1. leht 12-st

Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitatud: 29 Jaan 2017 16:41
Postitas M2x
Nonii. Tean, et mõned inimesed ootavad teemat, peale esimese paagitäie läbisõitmist võib vist juba ühtteist kirjutada ka.
Saamislugu- kuna ustav E34 hakkas kere ja mootori mõttes järjest kiiremini ära surema ja hunnik pisivigu käis ka juba nii närvidele, tuli remondi asemel hoopis otsus autot vahetada. Esimest korda elus rohkem soovist, kui sunnist. Sai päris tükk aega ringi surfata, käis mõtteid Saabist Audini, aga päris kiiresti sai selgeks et "best bang for the buck" on ikkagi Omega. Sai auto kähku välja valitud, aga finants ei jõudnud nii kiiresti järgi ja 110kw sedaan osteti ära. Nädal aega oli kõhklusi, kas siis üldse jne jne, kuna turul oli valida ainult 2.2 106 ja 2.2 diislite vahel reaalselt. Siis hea sõber tanellenat käis välja idee, et pane foorumisse teema üles. No fain, eks ma siis panen. Tuli pakkumiseks terve hunnik MV6-si, aga silma jäi kohe varasemast veidi tuttava mootoriga vanakooli BMW südamega automaat. Jutt kiire, kokkulepped tehtud, paari päevaga sain asjad jonksu ja bussiga Pärnu poole ajama.
Fun fact- kuni kohalejõudmiseni ei olnud mul vähimatki ideed, kas tegu on sedaani või universaaliga, kuna pilte minuni ei jõudnud. Vahet pole- ootasime nagu lapse sündi, ainult jupp maad valutum. Poole tunniga oli selge, et see ongi see ja sai diil tehtud- tänud veelkord Tomzzile.

Autost:
Hõbedane touring, 2000a algusest. Automaat, kuna sportlikust huvist (loe- minu mingisugusest kiiksust) tahtsin ära proovida. Must mäludega nahksisu, päris heas korras. Bose heli+ mf rool. Püsikas. Istmesoojendused. Xenon. Põmst niipalju juttu ongi, varustust nagu on ja ei ole ka, minu jaoks kõik vajalik ja vinge on samas olemas. Katuseluuk oleks lahe lisa, aga puudumine ei häiri. Vähem asju mis katki läheb. See-eest said kenad 17" suverattad kaasa, olemas on pagasiruloo ja kutsu taltsutamise võrk ka. Mäletan, Taneli autole sai neid otsida, too hetk oli paras defitsiit.

Vigu on ka, panen siiani avastatud staffi siia kirja, siis saab hakata vaikselt vaatama, mis järjest maha läheb.
*Nina tiba avariiline. Vahva, et uued jupid küljes on, aga kapotialuse tala koos tuleümbruse plekiringiga peab ikkagi ära vahetama, parasjagu natuke kõver, et tuld ma sirgelt ette ei saa. Kapott käib nüüd inimlikult ühe inimese jõuga lahti juba ja tulealused liistud panin ka enamvähem paigale. Ca 100€ jupp + väike keevitus-värv. Pole midagi hullu.
*Väike rooste tagakoobastel. Lasen praegu roostesurma ja mingi määrdega üle, kui soojemaks läheb, võtan lihvi kätte ja vaatan kas saab inimlike võtetega korda (kilode kaupa pahtlit ei viitsi möksima hakata) või on samuti lihtsam keevitusega asi ära lahendada. Üksikud mullitavad täpid tahavad veel tähelepanu, paar tükki on väga lollide kohtade peal aknatihendi lähedustes, aga saab vast hakkama.
*Juhiukse kesklukumootor? või mingi mikrolüliti vms sai otsa- paar korda pani puldist uksed lukku-lahti, siis enam juhiust ei lülitanud. Seepärast ei luba ka ülejäänud autol lukku minna. Võtmega toimib. Tegemine jääb ka ilmselt soojemasse aega.
*Kast. Töötab so-so. Kuni keskmise gaasiga on kõik maru hästi, aga 1-2 vahetus on vahepeal troll, suurema gaasiga paneb vahest pauguga, peale järsemat pidurdamist ei lülita vahest kohe käiku sisse tagasi. Kasti filter olemas, Hõbenoolega juba ühendust võetud. Saab ehk tuleva nädal midagi sellega selgemaks, äkki piisab kastile natuke armastust õlivahetuse ja hoolduse näol. Muidu sõidu ajal on sujuv ja vaikne. tehtud
*Pumpa on näpitud. Üle vaadates ei taibanud kohe sooja mootori hetkekulu kompust vaadata, tiba kõrge teine. Pumpa on nähtavasti tiba peale koputatud, külmalt käivitub OK, soojalt ÜLDISELT enamvähem, vahest mitte perfektselt, aga midagi hullu hetkel pole. Samas ei suitse ja edasi käib heasti. Külmalt hääästi natuke lagiseb, ei oska sellesse kuidagi suhtuda hetkel. Tüüpiline diisel? Pump paika koputatud, käivitus parem
*Starteri pendiks tujutseb. See viga jälitab mind juba mitmenda autoga, eks saab seda ka varsti remontida.
*Salongis on pisivigu koristada, standartsed asjad üldiselt- juhi aknalülitil üks jalg ära murdunud, kindalaeka käepide ära murdunud, tuhatoos-laegas ei käi iseenesest lahti, üks tagumine klapitav peatugi ei püsi üleval, paar naginat uksepolstrites. Klassikaline jama nuppude ja juppide kummipindadega, mis on nagu sulanud-mustuse segu ja mingi löga moodi. Kuidas seda parandada, pakkuge ideid. Atsetooniga see vana jama maha leotada? peatugi tehtud. Tuhatoos käib juba lahti, aga enam ei püsi väga hästi kinni :P
*Kuskil jõuülekandes või sillatalas on mingi lõtk- pakun kardaani giubosid või sillatala pukse, gaasiga mängides on väike nõks tunda, mis ei tule kindlasti kastist. EDIT: Differ.
*Esisillas on kerge kolin, kõlab juba bemmist tuttava stabika kondi moodi.
*Istme mälude paika keeramisega krutib juhi peegli kas täitsa üles või täitsa alla. Parem peegel ei liigu üldse üles ega alla, kas peabki nii olema? Sisepeegel funktsib iseenesest, aga isetumenemisest ei ole aru saanud, kas teeb midagi või mitte.
*Kõrvalistuja tool ei sõida täitsa ette, kuskil 1/3 või isegi poole peal kiilub kinni. Raudselt mingi fossiilistunud friikas vahel. tehtud
Pilte saab, kui jõuan/viitsin pesulas ära käia, praegu ei julge eriti aiast väljagi sõita, aga näed peab. Ammugi siis veel rahvale pilte jagada..

Ise olen jube rahul ikkagi siiani, hind oli ikkagi vastav ja midagi hullu jama pole välja tulnud. Mootorit peab natuke kasima, äkki saaks mõne õlileemetise vähemale ikkagi. Öeldakse küll, et TD peabki väljastpoolt ka hästi õlitatud olema, aga no natuke viisakam võiks ikka olla. Mootori plastikkatte tahaks ka kuskilt pedantluse mõttes välja otsida.

Novot siis.
Ühe hädise pildi panen ikka- kohe peale ostmist sai natuke poosetatud. Abikaasa aga üritas telefoni korpust liimida, mille tagajärjel jäi kaamera klaasile superliimi lärakas, niiet... Vähemalt auto kuju järgi saab tõendada, et ikkagi Omegaga tegu.
Pilt

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 29 Jaan 2017 16:56
Postitas ahti22
Selle mootorikatte ehk leiab riiulist, aga hetkel ära ei julge lubada sest ei tea kas minu omal (mis alles platsil) on see olemas või mitte. Radika peal ja külgedel käib ka kate mida sul vist seal ei ole :) Parempoolne peegel võibolla vahetatud ja puudub mälufunktsioon, või on peegli pistikus ühendus klemmid ära oksüdeerinud. Seda isetumenemist ei panegi otseselt tähele. On ainult aru saada siis kui keegi taga sõidab, siis ei pimesta peeglist tulev valgus. Nende nuppudega on see kehva asi, et kui sealt see kummi kiht eemaldada siis jääb ülejäänud detailidest tumedam. Valutum variant on need nupud kõik välja vahetada(Ebay aitab).

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 29 Jaan 2017 17:01
Postitas Rax
Kui ma õieti mäletan siis Ahti tulevasel pillil on see moto kate olemas :D

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 29 Jaan 2017 17:03
Postitas ahti22
Rax kirjutas:Kui ma õieti mäletan siis Ahti tulevasel pillil on see moto kate olemas :D
Siis jääb vana üle :D

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 29 Jaan 2017 17:17
Postitas Rax
Ühe õhtuga kaks hõbedast caravani klubis juures. Normaalne, caravanid vist hakkavad üldse siin võimu võtma ma vaatan :D

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 29 Jaan 2017 20:05
Postitas Jospa
Caravanid ja dislad

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 29 Jaan 2017 20:39
Postitas Jürts
Huhh,pikk jutt.Loodame,et edaspidi tuleb lühemaid jutte,muidu ma jälle ei jõua lugeda ja kustun poole postituse peal ära,nagu Martink'i autoteemade puhul :mrgreen:
A olen seda pilli isegi näinud ja oleks seda musta nahka sealt tahtnud,aga Marek ei paistnud väga tahtvat anda/ vahetada :)
Kasti saad raudselt tööle õlivahetusega ja isetumenev töötab kindlasti,aga toonklaas pidurdab enamus valgust kinni ,seega ta praktiliselt kunagi oma tööd tegema ei pea.
No näed,ongi juba Su muud mured meelest läind ja ei saa aidata :mrgreen: a küll teised aitavad ;)

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 29 Jaan 2017 20:47
Postitas zapik
Isetumenevat saad taskulambiga testida. Näita andurile peale ja tõmbab kohe korralikult tumedamaks.
Istme mälud oled ise salvestanud? Kui eelmisest omanikust, siis äkki oligi nii paigas et pidi üles või alla keerama. Pane peegel ja iste enda järgi paika ja salvesta üle.

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 29 Jaan 2017 21:58
Postitas Martin
roostesurma puhul soovitan sellist isendit https://goo.gl/photos/HXsBPteabPRoM9EbA" onclick="window.open(this.href);return false; Maksab küll jube palju 250ml 10€, aga see eest sada korda parem kui mingi buvanols. Esimene kord kui seda nägin siis oli see kantud 6 kuud varem mingi rondi tagaluugile ja mitte mingit roostet, enda ühel autol on ka lihtsalt tuimalt tõmmatud 2 kuud tagasi, et edasi ei sööks ja suvel värvimisse saata. Buvanols aga juba kolmandal päeval uuesti kollane.
Aknatihendid käivad suht lihtsalt ära, kui küljeklaasidest räägid
Kui soojastpeast on kulu kõrge, siis on pumpa maha löödud. Ma soovitan isiklikust kogemusest pigem peale lüüa. nii 0,6L/h soojastpeast ilma ühegi tarbijateta(k.a kliima välja lülitatuna). Üldine kulu läheb madalamaks ja minek paremaks.
tagasillas võivad olla suured puksid läbi. Ära mingeid odavaid junne osta, siis oled nagu kummipaela otsas pärast.

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 29 Jaan 2017 23:12
Postitas M2x
@ Jürts- toonklaasi pole. Küll millalgi kaugemas tulevikus tuleb, ideaalis tahaks saada tumelilla peegelkile (mõistliku läbipaistvusega, äkki isegi 45% või 60%), seda 95st enam ei pane nagu bemmil oli, öösel tagurdamine on suht mälumäng, kas taga oli nüüd post või ei. Peaks selline päikese käes peegeldav lillakas hõbedasel autol päris kena välja nägema minu peas.
@ zapik-Mälud olen üle salvestanud jah, mitu korda, sättisin kõik paika, aga juhipeeglit krutib ikka üles-alla kuidas tahab ja lõppu välja.
@Martin- super, tänud soovitamast. Hea asja eest 10€ pole üldse palju ju tegelikult :) Roostega on see värk, et A-piilaril on paar täppi esiklaasi tihendi nurga all, tagaluugil samuti ja üks loll koht on antenni nurga all :D

Väike updeit ka hommikul otsa. Said alla uued talvekad kuna hommikul ei saanud autoga aiast ülesmäge välja enam hästi. Siis tekkis mõte hõbenoolde helistada. Öeldi, et kui tunniga kohale jõuda, saaks kohe töösse võtta. Sai natuke linnas mingeid ökokäpikuid terroriseerida ja talvekad kohe kõvasti proovile panna. Nüüd siis auto juba lae all ja anti elulootust isegi :D Eks tagasi sõites näis, kuda driftib 8)

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 30 Jaan 2017 16:39
Postitas tanellenat
Lõpuks Sa muffin tegid teema :D :D :D
Aitan siis teiselt poolt tehtud pepu pildiga :D
Pilt

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 30 Jaan 2017 16:55
Postitas M2x
Tegin Kadrinal väikese pooseka metsa ääres, kunagi meeles hea pidada, mis päev see talv lumi maas oli.
Image

Hõbenooles läks siis üldjoontes hästi, kast toimetab nagu uus, käitub tükk maad erksamalt ja lustakamalt, kasti poole pealt enam nõksutamisi pole. Küll tuli aga välja, et difris on lõtk, mis R-D-N vahel ja sõites gaasiga mängides kolksu teeb. Tahan selle veel ise üle vaadata, ehk on ikkagi vahepukkide teema, töömees suht poole sõnaga mainis.
Tagasi sõites mõtles kundepoolne tuulesuundaja, et läheb põlla päält maasikaid otsima. Muidu polekski midagi viga, aga tõhk võttis pool aknatihendi välimisest servast kaasa. Peab selle ka lähiajal ära vahetama.

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 07 Veebr 2017 07:50
Postitas M2x
Jess. Täna auto käima ei läinud. Tegelikult oleks aku voolu päris mitmeks käivituseks olnud ja mootori poolelt ka kõik ok, turtsatas juba laisalt ära aga see starteriraibe... Misiganes seal nüüd ära on, pendiks kiilub kinni või lühisesse või harjad otsas vms.. Poole käivituse pealt teeb "tõks" ja edasi ei ketra. Lasen võtme tagasi, teeb uuesti "tõks" ja "kõrr". :lol:
Soojemate ilmadega tegi nii korra ja kõik, täna hommiku -18 pealt ei taha enam koostööd teha. Kuna remonti viia aega pole siis tuleb vahetusfondi teha, lendan varuosade foorumisse nüüd 8)

Edit: Rumala küsimuse rubriik. BMW m51 starter sobib 1:1? Näiteks kusagilt E39 tds'i pealt?

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 07 Veebr 2017 08:38
Postitas raudpats0
M2x kirjutas:Jess. Täna auto käima ei läinud. Tegelikult oleks aku voolu päris mitmeks käivituseks olnud ja mootori poolelt ka kõik ok, turtsatas juba laisalt ära aga see starteriraibe... Misiganes seal nüüd ära on, pendiks kiilub kinni või lühisesse või harjad otsas vms.. Poole käivituse pealt teeb "tõks" ja edasi ei ketra. Lasen võtme tagasi, teeb uuesti "tõks" ja "kõrr". :lol:
Soojemate ilmadega tegi nii korra ja kõik, täna hommiku -18 pealt ei taha enam koostööd teha. Kuna remonti viia aega pole siis tuleb vahetusfondi teha, lendan varuosade foorumisse nüüd 8)

Edit: Rumala küsimuse rubriik. BMW m51 starter sobib 1:1? Näiteks kusagilt E39 tds'i pealt?
m51 mootor ongi. st starter sobib. kindlasti ülekandega mitte otseveo starter.

faric midagi mainis et m57 moto starter võiks ka sobida.

ps sul ei läinud käima mul ei lähe soojaks :lol:

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD atm - M2x

Postitatud: 07 Veebr 2017 08:52
Postitas tanellenat
Lenda Pärnu siin üks vanamees raekülas teeb sul 15 € korda :D
eile andis mul ka see neetud starter märkun et vajab vahetamist :P