Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest

Manuual ja automaat käigukastid ning ka difrid
Vasta
Q-tok
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest

Postitus Postitas Q-tok »

Nii, plaan siis vedada Tallinnast Tartumaale ja Tartumaalt Tallinnase üks auto.
Mõtlesin, et rendin üheteljelise puksiirhaagise ehk "konna" ja panen selle Omegale taha.
Kuna aga Omegal on automaat kast,siis tahaks teada,et kas võib ka midagi sellega ära rikkuda või võib rahuliku südamega seda haagist koos autoga tirida palju tahtmist?
Ootaks siis nõuandeid,et mida teha ja mida mitte teha,et pärast oleks kõik ikka normaalne ja kastist ei oleks õlid väljas :D
Ning kas vedada D peal või 3 vms peal ,kas TC peal või maas ja mis kiirust ei ole soovitatav ületada?
Ja üldiseid soovitusi,kuidas "konnaga" käituda,olen tarvitanud küll varem teda,aga nii pikkamaad pole ennem ette võtnud ja mõtlesin,et uurin,mis teil tarka rääkida on..


Igast selle alased jutud,arutelud,soovitused oodatud!
Asjaga kiire..!
Tänan ette ! ;)
onuveiks
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest

Postitus Postitas onuveiks »

Kõige kindlam on kui päästad kardaani lahti. Nagu isegi kindlasti aru saad siis vedades aetakse käimari tagumist poolt ringi. Seisva mootoriga õlitust pole - seega käimarile ei meeldi see kohe üldse, kergem see mõni polt lahti keerata kui pärast remont ette võtta. Ma ei kujuta seda "konna" ette aga kui see peaks olema miski sihuke vigur kuhu masinal üks ots peale läheb siis jäta esimesed papud maha, siis vea või parkinguga :)

Ai kuramus, puussse panin, sa mitte ei küsinud ju selle masina kohta mida vead, vaid selle kohta millega vead. Lase aga rahulikult "D"-ga, ei juhtu miskit.
Q-tok
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest

Postitus Postitas Q-tok »

onuveiks kirjutas:Kõige kindlam on kui päästad kardaani lahti. Nagu isegi kindlasti aru saad siis vedades aetakse käimari tagumist poolt ringi. Seisva mootoriga õlitust pole - seega käimarile ei meeldi see kohe üldse, kergem see mõni polt lahti keerata kui pärast remont ette võtta. Ma ei kujuta seda "konna" ette aga kui see peaks olema miski sihuke vigur kuhu masinal üks ots peale läheb siis jäta esimesed papud maha, siis vea või parkinguga :)

Ai kuramus, puussse panin, sa mitte ei küsinud ju selle masina kohta mida vead, vaid selle kohta millega vead. Lase aga rahulikult "D"-ga, ei juhtu miskit.
Jep jep,vedav auto on automaat,veetav on manuaal.

"konn" siis jah see vidin:
Image

Aga küsiks veel,et kas sinna peale pandav auto oleks parem lukus ratastega,või lahtiste ratastega ja kas parem panna auto esimene või tagumine ots peale?
risto
Huviline
Postitusi: 458
Liitunud: 28 Dets 2008 20:09
Asukoht: tartu/turku
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest

Postitus Postitas risto »

mv6-el jaksu vedada küll D-ga
ise olen diisliga vedanud u 2500kg koormat ka pikad otsad ja atm on toiminud korralikult.. rahulikult lased 80-90 km/h ei juhtu midagi
onuveiks
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest

Postitus Postitas onuveiks »

Kui plaan vedada et esimesed rattad maas, siis lukku vast ära pane, hakkab kindlasti lukku peksma kui miskit manöövrit teed. Ja seda enam kui manuaal, siis ju ei miskit muret, esiots konnale selga ja tuld.
Q-tok
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest

Postitus Postitas Q-tok »

onuveiks kirjutas:Kui plaan vedada et esimesed rattad maas, siis lukku vast ära pane, hakkab kindlasti lukku peksma kui miskit manöövrit teed. Ja seda enam kui manuaal, siis ju ei miskit muret, esiots konnale selga ja tuld.
Okei aga kui esiots peale ja tagumised rattad maha kas siis ka rattad lukust lahti?
Või keerab ta siis seal konna peal ennast liiga hästi ja keerab konna ratta porilaua mulle autole vastu ust? :D
Kasutaja avatar
raudpats0
Huviline
Postitusi: 2462
Liitunud: 19 Sept 2007 18:59
Asukoht: Tartu
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest

Postitus Postitas raudpats0 »

konnaga sõidad nagu kaheteljelise perakäruga.tehasesoovituse järgi peaks veddama kolmanda või neljanda käiguga(oleneb kasti valitsast.) kiirust soovitavad hoida 70 km/h. aga tegelikult D ja psikiirushoidjaga 90 km/h ei tekita probleeme.
ja kuna konna külge pead rihmadega veetava kinni tõmbama nagunii ,siis pole vahekas veetaval roolilukk peal või maas.
119BDD-110kw automaat caravan 2002
106 kw manuaal sedaan 2003 2*
1998cm³ 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
tel: 58162851
Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3806
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 106 korda
Tänatud: 84 korda

Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest

Postitus Postitas Jospa »

Minu 2.0 100kw vedas keilast tartusse VW Golf 3-e, jõudis vedada kuid maantepeal soovitaks sõita mingi 3 käiguga sest 2.0 ei saanud aru mida ma tahan e. pöördeid hoides otsib ju aju kohe endale kõige ökoma varjandi pöörete jaoks ja siis kukub sul käike vahetama. Sõitsin 70km/h siis vahetas ise käike ja see hakkas närvidele käima , 90km/h siis oli hoog sees ja sõitis normaalselt kuid ütlen ikka: 2.0 100kw peab vedama 1500kg ( enda keret ) + veel golfi ca 1200kg siis on see küllaltki suur pingutus 2.0 jaoks.
2.5 bensukad, diislid 3.0/3.2 nendel seda probleemi muidugi ei ole.
risto
Huviline
Postitusi: 458
Liitunud: 28 Dets 2008 20:09
Asukoht: tartu/turku
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest

Postitus Postitas risto »

Jospa kirjutas:Minu 2.0 100kw vedas keilast tartusse VW Golf 3-e, jõudis vedada kuid maantepeal soovitaks sõita mingi 3 käiguga sest 2.0 ei saanud aru mida ma tahan e. pöördeid hoides otsib ju aju kohe endale kõige ökoma varjandi pöörete jaoks ja siis kukub sul käike vahetama. Sõitsin 70km/h siis vahetas ise käike ja see hakkas närvidele käima , 90km/h siis oli hoog sees ja sõitis normaalselt kuid ütlen ikka: 2.0 100kw peab vedama 1500kg ( enda keret ) + veel golfi ca 1200kg siis on see küllaltki suur pingutus 2.0 jaoks.
2.5 bensukad, diislid 3.0/3.2 nendel seda probleemi muidugi ei ole.
2,5 125kw bensukas ei jaksa nii hästi vedada kui 2,5td 96kw :wink:
lihtsalt mainisin omaedest kogemustest
Kasutaja avatar
raudpats0
Huviline
Postitusi: 2462
Liitunud: 19 Sept 2007 18:59
Asukoht: Tartu
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest

Postitus Postitas raudpats0 »

risto kirjutas:
Jospa kirjutas:Minu 2.0 100kw vedas keilast tartusse VW Golf 3-e, jõudis vedada kuid maantepeal soovitaks sõita mingi 3 käiguga sest 2.0 ei saanud aru mida ma tahan e. pöördeid hoides otsib ju aju kohe endale kõige ökoma varjandi pöörete jaoks ja siis kukub sul käike vahetama. Sõitsin 70km/h siis vahetas ise käike ja see hakkas närvidele käima , 90km/h siis oli hoog sees ja sõitis normaalselt kuid ütlen ikka: 2.0 100kw peab vedama 1500kg ( enda keret ) + veel golfi ca 1200kg siis on see küllaltki suur pingutus 2.0 jaoks.
2.5 bensukad, diislid 3.0/3.2 nendel seda probleemi muidugi ei ole.
2,5 125kw bensukas ei jaksa nii hästi vedada kui 2,5td 96kw :wink:
lihtsalt mainisin omaedest kogemustest
2,5 v6 veab eduliselt,lihtsalt kui pidada kinni seadustest siis köiega üle 50e nagunii vedada ei tohi. st kolmas käik ja püsikas peale kui on. aga treiler ja konn on vedamiseks 90ga ,st drive ja püsikas peale kui on.kehtib nii manuaalile kui automaadile aga seda siis kui seadust jäigalt järgida.eks igaüks teab ise palju ta köieotsas rippudes või vedades kiirust arendanud on.minu selline hullupanek oli vedada golf 2e mööda kruusateed 110ga ja ise sabas oldud 100a(mossega).
119BDD-110kw automaat caravan 2002
106 kw manuaal sedaan 2003 2*
1998cm³ 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
tel: 58162851
kalle74
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest

Postitus Postitas kalle74 »

Automaadiga ei loe palju su aoutol võimsust on , probleemiks saab alati kasti õli temperatuur. Jahedate ilmadega üldiselt pole probleemi aga suvel suht tegu selle jahutusega. Soovitav oleks sõita kõrgemate pööretega et jahutusvedeliku ringlus toimuks kiiremalt. Kuna tegemist on kombineeritud jahutusega ehk siis käigukasti õli jookseb läbi jahutusvedeliku radiaatori. Kui pole muidugi paigaldatud lisa radiaatori käigukastile mida eritellimus saab teha. Tavasõidu korral sellest tõitsa piisab aga kui vedada rasket koormat kuumeneb käigukasti õli mootori jahutussüsteemist kiiremini . Selleks ongi vaja jahutusvedeliku ringlust kiirendada et tagada ka piisav jahutus käigukasti õlile. Ise kui vean siis muidugi jälgin alati pingsalt ka temperatuuri aga pikka maad vedades ole teinud ikka vahepeatused.

Sai küll suht võibo segaselt seletatud aga vast on abi automaatkägukasti auto omanikele.
Kasutaja avatar
Anz69
Huviline
Postitusi: 780
Liitunud: 14 Mär 2007 01:53
Asukoht: Pärnu/Tallinn
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest

Postitus Postitas Anz69 »

ise vedasin 85kw B omegaga MB W124 320CE nööri otsas tartust pärnusse ära, sidurit sai veits tapetud aga muidu polnud probleemi:)
4. käiguga vedas 100ga väga hästi:D
aga konnaga jh, vähe kergem sõita ikka, sama nagu käruga sõidaks

automaatkasti koha pealt nagu väga midagi ei oska öelda, võib käike vahetama hakata jh ise, kui käiku ära ei vali.
Vectra GTS 2.0T 2004' [131AVS]
Omega 3.2 vagun 2001' [498THS]

Diisliga köetakse maja ning küntakse põldu, bensiiniga sõidavad autod :twisted:
riskikuller
Huviline
Postitusi: 168
Liitunud: 15 Dets 2007 09:28
Auto: volvo xc90 - 2004
Asukoht: kohila vald - Aespa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest

Postitus Postitas riskikuller »

arvesta sellega et nendel konnadel on uks viga.ja kui sa kuskilt nõmme kandist rendid siis utlen sulle ausalt.

omad kogemused:

nendega keerata see on omaooper. üle 50km_h ei kannatanud hakkas vedava masina taguotsa painutama (tunne oli selline)mnt soita 40km-h siis oli enam vähem. tagurdada utleme et kuldne 3 pluss
kui vahegi saad siis vaata platega puksiiri vahe lihtsam hiljem majandada.

see minu soovitus

aut.kasti kohapealt soidad nii nagu manuaaliga muud ei midagi. kui raske sul see veetav vidin on.

seaduses vist oli et pukseerimise maximaalne kiirus 70km
Elu on karm ja sellega tuled siinses elus hakkama saada
Paadunud Kaitseväelane alates 1998a-st
55980492


www.veteran.ee
Erki
Huviline
Postitusi: 108
Liitunud: 06 Nov 2006 16:54
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Räägime natukese automaat käigukastist ja haagise vedamisest

Postitus Postitas Erki »

max kirjutas:seaduses vist oli et pukseerimise maximaalne kiirus 70km
50 km/h ikka lubatud :wink: kuigi ise olen praktikas ca 15km/h üle hoidnud
Vasta