Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Klubi külastajate autod. Nendest pildid ja info.
Vasta
M2x
Klubiliige
Postitusi: 333
Liitunud: 04 Apr 2013 12:23
Auto: E39 530D
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitus Postitas M2x » 31 Juul 2017 00:07

Noor kitseraibe. Praeguseks vähemalt.
Täpselt kümpi, trajektoorid ühtisid nii hästi, et esimest korda nägin ma looma alles kui ta juba paarikümnemeetrist õhulendu alustas.
Stange, kapott, tiib, tuli, kapotitala olid laksust otsas. Jõudsin ühetule ja udukatevalgel türilt pärnu, sealt siis tartu poole, viljandis andis üle kuumenev mootor märku ka puru radikast. Loiku ennem alla ei jätnud. Kuna kapott lahti enam ei käinud, siis lähimast talust leitud kaevuvesi sai paisupaaki niristatud läbi ca 5mm jämeda torukese, mis eelmisest autost tööriistakasti jäi. Sai vist ilma suuremat kahju tekitamata koju.
Täna võtsin laiali, suht nukker seis on kapotte talaga eriti tuleraam ja selle ümbrus aga kuna ahtilt saadud varu pole siiani peale jõudnud õnneks, siis katsun tehase punktidest lahti harutada, peaks õnnestuma paika saada.
Kerejupid on tänasega olemas, radikas on mõra aut. kasti õlijahutuse koja plastikus, ilmselt mökerdan selle epoga kinni.
Homme suurest kurvastamisest kaineks saan, siis näis mis saab.
Keegi homseks mingit pisemat MIG/MAG aparaati flux traadiga laenata saab tartus, võib märku anda... Ei peaks luunjasse pukseerima.
Mul juba sünnist saati bemmi süda sees...

M2x
Klubiliige
Postitusi: 333
Liitunud: 04 Apr 2013 12:23
Auto: E39 530D
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitus Postitas M2x » 31 Juul 2017 11:04

Esiots katkisest jamast puhas
Image

Jupihunnik auto ees
Image
Mul juba sünnist saati bemmi süda sees...

Jürts
Omegaclub juhatus
Postitusi: 2867
Liitunud: 02 Okt 2007 19:10
Auto: omega 2,5 DTI 2002 a
Asukoht: Jõhvi
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 47 korda

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitus Postitas Jürts » 01 Aug 2017 10:01

Ei tahaks sind veel rohkem kurvastada,aga epo väga ei toida sind-ei jää pidama. Hoia närve kokku ja otsi terve radikas.
Kleebiste omandamise,või klubiga liitumise soovi korral pöörduda minu poole läbi priva,või helistades 56643833.

Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3214
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 52 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitus Postitas Jospa » 01 Aug 2017 11:07

Nii ongi et neid radikaid enam ei paranda!
Jeep GC 3.0 CRD 160kw
Opel Omega 2.5 DTI 110kw

ahti22
Huviline
Postitusi: 924
Liitunud: 17 Okt 2010 13:34
Asukoht: Türi
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitus Postitas ahti22 » 01 Aug 2017 11:22

Mul pakkuda kaks radikat. Pean vaatama kas ka automaatkasti otsad küljes ainult

Rax
Klubiliige
Postitusi: 2924
Liitunud: 08 Mär 2013 00:31
Auto: 2.5DTI
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitus Postitas Rax » 01 Aug 2017 11:31

ahti22 kirjutas:Mul pakkuda kaks radikat. Pean vaatama kas ka automaatkasti otsad küljes ainult
Tal ju manu. Neid jahutus otsi pole ju nagunii vaja
56232754

Kasutaja avatar
Martink91
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.0DTI 3.5 Bi-turbo
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 51 korda

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitus Postitas Martink91 » 01 Aug 2017 11:39

mul üks üleliigne radikas pakkuda. 20€ tegu termotheki toodanguga, minul oli 4 aastat küljes. Kahjuks aga tühjenduspunn on kaduma läinud.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
kasutatud varuosad viewtopic.php?f=23&t=10487
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534

ahti22
Huviline
Postitusi: 924
Liitunud: 17 Okt 2010 13:34
Asukoht: Türi
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitus Postitas ahti22 » 01 Aug 2017 17:00

Rax kirjutas:
ahti22 kirjutas:Mul pakkuda kaks radikat. Pean vaatama kas ka automaatkasti otsad küljes ainult
Tal ju manu. Neid jahutus otsi pole ju nagunii vaja
Õigus jh. Aga kui vaja siis on olemas.

M2x
Klubiliige
Postitusi: 333
Liitunud: 04 Apr 2013 12:23
Auto: E39 530D
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitus Postitas M2x » 15 Aug 2017 22:49

Nüüd tuleb pikem jutt. Ilmselt. Panen pilte ka.
Igatahes, hilinenud tänud Jospale soovitamast veljesirgendust. Käis seal ka esimene sama poole oma. Mõra ja mõlk veljes lõid alles kuu aega peale teist poolt välja, olen aga üsna kindel et viga said samas kohas. Igatahes, mõistlikud tegelased hea hinna ja päris kärme tööga.

Kunagi ammu vahepeal sai õlivälp täis, tahtsin ära remontida ka ülekeeratud õlivanni korgi keerme. Uus kork olemas, kataloogi järgi suurem variant... ja ikkagi väike :D Panin ta ikkagi silikooniga uuesti tagasi, natuke aega on pidanud, pool välpa on juba mahagi sõidetud uuesti, 336kkm on märkamatult 340 peale kerinud.
Samal ajal sai natuke muud pudi ka mootorisse topitud- õhufilter, rihmamajandus koos rullide ja löögileevendiga, samas laaris sai ostetud ka KKK tihend, mis sai millalgi ära purustatud ja kliimarihm, mis ootavad uut ettevõtmistuju ja kliimaradika peale panemist.
Genekapoolne rullik otsustas aga iseenesest alla 1000km hiljem poldi küljest ära irduda, jättes mind niimoodi jäätmejaama ukse taha vedelema. Sai juba endale abi järgi kutsutud, aga kuna sel läks aega, sai kohapeal käepäraste vahenditega murdunud polt välja saada ja juhtumisi samas mõõdus olemasoleva poldiga rullik tagasi panna. Siiamaani see ajutine polt sõidab seal, pärit on ta käigukasti kojast.

Udukatesse toppisin Tartu Raunexist soovitatud-tellitud (vist osrami) sinised "xenon look" pirnid. Läksin kohale ja küsisingi otse et "tahan midagi mis oleks ilus ja valge, nähtavusest on savi, kuna öösiti kunagi uduga ei sõida". Päris rahule jäin, pildil ei tee vahet aga silmaga päeval on tavalisest kollasest tüki valgem ja kenam.

Siis tuli starterisaaga kätte. Tõmberelee tujutsemine oli ammu teada, aga ikka venitasin edasi vahetust, kuna elmuti käest ostetu ilmselt sai pagasis kaasa sõites niipalju kloppida ja solvus lõpuks kui auto alla sai ja kärsatas pendiksi läbi. Vana vist solvus aga hiljem selle peale, et ma teda ei usaldanud enam ja jättis ka peaaaaaaegu tee peale juba. Oh well. Sain kiirelt E39 pealt Boshi originaali 2kw starteri. Mis te arvate, et see oli plug & play? Jajahh, ega ma siis sellest kirjutaks.
Tuli mingi tegelane oma mersu maasturiga õue, viskas starteri näppu ja kadus. Aku peal enne proovisin, töötab. Kui pärast lähemalt uurima hakkasin, tuli kuskilt mingi roostene veetilk välja. Egas midagi, kuna kaks starterit juba lahti-kokku laotud ja käsi soe, võtsin igaks petteks selle ka korra lahti. Välja tuli selline pilt:
Image
Image

No egas midagi, sai siis legoks laiali võtta, iga VIIMANE kui tükk starteri sees puhastada, õlitada, määrida ja kokku tagasi. Worth it.
Image
Image
Ma kujutan ette, et see oleks võinud väga halvasti lõppeda kui oleks otse peale lajatanud selle kammajjaa.

Eks vahepeal sai niisama nokitud vahepeal pisiasju, põhjaliku koristuse käigus käisin pagassi katte all ja tagavararattakoopas möödaminnes pindmised roosted Floral RSiga üle.

Jaaa siis see kits.
Tegelikult sai auto kahe päevaga kokku tagasi, aga ega jamamist oli omajagu. Kuna tööandja veidi juba survestas, ei tahtnud vasakut-tervet tiiba maha võtta, et terve ninaraam ühes tükis ära vahetada, tegin ühenduse kesk tuld mööda valtsijooni. VIGA. Kuna sinna nurka oli mats saadud enne kui auto minu kätte jõudis, on seal tule taga ka ikkagi kerge kasjakk sees. Selle aga avastasin, kui olin juba plekid parajaks lõiganud ja peaaegu paika sobitanud. No hea küll, ega siis enam midagi teha polnud, terve detail oli parajaks ratsitud, ega seda enam kokku pane- tegin olukorras parima, et detailid jooksma saada. Roostesurmatasin üksiti ka stangetala ära, kõik keevised ja lihvid läksid Zn-Al läbikeevitatava sprei alla. Kokku ta sai.
Image
Image
Küll esialgu prefl tulede ja erivärvi detailidega. Kapott tahab veel kõvasti sättimist, juhipool pole vahet ollagi, kundepoolt jookseks kass kapoti alla peaaegu. Samas augud on servades juba. Ilmselt hinged ka juba natuke varem väänata saanud ja peab nüüd täpsemalt ette võtma, et mis ja kust, vb jääbki üle ainult kapotikinnitusi suuremaks teha.

Vahepeal rehvivahetus- sain alla kasutatud Primacy3'd, kuidagi oluliselt parem pidavus on igalpool. Samas mõõt läks ka tagasi 235/45 peale 225/45 asemel. Kuidagi üleüldiselt parem on sõita.

Jätkuvad saagad:
*Mootori ja käigukasti vahel elab keegi. Mis ta must tahab ja miks ta seal kolistab ja vahepeal käiku lõpuni ei lahuta- ei tea. Tegelikult on vaja igaljuhul uut hooratast, vb veel midagi.
*Differ. Igaljuhul vaja välja vahetada, jube kolks käib seal taga juba. ^Done
*Midagi vist peab vaatama Toprani kardaanileevendi asemele, 5000km peale tundub, et hakkab vist kolmas alla andma. ^Accidentally done
*Pump+pihustiotsad on jätkuvalt tegemata, mitte väga esmajärjekorras küll hetkel
*Nina paika sättida, FL tuled millalgi tagasi leida ja detailiring värvi.
*Esiklaasi mõra on päris vastikuks läinud
*Radikas välja vahetada ^done
*Summuti maha ja ära lappida. Vb võtab üleliigset vääriskeraamikat ka vähemale... ^Half done
*Kliimaradikas paika panna.. Kas keegi teab, mis rõhku radikas hoidma peaks, tahaks igaks petteks kompressori otsas testida, aga ei tea kui palju julgeks sisse ajada?
*Selle ilusa "Turbo Diesel" kirjaga plastkäraka asemel midagi asisemat leiutada. Tahaks roostevabast torust teha, aga ei tea kas oskused lubavad. Variant on lasta teha, see aga eeldab natuke raha jälle. ^Done
*Naine nuiab tükk aega toonklaasi juba
*Pendelhoova puks ja mootoripadjad tahavad tegemist, siis on esiotsa veermiku ja pehmenduse osaga kõik natukeseks.
*Ilmselt millalgi hakkan väikest madaldussarja vaatama, praegu on ikka JUBE kõrge masin ja kurvis kaldub ikka korralikult.
*Midagi peab õlipläkutusega ka ette võtma, ikka päris asiselt sisselase ujub. Uuesti karterituulutus käsile võtta vist, Vivaldi tegi tähelepaneku, et ma jätsin ühe detaili puhastamata kui ma seda metallsvammi brake cleaneriga leotasin.

Ahja ülevaatusel võiks ka ära käia vist varsti...
Viimati muutis M2x, 27 Aug 2017 12:24, muudetud 2 korda kokku.
Mul juba sünnist saati bemmi süda sees...

Kasutaja avatar
Anz69
Klubiliige
Postitusi: 698
Liitunud: 14 Mär 2007 01:53
Asukoht: Pärnu/Tallinn
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitus Postitas Anz69 » 16 Aug 2017 21:24

10bar-peaks ikka kannatama, terve kondi süsteem, vist muidu on äkki 20bar(võin eksida)
Aga tööl on tavaliselt 10bar sisse lastud süsteemi, et üldiselt kontrollida, kas kuskilt susiseb.

Toonklaasi jaoks soovitaks Inmar auto, tähetornis, hind oli hea, ning töö ka :)
Vectra GTS 2.0T 2004' [131AVS]
Omega 3.2 vagun 2001' [498THS]

Diisliga köetakse maja ning küntakse põldu, bensiiniga sõidavad autod :twisted:

M2x
Klubiliige
Postitusi: 333
Liitunud: 04 Apr 2013 12:23
Auto: E39 530D
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitus Postitas M2x » 23 Aug 2017 10:07

Jah, Anz tuletab meelde, et peaks asukoha profiilis ära vahetama... aitäh pakkumast muidu, aga olen juba paar kuud tartlane :D

Eile oli jälle väike remondipäev. Kohale jõudis uus differ, seega sai saba õhku aetud ja lammutama hakatud. Paar tunnikest lebotamist auto all ja sai uus alla. Õnne niipalju, et hea inimene oli leevendi difri flantsi otsa jätnud, ei pea poodi uue järele minema jälle :D Toprani oma oli nii läbi, et kardaani flants oli juba difripoole poltidesse väänanud ennast, jäljed peal.. Paras vahukomm...

Vahepealne üllatus oli aga see, et ette jäi üks õõtsa ja kronsa vaheline kärakas. Alati olin mõelnud, et see xenoni asendiandur, aga eile selili auto all unistades järsku koputas kuklas mõte, et wait a sec, xeno andurid on ju mõlemad vasakul õõtsal. See aga jupi suurem ja taga parema õõtsa seespool otsas. Vaatasin teisele poole, xeno andur on seal kus peab. A misasi see siis on? Juhtmekimpu taga ajades jõudsin kärakani, mille kohta olin alati arvanud, et see on põhjaalune etteandepump vms. Lähemalt uurides ei lähe sinna aga ühtegi kütusevollat ligi :D Küll aga mitu raamiauku sisse topitud õhuvoolikut. Täna vaatasin varustuse listi ja whattayaknow: G67 AUTOMATIC SELF LEVELLING DEVICE. Tundub, et sellel on ees ka midagi olnud, kuna tiiba vahetades tuli välja üks tuimalt mahalõigatud täpselt samasugune pistikuots, mille otstarvet ma kuidagi tuvastada ei suutnud, niisama ta sinna jäigi. Aaga kuna nivooamordid üksi on pea pool coilide hinda, siis minust nad sinna jäävad kah.
Kui kellelgi huvi, võin maha kruttida ja ära müütada.
Image
Image

Difrisse õli sisseajamine oli ka paras pläkutamine, on olemas küll vedelainetele mõeldud käsipump- määrdepüssi sarnane toru eksju. Sellel aga kaanetihend nii idiootne ja kuna toru otse difrisse kuskilt sisse ei mahtunud- pidin peenema toruga ülemineku tegema- siis oli nii kõvasti vaja peale vajutada et pressib jubedalt välja. Sai siis otse potska küljes olevale valamiseks mõeldud jublakale see voolik külge aretatud, potska tagurpidi vastu difrit ja altpool tungiga surve peale, pressis ise sisse ennast. Paras Jaan Tatika lahendus, aga "hey, if it's stupid but it works.. it ain't stupid."

Üleeile tegelesin läbi tiba vihmase ilma keevitamise poolega, kiskusin summuti alt ära plaaniga aukudele lapid peale lasta ja katt tühjaks teha. Kui aga jooksu alt ära sain, oli selge et viimasesse pütti mineva toruotsa külge pole enam kuhugi keevitada eriti. Ei viitsinud sumpsi alla tagasi panna, võtsin jalgratta (üle mingi kahe aasta) ja panin alla vangla juurde Laki autosse. Muidugi sain Puumarketi ees klaasikillu tagarehvi ja siis ma jalutasin. Kaks meetrit sumpsitoru ratta peal käekõrval. Ise veel uhke, et isegi pemmidel pole sellist väljalaset nagu mul jalgrattal. Nuu koju ma sain.

Summuti sai lapitud, keevise kvaliteet veel kriitikat ei kannata piltide näol, aga kõva ja tihe ta sai igatahes. Kuna juppe jäi üle (targu ostsin ka poest väikese tagamõttega ühe põlve ka), siis sai lõpuks kapoti all üks idiootne koht ära likvideeritud:

Image

Natuke tuugalt sai, originaal plastik oli vist 57-58mm, see toru on 60. Natuke surumist oli, aga otsa ta sai. Genekas vähemalt rohkem õlispaad ei saa. Keegi mu küsimusele teises teemas (Jospa?) mainis, et pane siis juba laugemalt, no sai nüüd lauge küll võrreldes originaaliga. Originaalil oli veel ventika kohale kitsendus sissepoole ka valatud materjali, nüüd peaks sealt hingama nagu metsaline. Katt pääses veel seekord ajapuuduse tõttu, kuna õhtu ja äike vajusid peale...

Üks casual remondipilt ka- ma olen ikka JUBE laisk ja mugav inimene :D

Image
Mul juba sünnist saati bemmi süda sees...

Kasutaja avatar
Tomzz
Klubiliige
Postitusi: 1858
Liitunud: 24 Jaan 2010 12:13
Asukoht: P.ä.r.n.U
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitus Postitas Tomzz » 23 Aug 2017 11:29

testamendi kirjutasid ka enne valmis kui sinna pukkide otsa ajasid auto ? :mrgreen:
Old Opels Never Die,They Just Go FASTER!
Y32SE + LSD

Rax
Klubiliige
Postitusi: 2924
Liitunud: 08 Mär 2013 00:31
Auto: 2.5DTI
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitus Postitas Rax » 23 Aug 2017 11:40

Jube mugav jh. Ase valmis tehtud ja puha. :lol:
56232754

M2x
Klubiliige
Postitusi: 333
Liitunud: 04 Apr 2013 12:23
Auto: E39 530D
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitus Postitas M2x » 23 Aug 2017 11:46

Tomzz kirjutas:testamendi kirjutasid ka enne valmis kui sinna pukkide otsa ajasid auto ? :mrgreen:
Need on VÄGA. HEAD. PUKID. :twisted:
Tegelikult ennegi käinud-teinud nii, loksutasin enne igatepidi auto üle, seisis häste küll. Suurema osa ajast olid metallist pukid (jack stands) raamiotsa all ka julgestuseks, vahepeal jäid ette lihtsalt.
Mul juba sünnist saati bemmi süda sees...

M2x
Klubiliige
Postitusi: 333
Liitunud: 04 Apr 2013 12:23
Auto: E39 530D
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitus Postitas M2x » 27 Aug 2017 12:18

Radikas sai lõpuks vahetatud. Sai otsida tühjenduspunni auku tükk aega asju, lõpuks läks ikkagi parajakslõigatud M14 polt vaskseibi ja keermeliimiga.
Uuesti maha tuli ka õhutoru, esimene keevis hakkas kergelt õli lekkima. Käiasin maha, brake cleaniga puhtaks ja uuesti. Korralikumalt ja natuke kuumemalt, testisin keevituse seaded testtüki peal üle. Nüüd sai uipu hää :D

Ja lõpuks tuli ilma, et auto esialgse lahendusena õiget värvi ära saada.
Image
Image

Mis mõttes "ei ole õige värv ju"?? Hakkab olema.

Kuna arki tuleb minna aut-manu märge niikuinii ära teha, siis mõtlesin et panen juba värvimuutuse ka kirja, saab ülevaatusele minna. Väike idee on veel peeglid ka mustaks, siis peaks toonklaasiga hästi kokku minema tulevikus. Algul oli mõte terve ring altliistu teha, aga see ei jää vist väga kena ikkagi :?
Mul juba sünnist saati bemmi süda sees...

Vasta