K: Õhk vedrustuse tegemine

Kõik seonduv velgede rehfide ja silla tetailidega
Vasta
kalmer1102
Tänanud: 0
Tänatud: 0

K: Õhk vedrustuse tegemine

Postitus Postitas kalmer1102 »

Kas siin foorumis kellegil äkki on õhk vedrustusega auto? See siis peaks olema kompressoriga amortide kõrguse reguleerimine. On see mugavam ka või lihtsalt reguleerib kõrgust?

On keegi ehk ise aretanud endale õhkvedrustuse?
Mul tekkis selline mõte, et võiks proovida ise teha vähemalt tagumine osa õhkpatjadele :idea: , padjad saaks aretada amortide asemele(patjadel on endal amort sees). Alguses lihtsalt proovimise mõttel saab panna tavalise suitsusüütajast töötava kompressori neid täitma :D ja kui vastu isegi peavad sõitmisel, siis tuleb automaatne süsteem leiutada mis kõrguse ise paika reguleerib käivitamisel või kui kõrgus muutub.

Alguses oleks vaja ainult paar patja, paar voolikut ja kompressor(tavaline käsipump on vist natuke tüütu :D )
Padjad on mul olemas, voolikud vist ka olemas ja kompressori leiaks ka.
arts
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K: Õhk vedrustuse tegemine

Postitus Postitas arts »

äkki oleks lihtsam vaadata, kuidas on need õhkamordid tehase poolt tehtud - seal ju kõik need lõpplülitid olemas ja automaatne kõrguse reguleerimine. teoorias öelduna oleks siis ju vaja ainult amordi asemel padjad aretada.
Rõhutan TEOORIAS :)

Mul on peal see tehasesüsteem, kui on huvi - võime kokku saada millalgi.
kalmer1102
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K: Õhk vedrustuse tegemine

Postitus Postitas kalmer1102 »

arts kirjutas:äkki oleks lihtsam vaadata, kuidas on need õhkamordid tehase poolt tehtud - seal ju kõik need lõpplülitid olemas ja automaatne kõrguse reguleerimine. teoorias öelduna oleks siis ju vaja ainult amordi asemel padjad aretada.
Rõhutan TEOORIAS :)

Mul on peal see tehasesüsteem, kui on huvi - võime kokku saada millalgi.
On sul võimalik kõrgust ka muuta ise ja kas on siis mugavam ka sõita :D ?
Ette vist ei ole pandud nivooamorte tehasest.
Muidu originaal süsteemile patjade panemine eriti raske ei tohiks olla, aga ma arvan et selle osad maksavad eriti palju kui kuskilt romulast osta. Hetkel ei ole raha ka eriti sellise asja jaoks, peab enne mootori korralikult tööle saama.
Aga ma arvan et ma teen need padjad sobivaks ja otsin voolikud/torud ja proovin seda :D
MegaHabe
Klubiliige
Postitusi: 1976
Liitunud: 02 Mai 2006 13:08
Asukoht: lääne-virumaa tapa 55903622
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 7 korda

Re: K: Õhk vedrustuse tegemine

Postitus Postitas MegaHabe »

Võtta romuks vana sidrun see 3,0l mis laseb kõhu koralikult vasta maad, sealt saad kõik vajaliku aretamiseks :wink:
MInu õigekiri ei kuulu komenteerimisele!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=kFBVY8oH83A
arts
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K: Õhk vedrustuse tegemine

Postitus Postitas arts »

kõrgust ise muuta ei saa. automaatselt käivitub kompressor ise peale auto käivitamist mingite sekundite pärast.
Aga automaatika valdkonnas on kindlasti olemas vahendid, millega muuta reguleerimine manuaalseks, vastavalt soovile. nt. firma FESTO toodang.

PS. Mugavuse kohapealt ei saa midagi aru, kuna caravan üldiselt jäigem, kui nt. sedaan. Aga nende reguleeritavate amortidega autol säilib normaalne juhitavus, kui koorem peal.
kalmer1102
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K: Õhk vedrustuse tegemine

Postitus Postitas kalmer1102 »

megahabe kirjutas:Võtta romuks vana sidrun see 3,0l mis laseb kõhu koralikult vasta maad, sealt saad kõik vajaliku aretamiseks :wink:
Sellelt saaks küll suht kõik vajaliku, aga ega neidki pole kuskilt vist eriti saada.
arts kirjutas:kõrgust ise muuta ei saa. automaatselt käivitub kompressor ise peale auto käivitamist mingite sekundite pärast.
Aga automaatika valdkonnas on kindlasti olemas vahendid, millega muuta reguleerimine manuaalseks, vastavalt soovile. nt. firma FESTO toodang.
Festost saaks küll kõik vajaliku jah. Ma proovin enne oma süsteemi ära ja kui hea jääb, siis ehk leiutan selle vähe paremaks :)
Ketas007
Klubiliige
Postitusi: 303
Liitunud: 27 Okt 2006 08:13
Asukoht: kaugel tallinnast 30km
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K: Õhk vedrustuse tegemine

Postitus Postitas Ketas007 »

mul kõik see vajalik olemas välja arvatud amordid
omega caravan MV6 97a 3.0l 155kw
kalmer1102
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K: Õhk vedrustuse tegemine

Postitus Postitas kalmer1102 »

ketas007 kirjutas:mul kõik see vajalik olemas välja arvatud amordid
Usun et ma neid veel ostma ei hakka, aga mis sinna vajalike asjade hulka kuulub?
kalmer1102
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K: Õhk vedrustuse tegemine

Postitus Postitas kalmer1102 »

Uurisin täna neid patju mis mul on ja kahjuks on nende käik liiga lühike, umbes 7cm ainult :(
Kui nendest kannatab originaal amort seest ära võtta nii, et lekkima ei hakka, siis saaks nad ehk omega amordi ümber panna.
Või leian kuskilt mingid sobivad padjad vedrude asemele, see oleks kõige lihtsam.
Vasta