Küsimusi omega b 2.5 125 kw mootori kapitaalremondist

Kõik asjad mis on seotud mootoritega nii diisel kui bensiin ja gaas.
malagar

Küsimusi omega b 2.5 125 kw mootori kapitaalremondist

Postitus Postitas malagar »

Et siis räägiks sydamelt ära ja kysiks targematelt nõu.
Meil naisega on Opel Omega B 1998 aasta caravan v6 125 kw 2.5 liitrise mootori ja automaatkastiga . Tegelikult mitte auto, vaid kirstunael. Ostsime selle natuke rohkem kui kaks aastat tagasi ja praeguseks oleme remondile kulutanud sisuliselt sama summa, mis auto eest ostes maksime. Koigepealt ytles yles käigukast. Automaadil, teadagi, kallis asi, onneks leidus hea romula ja see sai suhteliselt odavalt vahetatud, isegi garantii anti. Järgmine suurem pauk oli ABS-ploki ylesytlemine, jällegi onnestus remondiga pääseda. Ja siis, sel suvel, auto yhel hetkel ootamatult enam ei käivitunud, selgus, et väntvõlli andur oli omadega ohtal. Rääkimata sellest, et nagu tõeline Opel, lekib see masin pidevalt kas jahutusvedelikku voi õli.

Lyhidalt, selline tunne tekkis vahepeal, et naise kogu palk läheb auto remondile. Aga naine on mul kange: tal on selle autoga seoses oma sentimentaalsed mälestused ja alles eelmisel nädalal teatati mulle resoluutselt- autod meie peres voivad tulla ja minna, aga SEE auto jääb. Vähemalt seniks, kuni roostesurma sureb. Mis kere seisukorda vaadates on veel kaugel, pealegi plaanime kui rahalisi võimalusi tekkib selle kere ka üles vuntsida tulevikus. Ja noh ausalt öelda kui see auto parajasti ei leki siis sõidab ju väga hästi.
Aga jah. Nyyd siis oli naisega selline jutt, et suvel (praegu nimelt asume võõral maal tööl ja Eestisse tuleme alles suvepuhkuse ajaks) plaanis selle autoga tõsine töö ette votta. Kuna õlilekked mootorist on viimasel ajal nagu teeremont Eesti moodi- paned yhe augu peale paiga, tuleb korvalt uus- siis oli mõte, et laseks selle mootori koost lahti võtta ja kõik väsinud jupid ära vahetada yhe töö käigus. Päris mootorivahetusele esialgu ei moelnud- uut pole ju kuskilt votta, pruugituga aga ei tea iial, kas ei satu mitte vihma käest räästa alla. Nyyd aga lugesin siit foorumist, et keegi oli oma 2,5 liitrise mootori vahetanud 2 liitrise vastu, mis olevat töökindlam. Seega liikus mõte ka selles suunas, et äkki oleks hoopis mõistlikum mootor mõne teise mootoriga asendada
Et siis nagu palukski kogenumatelt ja targematelt selles osas konsultatsiooni, et 1. kumb oleks mõistlikum, kas vana kapitaalremont voi asendamine uuega 2. kui asendada, siis millega soovitate ja 3. mis hinnaklassi molemad tööd umbes jääks ning 4. kas on vabatahtlikke, kes oleks huvitatud selle tööga oma käpad õliseks tegema. Või siis teab siinne rahvas mõnda töökoda soovitada kuhu see õnnetus oleks mõistlik viia, et ta enam selline õnnetus ei oleks :) Ja siis on veel plaan auto väljanägemist ka natuke kopitseda, nii et koiksugused maalrikalduvustega inimesed voiksid ka endast märku anda- nainetahaks värsket värvi autole peale ja kapotile yhe kena logo plätserdada lasta. Ja voibolla ka tuled natuke kelmikamate vastu vahetada (naisel on mingi kiiks tuledega ). Kuigi noh tehnilise poole korda saamine on siiski prioriteet - värvimisega kannatab ka järgmise aastani oodata.
Panen selle teema siia yles lootuses saada ideid ja konstruktiivseid ettepanekuid.

PS - hetke silmatorkavad hädad, mis ehk osad saavad siin kohapeal korda tehtud on järgmised - augud summutis - noh sellele leiame lahenduse, siis õlilekked - enne ajas külje pealt välja nüüd tundub et kuskilt ülevalt poolt - eile kuivatasin mootorit eks nüüd kui naine koju tuleb ole õhtul näha kui palju ja kust. Ja siis on mingi õudne vihin ja kolin ees rihmade juures. Mis peaks veel täitsa värsked olema. Hulluks ajab :)

Nüüd sai küll pikk tekst. Tänud kõigile, kes viitsivad läbi lugeda ja nõu anda. Vabandust täpitähtede puudumisest kohati. Enamus tekstist on kirjutatud arvuti peal, kus neid ei ole.
Kasutaja avatar
reims86
Huviline
Postitusi: 1106
Liitunud: 26 Jaan 2009 11:05
Asukoht: Pärnumaa

Re: Küsimusi omega b 2.5 125 kw mootori kapitaalremondist

Postitus Postitas reims86 »

Mootori ümbertõstmine teisevastu pole probleem, ainult elektrisüsteem on vaja eelnevalt täpsemalt uurida ja vaja teadjama poolt kokku panna. Mootori vahetuseks vajalik ainult vastava moototi alusraami ja esimest juppi gardaanist (mootoripoolset) ja no radikad asjad võiks kah siiski mootoriga koos tulla, et seega oleks mõtekam juba muretseda sama aastakäiguga isend kõrvale millelt juppe üksühele võtta k.a. elektri kaablid.

Kuid kui teha originaal mootor korda siis muidugi oleks hea võtta täiesti laiali, vahetada apsoluutselt kõik tihendid, simmerlingid jne
ja see mootor tegelikult on niimoodi, et kui õnnestub on vägahea kuid kui ei õnnestu siis maksadki ennast nn ribadeks.
malagar

Re: Küsimusi omega b 2.5 125 kw mootori kapitaalremondist

Postitus Postitas malagar »

Noh vähemalt see nuhtlus, mis meie autol peal on Rüsselheimist küll väga õnnestunult välja tulnud ei ole siis :twisted:
arska
Huviline
Postitusi: 1640
Liitunud: 23 Sept 2009 18:02
Asukoht: seal kus jope ripub +358400617139

Re: Küsimusi omega b 2.5 125 kw mootori kapitaalremondist

Postitus Postitas arska »

mina ei tea,ma ise kyll ei nurise 2,5 yle,vahe peal jebis muidugi ajusid vaakumi teema ja m6ned andurid,aga kui mootor uueks teha ja kui nii palju resursi siis miks mitte,ma ise kyll teeksin uueks mootori kui vahetaks mingi v6rri mootir vastu! 8)
Image
malagar

Re: Küsimusi omega b 2.5 125 kw mootori kapitaalremondist

Postitus Postitas malagar »

Ega ise kaldun ka uueks tegemise poole ja ega ma võrrimootorist ei räägigi, arvestades mu naise sõidustiili oleks parem pigem 2.5 ne 3 se vastu vahetada :twisted:. Samas praegune uueks teha on loogilisem, sest see mootor on juba peal olemas, muidu lisandub veel uue mootori ostmiskulu´sobitamsivaevad. Aga usaldsuväärne tegija vaja suveks leida. Ei pea nüüd kõige odavama nurgatagune olema. Ei pea kindlasti mitte ka mingi ametlik esindus olema - oluline on see et asja tunneb ja ma saaksin kindel olla, et peale remonti auto tõesti uue hingamise on saanud.
Praegu selle mootori ebaõnnestumise all tehases pidasin silmas seda, et Opeli luksepahärrad tuleks kõik mune pidi lõdvikutega kinni tõmmata - see kui palju see mootor lekib on ikka absurdne. Oleks ma ise selline tõsisem õlinäpp, siis ei oleks ehk probleem. Aga kuna ise olen auto vallas veel suhteliselt algaja siis ikka on tüütu pidevalt sama hädaga töökoja vahet joosta.
malagar

Re: Küsimusi omega b 2.5 125 kw mootori kapitaalremondist

Postitus Postitas malagar »

Esitaks ühe väikse nõuküsimise ka siiasamasse.
Õlileke on probleemiks. Käisime eestis veel parandamas - vahetati klapikambrikaane tihend ja töömees väitis, et silikoonis kõvasti ära ka. Siis oli õlikorgi toru juures tihend läbi ja uus leke - see oli kerge vaev vahetada. Nüüd siinpool lahte hakkas uuesti lekkima - naine läks töökotta, seal vahetati jälle mingi tihend ära - mingi teine vist seekord. Ja nüüd lekib jälle - eile naine kurtis et ikka on õlikärsahais üleval ja mootor oli pealt õline kui vaatasin - külg oli puhas aga see must plastosa oli pealt õliga koos. Kuivatasin ära ja saatsin nad teele ja nüüd vaatasin ku...... et maja juures maanteele läheb väikeste õlitilkade rida. Täiesti hulluks ajab. Küsimus ise oleks lihtsalt see, et paluks pakkumisi, et mis juhiseid võiks kohalikule mehhaanikule anda, et kust ku...... ta veel läbi võib ajada. Tänamatu töö ma tean :) - rohkem nagu kohvipaksu pealt ennustamine.
Kasutaja avatar
mardus72
Klubiliige
Postitusi: 1184
Liitunud: 16 Apr 2007 12:57
Auto: volvo v60cc
Asukoht: Tartu
Has tänanud: 13 korda
Been tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: Küsimusi omega b 2.5 125 kw mootori kapitaalremondist

Postitus Postitas mardus72 »

malagar kirjutas:Esitaks ühe väikse nõuküsimise ka siiasamasse.
Õlileke on probleemiks. Käisime eestis veel parandamas - vahetati klapikambrikaane tihend ja töömees väitis, et silikoonis kõvasti ära ka. Siis oli õlikorgi toru juures tihend läbi ja uus leke - see oli kerge vaev vahetada. Nüüd siinpool lahte hakkas uuesti lekkima - naine läks töökotta, seal vahetati jälle mingi tihend ära - mingi teine vist seekord. Ja nüüd lekib jälle - eile naine kurtis et ikka on õlikärsahais üleval ja mootor oli pealt õline kui vaatasin - külg oli puhas aga see must plastosa oli pealt õliga koos. Kuivatasin ära ja saatsin nad teele ja nüüd vaatasin ku...... et maja juures maanteele läheb väikeste õlitilkade rida. Täiesti hulluks ajab. Küsimus ise oleks lihtsalt see, et paluks pakkumisi, et mis juhiseid võiks kohalikule mehhaanikule anda, et kust ku...... ta veel läbi võib ajada. Tänamatu töö ma tean :) - rohkem nagu kohvipaksu pealt ennustamine.
See kõvasti ära silikoonimine ei aita,sest silikoon sinna ei sobi,hakkab lekkima jälle.Olen korduvalt nõu andnud,et kõige kindlamalt jääb pidama,kui panna orig.tihendid oli vist ca 200 eek ühele poolele,siis osta loctide püsielastset tihendiparendaja kuumakindel,sellega kokku ja lasta korralikult ära kuivada,sellel on sellised elastsed omadused,nagu plastiliinil,et ei muutu kilejaks,nagu seda on silikoon,Omal sai nii tehtud,kuigi ka varem lekkis pidevalt ja oli silikooniga pandud kaks korda,siis loobusin ja mõtlesin teistsuguse varjandi välja ja nüüd varsti juba 2 aastat ja ei leki.Muidugi on ka võimalus,et see kaan on totaalselt kõver ja aitab vaid kaane vahetus
Kui probleemi saab lahendada,siis pole mõtet muretseda.Kui mitte,siis mis seal enam muretseda;)
Image
Omega Sport Packet
Huviline
Postitusi: 1093
Liitunud: 07 Apr 2009 20:32

Re: Küsimusi omega b 2.5 125 kw mootori kapitaalremondist

Postitus Postitas Omega Sport Packet »

Kas turbodiisli vastu mootorit vahetada?
Kas 2.0 mootor on võrri mootor-ei ole
Kas panna võimsam mootor , kas käigukast kannatab seda jne

Kapitaalremont hakkab pihta mootori lahti võtmisest , puhastamisest, kontrollimisest ja mõõtmistest, survestamistest nii mootoriplokk kui plokikaaned.

Väntvõlli lihvimisest-vahetusest, saaled, õlipump, mootoriplokki puurimine(vajadusel) hoonimine, mõõtu, vajadusel teised kolvid, rõngad, plokikaante lihvimine, uued klapid, klapipesad , tihendid, vedrud jne, sooveldamine, nukkvõllid lihvida-vajadusel vahetada, jne jne.Kapitaalremondi kulud?Teise auto saad osta selle raha eest.
Alustuseks piisab ka tihendipindade korralikust puhastamisest ja kontrollimisesest, kas pinnad omavahel sobivad-on sirged ja siledad, etteantud pingega neid kohti pingutada.Kui kaaned on kõveraks venitatud on raske midagi seal enam teha.
Korralik tihend ja ei mingit silikooni ja tihendid ennem õliga kokku!Kõiki tihendeid muidugi ei määri õliga.
Võin niipalju öelda, et 2.0 ecoteci karteripõhi, 2 osast ja karteri plekkvanni alune korktihend, originaalina maksab natuke üle 800 eegu
Viimati muutis Omega Sport Packet, 03 Dets 2010 23:36, muudetud 1 kord kokku.
malagar

Re: Küsimusi omega b 2.5 125 kw mootori kapitaalremondist

Postitus Postitas malagar »

Diisel ei ole teemaks. Ja pigem nõrgema vastu ka mootorit ei vahetaks.
Ja see et kap remont on suur töö ja läheb teise auto hinna on ka teada. Küsimus oli pigem selles, et oskuslik tegija leida, kuna ise kahjuks teemat ei valda. Ehk siis ise seda tööd teha ei oska paraku. Aga uut autot naine ei taha, vaid tahab oma vanakese uueks teha ja ausalt öelda ei näe ma ka põhjust miks seda mitte teha.
Praegu tundub, et ses osas üks päikesekiir paistab ja tundub, et oleme ühe klubilisega asjas põhimõtteliselt kokkuleppele jõudnud :)
Omega Sport Packet
Huviline
Postitusi: 1093
Liitunud: 07 Apr 2009 20:32

Re: Küsimusi omega b 2.5 125 kw mootori kapitaalremondist

Postitus Postitas Omega Sport Packet »

Küsimus ei ole nii tegemises isegi.See on suurelt kätte võtmise asi ja masin jääb seisma pikemaks ajaks kui sama mootorit ei ole kuskilt võtta mida remontima hakata.

Võid asukoha ka ära märkida , kus asud masinaga ja selline küsimus oleks, et mis sõidustiil naisel on? :D
opelist

Re: Küsimusi omega b 2.5 125 kw mootori kapitaalremondist

Postitus Postitas opelist »

Kui juba tõsisemaks remondiks läheb, siis soovitan patsiendiks otsida mõne enam-vähem elujõus 3.0 mootori - kulud samad, minek parem ;)
malagar

Re: Küsimusi omega b 2.5 125 kw mootori kapitaalremondist

Postitus Postitas malagar »

Omega Sport Packet kirjutas:Küsimus ei ole nii tegemises isegi.See on suurelt kätte võtmise asi ja masin jääb seisma pikemaks ajaks kui sama mootorit ei ole kuskilt võtta mida remontima hakata.

Võid asukoha ka ära märkida , kus asud masinaga ja selline küsimus oleks, et mis sõidustiil naisel on? :D
See et auto seisma jääb remondi ajaks on ka arvestatud - ei ole õnneks ainus auto hetkel peres. Asume põhja- soomes. Mis puutub naise sõidustiili, siis ta on ses mõttes oma isa tütar, et ikka raske jalaga on, ka siinsetel käänulistel ja jäistel teedel. Mina teise autoga järgi ei jõua - see on tõsi küll ka juhitavuselt nagu kuradi buss.
Omega Sport Packet
Huviline
Postitusi: 1093
Liitunud: 07 Apr 2009 20:32

Re: Küsimusi omega b 2.5 125 kw mootori kapitaalremondist

Postitus Postitas Omega Sport Packet »

No põhja soomes ei oska remondimeest ka soovitada ja kohta kus seda teha üldse:)
malagar

Re: Küsimusi omega b 2.5 125 kw mootori kapitaalremondist

Postitus Postitas malagar »

Soovitused Eesti tegijate osas oleksid ka täiesti omal kohal- me suvel puhkuse ajal sinnakanti tulemas :)
Q-tok

Re: Küsimusi omega b 2.5 125 kw mootori kapitaalremondist

Postitus Postitas Q-tok »

Teise mootori peale tõstmine on ju suht mõttetu töö, eriti kui vahetada 2.5 -> 2.0 vastu, sõida nagu võrriga ringi.
Ning, siis ilmselt pead peatselt hakkama ikka seda "uut" mootorit remontima, kes ütleb, et sellel mingid andurid ülesse ei ütle või, et ei jookse õli välja vms.
Mina soovitan sul lasta teha kuskil korralikus töökojas praegusele mootorile kap. remont.
Tallinna lähedal soovitaksin ise sellist kohta:
http://www.optimustuning.ee/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Enda 3.0 Omega mootori kap. remondi lasin teha seal 2009.aasta sügisel.
Väga rahule jäin tulemusega ning koht oli väga 5+, mis põhiline, seal ei oldud sellise suhtumisega, et peaasi saaks kuidagi valmis ja kliendilt kõva raha kätte.
Vasta