Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtivad)

Kõik mõtted ja arutelud klubi külalistele ja mitte klubilistele
Vasta
ahti22
Huviline
Postitusi: 909
Liitunud: 17 Okt 2010 13:34
Asukoht: Türi
Kontakt:

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas ahti22 »

Jürts kirjutas:
Jospa kirjutas:Hmmm mõtled coolerit? Milline see veel olema peaks. Võo mõtled midagi muud.
Ei,sinu pillil küll kuulerit pole :mrgreen: Ma mõtlen seda soojusvahetit,mis asub MV6-l üleval,keset mootorit.Mai mäleta,kas sisselaske peal,või all.See siuke radikas,kus käivad nii moto õli,kui tosool läbi ja need siis võrdsustavad teineteise temperatuure.Mäletan,krooni aeg maksis see mulle 3600+ eeku.ja need kipuvad läbi mädanema ning siis üritatakse igasugu porno lahendusi leida,et pääseda jupi ostust.Meenub Andrusd juhus,kus oli pmst see ribide osa ära lõigatud ja ainult otsavann jäetud vms.
See soojusvaheti on mootori õlijahuti ja asub mootori plokis sisselaske all veesärgis.
Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3807
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Has tänanud: 98 korda
Been tänatud: 79 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas Jospa »

Aaaa no siis kohe maininud :D Tean hästi mis masinatel kasutatakse coolerit, ülelaadurid ja turbokat. Lihtalt tõmbas korra lukku, et wtf - kas mul mõlemal V6 on selline asi puudu olnud?! :lol: aga jah....ahti vist jamas sellega vms. Igatahes on Omega V6 ülemõistuse kuumad, eriti suvekuudel kui veel kont lisaks käib. Pole ime et mõningad asjad annavad seal suure kuumusega saba!
2.0 100kw Omega pre
3.0 155kw MV6 Omega pre
3.0 155kw V6 Omega pre
3.0 160kw CRD Jeep GC
2.5DTI 110kw fl
2.5 131kw/48kw Hybrid RAV4
Omega Sport Packet
Huviline
Postitusi: 1093
Liitunud: 07 Apr 2009 20:32

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas Omega Sport Packet »

Abi oleks lisavent.See võiks olla seal scoobi all.Abi oleks suuremast pinnast ja puhtast pinnast st jahutusüst.korralik läbipesu ei teeks paha.
Kasutaja avatar
Marcouver
Huviline
Postitusi: 1007
Liitunud: 02 Mär 2009 16:26

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas Marcouver »

Omega Sport Packet kirjutas:Abi oleks lisavent.See võiks olla seal scoobi all.Abi oleks suuremast pinnast ja puhtast pinnast st jahutusüst.korralik läbipesu ei teeks paha.
Just, ostsin räime ja see läks ka keema kohe... tegin läbipesu ja hakkas mopsima.... :wink:
Irmscher Omega 3.0 MV6
Ostan:
*Tagumist soojendusega nahkistet
*FL el. klapitavaid küljepeegleid
*Tagumist käetuge topsihoidjaga
ahti22
Huviline
Postitusi: 909
Liitunud: 17 Okt 2010 13:34
Asukoht: Türi
Kontakt:

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas ahti22 »

Suvel aitab ka see kui seal kapoti alt tulemüüri äärest klaasi alt servast tihend ära võtta. Siis saab ka õhk paremini kapotealt välja. Muidu jääbki sinna keerlema.
Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3807
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Has tänanud: 98 korda
Been tänatud: 79 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas Jospa »

See tihendi varjant toimib aga ainult foori all seistes. Sõitmise ajal keerab yuul kuuma õhu sisse tagasi.
2.0 100kw Omega pre
3.0 155kw MV6 Omega pre
3.0 155kw V6 Omega pre
3.0 160kw CRD Jeep GC
2.5DTI 110kw fl
2.5 131kw/48kw Hybrid RAV4
Kasutaja avatar
raudpats0
Huviline
Postitusi: 2465
Liitunud: 19 Sept 2007 18:59
Asukoht: Tartu
Has tänanud: 23 korda
Been tänatud: 15 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas raudpats0 »

Jospa kirjutas:See tihendi varjant toimib aga ainult foori all seistes. Sõitmise ajal keerab yuul kuuma õhu sisse tagasi.
su eks on kohapeal suht kuum. mitte üle normi. vendikad saavad tööga hakkama. sõites vendikaid tööle ei saa.vähemalt peale stange alla pandud kummispoilat.
119BDD-110kw automaat caravan 2002
2003 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
1993 2,0 ***kw nelik kupee
2004 2,5 128kw nelik SUV
tel: 58162851
Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3807
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Has tänanud: 98 korda
Been tänatud: 79 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas Jospa »

Eks oli jah kuum, praegune on ka kuum. Pean ka minema seda kummiriba soetama. See suunab õhu ära ja ei peksa sõitmise ajal õhku sisse. Siis ei ole sellel kuumal õhul kusagile minna. Kapoti avad on olemas, ilmselt pean sinu poole pöörduma, kuna mul oleks vaja lasta valssida plekki, millest tulevad vihma äravoolu kanalid. Muidu uputab mingi ajapeale elektroonika ära.
2.0 100kw Omega pre
3.0 155kw MV6 Omega pre
3.0 155kw V6 Omega pre
3.0 160kw CRD Jeep GC
2.5DTI 110kw fl
2.5 131kw/48kw Hybrid RAV4
Kasutaja avatar
oskaja
Klubiliige
Postitusi: 774
Liitunud: 13 Okt 2008 17:49
Asukoht: Tallinn
Has tänanud: 3 korda
Been tänatud: 26 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas oskaja »

Miks tihendi eemaldamise tagajärjel ainult seisu ajal(foori all seistes) kuuma õhku kapoti vahelt välja tõmbab?
Puhtalt loogikale toetudes peaks ikka sõidu ajal sealt õhu välja tirima hõrenduse tulemusel.
Sinu väite järgi poleks kapotiavadest ka mitte mingit kasu sellisel juhul.
ahti22
Huviline
Postitusi: 909
Liitunud: 17 Okt 2010 13:34
Asukoht: Türi
Kontakt:

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas ahti22 »

Jospa kirjutas:See tihendi varjant toimib aga ainult foori all seistes. Sõitmise ajal keerab yuul kuuma õhu sisse tagasi.
Sõitmise ajal peaks just kuuma sealt kapoti ja klaasi vahelt paremini välja puhuma(talvel peaks ka ideeliselt esiklaasi jääst puhtaks puhuma :D), sest õhk liigub ju eest radikast läbi ja tagant välja. Kui seal see tihend ka vahel on siis tekib jah keeris kapotiall.
Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3807
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Has tänanud: 98 korda
Been tänatud: 79 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas Jospa »

Arvasingi et sellised vastused tulevad. Miks? Sest alguses tuginesin ka loogikale, aus olla siis ei käi see õhk nii nagu loogika ütleb. Kõike ma ei viitsi siin lahti seletada. On olemas ülerõhk ja alarõhk. Auto võtab salongi õhku just klaasi ja kapoti vahelt. Kui vaadata kuskilt youtubest videosid kuidas autosid tuule tunnelis või kuida iganes see termin on, siis on näha kuidas õhk ligub, suundub, põrkab auto kumeruste järgi. Sama põhimõte nagu võistlus autodel on spoilerid, tiivad, difuuserid, mida kiiremini liigud seda rohkem õhk surub. Näiteks usa klassikalised autod võtavad karpadesse mõnikord õhku just klaasi eest. On ka teisi lahendusi. Seda kutsuti/kutsutakse Ram Air Intake. Neid näited ma võin tuua ka euroopa autodel. Näitels Porsche GT3 RS kasutab tagaklaasi juurest õhuvõttu. Sama effekt tekib nüüd ka Omegal klaasi ja kapoti vahel. Juba linnakiirusel surutakse sinna õhk sisse, see tihend ei ole mõeldud ainult vee takistamiseks vaid ka õhu jaoks. See õhk mis teie arvates tuleb sisse just Opeli märgi juurest, jahutab ainult radikaid ning võttab sisselaskesse õhku võtab ka. Reaalsus on see et sealt ei teki tuuletõmbe effekti. Eriti kui tegu on V6 mis on hästi kokkupakitud ning ees on kliima ja tavaradikas. Minu väite alusel poleks muidugi kapoti avadest kasu kui ma ei teaks kuhu neid teha. Üldjuhul tehakse õhuvoolu väljundid ehk scoopid/ louversid sinna kus ei ole ülerõhk. Üldjuhul on kapoti keskel see koht kus lastakse kuum õhk välja, õhku viiakse välja ka tiibadest jne. Tegelt see asi on veel keerulisem. Kui ei usu siis tuletake endale meelde suvel sõitmist maanteel, kus olete käsi aknast väljas sõitnud ning üritanud laineid teha. Nüüd kui käsi panna küljepeegli järgi ( nagu tuules sõitmise effekt )siis seal on alarõhk. Ideeliselt sobiks sellisesse keskkonda just õhu voolu välja viimine. Tule au anda omega inseneridele et tegu on küllalti voolujoonelise autoga, kui võrrelda teisi Sakslasi ala bmw, mersu, audi jne.
2.0 100kw Omega pre
3.0 155kw MV6 Omega pre
3.0 155kw V6 Omega pre
3.0 160kw CRD Jeep GC
2.5DTI 110kw fl
2.5 131kw/48kw Hybrid RAV4
Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3807
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Has tänanud: 98 korda
Been tänatud: 79 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas Jospa »

Lisa lugemisest, see on küll õhuvõtust aga mainib ära ka " cowl " effekti....,
2.0 100kw Omega pre
3.0 155kw MV6 Omega pre
3.0 155kw V6 Omega pre
3.0 160kw CRD Jeep GC
2.5DTI 110kw fl
2.5 131kw/48kw Hybrid RAV4
Kasutaja avatar
oskaja
Klubiliige
Postitusi: 774
Liitunud: 13 Okt 2008 17:49
Asukoht: Tallinn
Has tänanud: 3 korda
Been tänatud: 26 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas oskaja »

No klaasi ja kapoti vahel pole mingit ülerõhku, selle eest hoolitseb juba kasvõi see väike ülespoole painutatud kapoti serv. Kui vaadata tuuletunneli pilte siis on ilusti näha, et õhuvool tõuseb juba enne esiklaasi ülespoole, seega tekib kapoti/klaasi nurka kas stabiilne rõhk või pigem alarõhk. Tihend ilmselt ongi sel põhjusel sinna kapoti serva alla pandud, et kapotialt lisa õhku ei tõmbaks ja asi voolujoonelisem oleks.
Suhtu sellesse kapoti tagumisse serva nagu auto tagaossa kus on tugev hõrendus/alarõhk... tagumise kaitseraua alla paigaldatakse vastava kujuga difuusorid mis põhja alt õhku välja imeda aitavad (muidugi on põhjaalune võimalikult siledaks aetud sellisel juhul) ja sellega auto survet teepinnale suurendavad. Mõtle nüüd millise kujuga vastavad asjandused on ja näed sarnasusi kapoti tagumise servaga. Kui selle kõnealuse tihendi eemaldad siis mis võiks juhtuda eelnevale jutule mõeldes?

Vanal A-l pole seal näiteks mingit tihendit ja pole ka ülekuumenemise probleemi. Vana R6 mootor hakkas -15kraadiga 1-2min peale käivitust kapoti pealt jääd ja lund sulatama, niiet üsna korralik sooja tootmine on samuti olemas.
Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3807
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Has tänanud: 98 korda
Been tänatud: 79 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas Jospa »

No loogiline ju kui auto on kohapeal ja soe õhk mis tõuseb ülesse liigub välja tuuleklaasi ja kapti vahelt. Aga kui me hakkame sõitma 50+ kiirustel siis muutub asi vastupidiseks ehk tekkib cowl induction effekt. Ülekuumenemist see ei põhjust aga tihendi eemaldamine ei ole nii suur kasutegur kui luua viisakad augud kapoti sisse. Ja see on ülerõhk seal, jah mitte küll nii tugev kui ninas aga siiski. Enamus autosid saab sealt endale värske õhu salongi, kuna ventikas ei tekita nii suurt tolmuimeja effekti siis aitab sellele kaasa ülerõhk. Kõige lihtsam on neid asju vaadata spetsiaalse aparaadiga tuule tu neli nagu näiteks soojuskaamera.
2.0 100kw Omega pre
3.0 155kw MV6 Omega pre
3.0 155kw V6 Omega pre
3.0 160kw CRD Jeep GC
2.5DTI 110kw fl
2.5 131kw/48kw Hybrid RAV4
Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3807
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Has tänanud: 98 korda
Been tänatud: 79 korda

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitus Postitas Jospa »

Igatahes aitab tihendi eemaldamine suvel kiiremini kuuma õhku välja lasta foori all. Aga see ei ole piisav. Muidugi peab ära mainima et aastatega on kapotiakused üleüldse autodel kuumemaks läinud. Suurem põhjus on seal see keskonna teema kus üritatakse igasuguseid lisavidinaid lisada masinatele kus toimi gaaside reburn jne jne.

NB ! Vabandust kirjavigade puudulike tähtede pärast, ma pole harjunud tahvlis kirjutama. :D
2.0 100kw Omega pre
3.0 155kw MV6 Omega pre
3.0 155kw V6 Omega pre
3.0 160kw CRD Jeep GC
2.5DTI 110kw fl
2.5 131kw/48kw Hybrid RAV4
Vasta