10. leht 12-st

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitatud: 21 Sept 2017 20:37
Postitas Tim
M2x kirjutas:Image
"Väike pikendus"paistab olevat pandud et suuremat jõudu avaldada :lol:
Tegelikult saab lihtsa vaevada selle sisse pressida hüdrotungrauaga aga peab hea koht olema kuhu toetada,välja saab lüüa paraja nn.puksi peal kuvaldaga.

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitatud: 07 Okt 2017 23:34
Postitas M2x
Kuna auto on siiani ennast nii hästi üleval pidanud, siis täna pani kohe täiega paugu munadesse. Esiteks jäin hommikul aku pärast teele, õnneks olime paaris autodega liikvel, ei olnud väga hullu.
Õhtul aga pidin Valgamaa poole liikuma, sain 15km kodust minema, just häppi et sain püsika tööle. Jaa järsku sõidu pealt kaob jõud ära, hakkab pidurdama, siddur lahti, moto sureb ära. Sain tee äärde, starter käiks nagu tühja täiel pöördel. Natuke uurisin ja puurisin, aru ei saa, nagu tõmberelee ei tule järgi. Siis ühel hetkel kogemata andsin starterit kui käik sees. Sel hetkel oli asi selge.
Kinnituseks õlikork maha ja selge ta oligi- kett pooleks. Tee äärest saime hea juhuse tõttu suvalise vennikesega slepis tõrvandisse tagasi õnneks ja sihtkohta teise autoga 10 min hilinedes..
Vivaldiga kiire consult ja ketivahetusele lootma ei jää-märkide järgi ilmselt on kone koos omadega. Kindel ei ole, kas kõigepealt lendas kett ja siis sisu või kiilus midagi sees kinni ja sellepärast kiskus keti ära, aga ilmselt esimene version kuna õlituld ega tempi enne põlema ei läinud ja ära läks suht väikse kolinaga. Samas kuna starter ajab ringi täiesti vabalt, siis ilmselt pole arvestatavat survet enam üheski silindris, seega saab olema huvitav seda kammajaad pärast lahata, sellest peaks hea pildimaterjali saama.
Õnnetu auto ikka...
Kui kellelgi on millalgi motovahetuseks sobilikku pinda jagada, võib infot anda...

Bemari m51d25 paljas raud läheb 1:1 peale onju? Võtaks kõik agregaadi ja andurimajanduse enda oma pealt. Hooratas siis ainult..

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitatud: 08 Okt 2017 09:14
Postitas raudpats0
karter ja õlivõtu toru koos filtriga kah teise kujuga.korras ketimajandise saaksid minu vana kone pealt.10 kuni 15 tuhat sõitnud.
pump on küljes pihustid on eraldi.starterit ja hooratast pole.
pidin muidu ta lahti võtma et miks teele jättiis aga pole viitsinud. 2 silindrit kindlasti ei töötand aga käima läks.

ketimajandus sai sebitud originaal bemmi oma.

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitatud: 19 Okt 2017 21:54
Postitas Raivz
Sul selle autoga ikka päris palju janti olnud.
Sul vist mingi 1a see masin olnud?
Nii imelik lugeda kuidas Sul need kastiprobleemid olid, nüüd see ketiteema. (Endal oli 94a 2,5TD ATM ja see 4a, mis mina teda omasin tegelikult remondile palju ei kulunud)
Aga respekt, et viitsid tegeleda. Jõudu edasi.

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitatud: 20 Okt 2017 16:12
Postitas M2x
Jaanuari lõpus ostsin jah. Vahepeal oli juba tahtmine küll tagasi BMWsse istuda, aga siis kuidagi tuli jälle tuju peale ja tahaks veel natuke hoida seda :D
Mulle kuidagi juhtus selline kuidagi õnnetu isend, ostes nagu polnudki midagi häda ja ega hiljem ka, aga kuidagi x asjad saavad otsa järjest jah.

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitatud: 22 Okt 2017 22:16
Postitas M2x
Tänane seiklus siis. Sai Tomzi doonor ära toodud.
Algne plaan oli tööauto sitika taha konn võtta ja järgi minna. Neljap hakkas aga tollel mootorituli põlema, ülemused viisid nädalavahetuseks remonti. Lõppeks tänaseks selgus et ei tulnudki diagnostist midagi välja, kustutati veakoodid ära ja asi lahendatud. Tüüpiline prantslane, tujukas.
Läksime siis laupa õhtul bussiga pärnu, Tanel lubas konnaga ära tuua. Konna saime kätte, autole järgi ja siis otsustas tema dti, et aitab küll. Paks valge pilv ja õlijäägid taga, otsustasime et ju läks turbo tuttu ära.
Mitmetunnised kärukonksuga auto otsingud vilja ei kandnud, siis haakisime doonori koormarihmaga Galaxile järgi, viskasime esiistme paari poldikeermega kinni ja hakkasime Tartu poole lohisema. Külm ja udune ja midakõike veel, autol akut peale ei taibanud panna ja kõik lahtikäivad klaasid on elektrilised :D
oh well, lasin siis vahepeal ukse poolde vinna lahti nagu driftisõitjad kunagi... Oli huvitav, oli külm, oli palav, kohale ta sai.
Sellega seoses siis saab minu käest pisipudinaid Pre universaalile. Mootor enamuse tehnikaga, radikad, esiklaas, enamus tagasillast ja vedrustusemäng läheb omale kõrvale, mingeid sisupudinaid, akna-katuseluugimootoreid, armatuurimudru võib täitsa küsida. Kerest vist midagi võtta pole, kapott ainsana ehk kannatab mingit kriitikat. Ukseääri samas väga ei vaadanud, võibolla mööndustega kellelgi veel hullemate asemele saab midagi.. samas võivad olla augud sees ka, ega eriti autot üle ei vaadanud. Kast on läinud.

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitatud: 23 Okt 2017 11:34
Postitas Tomzz
hullud.. :shock:

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitatud: 23 Okt 2017 20:03
Postitas M2x
Remember- if it's stupid but it works- it ain't stupid :mrgreen:

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitatud: 11 Nov 2017 08:51
Postitas tanellenat
Millal siis härra Pikk Sõna siia kirjutab mootori vahetusest? :lol: Või sul hetkel kirjutamine pooleli kuskil lehekülg 101-e peal :mrgreen:

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitatud: 11 Nov 2017 10:32
Postitas Tomzz
klaviatuurilt said tähed otsa...loading.. :mrgreen:

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitatud: 11 Nov 2017 10:53
Postitas M2x
Rahu, jõuab. Klaviatuur on hetkel diagnosti läpaka taga. Hämmastaval kombel polegi midagi rääkida eriti tegelikult. Mootor maha, mootor maha, mootor peale, võtit, mootor ringi ei käi.

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitatud: 12 Nov 2017 22:03
Postitas M2x
Tegelikult eelmine post oli naljaga rohkem paanika tekitamiseks, kui tõsi. Just saime õnnelikult..? tagasi Pärnu tripilt.
Vahetuseks läks kolm korralikku päeva. Doonorilt mootor maha läks lihtsalt, kuna pool osandamist oli juba tehtud, polnud küljes käigukasti ja osasid agregaate. Enda omalt asja maha koukimine võttis natuke rohkem aega. Kuna kanalit pole, plaanisin koos kastiga läbi mootoriruumi välja tõmmata. Ega seal tegelikult pikalt midagi rääkida polegi, iseenesest raua paikasaamine oli straightforward bolt and nut job. Moto koos kastiga tuli väga millimeetri pealt välja, plokilt eemaldasin kõik ebavajaliku isegi kuni kliimakompressori kronsani, alles jäi ainult pump ja vl kolle koos turboga.
Hämmastaval kombel kompott tagasi läks oluliselt lihtsamalt, poole tunniga puhkas mootor juba patjadel. Vaheüllatus oli see, et vana ja suht heade pindadega siduriketast kasutada ei saanud- nuudi trapetsikujust oli järgi jäänud perfektne terava otsaga kolmnurk. Paar teravamat minekut oleks ilmselt selle seal sees siledaks tõmmanud.

Mootoril vahetasin profülaktika ja lihtsuse mõttes üksiti ära tagumise vändasimmeri (igati õigustatud, lasi suht sorinal juba), kkk tihendi, sl kolle tihendid, eelsüütekad, kütte-õli-õhufiltrid ofc ja lasin hunniku silikooni õlivarda otsa ümber, puhastasin enne ümbert kõik ära, tihend all oli enamvähem ja ei viitsinud enam ühe o-rõnga pärast neljandat korda linna minna- läksin kergema vastupanu teed. Kõik uued mahlad sisse, aku oli mõne õhtu jagu kõrval laadinud, panin peale, andsin võtit ja... vaikus. Mingid releed klõbisevad, starter järgi ei tule. Veakood 54- Fuel cutoff solenoid test fault or circuit shorted. Viskasin too õhtu võtmed nurka ja laupa hommikul tulin värske peaga peale tagasi. Hommikuks oli lisandunud kood 41. Siis tuli randomly veel mingi hunnik koode vahepeal sisse ja alles siis taipasin akut testida. Multimeetriga 11,9V- asi selge, uue aku järele. Uue akuga hakkas juba starter vaevaliselt ringi käima. Kuskilt tuli suitsuvine. Avastasin et mootori mass on jama, puhastasin ära ja hakkas juba looma.

Lõpuks laupäeva ennelõunaks käis esimene potsati-potsati ja hakkas mootor juba omal jõul ringi käima. Lõpuks sai sidur õhutatud ja testsõidule. Kuna 1400hrs oli plaan startida, siis käis diagnost kuurinurka ja "trial by fire".

Nagu näha, siis käidud sai. Laupäeval otsustas roolivõim, et ta tahab keerata ainult vasakule. Paremale poole üldse mitte. Noo mis seal ikka. Samuti hakkas lambistel hetkedel vilkuma mootorituli. Samal hetkel oli fuel cutoff. Idioot nagu ma olen, otsustasin "what's the worst that could happen" ja panime seltskonnaga ikkagi minema. Pühapäeva hommikul positiivse üllatusena oli roolivõim tagasi koju tulnud ja töötab nagu peab.

Nüüd tagasi jõudes on selge et homne päev läheb veel kuuri all. Kaks pihustit lekivad METSIKULT. Ei ole kindel, kas ülevool või pihusti ise, võtan vana pealt kaks kindlalt kuiva pihustit ära ja vean kõik ülevoolud uued. Karta on et koodid 41 ja 54 on ikka veel sees, auto ei taha madalalt eriti sõita, manööverdades tühikäigult sureb lampi ära ja järsemate nõksudega käib ikka mootorituli põlema ja fuel cutoff. Muus osas on täitsa okke bro. Ilmselt tuleb kunagi Taneli kaudu Ahti käest saadud väidetavalt heas korras pump ikkagi peale visata ja kellaga paika ajada.

Eks millalgi saab vana ka ära lahata ja huvi pärast teada, mis siis ikkagi juhtus. Teada on niipalju et kõik sisselaskeklapid on makaronid :D Mis allpool toimub... eks näis.

Stiilinäide tööruumist
Image

Viimased kohendused. Sellel momendil lasin ka veel vana õli välja, hea mugav oli otse kankusse soristada
Image

Manhandling the engine. Ja ei, ma ei näita keskmist sõrme :mrgreen:
Image

Reede õhtu- moto kenasti paigas, agregaadid küljes, üle kontrollitud ja ootab mahlasid :)
Image


Ja sõnakvaliteet on mul jätkuvalt tugevam kui pildikvaliteet... Ruumis oli valguseks 2x20w LED Floodlight tüüpi prosed, paikse valgustina töötada oli väga ok aga pildi jaoks väga valge ei olnud.

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitatud: 12 Nov 2017 23:35
Postitas Martin
ma olen ka omal ühe korra seda kolmnurkesks kulunud siduri nuuti näinud, ei saanudki aru, mis sed anagu põhjustab, oke, kui käib edasi tagasi, siis selge juba, aga alguses kui nuut korras, siis ei käi ju. Kas viga äkki hoorattas, mille vedrud peetis?

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitatud: 12 Nov 2017 23:41
Postitas M2x
Suure tõenäosusega see ta ära lõhkus. Päris tükk aega hooratta kammajaa oli ja sai seda tegemist edasi lükatud, läks suht õnneks nüüd.

Re: Opel Omega Caravan 2.5TD NOTatm - M2x

Postitatud: 14 Nov 2017 17:45
Postitas M2x
Peale Pärnut auto tagasi garaazis. Vahetusse läks pump, pihusti seibid ja ülevoolud. Eile paika sättimisega kaugele ei jõudnud, paar hädist katset sai käivitada.
Täna vorpisin valmis vähe tummisema hooratta luku ja korraliku pikenduse kellale. Plaan aga lõppes sealmaal, kus mootorit paika keerates vänt, nukk ja pump kuidagimoodi samas taktis keerata ei taha ja pumb plõksutab vabalt viimast nõksu edasi.
Ketid on küll terved, aga esimese hooga diagnoosiks pinguti või mõni tald(tallad) tuksis. Ehk siis ikkagi ketimäng ära teha... praeguseks tundub, et vana mootor ära remontida oleks kasulikum tulnud...
Hetketujuga kaalun tõsiselt, kas siia teemasse üldse enam täiendust tulema hakkab...