Tim´i Omega FL 2,2 2001a.

Klubi külastajate autod. Nendest pildid ja info.
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas Tim »

Kuna varuosad/hooldeks vajalik nodi jõudis minuni alles reedel,siis vahepeal on auto 2nädalat seisnud.
Täna tegin esmased hooldused lõpuks ära+terve aerosool pakendi(ballooni) täis silikon õli tihenditele.
Nii mõnigi üllatus oli autol mulle varuks,nii head kui halvad.
Kotitäis filtreid,õlid.Pildilt puudu hammasrihma komplekt.
Pilt
Õhufiltri vahetus.Miskine ime-õhuvõtt on õhulõdviku otsas.Milleks selline "toru" veel vajalik seal kopsikus on?
Pildilt ei paista nii hästi aga vana filter ikka parasjagu pasane.
Pilt
Siis avastasin,et atm´i õlijahutus ei ole mitte mootri jahutusradikaga 2in1 vaid eraldiseisev üksus-on see hea või halb :roll:
Igastahes väike õlileke on seal vahel,miskine jupp hüdrovoolkukt on seal ja klambri vahelt immitseb natuke.
Pilt
Mootori õli vahetades murdsin endiselt pead,et mille(ja miks)vastu käib õli kontrollvarda ots.Natuke on sealt maha freesitud...
Pilt
Uudse tihendi süsteemiga õlikork on õlivannil.Muidu ikka on AL või CU tihendusseibid seal poldi vahel käinud.
Pilt
Õlivahetuse protsess...
Pilt
Pilt
Pilt

Käigukasti õlivahetus jäi ära,kuna minuni ei jõudnud millegipärast kasti õlivanni uut tihendit...aga õli lisasin sellegipoolest,ca 800ml läks sisse enne kui hakkas üle ajama.

Ja selline küsimus kah,kas tegu on resonaatoriga?Olen kindel et tegu pole katalüsaatoriga,sest see asub põhja all.Aga mingi kopsik seal on kohe peale väljalaset.Ja enne seda on 1 lambda ja teine siis peale katalüsaatorit.
Pilt ka,millega tegu siis,peale lambdat siis?
Pilt

Põhja all asju uurides hakkas silma,et eelmine omanik on säästukat teinud...nimelt optimali toodangut on palju roolimissüsteemis kasutatud.Õigepea saab jällegi juppe vahetama hakata :roll:

Ja paar muidupilti kah.Vahepeal on masin paraja hange sisse mattunud.
Pilt
Pilt
Pilt
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Jürts
Omegaclub juhatus
Postitusi: 3201
Liitunud: 02 Okt 2007 19:10
Auto: omega 2,5 DTI 2002 a
Asukoht: Jõhvi
Tänanud: 69 korda
Tänatud: 78 korda

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas Jürts »

See on väga hea,et tal käikari jahutus eraldi tehtud,sest 2 in 1 on väga ohtlik lahendus vanematel autodel,kuna need kipuvad ära mädanema ja kui juba tosool kasti jõuab,võid omad järeldused teha :( Vectratel sama probleem...
Kleebiste omandamise,või klubiga liitumise soovi korral pöörduda minu poole läbi priva,või helistades 56643833.
Kasutaja avatar
reims86
Huviline
Postitusi: 1107
Liitunud: 26 Jaan 2009 11:05
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas reims86 »

Kui pildilt õigesti näen siis, kas kasti õli vähe pole, või mismoodi sa kavatsed automaadil õli vahetada.?
Omega FL 2,5 TDI 2002, Navara D40 2010a 8) , Audi A4 2,5TDI 1999a,
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas Tim »

Hea tähelepanek.Praegu on 6L+1L vanad varud.
Täpselt ei teagi veel mismoodi ma seda õli vahetama hakkan.Kas õlivann alt ära ja siis niipalju kui kätte saan...või siis torud ja radikas kah läbi uhada kudagi ja sinna õli sisse saada.

Kuna praegune op.süsteem minu arvutis vist ei võimalda autodatat käivitada,siis teadjamad võiks siia kirja panna palju õli kogu süsteemi täitmiseks vaja on.

Selline asi kah...tuttav tõi mulle tellitud jupid aga kui küsima hakkasin,et kus käigukasti õlivanni tihend on,sain vastuseks,et poest öeldi et pole vaja :roll:
Et minumeelest nagu loogiline asi,et peab ka sinna uue tihendi panema.

Eks see õlivahetus peab natuke ootama.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Kasutaja avatar
reims86
Huviline
Postitusi: 1107
Liitunud: 26 Jaan 2009 11:05
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas reims86 »

Seda siis tahtsid :)
Pilt
Omega FL 2,5 TDI 2002, Navara D40 2010a 8) , Audi A4 2,5TDI 1999a,
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas Tim »

Tänud Reims!
4,4L ainult?Ise panustasin vähemalt 5L+veel natuke varu ja seda mul on.

Aga õlivahetus ise.Nimelt surfasin youtubes ja nii mitmeski videos jäi üks asi silma...et peale puhastust ja õlivahetust nö.karteris osad remondimehed lasevad läbi tagasivoolu toru töötava mootoriga vana õli välja voolata ja niikaua voolab kui hakkab puhast õli tulema.Ja siis lõplik süsteemi täitmine+taseme kontroll.
Iseenesest on mõte hea.Kudas keegi kodus või igapäevaselt töö juures aga asja lahendanud on?

Üks näide ka. 2:55 peal siis see koht kus tüüp hakkab õlitoru lahti ühendama jne.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas Tim »

Nv.(05.01.13) hammasrihm vahetatud 241180 km pealt,et siis umb.3 rihmavahetus sellel masinal.Vanal rihmilkal lõbusõitu 90977km...Igastahes nüüd üks mure jälle vähem,vana rihm oli juba väikeseid pragusid täis ja veepumbal tuntav loks sees.Rullikud olid aga korras veel,ikkagi oem varuosad ju.
Ja ei mingit lisaõhutamist jahutusvedeliku süsteemis.Paisupaak silmini täis,mootor tööle,natuke pealõdvikuid mudida ja hiljem jahutusvedeliku tase normi viia!

Aga krt."spetsialiteedid" on ikka looma jõudu kasutanud ja rullikute 2poldi kronsadel keermed peese keeranud ja siis hiljem keermeliimiga asja lapidud.Kas nüüd opelaasi tegelased(mida on arvata) või siis makaronide söödikud(masin itaaliast toodud kunagi).Igastahes väga kurjaks sain kui hakkasin polte lahti keerama ja selle käkerduse avastasin.Eriti hull asi on pingutusrulliku kronsaga.Selle teen lähiajal kindlasti korda,muidu on varsti jupid taga mootoril.

Järgmine nv.kindlasti ATM´i õlivahetus/kasti läbipesu ja siis ongi suuremad jamad korras.
Kohati on kergeid jõnkse tunda käiguvahetusel(3käik) külma kasti õli korral.Loodan käigukasti hooldega sellest murest ka vabaks saada.

Vb,selektor kah maha ja niiskuse kontroll teha seal sees.Mida aga soovitavad teadjamad sinna selektorisse edaspidiseks "määrdeks"/niiskusetõrjeks sisse panna?Tehniline vaseliin?
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Westcoast
Huviline
Postitusi: 681
Liitunud: 13 Nov 2011 21:22
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas Westcoast »

Ma ei saa neist jobudest aru kes oma autosi opeli esinudusse remonti viivad.
Tõsi kui tõesti päris mingi uus alles välja tulnud pill on siis muidugi külakohad ei oska nendega midagi teha aga vanade masinate puhul on tegemist täieliku raha raiskamisega, parem jagagu üleliigne ära :lol:
Olnud rallikad: Audi 100, Opel Omega b sport, BMW 530d, Audi a6 2,5 tdi,Opel Omega 2,5 dti
Hetkel: Mercedes-Benz s320
Kasutaja avatar
reims86
Huviline
Postitusi: 1107
Liitunud: 26 Jaan 2009 11:05
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas reims86 »

Westcoast kirjutas:Ma ei saa neist jobudest aru kes oma autosi opeli esinudusse remonti viivad.
Tõsi kui tõesti päris mingi uus alles välja tulnud pill on siis muidugi külakohad ei oska nendega midagi teha aga vanade masinate puhul on tegemist täieliku raha raiskamisega, parem jagagu üleliigne ära :lol:
Kas sa hakkaksid siis minu autot näiteks remontima ja töödele ka garantiid andma, ning oleksid võimeline ka juppe garantiikorras vahetama?
Mina käin teenenduses sellepärast, et 1. puudub hea koht kus tööd teha, 2. puudub aeg seda teha, 3. ega ei viitsi ka enam väga teha, 4. korralik ja igati usutav hooldusajalugu.





Teemasse kah, Tim oled otsustanud, et mismoodi selle õlivahetuse teed kastile?
Omega FL 2,5 TDI 2002, Navara D40 2010a 8) , Audi A4 2,5TDI 1999a,
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas Tim »

reims86 kirjutas:Teemasse kah, Tim oled otsustanud, et mismoodi selle õlivahetuse teed kastile?
Umbes nii


Antud video on kahe osaline(teine video on kohe seal juures),kutt toimetab täitsa loogiliselt seal minujaoks.Pm. uus õli kasti ja siis tagasovoolu otsast(kasti juurest) lasen natuke aega pumbata,siis peaks vähemalt torustiku koos radikaga tühjaks pumpama vanast õlist+uuesti õli tase normi viia.
Lihtsalt karterisse uus õli ja siis sõitu minna,sedasi ei taha hästi asja jätta,poolik lahendus nagu...

Kas sina Reims mitte ei küsinud foorumist ükskord dünaamilise käigukasti õlivahetuse kohta?Käisid ka?
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Kasutaja avatar
reims86
Huviline
Postitusi: 1107
Liitunud: 26 Jaan 2009 11:05
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas reims86 »

Just mina seda uurisin, kuid paraku seda võimalust eestis pakutakse vähe ja ajakulu küllaltki suur, ning seega ka hind oli paras kirves kokku, et tunduvalt soodsam on lihtsalt a-la 2-3 kogust õli läbi lasta, kuid nüüd seda videot vaadates tundub, et see oleks nagu senisest suht asjalik ja dünaamiline käib suht sama protsessiga keerukamal kujul (kalliste vahenditega).
Omega FL 2,5 TDI 2002, Navara D40 2010a 8) , Audi A4 2,5TDI 1999a,
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas Tim »

Täna õhtul oli aega ja mässasin esituledega...mingi aeg tagasi hakkasin kaugtulede pirne vahetama ja avastasin siis,et mõlemal tulel sisud sees lahti.See seletas ka seda,et miks tuled sisselülitades üles-alla kontroll liigutust ei teinud.
Täna siis osutuski kartus tõeks,mõlemal tulel üks(pikem/suurem)kinnitus puruks.Viga tundub olevat selles,et targad insenerid on kaugtule prni kinnitus klambri nii krt.idiootse teinud sinna.Eeelnev pirnidevahetaja rsk. on jõuga uued pirnid sinna klambrisse kinni surunud ja tõenäoliselt ka tulede sees olevad plastjublakad katki lükanud.
Pildid tehtud telefoniga,kuna fotokas kadunud.Pärast avastasin et fotokas autos ja aku nigunii tühi...
Katkine kinnitus
Pilt
Õnneks üks varuosa depo tuli vedeles,sealt sain toimiva kinnituse.
Pilt
Ja insenerisaavutus-pirni kinnihoidev klamber :evil: pm.mina ilma tuld mahavõtmata ei julgegi enam kaugtule pirni vahetada.Pirni peab jõuga sinna klambrite vahele lükkama ja kui plast on külm ja rabe...
Pilt
Üldiselt oli tuled sees tolmu täis jne,nii et kes mõtleb et klaasi poleerimisega saab asja heaks...olen selle juba korra läbi teinud.Ikkagi ostsin lõpuks uued tuled.Ja tundub et pean ka mustale uued tuled ette ostma.
Tuled tolmu täis ja mõlematel reflektorid tuhmid,klaasidest rääkimatta...
Lähitule reflektor
Pilt
Hakkasin siis seda veel puhastama ja...tuligi veel seda läikivat kihti maha
Pilt
Töömaa
Pilt
Puhastusprotsessid
Pilt
Pilt
Klaas sestpoolt kahh puhtaks
Pilt
Klaas ise vastu valgust vaadates
Pilt
Tuli koos ja üldmulje natuke parem,klaasid peab ka mingi aeg üle poleerima ja uued D2S´id ostma.
Pilt
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas Tim »

Tuledest veel...
Auto ilma esituldeta
Pilt
Vasakpoolne udutuli kudagi kehvalt valgustab...hakkasin siis asja uurima.
Pirn,Aga põleb endiselt :lol:
Pilt
Tuli/tule sisu.Peab millalgi parema ostma,praegune on kutu omadega.
Pilt

Ja eile õhtul siis termostaadi vahetus,wahleri vauosa läks peale.Paganama kaua aega võttis selline pisitöö.Seal kliima torud ees(100kw´sel on seal lahkesti ruumi igastahes) ja originaal klambrid mida oli seal urkas raske kullinokkadega lahti teha.Ja siis see väiksema vooliku klamber otsustas üldse puruks minna.Sorkisin seda kruvikatega ja tangidega seal väntvõlli anduri juhtme vahetuses lähduses! ja lõpuks sain lahti raisa.

Korpus oli muide originaal(gm kirjad puha peal) aga sisu miskine odav.Üldse on auto eelmine omanik mingi krt.kirikurott olnud,väga palju säästukat on remontides tehtud :evil:
Ja nimelt avastasin siis et väljalaske kollektori tihend suuremate külmadega(käivitamise laguses)lädiseb,termostaadi korpus nati tahmane.Niipalju on hea asja juures see,et mootori plokk on seest(jahutussärgi kanalid)puhas,katlakivi jääke ei ole.
Termostaat.Vana korpus(kõvasti korrodeerunud juba)+punast silikoni ja odav sisu :lol: Ja töö tehtud....oeh
Pilt

Ja siis atm´i õlivahetus tehtud.See esmakordne töö võttis ikka sitaks aega,kuna õliradikas tuli ka eemaldada ja selle õlileke peatada ja muud avastused.
Õli oli mul varuks lõpuks 9L ja sellest jäi ~1L alles ainult.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas Tim »

Täna siis pikema sõidu ajal mõtles käigukast tembutama hakata,lambist ühtlase sõidu ajal vahetas käigu alla(~3000rpmi/90km/h) ja nii jäigi,kuni mootori seismajätmiseni.Pärast jälle asi ok,kuni mingi aeg uuesti sama vemp.Pm 100km kohta 2korda jamas sedasi.
Ükski asjasse puutuv tuli ka ei põlenud ja veadeatet ka ei olnud :roll: Tundub selectorlülitis asi olevat.
Sellega seoses tuli ka selline asi meelde,et ükskord ammu sõidu ajal käis tuntav jõnks masinast läbi ja armatuuris hakkas auto/mutrivõtme kujutisega tuli põlema,midagi masina töös ei muutunud ja peale taaskäivitust asi ok.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas Tim »

Selectorlüliti auto küljest maha keeratud,lauapel lahti tehtud,puhastatud-määritud ja auto peal tagasi.Proovisõidul midagi hullemaks ei läinud,käigud toimisid kõik korralikult.

Õnneks mingit niiskuskahjustust lüliti sees näha polnud,rajad ja klemmid kah korras veel.

Selektori mahavõtmist teostasin kodus,paar prussi rataste alla ja natuke tungrauaga kergitasin veel.Aga selle selectori kättesaamine on selili auto all ikka paras jama.Ligikaudu tund aega läks vandesõnade saatel enne kui selle kätte sain sealt(kätel hakkas külm ja tuli vahepeal toas soojendamas käia),tagasipaneks siiski hulga lihtsam.

Õnneks pole nüüd rohkem käigukast jamanud aga endiselt kummitab masinat külm.Nimelt uus termostaat laseb algul seieri 90 peale ja siis langeb vaikselt 85 kanti ja kõik...
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Vasta