287. leht 589-st

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 26 Jaan 2016 10:46
Postitas ahti22
Jürts kirjutas:
Jospa kirjutas:Hmmm mõtled coolerit? Milline see veel olema peaks. Võo mõtled midagi muud.
Ei,sinu pillil küll kuulerit pole :mrgreen: Ma mõtlen seda soojusvahetit,mis asub MV6-l üleval,keset mootorit.Mai mäleta,kas sisselaske peal,või all.See siuke radikas,kus käivad nii moto õli,kui tosool läbi ja need siis võrdsustavad teineteise temperatuure.Mäletan,krooni aeg maksis see mulle 3600+ eeku.ja need kipuvad läbi mädanema ning siis üritatakse igasugu porno lahendusi leida,et pääseda jupi ostust.Meenub Andrusd juhus,kus oli pmst see ribide osa ära lõigatud ja ainult otsavann jäetud vms.
See soojusvaheti on mootori õlijahuti ja asub mootori plokis sisselaske all veesärgis.

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 26 Jaan 2016 18:40
Postitas Jospa
Aaaa no siis kohe maininud :D Tean hästi mis masinatel kasutatakse coolerit, ülelaadurid ja turbokat. Lihtalt tõmbas korra lukku, et wtf - kas mul mõlemal V6 on selline asi puudu olnud?! :lol: aga jah....ahti vist jamas sellega vms. Igatahes on Omega V6 ülemõistuse kuumad, eriti suvekuudel kui veel kont lisaks käib. Pole ime et mõningad asjad annavad seal suure kuumusega saba!

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 26 Jaan 2016 20:01
Postitas Omega Sport Packet
Abi oleks lisavent.See võiks olla seal scoobi all.Abi oleks suuremast pinnast ja puhtast pinnast st jahutusüst.korralik läbipesu ei teeks paha.

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 26 Jaan 2016 20:47
Postitas Marcouver
Omega Sport Packet kirjutas:Abi oleks lisavent.See võiks olla seal scoobi all.Abi oleks suuremast pinnast ja puhtast pinnast st jahutusüst.korralik läbipesu ei teeks paha.
Just, ostsin räime ja see läks ka keema kohe... tegin läbipesu ja hakkas mopsima.... :wink:

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 26 Jaan 2016 22:32
Postitas ahti22
Suvel aitab ka see kui seal kapoti alt tulemüüri äärest klaasi alt servast tihend ära võtta. Siis saab ka õhk paremini kapotealt välja. Muidu jääbki sinna keerlema.

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 27 Jaan 2016 05:40
Postitas Jospa
See tihendi varjant toimib aga ainult foori all seistes. Sõitmise ajal keerab yuul kuuma õhu sisse tagasi.

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 27 Jaan 2016 06:54
Postitas raudpats0
Jospa kirjutas:See tihendi varjant toimib aga ainult foori all seistes. Sõitmise ajal keerab yuul kuuma õhu sisse tagasi.
su eks on kohapeal suht kuum. mitte üle normi. vendikad saavad tööga hakkama. sõites vendikaid tööle ei saa.vähemalt peale stange alla pandud kummispoilat.

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 27 Jaan 2016 10:06
Postitas Jospa
Eks oli jah kuum, praegune on ka kuum. Pean ka minema seda kummiriba soetama. See suunab õhu ära ja ei peksa sõitmise ajal õhku sisse. Siis ei ole sellel kuumal õhul kusagile minna. Kapoti avad on olemas, ilmselt pean sinu poole pöörduma, kuna mul oleks vaja lasta valssida plekki, millest tulevad vihma äravoolu kanalid. Muidu uputab mingi ajapeale elektroonika ära.

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 27 Jaan 2016 12:20
Postitas oskaja
Miks tihendi eemaldamise tagajärjel ainult seisu ajal(foori all seistes) kuuma õhku kapoti vahelt välja tõmbab?
Puhtalt loogikale toetudes peaks ikka sõidu ajal sealt õhu välja tirima hõrenduse tulemusel.
Sinu väite järgi poleks kapotiavadest ka mitte mingit kasu sellisel juhul.

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 27 Jaan 2016 13:06
Postitas ahti22
Jospa kirjutas:See tihendi varjant toimib aga ainult foori all seistes. Sõitmise ajal keerab yuul kuuma õhu sisse tagasi.
Sõitmise ajal peaks just kuuma sealt kapoti ja klaasi vahelt paremini välja puhuma(talvel peaks ka ideeliselt esiklaasi jääst puhtaks puhuma :D), sest õhk liigub ju eest radikast läbi ja tagant välja. Kui seal see tihend ka vahel on siis tekib jah keeris kapotiall.

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 27 Jaan 2016 14:29
Postitas Jospa
Arvasingi et sellised vastused tulevad. Miks? Sest alguses tuginesin ka loogikale, aus olla siis ei käi see õhk nii nagu loogika ütleb. Kõike ma ei viitsi siin lahti seletada. On olemas ülerõhk ja alarõhk. Auto võtab salongi õhku just klaasi ja kapoti vahelt. Kui vaadata kuskilt youtubest videosid kuidas autosid tuule tunnelis või kuida iganes see termin on, siis on näha kuidas õhk ligub, suundub, põrkab auto kumeruste järgi. Sama põhimõte nagu võistlus autodel on spoilerid, tiivad, difuuserid, mida kiiremini liigud seda rohkem õhk surub. Näiteks usa klassikalised autod võtavad karpadesse mõnikord õhku just klaasi eest. On ka teisi lahendusi. Seda kutsuti/kutsutakse Ram Air Intake. Neid näited ma võin tuua ka euroopa autodel. Näitels Porsche GT3 RS kasutab tagaklaasi juurest õhuvõttu. Sama effekt tekib nüüd ka Omegal klaasi ja kapoti vahel. Juba linnakiirusel surutakse sinna õhk sisse, see tihend ei ole mõeldud ainult vee takistamiseks vaid ka õhu jaoks. See õhk mis teie arvates tuleb sisse just Opeli märgi juurest, jahutab ainult radikaid ning võttab sisselaskesse õhku võtab ka. Reaalsus on see et sealt ei teki tuuletõmbe effekti. Eriti kui tegu on V6 mis on hästi kokkupakitud ning ees on kliima ja tavaradikas. Minu väite alusel poleks muidugi kapoti avadest kasu kui ma ei teaks kuhu neid teha. Üldjuhul tehakse õhuvoolu väljundid ehk scoopid/ louversid sinna kus ei ole ülerõhk. Üldjuhul on kapoti keskel see koht kus lastakse kuum õhk välja, õhku viiakse välja ka tiibadest jne. Tegelt see asi on veel keerulisem. Kui ei usu siis tuletake endale meelde suvel sõitmist maanteel, kus olete käsi aknast väljas sõitnud ning üritanud laineid teha. Nüüd kui käsi panna küljepeegli järgi ( nagu tuules sõitmise effekt )siis seal on alarõhk. Ideeliselt sobiks sellisesse keskkonda just õhu voolu välja viimine. Tule au anda omega inseneridele et tegu on küllalti voolujoonelise autoga, kui võrrelda teisi Sakslasi ala bmw, mersu, audi jne.

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 27 Jaan 2016 14:52
Postitas Jospa
Lisa lugemisest, see on küll õhuvõtust aga mainib ära ka " cowl " effekti....,

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 27 Jaan 2016 15:09
Postitas oskaja
No klaasi ja kapoti vahel pole mingit ülerõhku, selle eest hoolitseb juba kasvõi see väike ülespoole painutatud kapoti serv. Kui vaadata tuuletunneli pilte siis on ilusti näha, et õhuvool tõuseb juba enne esiklaasi ülespoole, seega tekib kapoti/klaasi nurka kas stabiilne rõhk või pigem alarõhk. Tihend ilmselt ongi sel põhjusel sinna kapoti serva alla pandud, et kapotialt lisa õhku ei tõmbaks ja asi voolujoonelisem oleks.
Suhtu sellesse kapoti tagumisse serva nagu auto tagaossa kus on tugev hõrendus/alarõhk... tagumise kaitseraua alla paigaldatakse vastava kujuga difuusorid mis põhja alt õhku välja imeda aitavad (muidugi on põhjaalune võimalikult siledaks aetud sellisel juhul) ja sellega auto survet teepinnale suurendavad. Mõtle nüüd millise kujuga vastavad asjandused on ja näed sarnasusi kapoti tagumise servaga. Kui selle kõnealuse tihendi eemaldad siis mis võiks juhtuda eelnevale jutule mõeldes?

Vanal A-l pole seal näiteks mingit tihendit ja pole ka ülekuumenemise probleemi. Vana R6 mootor hakkas -15kraadiga 1-2min peale käivitust kapoti pealt jääd ja lund sulatama, niiet üsna korralik sooja tootmine on samuti olemas.

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 27 Jaan 2016 15:20
Postitas Jospa
No loogiline ju kui auto on kohapeal ja soe õhk mis tõuseb ülesse liigub välja tuuleklaasi ja kapti vahelt. Aga kui me hakkame sõitma 50+ kiirustel siis muutub asi vastupidiseks ehk tekkib cowl induction effekt. Ülekuumenemist see ei põhjust aga tihendi eemaldamine ei ole nii suur kasutegur kui luua viisakad augud kapoti sisse. Ja see on ülerõhk seal, jah mitte küll nii tugev kui ninas aga siiski. Enamus autosid saab sealt endale värske õhu salongi, kuna ventikas ei tekita nii suurt tolmuimeja effekti siis aitab sellele kaasa ülerõhk. Kõige lihtsam on neid asju vaadata spetsiaalse aparaadiga tuule tu neli nagu näiteks soojuskaamera.

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 27 Jaan 2016 15:36
Postitas Jospa
Igatahes aitab tihendi eemaldamine suvel kiiremini kuuma õhku välja lasta foori all. Aga see ei ole piisav. Muidugi peab ära mainima et aastatega on kapotiakused üleüldse autodel kuumemaks läinud. Suurem põhjus on seal see keskonna teema kus üritatakse igasuguseid lisavidinaid lisada masinatele kus toimi gaaside reburn jne jne.

NB ! Vabandust kirjavigade puudulike tähtede pärast, ma pole harjunud tahvlis kirjutama. :D