Uut teemat ei hakanud tegema, sest ilmselt sobib jutt siia teemasse ka.
Tegemist Omega A 2,6 Dualram-iga.
Nimelt külmalt käivitades (õues ca. -5kraadi) lonkab mootor suhteliselt jõuliselt. Umbes nagu osad silindrid ei teeks tööd. Umbes 20-30 sekundiga muutub mootori töö ühtlaseks. Ükski märgutuli ei põle. Seejärel sõitma hakates lööb mingitel suvalistel hetkedel mootori tule põlema ning veidike nagu esineks puterdamist mootori töös. Need hetked kui tule põlema lööb on suhteliselt kaootilised... mõnikord 700-1000pööret vahemikus, mõnikord 1500-1700, mõnikord 1500-2000 jne... peale 2300pööret kustub tuli ära ning ei sütti enam... kui pöörded taas alla 2000 langevad siis viskab jälle mingil suvalisel hetkel tulukese põlema. Ahjaa kui tuluke põleb siis pole mootoril teravust ka... pedaali vajutades nagu mõtleb ja uimerdab ning kui seier üle 2300 ära läheb siis hakkab elama ning töötab nagu poleks midagi olnud. Samuti viskab tühikäigul töötades vahest selle tule põlema ning pöörded kõikuma paarisaja pöörde ulatuses.
Tegin siis selle nn. kirjaklambri diagnosti ning ainukesed vead mida näitas olid 31 ja 48... ok 31 on seisva mootori puhul normaalne kuid 48 koodist võiks lugeda, et kehv laadimine või mingi ECM relay.
Laadimisega peaks kõik korras olema, sest paar nädalat tagasi sai genekal pingeregulaator vahetatud (ennem tuled virvendasid ees ja peale vahetust oli kõik ok), samuti peaks ju aku tule põlema viskama kui laadimine kehv on, kuid seda ei juhtu. Samuti on hiljuti vahetatud küünlad, jagaja kaas ning jagaja rootor.
Kas võib viga olla ehk kehvas mootori massis vms? Võib see põhjustada seda suvaliselt hetkel lonkamist jne? Need veakoodid peaks ju nn. mällu jääma isegi kui nad iseenesest ära kustuvad mingil hetkel, ehk siis valed veakoodid peaks olema välistatud?
check engine tuli hakkab pidevalt põlema.
Re: check engine tuli hakkab pidevalt põlema.
Muide minu anomaaliates oli süüdi genekas mis laadis üle,läks uus asemele ja mure murtud! 


- oskaja
- Klubiliige
- Postitusi: 774
- Liitunud: 13 Okt 2008 17:49
- Asukoht: Tallinn
- Has tänanud: 3 korda
- Been tänatud: 26 korda
Re: check engine tuli hakkab pidevalt põlema.
Eelmisele jutule lisaks natuke täiendusi. Nüüd kui need paar päeva sula oli siis mootorituld põlema ei visanud kuid mõned üksikud korrad mootor siiski puterdas. Nüüd, kui taas paar kraadi külma tuli, visaks jälle mõned korrad tule põlema kuid veakoodiks annab ikkagi ainult kehva laadimist. Samuti täheldasin sellist juhust(ennem sula), et mootori tule viskas põlema siis kui sõidu ajal gaasi anda...pedaali lahti lastes kustus tuli ära. Peale eelmist postitust hakkasin tähelepanelikumalt jälgima, et milliste tingimuste/olukordade ajal tuli põlema läheb ning enamasti seostus gaasipedaali vajutamisega, kuid varasemal ajal olid mingid suvalised pööretevahemikud kui tuluke helendas.
Krt mul on juba suht juhe koos, sest situatsioonid pidevalt muutuvad ja mingit kindlat rütmi(mis koguaeg olemas oleks) nagu ei märka. Kohati jääb mulje, et kõik asjad panevad suvalistel hetkedel kordamööda näkku
Krt mul on juba suht juhe koos, sest situatsioonid pidevalt muutuvad ja mingit kindlat rütmi(mis koguaeg olemas oleks) nagu ei märka. Kohati jääb mulje, et kõik asjad panevad suvalistel hetkedel kordamööda näkku

- oskaja
- Klubiliige
- Postitusi: 774
- Liitunud: 13 Okt 2008 17:49
- Asukoht: Tallinn
- Has tänanud: 3 korda
- Been tänatud: 26 korda
Re: check engine tuli hakkab pidevalt põlema.
Nonii... veakood 48 kadus ära ja nüüd siis tekkis uus kood... 54, ehk siis kütusepumba relee ülepinge/lühis, ECM 
Sai täna kütusepump ära vahetatud (laua peal töötas pump ideaalselt) ning ca. 2 tundi probleemivabalt sõidetud, kuid siis hakkas nõkutama... täiesti lambi hetkel tõmbab pumbal korraks voolu tagant (tõmbab mootori hetkeks "kinni" ning viskab mootoritule põlema) ja siis toimib kuni uue jõnksatuseni väga kenasti.
Alguses oli asi päris kehvasti, tühikäigul lonkas hirmsasti ja pumba relee klõpsis nagu pöörane, kuid mõne aja möödudes muutus vähe rahulikumaks ja jõnksatas mõne aja tagant.
Vahetasin siis relee ära... ei muutunud midagi. Edasi sai mõistus otsa. Lühise teket väga ei tahaks uskuda (kui just pumbal sees miskit mäda pole), sest siis oleks juba varem seda viga visanud.
Tasapisi hakkab juba see jamamine koomilisest nähtusest tüütuks muutuma. Saad ühe asja (vist) jonksu ja koheselt tekib mingi uus kala sisse
Teab ehk keegi elektriga rohkem sinapeal olev inimene miskit tarka soovitada, et kust/mida kontrollida võiks?

Sai täna kütusepump ära vahetatud (laua peal töötas pump ideaalselt) ning ca. 2 tundi probleemivabalt sõidetud, kuid siis hakkas nõkutama... täiesti lambi hetkel tõmbab pumbal korraks voolu tagant (tõmbab mootori hetkeks "kinni" ning viskab mootoritule põlema) ja siis toimib kuni uue jõnksatuseni väga kenasti.
Alguses oli asi päris kehvasti, tühikäigul lonkas hirmsasti ja pumba relee klõpsis nagu pöörane, kuid mõne aja möödudes muutus vähe rahulikumaks ja jõnksatas mõne aja tagant.
Vahetasin siis relee ära... ei muutunud midagi. Edasi sai mõistus otsa. Lühise teket väga ei tahaks uskuda (kui just pumbal sees miskit mäda pole), sest siis oleks juba varem seda viga visanud.
Tasapisi hakkab juba see jamamine koomilisest nähtusest tüütuks muutuma. Saad ühe asja (vist) jonksu ja koheselt tekib mingi uus kala sisse

Teab ehk keegi elektriga rohkem sinapeal olev inimene miskit tarka soovitada, et kust/mida kontrollida võiks?
- oskaja
- Klubiliige
- Postitusi: 774
- Liitunud: 13 Okt 2008 17:49
- Asukoht: Tallinn
- Has tänanud: 3 korda
- Been tänatud: 26 korda
Re: check engine tuli hakkab pidevalt põlema.
Lahendus leitud (vist) ... lammutasin siis järjest asju laiali ja hakkasin mööda juhtmeid näpuga järge ajama pumba relee juurest (aju kõrval kaardilugeja jalgade juures). Jõudsin sinnamaale, et juhtmed suundusid kapoti alla, avasin selle ja esimene asi mis silma jäi (kuna kinnisideeks olid ju juhtmed) olid 2 juhtmekimpu mis jooksid õhulugeja poolt salongi poole. Nimelt olid need varem nipukaga õhuvõtu toru külge tõmmatud, kuid need jäid jalgu termostaadi vahetuse ajal ja ma lasin nad sealt küljest lahti. Ühesõnaga mõlemad kimbud olid alla vajunud ning kenasti vastu veepumba rihmaratast hõõrunud ja andsid lühist
Parandasin juhtmed ära ja tõmbasin uuesti kõrgemale kinni ja viimased tund aega pole veel veateateid tulnud

Parandasin juhtmed ära ja tõmbasin uuesti kõrgemale kinni ja viimased tund aega pole veel veateateid tulnud

-
- Huviline
- Postitusi: 111
- Liitunud: 15 Mär 2012 19:42
- Asukoht: Pärnu
- Has tänanud: 13 korda
- Been tänatud: 7 korda
Re: check engine tuli hakkab pidevalt põlema.
Tere!
Mul omal opelil on ka selline mure et see check tuli põleb pidevalt ei tea milles võiks probleem olla.
Autoks on opel omega a 1,8 65kw 1989.a.
Mul omal opelil on ka selline mure et see check tuli põleb pidevalt ei tea milles võiks probleem olla.
Autoks on opel omega a 1,8 65kw 1989.a.