Tim´i Omega FL 2,2 2001a.

Klubi külastajate autod. Nendest pildid ja info.
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas Tim »

Täna oli natuke aega autot üle hulga aja pesta(vahepeal lihtsalt loputanud suurema pasa maha) ja siis tihendid kuivatada/silokoontada.Paar külma hommikut on juba endast kinnikülmunud uste näol tunda andnud.
Lähipäevil ilmselt ka talverattad kuuri alt välja ja autole alla keerata.

Nv.vahetasin tagasillas suured puksid ära.

Ja saabus viimane jubin-väike nõellaager mis käib väntvõlli otsas,sinna sisse hakkab toetuma man.käigukasti võlli ots...EHK saab enne talve tulekut manuaaliks masina.

Ja on olemas ka uus plokisoojendus element,kahjuks on veel selgusetu millisesse külmapunni avasse see soojendus element minema peab.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Kasutaja avatar
reims86
Huviline
Postitusi: 1107
Liitunud: 26 Jaan 2009 11:05
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas reims86 »

Nõellaager, oled kindel et õige asi, ma ei ole bensukal küll automaati manuaaliks teinud, kuid masuudikal läks küll kuullaager, kuna väntvõlli otsas oli küllaltki suur see auk, kuhu laager toetus.
Omega FL 2,5 TDI 2002, Navara D40 2010a 8) , Audi A4 2,5TDI 1999a,
aleks25
Huviline
Postitusi: 186
Liitunud: 01 Mär 2010 19:01
Asukoht: Lääne-Virumaa kadrina ja Vantaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas aleks25 »

Kui ma oma 2.0 omega manuualiks tegin läks kyll nõellaager
vivaldi
Huviline
Postitusi: 1127
Liitunud: 12 Jaan 2008 20:10
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 5 korda

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas vivaldi »

Bensukal näitas originaalis nõel laagrit. Ise olin selle peale samuti üllatunud, teades et dislakal on tavaline rull laager.
MB W211 E320CDI, Opel Omega B C20NE
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas Tim »

Eile õhtul alustasin ja täna päeval lõpetasin...plokisoojendi paigalduse.Õpetuses oli kirjas,et 8h läheb paigalduse peale,mul läks koos mõttepauside ja muude toimetustega umb.5h...

Paras nikerdamine oli.Esialgu oli probleem,et millise külmapunni peab eemaldama(mootori pool oli teada aga küsimus oli,kas 2. või 4. külmapunn) Asjale loogiliselt lähenedes,nägin et ainult üks koht sobis kuhu kütteelement reaalselt ka ära mahub.
Esialgu proovisin ilma väljalaske kollektorit eemaldamatta külmapunni kätte saada aga nii polnud võimalik.Väljalaske kollektor maha ja siis tekkis ruumi.Katsumus omaette oli külmapunni kättesaamine mootori plokist :evil: krt see plekk litakas liikus seal igati moodi aga näe välja ei tahtnud küll niisama lihtsalt tulla.
Vahepeal käisin sigull mootori ploki peal katsetamas et kudas lihtsam oleks aga sigulli plokk nati teistsuguse ehitusega ja külmapunni plekk õhem/pehmem...sigullil on selle plekk korgi eemaldamine minuti küsimus.

Puudu on veel siiski üks juhe-pistikust auto külge minev.Aga esialgu läheb käiku vana veekeetja juhe(ovaalne pistik,kaks kõrvuti asetsevat auku).Juhtme komlekt rsk.maksab juba ise sama hinna mis soojendus element!Elemendi sain tänu Vivaldile hea hinnaga,siinkohal suured tänud Vivaldile!

Paar pilti kah.
Töömaa.
Pilt
Ava,juhipoolne külg ja teine külmapunn(eestpoolt arvestades)
Pilt
Element ise.
Pilt
Paigas.
Pilt
Ja kollektor kah küljes.
Pilt
Niipalju on veel teha et väljalkaske kollektori ja pükste vaheline tihend ei jäänud enam pidama,peab uue ostma.Õnneks vahetus suht lihtne.
Nüüd peaks siis külmade talvehommikutega asi ühel pool olema.Vb kunagi paigaldan ka salongi puhuri,siis kohe tuba ka soe ja klaasid puhtad.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas Tim »

Täna sai esisild pm."kapitaalremondi".Jupid olid juba paar kuud olemas aga lükkasin remonti muudkui edasi.Kuna all pm.uued talverehvid,siis oli vaja kindlasti esisild korda saada,et mitte lasta rehve niisama äärtest kuluda.

Kõige nukramas seisus olid(nagu omegatel ikka!)esimesed õõtsapuksid.Paika läkisd bmw omad(sinise sisuga) ja väiksemad õõtsapukisd febid,sidemi rooliotsad ja febi pendelhoob.
Vanad rooliotsad(jällegi optimal RSK.)olid ikka väga pehmed,suht loksumise äärepeal.
Juba suvel mingi aeg vahetasin stabika kondid ära-TRW toodang.

Nv.rooliotsi vahetades üllatas aga see,et ka roolivarras/paralleelvarras on lõtkuga.Kuna täna oli remondiks aeg kinni pandud ja kohe kuskilt(Kuressaares)polnud head varuosa võtta,siis läks käiku optimali toode.Midagi polnud teha kahh,kuna õhtuks pidi masin jälle sõitma,ega see optimali värk just väga vastupidav pole.
Oleks teadnud,siis oleksin varunud ka selle jupi väheke asjalikuma tootja oma...eks näis kas peab paar aastat vastu.

Aga lahtiseks jäi üks tagasilla reguleervarras,nimelt välimine ots lõtkuga.Peab ka selle millalgi korda tegema ja siis jälle sillastendi...oehh

Aga masin on nüüd jäik ja rool kuulab kah sõna,ennem oli nagu süldikauss(kõrge profiiliga talvekad võimendavad eriti asja!),samas iga konarus teel on nüüd suht hästi tunda :roll:

Tagumine rattalaager läks ka vahetusse,ulgus teine juba ~2 kuud vahelduva eduga.

Tagasillas suured padjad said kahh mingi aeg uued.
Pm.veermik on kõik üle käidud.Jäänud veel vigane reguleervarras ja tagaõõtsade puksid,nood aga on hetkel suht tuugad.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas Tim »

Paar päeva tagasi möödus praeguse masina ostust aastake.
Selle ajaga maha sõitnud tagasihoidlikud +18 tuh.km.
Remondi ja hoolde alla julgelt üle 1000.- läinud.
Bensiini raha ei arvesta ja oma loendamatud töötunnid ei kuulu ka rahasse ümberarvutamisele.

Vähemalt on masin tehniliselt heas korras!

EHK järgmine nv.on aega käigukasti jamaga tegelema hakata.
Limited slip differential aga jääb veel ootama.Vaja kõik simmekad vahetada,seest puhastada ja uus õli osta.Jälle raha läheb...
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Kasutaja avatar
reims86
Huviline
Postitusi: 1107
Liitunud: 26 Jaan 2009 11:05
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas reims86 »

Kõva töö teinud, kuid kui vanat liikurit hoida nagu uut siis eriti odavalt saagi, ma isegi ei oska kokku lüüa palju mul läks omegale raha magama 2aasta jooksul. (praeguse liikuri puhul ei julge mõteldagi :twisted: )
Omega FL 2,5 TDI 2002, Navara D40 2010a 8) , Audi A4 2,5TDI 1999a,
Taavi
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas Taavi »

Tim kirjutas:Paar päeva tagasi möödus praeguse masina ostust aastake.
Selle ajaga maha sõitnud tagasihoidlikud +18 tuh.km.
Remondi ja hoolde alla julgelt üle 1000.- läinud.
Bensiini raha ei arvesta ja oma loendamatud töötunnid ei kuulu ka rahasse ümberarvutamisele.

Vähemalt on masin tehniliselt heas korras!

EHK järgmine nv.on aega käigukasti jamaga tegelema hakata.
Limited slip differential aga jääb veel ootama.Vaja kõik simmekad vahetada,seest puhastada ja uus õli osta.Jälle raha läheb...
Simmekad lsd omad osta tihendI /laagri poest tk hind kusagil 3 eur, friktsiooni. osand 10eur ja õli see üks liiter. 80w90 ei olekah mingi ulme niiet pole hullu, ise alles tegelesin sellega
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas Tim »

Poole aasta jooksul tehtud mõningad toimetused auo kallal...

Sügisel:
Lisatuled hella comet ff200 ja lähituledes uued pirnid 4300 K.Pimedas/vihmasajus paranes nähtavus oluliselt...uut esiklaasi oleks kah vaja-solar klaas...

Enne talve:
Bens filter enne külmasid vahetatud,talvel mingi aeg hakkas hullult klaase ududtama-uus söega salongiõhufilter paigaldatud,õlivahetus mootoris.
LSD-kaherattavedu!Läbivus paranes lumehangedes ukerdades oluliselt...ja suurenes ka bens.kulu esimeste lumedega-külg läheb iseenesest ette,naine oli vahepeal päris hädas...
Niipalju on nüüd kehvem kinni jäädes,et viskab tagarattad kohe jälgedest välja(külg ette),edasi-tagasi ajades ei ole enam tagarattad jälgedes.Kallakult ettevaatamatult startides veab tagaosa kohe kallaku poole/kraavipoole...

Millalgi külmal ajal garantii korras uus õhukulumõõtur paigaldatud.

Kevadel:
Plokikaane tihendi vahetus.Lekkis teine hoolega jahutusvedelikku mööda mootori plokki,nädalas 5l vähemalt.Uus õli mootorisse.
Pilt
Pilt

Esimese stabika varda puksid vahetatud.Müüa sõnutsi keskmisest kangemad puksid :roll:

Paar nädalat tagasi:
Manuaalne käiguvahetus,ennem oli poolautomaatne-aegajalt tuli sõidu ajal D->N->D teha,et kolmas käik lülituks.Nüüd otsustan mina mis käik ja millal :lol:
ATM süsteem läks vahepeal ikka täista segaseks,veakoode tuli robinal:2-3 käigu solenoid,turbiini lukk,ebakorrektne käiguvahetus ja lõpuks käigukasti juhtaju(vahelduva eduga põles mutrivõtme/auto kujutis ja mootorituli).Ja juba soojemate ilmadega hakkas ka õlikärsakat käigukasti tuulutusest tulema,eelmine suvi läks käigukasti õli keema...
Keskine bens.kulu kahanes hommikuste lasteaeda-tööle kiirustamistega 10 pealt 8 peale.
Pilt
Pilt
Pilt

Varsti ülevaatus.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Kasutaja avatar
wautzer
Üldmoderaator
Postitusi: 272
Liitunud: 11 Dets 2009 14:10
Auto: Opel Omega FL
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Tim´i Omega FL 2,2 ATM 2001a.

Postitus Postitas wautzer »

Korralik ettevõtmine. Väga tubli.
Chip Tuning DPF/EGR OFF 58576668Tallinn
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 2001a.

Postitus Postitas Tim »

Nädalavahetus oli sündmusterohke...hea et masin üldse tervelt õuepeal on ja sõiduvõimeline!

Klapisääre tihendite vahetus.
Viimati vahetasin neid eelmine suvi :roll: (eelmisest masinast olid riiulisse FAI klapisääretihendid ootama jäänud),nendel oli kumm kõvaks tõmmanud ja 2 tihendit oli klapisääre juhtpukside otsas üldse lahti.Mida selline kooslus tähendas-arvake ise... :evil:

Jgastahes nende tihendite vahetus kui selline(kaan lauapeal juba)on pm.2h töö-lapsemäng ütleks...Selleks et kaan maha saada ja uuesti peale korrektselt....lisaks KRT-RSK. väljalaske kolle küljes olevad 4 tikkpolti(pükste ühendamiseks)...üks murdunud,teisel keere vigane,lisaks eri-kuradi mutrid...Kahe tikkpoldi väljavahetamine ja ühe mutri keerme taastamine võttis pm.pool päeva aega.Gaasipits,puurpink-puurid,relakas,keermestajad abiks ja sain kollektori komplektseks.


Mida arvata selle tihendi kvaliteedist?Payen või mis saast see oli.
Pilt
Millegipärast tuli kohale payeni plokikaanetihend,tellisin aga midagi muud.Õnneks jõudis õige tihend töö ajaks kohale.
Paika läksid:Elring plokikaanetihend ja klapisääretihendid,Reinz kaanepoldid ja kollede tihendid...
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Jubinad rsk.
Pilt

Väljalaske kollektor.
Kuna niisama need poldid välja ei keeranud,siis gaasipitsi ja veega "ehmatasin"neid.Esialgu heaga:kuuma-vett ja siis kontramutriga.Üks polt irdus lõpuks.Teine murdus nagu makaron ja otse kolle vastust loomulikut.
Proovisin puurida.Puure läks 4-5tk,ilmselt gaasipitsi ja veega majandades karastusid poldid ära(või ongi need kõvemad),päris keeruline oli seda kontsu välja puurida,asi jäi katki igastahes.Selle sissejäänud jupi "lõikasin välja".Kontsu lõikasin relakaga pooleks,jupid nokkisin välja,viga saanud keerme taastasin.Siis uus tikkpolt,keevitusega punkt peale-igaks juhuks ja sisselõiget üritasin kah kinni keevitada aga keevisele tõmbas kohe praod sisse kui maha jahtus,malm...
Pilt
Pilt
Pilt

Lõpuks kui masin juba sõiduvõimeline,siis sõidu ajal väike vahejuhtum...nimelt kruusal"keskmise kiirusega" kurvile liginedes lõhkes tagarehv korraliku matsuga.(ise kah imestasin,et selline matakas käis).Masin jäi enam-vähem lahtisel kruusal juhitavaks,pidasin kinni,rehv tühi,suur auk keset rehvi(tükk oli küljest eemaldunud).
Imestasin,et mis krt.asjast ma üle sõitsin et selline auk sees.Rehvi vahetades vaatasin et paagi pool logaris kah suur auk sees....vahetasin rehvi,panin kolad juba kuuti tagasi ja vaatasin et bens.luuk kudagi kahtlaselt irvakil,lõin selle rusikaga kinni ja sõit jätkus.
Hakkasin hiljem bensiini paaki lisama ja mis ma näen...
Pilt
Paak ja selle täitetoru jäid terveks,natuke mõlkis tiival küljeplekki ära(õnneks küljeliist varjab selle ära) ja logaris korralik auk sees.
Mingi krt.metalli latakas,kena terav ots ja puha...
Pilt

See pole veel kõik.
Summuti on suht kobe alles aga suur üllatus oli,kui täna õhtul oli vaja sõitu minna.Peale käivitamist kostus põhja alt korralik jorin,kiire pilk põhja alla...otse flantsi tagant summuti toru ära murdunud,katalüsaatori ots vastu maad(sukk kenasti paindes) ja lambda juhe pingul nagu pillikeel.
Naine päeval sõitis veel ja siis oli asi korras,ilmselt murdus siis ära kui auto ära pargitud ja uks kinni löödi.

Esialgu sättisin enam-vähem sõidukorda selle jama,poodi vaja minna.Politsei passis kah asulavahel,kui ma lörinal neist mööda sõitsin...
Homme summutit keevitama.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 2001a.

Postitus Postitas Tim »

Summuti lasksin ära keevitada.Paras käkerdis jäi,kunagi peab uue torustiku peale mõtlema hakkama...
Pm. võiks juba ülevaatusele sõita,ju siis näeb mis head-vead on .
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 2001a.

Postitus Postitas Tim »

Uus õlivahetus mootoril tehtud ja konditsioneeri täitmine-vahepeal olid väga soojad ilmad...
Natuke laiemad(215) tagarehvid kah alla pandud,rehvimüra kasvas oluliselt(vb.rehvide eripära)...üle 205 laiust rehvi ei kavatse enam tulevikus küll soetada.
Paar pildikest ja nende töötlus...
Pilt
Pilt
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Tim´i Omega FL 2,2 2001a.

Postitus Postitas Tim »

Vahepeal ülevaatus läbitud.Esialgu sain korduva,lambdanäit oli natuke üle lubatu,ülevaataja pani diagnoosiks lisaõuhu lekke(summuti oli tihe)kuskilt kollektorite vahelt või vaakumvoolkutest.
Ajus aga veakood "lean exhaust",hakkasin siis op-com seadmega asja uurima sõidukatsetel,tuli välja et õhukulumõõtur valetas õhukulu suuremaks(~500 Kg/h!) ja sealt see vale lambdanäit tuligi.
Garantii korras juba 2.õhukulumõõtur umb.poole aasta jooksul.

Täna hommikul hakkas tühikäik jälle jamama ja sõidu ajal jäid korra pöörded peale...kuna vvindovvs arvuti jällegi ei toimi,siis hetkel diagnoosida ei saa...

Ükspäev tagurdas parklas elektriauto tagaukse ja tiiva mõlki(kindlustuse paberid nüüdseks korda aetud) ja Rannamaanteel kiireid kurve võttes hakkas kompuuter tulede kohta midagi kirjutama...väike peatus ja kohe avastasin,et esiõõtsa kaldenurga anduri liigend oli irdunud anduri küljest.Sättisin selle siis korda aga juba järgmine päev sama jama,peab selle "korda"tegema millalgi.

Mõlkis külg.
Pilt
Pilt
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Vasta