tük ja ikka sama jama käivitamisel . Selge et pihustid ära peaks proovima seda 5km 3 käiguga .
Kasutaja avatar
japs4u
Huviline
Postitusi: 241
Liitunud: 03 Dets 2012 21:46
Asukoht: väike-maarja
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Külm Käivitus

Postitus Postitas japs4u »

minu 2,2dti oli ka selline asi eelmise aasta külmakraadidel...ja lõi lasusa moototi tule põlema....see aasta.suvel ostsin uue aku peale ja tänase päevani võin öelda et külmakraadid pole mõjutanud...paugu pill
omega 2,2dti,2003,88kw,sedaan
Kasutaja avatar
japs4u
Huviline
Postitusi: 241
Liitunud: 03 Dets 2012 21:46
Asukoht: väike-maarja
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Külm Käivitus

Postitus Postitas japs4u »

no jh nüüd juba uus aasta...ehk siis eelmise aasta suvel
omega 2,2dti,2003,88kw,sedaan
Vasta