2.5 DTI jõud kadunud ja enam ei käivitu ka

Kõik asjad mis on seotud mootoritega nii diisel kui bensiin ja gaas.
Kasutaja avatar
SiimJ
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 10 Aug 2015 22:51
Asukoht: Keila
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2.5 DTI jõud kadunud ja enam ei käivitu ka

Postitus Postitas SiimJ »

Sai siis pump maha kistud ning sõel oli ikka umbes :/
Image
Image

Peale puhastust hakkasin juba lootma kuid auto ikka ei käivitu.
Võtsin kütuse filtrisse tuleva vooliku lahti ja ikka viskab sealt kütuse ja õhu segu/vahtu
Kas võib olla paar kuud vana põhjaalune pump juba otsas omadega?
Mõistus omal otsas :/
Opel Omega B Caravan FL 2.5DTI
Kasutaja avatar
Martin
Klubiliige
Postitusi: 2716
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 83 korda

Re: 2.5 DTI jõud kadunud ja enam ei käivitu ka

Postitus Postitas Martin »

külm kütus on põhjaaluse pumba jahutuse üks osa. Kui sul ei tulnud kütet peale ja põhjaalune tühja käis, siis see võis sul läbi kärsatada, kuigi vähetõenäoline, kuna kütuseta pole ka pumbal rõhku taga.
Kontrolli, et sul kummivooliud ja asjad korras on. Mullitamine tähendab kindlasti et kuskil tuleb õhku vahele, ehk on mõni kummivoolik enne põhja alust pumpa katkine. Mõni võibolla läks pumpasid vahetades katki vms. muidugi võib probleem ka kuskil metall või plastiktorus olla. Pigista lapiknäpitsatega kummitorud kinni vb kaob mullitamine mingi hetk ära siis saad sealt edasi näpuga järge ajada. Vb on paagipump ise kuskilt poole pealt puruks. lükkab kütuse küll ülesse, aga pressib kuskilt õhku ka kaasa. Pane paak täis ja vaata kas mullitamine kaob ära.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
Kasutaja avatar
Martin
Klubiliige
Postitusi: 2716
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 83 korda

Re: 2.5 DTI jõud kadunud ja enam ei käivitu ka

Postitus Postitas Martin »

üks mõte veel.
Võta põhjaalusel pumbal juhe tagant, vaata kas jookseb samamoodi mulliga kütus.
Point selles, et kuna paagi oma annab 0,6bar-i ja põhja alune 3,0, siis põhimõtteliselt imeb põhjaalune kütuse eest ära, paagi oma käib tühja. Paagi oma on selleks vajalik, et tühjaks tõmmanuna või trassi tühjenemisel oleks võimalik kütus üles saada. Kui viga nüüd kuskil paagi ja põhja aluse vahel, siis mõrast või praost kütet välja ei pressi, küll aga imeb põhja alune võimsamalt kütet peale ja seejuures sikutab prao kaudu ka õhku kaasa. Kui nüüd see imemise efekt ära kustutada põhja aluse ellimineerimisega, siis hakkab see 0,6 bar-i kuskilt välja ajama.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
Kasutaja avatar
SiimJ
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 10 Aug 2015 22:51
Asukoht: Keila
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2.5 DTI jõud kadunud ja enam ei käivitu ka

Postitus Postitas SiimJ »

Mnjh...

Kuna bensukas otsustas koostöö lõpetada ning oli ainus sõitev auto, siis dislaga jälle kiire majas :|

Täna võtsin reaalselt põhja aluse pumba küljest ära ning panin mõlemad otsad(väljaminev läbipaistev) kütuse kanistrisse ning pump töötab ilusti ja ei mingeid mulle.
Kuna põhjaalusesse pumpa tuleb juba mulliga kütus(kas siis paagi poolt või tagasivoolust) siis mõtlesin proovida otse kanistrist pumbale kütust anda kuna teoreetiliselt siis mulle ei tule ning pumpa tuleva vooliku suunasin ka kanistrisse.
Pump lõi ilusti kütuse ülesse, kiiremini kui muidu kuid ei miskit.
Ega polegi kindel kas selline asi üldse peaks toimima või mitte.
Opel Omega B Caravan FL 2.5DTI
Kasutaja avatar
Taavi00
Huviline
Postitusi: 160
Liitunud: 25 Mär 2015 20:18
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: 2.5 DTI jõud kadunud ja enam ei käivitu ka

Postitus Postitas Taavi00 »

Proovi kanistri otse kv pumbale peale anda kütus. Kui siis ka ei käivitu on kv pump kutu. Mul oli sama jama sellega. Saad ka proovida tagasi voolu kinni pigistada. Minul oli tagasi voolu üks osadest piiratud ja siis tuli ka õhuga pooleks.
Kasutaja avatar
SiimJ
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 10 Aug 2015 22:51
Asukoht: Keila
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2.5 DTI jõud kadunud ja enam ei käivitu ka

Postitus Postitas SiimJ »

Nonii olen nüüd siis mõned päevad garaazis istunud ja katsetanud.
Image
Proovisin Taavi00 soovitust, pistsin vooliku ühe otsa kanistrisse ja teise siis pumpa mineva toru otsa. Mitte midagi ei toimunud ei võtnud ise kütustki käiates(ega ei tea kas pidanukski), siis panin vooliku otsa lehtri ning tõstsin ülesse, et kütus pumbale peale vajuks kuid tekkis pigem nn purskkaevu efekt. Filtrist pumpa mineva otsa külge panin volla ja tangidega pigistasin kinni.
Image
Ei mingit tolku.
Siis leidsin tööjuurest kapist mingisuguse suvalise kütsi pumba ning proovisin sellega kv pumbale peale anda. Tolku ei miskit, samas proovisin ka pumbast tuleva tagasivoolu kinni pigistada, kuid selle tulemusena avastasin kaks lekkivat tagasivoolu voolikut, õnneks oli uus voolik võtta ning vahetasin need ära. Uuesti proovides ikka ei midagi, isegi ei luba :/
Image
Kas tõesti pump õhtal vms?

Lisaks sai proovitud Martink91 ideed. Võtsin põhjaaluse pumba tagant ära ja panin paar korda süüdet, et äkki lööb see 0.6bar midagi välja kuskilt, kuid ei miskit.
Igaks juhuks otsustasin kontrollida mis rõhu see paagisisene pump üldse annab.
Image
Tulemuseks ümmargune null. :/
Võtsin siis manoka küljest ära, et vaadata kas üldse midagi tuleb, panin süüdet ja midagi ikka tuleb.
Eeldusel, et paagi pump ei löö piisavat survet panin siis selle leitud pumba otsapidi paaki, et siis sellega toimetada. Põhjaalune hakkas küll natuke vaiksemalt käima ja ei inise nii nagu õige pumbaga. Tööle masin siiski ei hakka ja ei luba ka mitte. Koju sõites muidugi jäin mõtlema, et süsteem jäi ju tegelikult lahtiseks kuna paagi pump ei löönud süsteemi vaid suunasin voolikuga lihtsalt paaki.
Kas pihusti tagasivoolust võib õhku sisse tõmmata näiteks?
Homme katsetan veel korra õige pumbaga aga lihtsalt tervete tagasivooludega.
Samas kui kellelgi on seismas töökorras paagi pump siis ehk saab laenata prooviks või mingi sümboolse summa eest mulle loovutada.
Kas vända või latirõhu andur ei või juba siinkohal rolli mängida?

Oh sai nüüd palju ja segast juttu :D
Opel Omega B Caravan FL 2.5DTI
Kasutaja avatar
Taavi00
Huviline
Postitusi: 160
Liitunud: 25 Mär 2015 20:18
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: 2.5 DTI jõud kadunud ja enam ei käivitu ka

Postitus Postitas Taavi00 »

Paagi pumpa saad nii ka Kontrollida et võtad volla lahti ja siis peaks kerge juga sealt tulema. Mingit erilist survet seal pole. Pane põhjaalusele pumbale toru vahele või lihtsalt otsad kanistrisse ja siis see sama pump pane mootori juurde niiet võtaks kanistrist otse kütte ja lööks pumba surve poolele ja siis tagasi oli võid ka otse samasse kanistrisse panna. Kui siis ka ei luba on ilmselt kv pump õhtul. Mul nii oli igatahes. Andureid ei usu sest siis peaks nagu viga sees olema. Mul pumbavahetus junn olemas ja ka üks pump mis sai prooviks maha võetud aga minuoma ei muutunud midagi. Pean vaatama kas paagi oma ka alles.
Kasutaja avatar
SiimJ
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 10 Aug 2015 22:51
Asukoht: Keila
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2.5 DTI jõud kadunud ja enam ei käivitu ka

Postitus Postitas SiimJ »

Paagi pumbast mingi juga ikka tuleb kuid kas mingi 0.5bar võiks ikka lüüa vms!?
Otse kv pumbale proovisin ka anda küll aga mitte põhjaalusega. Kas kv pumbal on rõhk oluline, selles suhtes, et pump millega proovisin andis üle 5bar?
Opel Omega B Caravan FL 2.5DTI
Kasutaja avatar
SiimJ
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 10 Aug 2015 22:51
Asukoht: Keila
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2.5 DTI jõud kadunud ja enam ei käivitu ka

Postitus Postitas SiimJ »

Nonii esmalt tahaks tänada kasutajat Taavi00, kes oli nõus saatma mulle igasugu vidinaid, et saaksin hakata järjest katsetama.
Mitte käivitumise põhjustas siis kõrgsurvepump.
Peale vahetust käis nagu kellavärk ja sai natuke ringi uhatud.
Kuid siiski umbes 80-100km läbimisel tekkis uus anomaalia.
Nimelt kui kiirendada viskab mootori tule põlema ja sureb välja. Käima läheb siis täpselt nii nagu oleks küts otsa saanud.
Kui aga sõita ime rahulikult ja pedaali õrnalt/sujuvalt vajutada pole nagu midagi aga niikui natuke rohkem kohe tuli põlema ja sureb ära.
Päeva peale saab ehk mingi arvuti ka külge, et näha midagigi.
Opel Omega B Caravan FL 2.5DTI
Kasutaja avatar
Martin
Klubiliige
Postitusi: 2716
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 83 korda

Re: 2.5 DTI jõud kadunud ja enam ei käivitu ka

Postitus Postitas Martin »

Endiselt kõrgsurve pumba viga. Üks kuusest klapist ksp peal ei tööta ja rõhk jookseb kuskile tagasi. Ise pole mõttet vahetada, kuna pm. pole võimalik eelnevalt tugevalt profesionaliseerumata klappide pidamist mõõta.
Sümptom on umbes selline, et ükskõik kas külm või soe mootor, järsult gaasi andes sureb maha. Kusjuures kohapeal tiksudes gaasitades tõenäoliselt mitte, kuna siis ei valmistata pihustitele piisavalt suurt rõhku ette.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
Kasutaja avatar
Taavi00
Huviline
Postitusi: 160
Liitunud: 25 Mär 2015 20:18
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: 2.5 DTI jõud kadunud ja enam ei käivitu ka

Postitus Postitas Taavi00 »

See kv pump mis peale läks tuli minu autopealt ja siis polnud sellist probleemi seega ei tahaks seda uskuda. Siis peaks olema midagi vahepeal sellega juhtunud ja millegipärast. Muidugi kui võimalus kuskilt järgmine pump võib seda proovida aga enamasti kv pumbaga neil autodel ei pidanud probleeme olema ja kaks võimalust kas töötavad v mitte.
Kasutaja avatar
SiimJ
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 10 Aug 2015 22:51
Asukoht: Keila
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2.5 DTI jõud kadunud ja enam ei käivitu ka

Postitus Postitas SiimJ »

Ei tah ise ka pumba viga uskuda kuid mine sa tea. Ise hoidsin küll nagu oma kullatükikest seda pumpa :)
Aga sureb samamoodi ka kohapeal ära kui gaasi anda.
Samas eks tuleb jälle nv ohverdada ja proovida siis teist lati rõhu andurit ja pumba regulaatorit.
Tglt tahaks filtri pealset andurit ka proovida aga endal seda kuskil ei vedele ja niisama ei tahaks ka osta
Opel Omega B Caravan FL 2.5DTI
Kasutaja avatar
Martin
Klubiliige
Postitusi: 2716
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 83 korda

Re: 2.5 DTI jõud kadunud ja enam ei käivitu ka

Postitus Postitas Martin »

filtri pealne andur viskab presuply presure low veateate koheselt, kui sellega mingi kasjakk on.,
KSP võib seismisega ka hapuks minna.
kohapeal tuuritades ei sure siis kui ainult üks klapp peetis on, vb sul on neid seal vähe rohkem mis läbi lekkivad.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
kuno666
Huviline
Postitusi: 188
Liitunud: 22 Mär 2015 21:50
Asukoht: pärnu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Re: 2.5 DTI jõud kadunud ja enam ei käivitu ka

Postitus Postitas kuno666 »

Taavil oli muidu filtri andur ka olemas. Proovi kas siis muutub midagi kui võtad filtri pealt anduril juhtme maha.
Taavi autol töötas see pump ja seisnud ta väga kaua pole nii ,et ei taha ka seda viga uskuda.
Kasutaja avatar
SiimJ
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 10 Aug 2015 22:51
Asukoht: Keila
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2.5 DTI jõud kadunud ja enam ei käivitu ka

Postitus Postitas SiimJ »

Ega ise otseselt ei näinudki mis vigu viskas kuna töökaaslane oli töökojas vihmavarjus arvutiga ja mina õues autos kui vigu esile kutsusin.
Ennist jäi mainimata, et kohapeal gaasi andes jääb puterdama rämedalt ja hakkab sinist suitsu viskama igaltpoolt :D
Proovisin ka filtri anduri lahti võtta ning andsin siis gaasi ja esimese korraga ei hakanud puterdama ega midagi kuid teisel korral hakkas ikka :/
Opel Omega B Caravan FL 2.5DTI
Vasta