K:ATM käigukast kuumeneb üle,õli pritsib tuulutuse torust.

Manuual ja automaat käigukastid ning ka difrid
Vasta
Tim
Huviline
Postitusi: 2598
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

K:ATM käigukast kuumeneb üle,õli pritsib tuulutuse torust.

Postitus Postitas Tim » 07 Juun 2013 06:23

Viimasel ajal(ilmad on väga soojad olnud) siis sellised jamad olnud,et mingi aeg käigukast kuumeneks nagu ülearu.Kui autos on rohkem inimesi(suurem koormus),siis mingil hetkel hakkab pöördeid 2500 kandis hoidma,muidu umb. 2100 rpm'i--90km/h.

Seisma jäädes ja maha jahtudes kaob probleem,käike vahetab muidu norm. va.üksikud jõnksutamised käikudega.

Eile aga siis juhtus selline asi(naine sõitis,üksikasju ei tea seega),et viskas pööded ca.3000(nii on ennemgi mõned korrad olnud,vahetab käigu alla) ja kui auto seisma jäeti et taaskäivitus teha tuli kapoti alt suitsu.Ja paisupaagis olevat mullitanud,nagu oleks mootor keema läinud.
Remondikohas öeldi et käigukasti tuulutus torust oli õli välja ajanud ja et õlitase pidavat normis olema...kodus hiljem vaatasin,et auto kundepoolne külg,rattakpoobas ja pool põhja on õlilaga täis.

Niisama õlivannil õlikorki mahakeerates hakkas küll õli voolama aga töötava mootoriga oli tase liiga madal,lisasin ca 700 ml aga sellest jäi väheseks.Ilmselt lahmas läbi tuulutuse liiter-poolteist ikka välja.
Kergel proovisõidul mingeid jamasid ei esinenud esialgu,mingi hetk siiski hakkas jällegi pöördeid üle 2000 hoidma(turbiini kukustus vist ei toiminud?)

Miks hakkas läbi tuulutuse ikkagi õli välja ajama ja kast kuumeneb kergesti üle?Õli jahutus radikas on seest puhastatud ja jahutus lamellid läbi puhutud.
Kastil talvel õlivahetus tehtud ja umb.aprillis käigukastil õlitaseme kontoll tehtud.


Panen siia ka mõned veakoodid mis talvel diagnostika käigus ilmensid.
P1781 - <Unknown DTC>
(00) - Present
P1740 - <Unknown DTC>
(08) - Not present
P1625 - Internal Power Control Final Stage Low Input
(02) - Not present
P1835 - Kickdown Switch Circuit Low Input
(02) - Not present
P1870 - Torque Converter Clutch Stuck Off
(02) - Not present

Ilmselt on käigukast pees ja üldiselt on mõte man.ümber ehitada.

On kellelgi sellist jama esinenud?
Mingieid mõtteid?
Diagnostikasse pole küll enam mõtet minna,lihtsalt panentäna veel liitri õli juurde ja ju siis näeb mis saab.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD

Tim
Huviline
Postitusi: 2598
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K:ATM käigukast kuumeneb üle,õli pritsib tuulutuse torus

Postitus Postitas Tim » 08 Juun 2013 07:17

Eile lisasin pm.liitri enne kui norm täis sai.Kokku siis ca.1,5 L õli ,mis iseenesest ei ole suur kadu et käigukasti rikkuda umb. 100 km sõiduga maanteel. :roll:
Niipalju veel,et linnas sõites(kui masin oli töökojast kontrollist tulnud) ikkagi jamas käiguvahetusel-pöörded peal ja edasi liikus väga vaevaliselt.Maanteele jõudes jahtus ilmselt maha ja siis oli asi korras...

Ja siis üks avastus.Eile kohalikust autopoest õli ostma minnes pakuti odava L-hinnaga Addinoli õli,kiri peal et dexron II,ütlesin et ei sobi ja anti siis castroli oma(dex.III).
Pärast hakkasin mõtlema,et talvel ostsin kah seda sama addinoli(1L) aga selle valasin kohe väiksemasse õlivanni ja tegin kastile nö.läbipesu.Kui palju seda dex.II õli sinna kasti jäi ja segunes dex.III'ga,pumpasin umb.3L õli välja,enne kui tagasivoolu külge ühendasin.
Kas neid õlisid ikka omavahel segada võib?
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD

meduus
Huviline
Postitusi: 531
Liitunud: 23 Sept 2009 15:59
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K:ATM käigukast kuumeneb üle,õli pritsib tuulutuse torus

Postitus Postitas meduus » 08 Juun 2013 17:55

Dex 2 ja dex 3 võib segada.
Sõidukite kliima/ konditsioneeri täitmine ja kontroll Tallinnas.

56997null0seitse

Tim
Huviline
Postitusi: 2598
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K:ATM käigukast kuumeneb üle,õli pritsib tuulutuse torus

Postitus Postitas Tim » 10 Juun 2013 20:55

Asjalood nüüdseks nii,et kolmas käik ei toimi,kolmanda asemel paneb lõpuks uuesti esimese ja siis pauguga kolmas-avariirežiim...ja hakkab uimama.Ükski ülearune tuli ei põle ja sellekohast veateadet pole!
Kohati hakkab läbi käigukasti tuulutuse toru õlikärsakat ajama.

Õhtul vahetasin prooviks selecotri ära,mingi aeg toimis laitmatult,kui mootor/õlid soojad,hakkas kohati kolmanda käiguga jama pihta aga üldpildis asi paranes märgatavalt.Vähemalt taaskäivitus ajab asja korda,ennem mitte.

Kumma viga nüüd on,kas selector või käigukast...või mõlemad?
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD

Alaripri
Huviline
Postitusi: 240
Liitunud: 28 Veebr 2013 18:08
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: K:ATM käigukast kuumeneb üle,õli pritsib tuulutuse torus

Postitus Postitas Alaripri » 11 Juun 2013 02:33

Käigukast on oma lõpu leidnud. Kõige huvitavam nende bmw eluaegsete kastide puhul ongi see, et kui hakkad seal juppe/õlisid/tihendeid vahetama siis kasti surm on õige pea tulema. Erand kinnitab reeglit, enda autol vahetasin ka õli ära kuid mida aeg edasi, seda hullemini käigukast toimetab. Minu auto teemas sa veel küsisid, kas vahetasin heaperemehelikkusest, vastasin eitavalt. Hakkas käikudega lollitama ja vahetasin õli ära. Sõitsin mõnda aega muretult kuid nüüdseks seis sama kehva, kui ennem, lisaks sellele on ka sidur libisema hakanud...
ei jõua ära kiruda neid eluaegseid kaste, pigem tõesti sõita passatiga, vähemalt ettenähtud iga 60 000km järgi kasti õlivahetus! :D

Vasta