Nädalavahetus oli sündmusterohke...hea et masin üldse tervelt õuepeal on ja sõiduvõimeline!
Klapisääre tihendite vahetus.
Viimati vahetasin neid eelmine suvi

(eelmisest masinast olid riiulisse FAI klapisääretihendid ootama jäänud),nendel oli kumm kõvaks tõmmanud ja 2 tihendit oli klapisääre juhtpukside otsas üldse lahti.Mida selline kooslus tähendas-arvake ise...
Jgastahes nende tihendite vahetus kui selline(kaan lauapeal juba)on pm.2h töö-lapsemäng ütleks...Selleks et kaan maha saada ja uuesti peale korrektselt....lisaks KRT-RSK. väljalaske kolle küljes olevad 4 tikkpolti(pükste ühendamiseks)...üks murdunud,teisel keere vigane,lisaks eri-kuradi mutrid...Kahe tikkpoldi väljavahetamine ja ühe mutri keerme taastamine võttis pm.pool päeva aega.Gaasipits,puurpink-puurid,relakas,keermestajad abiks ja sain kollektori komplektseks.
Mida arvata selle tihendi kvaliteedist?Payen või mis saast see oli.

Millegipärast tuli kohale payeni plokikaanetihend,tellisin aga midagi muud.Õnneks jõudis õige tihend töö ajaks kohale.
Paika läksid:Elring plokikaanetihend ja klapisääretihendid,Reinz kaanepoldid ja kollede tihendid...

Jubinad rsk.
Väljalaske kollektor.
Kuna niisama need poldid välja ei keeranud,siis gaasipitsi ja veega "ehmatasin"neid.Esialgu heaga:kuuma-vett ja siis kontramutriga.Üks polt irdus lõpuks.Teine murdus nagu makaron ja otse kolle vastust loomulikut.
Proovisin puurida.Puure läks 4-5tk,ilmselt gaasipitsi ja veega majandades karastusid poldid ära(või ongi need kõvemad),päris keeruline oli seda kontsu välja puurida,asi jäi katki igastahes.Selle sissejäänud jupi "lõikasin välja".Kontsu lõikasin relakaga pooleks,jupid nokkisin välja,viga saanud keerme taastasin.Siis uus tikkpolt,keevitusega punkt peale-igaks juhuks ja sisselõiget üritasin kah kinni keevitada aga keevisele tõmbas kohe praod sisse kui maha jahtus,malm...
Lõpuks kui masin juba sõiduvõimeline,siis sõidu ajal väike vahejuhtum...nimelt kruusal"keskmise kiirusega" kurvile liginedes lõhkes tagarehv korraliku matsuga.(ise kah imestasin,et selline matakas käis).Masin jäi enam-vähem lahtisel kruusal juhitavaks,pidasin kinni,rehv tühi,suur auk keset rehvi(tükk oli küljest eemaldunud).
Imestasin,et mis krt.asjast ma üle sõitsin et selline auk sees.Rehvi vahetades vaatasin et paagi pool logaris kah suur auk sees....vahetasin rehvi,panin kolad juba kuuti tagasi ja vaatasin et bens.luuk kudagi kahtlaselt irvakil,lõin selle rusikaga kinni ja sõit jätkus.
Hakkasin hiljem bensiini paaki lisama ja mis ma näen...

Paak ja selle täitetoru jäid terveks,natuke mõlkis tiival küljeplekki ära(õnneks küljeliist varjab selle ära) ja logaris korralik auk sees.
Mingi krt.metalli latakas,kena terav ots ja puha...
See pole veel kõik.
Summuti on suht kobe alles aga suur üllatus oli,kui täna õhtul oli vaja sõitu minna.Peale käivitamist kostus põhja alt korralik jorin,kiire pilk põhja alla...otse flantsi tagant summuti toru ära murdunud,katalüsaatori ots vastu maad(sukk kenasti paindes) ja lambda juhe pingul nagu pillikeel.
Naine päeval sõitis veel ja siis oli asi korras,ilmselt murdus siis ära kui auto ära pargitud ja uks kinni löödi.
Esialgu sättisin enam-vähem sõidukorda selle jama,poodi vaja minna.Politsei passis kah asulavahel,kui ma lörinal neist mööda sõitsin...
Homme summutit keevitama.