349. leht 589-st

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 06 Aug 2016 03:39
Postitas Jospa
No atm peakski viskama sujuva sõidu peale kõige kõrgema ( 4-5 käik) käigu peale. Tegid mul seda eelmised omegad (4 käigulised atmid ja ka jeep mis on viiese kastiga). Ehk sõidadki hästi madalate pööretega ca 1100 rpmi ja kui gaasu painad siia taob käigud alla. Ega väga aru ei saagi atmi puhul vaikse sõiduga et mis käik sees on. Kas neljas või kolmas või viies. Sest ega ta järiest käike sisse pane vaid vastavalt sellele mis moodi on tehasest kasti ajule sisse programmitud ehl kuidas kõige efektiivsem olla. Käikude sisseminemise järiekord võibki olla nt. nii et 1-2-5 kiirendades 0-60km/h samas kui jõudu ei ole ja effektiivsus on halb siis sõidab hoopis sellisel kiirusel 4ndaga, loodan et said aru

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 06 Aug 2016 10:48
Postitas Martin
automaat peaks hoidma mootori pöördeid siiski parimas väände vahemikus ehk siis linnas kuskil 1800 rpm.
Kui mul TD'l veel atm vahel oli siis see sõitis ka minu meelest parima väändevahemiku järgi.

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 06 Aug 2016 12:21
Postitas Alaripri
Ei taha väga uskuda, et atm kast käitub parima väände vahemiku järgi. Pigem on rõhk ikka võimalikult ökonoomse sõidu peal, kui sõita ühtlase kiirusega.

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 06 Aug 2016 12:28
Postitas Jürts
Insignia juba hoiab seal 1750 kandis,a oom armastab madalalt tiksuda jh.

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 06 Aug 2016 13:22
Postitas Martin
Tegelikult ongi kõige ökonoomsem sõit parimas väändevahemikus. Madal rpm ei ole kindlasti öko. Läheb umbes samasse auku liblikklappide teemaga.

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 06 Aug 2016 14:21
Postitas Jospa
No kui sul on vääne pidevalt sabas siis peab see vääne ju midagi sööma ka ehk kütti. Ma ei kujutakski ette kui ma 3500rpmiga sõidan linnas. Tavaliselt 5 käik sees, jah mul küll manuaal aga nii õpetati autokoolis.
Mis puutub atm siis minu 3.0 v6 ka ei sõitnud linnas 3500 pööret, dislast rääkides siis minu teine 3.0v6 ka ei sõida nii et vääne koguaeg sabas.
Maanteel ilmselt sama teema, lasen 90-110 ka stabiilselt on 3500pööret sest bensukal on sellisel pöördel vääne parim. Ei kujutakski ette palju mul omega kütust siis imeb tartust tallinna...30l üks ots?
Madalam pööre on hea öko aga ei tohi olla nii madal et masin ei jõua minna. Võibolla teise astme koolitusel ca 6 aastat tagasi oli teine teooria kui praegu aga mina mäletan öko sõitu nii.

2.5 110kw stokis on jah 1750rpmi peal vääne maksimus, aga ei taha uskuda et pidevalt vääne sabas sõitmine on öko, auto puhul kehtib ka ju inerts. Jeep laseb mul väände sappa 1600 rpmi pealt aga linnas on pööre alla väände momendi. Järelikult peab põhjus olema miks masinad ei sõida pidevalt vääne sabas ja just atm kasti puhul
Ei ole ju öko sõita mäest alla ja vääne on sabas....võibolla olen midagi mina valesti aru saanud.
Öko sõit on ikka see. Madal kiirus, täis pumbatud rehvid, mida väiksem pagas ja vähem reisijaid seda parem.
Linnas sõita soovituslikult kõrgeima käiguga et pöörded väiksemad oleksid

Ei tasu ära unustada et igal mootoril on oma "sweet spot" sõltumata kas tegu on sama kerega ja sama varustusega.

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 06 Aug 2016 18:11
Postitas Jospa
Keegi weekendil ka on? Jagaks äkku muljeid?

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 06 Aug 2016 19:48
Postitas raudpats0
Jospa kirjutas:Keegi weekendil ka on? Jagaks äkku muljeid?

Liig plärts-plärts tymakas minu jaoks. Ma küll pole kuulaja aga suht ligidal.

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 06 Aug 2016 20:16
Postitas Rax
Mis muljeid seal ikka on, alakaid tassitakse kainerisse. :lol:

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 06 Aug 2016 20:31
Postitas Jospa
Hetkeline statistika kogu selle rahvamassi juures on üsna OK. Ma jälgin weekendi Skyplusi kaudu ja seda ainult staaride interview abil

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 06 Aug 2016 21:38
Postitas Martin
Bensukal jah parim vääne suht kõrgel, aga diislil teine teema. Kui jälle parralleli visata jalgrattaga, siis rohkem võhma jääb alles kui mõistliku kiirusega vändata, kui et kõige kõrgema käiguga üritad püsti püsida aeglaselt sõites. Väänab ära küll, aga varsti oled väsinud. Suur rpm ei tähenda suurt kütusekulu. Ega need karpamootorid pole

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 06 Aug 2016 22:43
Postitas Jospa
Disla ja bena on kõikidele teada et tegu on siga ja käoga. Kõrgel rpmil ei ole tõesti suurt kütusekulu kui mäest alla käiguga pidurdad. Suur nurga all olev mägi ja nt. 1-2 käik, Niimoodi saan ma su teooriast aru aga tee nüüd lollole selgeks :lol:
Suur rpm ei tähenda suurt kütusekulu?
Ära nüüd solvu aga fentanüül tegi sulle midagi või? Kui ma sõidan linnas 50ga või mnt 100ga ja mul on linnas näiteks 2 käik sees ning maanteel on 3 käik siis pole mul vahet kas sõtkun dislaga või benaga. Mootor teeb minutis ju rohkem pöördeid ning kütusekulu ON laes.
Toon sulle näite jalgrattaga...sõidad mäest ülesse mille ületamiseks sobib ka 27käigulisel rattal ka 10ndast käiguat. Nüüd ületad sama mäge aga ainult esimese käiguga....esimese 100m tunned et stange on märg ja ei jõua. Sama toimub ka auto mootoris.
Ma ei tea mis autokoolid seal põhja eesti pool on aga mulle õpetati küll, kui mootor jüuab siis sõidad limmas 50-60 viienda käiguga sest kütust läheb rohkem kui sõidad 2-3ndaga

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 06 Aug 2016 22:59
Postitas Martin
siis jälgi kasvõi autol live data kütuse kulu parda kompuutrist. Sõida 60nega kui 5es käik sees ja siis sõida sama kiirest neljas käik sees. Teisel juhul on kulu väiksem. Ja see on ka reaalsuses sedasi. Bensukal ei pruugi muidugi toimida. Suur rpm, kui rääkida ikka 2k rpmist 1k asemel, siis jah, nii ta on. Selleks et seda mootorit kuidagigi töös hoida kulub juba rohkem kütust. Ma ütlesin juba eelnevas postituses et asi läheb sinna libliklappide teemasse, kus suurem õhu liikumise kiirus võimaldab kütusel paremini õhuga seguneda, ning seeläbi on segu optimaalsem, ning seeläbi paraneb ka võimsus. Madalalt sõites lased osa kütust sitasti põlenuna heitgaasidest välja või egri kaudu tagasi sisselaskesse. Ainult tõsine talupoja mõistus väidab seda, et rohkem kütust võrdub rohkem võimsust, tegelikuses võid 10 liitri bensiiniga põleva küünla ära kustutada, kui õhku peale ei saa.

Lisaks võta malli kasvõi mootorite üldisest arengust. Ameeriklastel olid tohutult benssu rüüpavad kolakad, aga jõudu neil väga pole, sammuti siksid ja muud asja, jube palju võtavad kütust ja kw ka nagu pole. Nüüd on uuema aja autod, kubatuur on sarnane ja well, kütuse kulu on jube väike. Kuhu nüüd kadus loogika, et rohkem kütust võrdub rohkem jõudu? Asi seisneb optimaalsuses. Tänapäeva mootorid on elektroonika abiga niivõrd targaks tehtud, et nad valivad 100 korda sekundis kõige optimaalsema segu, et tulemus oleks võimalikult effektiivne ja kusjuures kütuse kulu pole suur.
Mootor teeb minutis ju rohkem pöördeid ning kütusekulu ON laes.
Selleks ongi olemas selline termin nagu "fuell quantity per stroke". Kütuse kogusega saab mängida. Peamisel muudetakse kogust pihusti otsaku avatud asendis olemise ajaga. See ei ole igal töötsüklil täpselt ühte moodi.

Aga mis ma ikka vaidlen, las tahmab :D

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 06 Aug 2016 23:34
Postitas Jospa
No siis mina olen talupoja mõistusega ja ütlen et teatud rohkema koguse kütuse juurde andmisega saab tõesti rohkem võimsust juurde,( konkreetselt minu omega sõidab stok 3barise asemel 3.8 barrise fbri ja k.pumbaga, gaasi vastus ja ajaliselt kiirema minek on küll, küll mitte palju aga tuntav vahe) seda nüüd küll mitte palju sest mingi hetk tekib hapniku puudus, see probleem on pigem vabalthingaval, mul nüüdseks võetud vabalthingavast maksimum, et edasi areneda peaks föönitama või muud sellist aga see pole hetke teema, ma ei viitsi disla pedede juttu kuulata kuidas vabalthingav on sitt jne, fööniga pillil saab rohkem mängida kütusekulu peale laskmisel ja tõsta sellega jõudu! Paljast hapniku peale lastes ei juhtu ka suurt midagi. Mingi hetk ju piiravad kütuse edasi laskmist muud mehhaanilised tegurid
Sina tõid välja jah selle et kui sõita linnas 50ga 4 käiguga siis kütus kulub mõndadel juhtudel vähem kui 5ndaga
No ilmselgelt on see nii aga kui sul mootor on tabureti edasi liigutamiseks mõeldud siis mõnin lasebki 3 ndaga ja on palju optimaalsem kui neljanda või viiendaga.
Aga üldjuhul on see "sweet spot" nii väike ( mina loetlen kahte sweet spoti, üks on öko linna kiirusel ja teine maanteel) et lisades pöördeid vale käigu abil siis kaotadki oma kütusekulus. Mina tõesti sõidan linnas 5ndaga ses mul on suur kubatuur ja 4ndaga ei ole mõtet kruiisida.
Aga üldjoon on see....kui sõidad liiga kõrgete pööretega siis vahet pole kas on vokk (loe:jalgratas), disla või pean, kütust läheb ikka rohkem...see 100-200 pööret on jah pohhui

Re: Jutunurk(räägi millest tahad,kuid foorumireeglid kehtiva

Postitatud: 06 Aug 2016 23:52
Postitas Jospa
Kle halloo mida sa sokid, pole sa kunagi ühegi 5.0V8 usakaga sõitnud, nendel pole jõudu...mida juttu
Ok...lähme jutuga sinna kus jäime, fakt on see et tra sa ei sõida linnas või mujal kõrgete pööretega sest see võtab rohkem kütti. Kui sul on klots põhjas SIIS 2016 aasta auto ei ole nii tark ja ei lase 100mill sekis sulle sinna jobi et et olla optimaalne, sina sõidad mitte arvuti. Arvuti võib sul olla ökoks seadistatud tehases aga kui ikka oled trossi ja linnas vurad 2 käiguga, rpm taob nagu duraceli jänes sugu tegemas vastu piirajat siis sul võtab ka see auto rohkem kütti...miks räägivad sõiduõpetajad jne isikud et võimalusel kõrgeim käik et rpm madalal hoida, migi vandenõuteooria umbes nagu reisilennukitelt lastakse mürki ja hambapasta...see hoopis kahjustab hambaid :lol: